pomzi fórum hozzászólásai

pomzi Elküldve: 2012-09-22 18:01 ködlámpa

YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Gyárilag nekem elől nem volt ködlámpa,de mivel M-packet-em van így már van benne. Szeretném ha működne. Azóta gyári xenon is került bele,de a lámpamodult nem cseréltem le(1 ködlámpa kapcsoló van ami a hátsókat kapcsolja be,és manuális a lámpa magasság állítás). Nos szeretném erre a modulra rákötni az első ködlámpákat. Gondolom előre kell vinnem a kábelt a lámpától,de innen hogyan tovább? muszáj reléhez kötni,stb? Csak mert ha megoldható hogy a hátsó ködlámpát amikor bekapcsolom ugyanazzal a gombbal működne az első is? Lámpamodult nem akarok cserélni! Válaszokat előre is köszönöm!


hát pedig úgy lenne az igazi.... nem tudom egy relé milyen terhelést bír, hogy az első kettőt tudja-e még....
ha már tettél bele xenon-t, akkor egy lámpamodul már nem futotta volna? ráadásul ez műszakin bukó így. arról nem is beszélve, hogy megint rászoktak a KPM-esek a közúti vizsgálatokra.
ne sértődj meg, de ez így elég... gány megoldás.


A lámpamodul előlapját (tehát a kapcsolókat) külön tudod cserélni, szval szerintem elég lenne azt cserélned, magában a modulban pedig fel tudod programozni a ködlámpa funkciót, egy plusz kábelt meg behúzol a ködlámpa helyére a modul csatlakozójába (gondolom ki van hagyva neki) Ez csak az én logikám, és nem vagyok benne biztos, hogy ez így működik is, onnan jött a gondolatmenet, hogy nekem is lett már modul cserélve és a kapcsoló rész a régi, és be tudtuk állítgatni a funkciókat hozzá.
De én a helyedben vennék másik modult az úgy egyszerűbb, én pl 5000ért tudtam venni, szval nem nagy összeg.

pomzi Elküldve: 2012-09-17 21:56 Egr szelep

PG_Junior írta: Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG


Szia!
EGR-t egyébként könnyen meg tudod nézni, csak azt a csövet kell leszedned róla ami a hűtő felőli oldalon van, csak egy bilincs tartja. Nekem ki lett takarítva, közepesen volt piszkos, de igazából teljesítményben nem éreztem utána változást. A szelep környezetvédelmi okok miatt került bele
A ledugózást nem tudom, de valaki majd megmondja, olvasgattam, hogy vannak itt olyanok akik megcsinálták.

pomzi Elküldve: 2012-09-08 13:11 Valaki segítsen

BalaBMW írta:
pomzi írta:
jrtom írta: Világítás modul baja van sajna.

szotakdavid írta: Sziasztok!

Következö a problémám a xenon lámpám menetközben villog mintha kontakt hibás lenne,de mind2 csínálja éjszaka nagyon zavaró.

Mi lehet a bakj elfosta magát a trafó vagy inkább vezérlő??

Dávid




Szia!
Megerősítem az előttem szólót, nekem is volt ilyen problémám, sok időbe telt még rájöttünk mi a baj, de cseréld ki a modult (kapcsolót) és jó lesz. A probléma oka egyébként az, hogy a modulban lévő forrasztások lábai elengedik, szval elvileg ha az összeset újraforrasztod is jó lehet, de ez a macerásabb megoldás.


Ez lehet, hogy engem is érint, mert a jobb oldali néha csinálja... Mondjuk menet közben nem veszem észre csak ha beállok a parkolóházba a fal elé. Bár remélem, hogy csak az izzó fogja megadni magát... Mennyibe kerül egy ilyen világítás modul? Érdemes újat venni vagy a bontott is megteszi? Mennyire macerás a cseréje?


Ha csak az egyik csinálja az trafó vagy izzó, én 5000ért vettem használtat, faceliftes is jó hozzá, csak fel kell kódolni. A csere nem macerás, díszléc le, két csavar ki és kihúzod.

pomzi Elküldve: 2012-09-08 08:58 Valaki segítsen

jrtom írta: Világítás modul baja van sajna.

szotakdavid írta: Sziasztok!

Következö a problémám a xenon lámpám menetközben villog mintha kontakt hibás lenne,de mind2 csínálja éjszaka nagyon zavaró.

Mi lehet a bakj elfosta magát a trafó vagy inkább vezérlő??

Dávid




Szia!
Megerősítem az előttem szólót, nekem is volt ilyen problémám, sok időbe telt még rájöttünk mi a baj, de cseréld ki a modult (kapcsolót) és jó lesz. A probléma oka egyébként az, hogy a modulban lévő forrasztások lábai elengedik, szval elvileg ha az összeset újraforrasztod is jó lehet, de ez a macerásabb megoldás.

pomzi Elküldve: 2012-09-02 12:12 Társalgó

Sziasztok!

Nincs véletlen valakinek egy darab felnikupakja fölöslegben (sima emblémás), mert tegnap sikerült elhagynom az egyiket
köszönöm

pomzi Elküldve: 2012-07-29 09:42 Ékszíj tárcsa

Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Szia!
Én is most cseréltem szíjat, nekem is nyekkent előtte és Continentalt tettem bele, megszűnt a hang. De mielőtt szíjat cserélsz nézesd át az összes feszítőt és tárcsát, mert azokból is okozhat valamelyik ilyen nyekkenést

pomzi Elküldve: 2012-07-19 21:04 Lengéscsillapitó

BarG írta: Van egy dilemmám. Lengéscsillapító cserén gondolkodok, nem azért, mert a gyári tönkrement, hanem csak az élményszerűbb autózásért. Eredetileg sárga - sport - Konit kerestem volna, (egyszer egy régebbi autómba vettem és nagyon jó lett) de szeptemberi szállítást ígértek. A Koninak van egy újabb fejlesztése, aranyszínben (FSD)- ami úgy sportos, hogy komfortos is marad, mert valami trükkel az útminőséghez igazítja a keménységet. Ez volna polcon, kb 170e-ért. Aztán van még a Bilstein, amiről páran azt mondják, hogy "jajj ne, mert román" , és részben igazuk is van, mert az ócsóbb B2, B4 verziók tényleg ott készülnek, de a B6 már igazi germán product, germán árral. Viszont azt is mondják, hogy ettől kiesik az ember fogtömése, vagy szülő nővel nem érünk be a kórházba.
Nos, az volna a kérdésem, van-e valakinek tapasztalata valamelyik típussal?


Hali
Nekem elöl a sárga Konik vannak, még az előző tulajok vmelyike rakta bele, így más márkával nincs tapasztalatom még ilyen autóban, ezért csak azt tudom, hogy ez nem rossz Mondjuk a rugókat nem tudom, hogy gyáriak e, de elég kemény a futómű, kanyarokban meg szépen veszi picit gyorsabban is

pomzi Elküldve: 2012-06-10 12:52 kettõstömegü lendkerék

xlzx írta: sziasztok!

nekem 230 van a kocsiban és elvileg 180 körül volt kuplungozva. Nem tudom hogy a lendkerék volt e cserélve. Kuplung hibátlan, nem csúszik nem kerreg nem csinál semmit. Nem vagyok nyugodt alkat, sportosan vezetek, van hogy elmászik keresztbe is az autó. Mostanság néha indulásnál rángat egyet kettőt. Ha 1500környékéről indulok el akkor nincs semmi rángás. Leállítási hanggal kapcsolatban nem tudok mit mondani, kinyomott kuplunggal állítom le, semmi különös. Mármint van különbség ha nem nyomott kuplunggal állítom de az eddig is volt. Talán amióta ki lett cserélve az ékszíjtárcsa, azóta halkabb.

Sokan írták le ugyanezeket a tüneteket, végig is olvastam a fórumot de nagyon választ senki nem kapott, hogy ez valóban a lendkerék hibájára utal e!


Nekem pont most feküdt ki a kuplungom és a kettőstömegűm is egyszerre, de indulásnál nem rángat nem csúszik. A kuplung csúszás akkor jön ha menet közben odalépek neki, a kettőstömegű hibát meg alapjáraton is hallani, így zakatol az egész, és ha benyomom a kuplungot elhallgat, nálam így jelentkezett a hiba

pomzi Elküldve: 2012-05-29 16:04 Autóvásárlás

A bajoroknál mi a helyzet?[/quote]

azért jobbak a 18d-k mert amúgy mindenben egyeznek szinte mint a 20d-k. de mivel kisebb a teljesítményük, így tartósabbak. a CR-rel itt is vannak gondok, ugye a porlasztók szeretik megadni magukat. bár erre pontosabb és jobb választ dízeles tudna neked adni. a faceliftes 20d 6 sebességes váltóval van, ami jó a hosszú távoknak, a többi motor csak 5-ös. én azt mondom szerintem egy 18d megbízhatóbb, nincs is úgy széthajtva.[/quote]

A 18d primitívebb, ergo kevesebb probléma lehet vele. Bár nem jellemző, hogy a common rail fossa össze magát, de ha mégis, akkor az drága lehet.
Ha neked nem fontos, hogy 330 Nm csapjon hátba, akkor inkább választ a 18D-t, vagy facelift előtti 20D-t. Igaz, a CR 20D nem csak jobban megy, de ügyesebben is lehet vele takarékoskodni, mivel 6 sebességes. Szerintem 2 milla alatt ebből a típusból végképp nem kapsz jót.[/quote]

Az enyém nem eladó, de 2 millióért odaadom
Egyébként érdekes, hogy hogy ingadoznak az árak, tavaly ősszel mikor vettem a facelift előttiek teteje kb 1,7m volt, most meg azért több 2 millióhoz közelit is láttam, hogy gyorsan szétnéztem és az én tapasztalatom is az, hogy a jobbakért megkérik az árukat, de azért ott is vannak selejtesek.


(sorry h így adja be de nem sikerül sosem a hozzászólás szerkesztése)

pomzi Elküldve: 2012-05-16 09:20 Üzemanyag fogyasztás

m_attila írta:
SirToma írta:
csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Hy.

Nekem most 500km volt a fél tank, aztán 900lett a vége.
Minden nap pálya,belváros.Kis vidéki karikák. Átlag 900at mindig viszi nekem.
Ha vidékre megyünk, nyugis tempó,család a kocsiban, akkor néha megvan a 980-1020km/tank.
De kb ennyi, én belenyugodtam, szerintem korrekt fogyi egy 2literes, 2tonnás autótol.Az én tempómban



Háát , a 20d -k 4-5 literes fogyasztását én sem írom alá


6 alá én sem tudtam még sosem vinni

pomzi Elküldve: 2012-05-16 09:07 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
pomzi írta:

Ahogy az adataidat elnézem, te BENZINNEL nem mentél volna el ennyi km-t
Én a BC-t sosem veszem alapul fogyasztás számításnál, mert úgysem mutat sosem pontos értéket, az üzemanyag szint mutató meg szerintem pontosan lehet belőve


pont ezaz, hogy az üzemanyag szintjelző aztán tud vándorolni össze-vissza. miért lenen az pontos? nek van, hogy megyek az autóval, és másnap indítok, teljesen más helyen áll a mutató, mint előtte. ha pl hajtottam előtte, akkor lentebb áll meg, ha meg óvatosan, akkor fentebb. szerinteme gyik sem egy "OMH"-s műszer.


Hát nem decire pontosan gondoltam én sem, de úgy nagyjából a felénél van, lehet hozzá viszonyítani

pomzi Elküldve: 2012-05-16 08:35 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Ahogy az adataidat elnézem, te BENZINNEL nem mentél volna el ennyi km-t
Én a BC-t sosem veszem alapul fogyasztás számításnál, mert úgysem mutat sosem pontos értéket, az üzemanyag szint mutató meg szerintem pontosan lehet belőve

pomzi Elküldve: 2012-05-05 08:48 Üzemanyag fogyasztás


[/quote]

Úgy-úgy[/quote]

Köszönöm!

Még egy kérdés, a 2002.08 vagy a 2002.12. havi dízel, benzines 3-sok milyen EURO besorolásban vannak? 3 vagy 4?[/quote]

én úgy tudom euro 4, de nem vagyok benne biztos

pomzi Elküldve: 2012-05-04 23:48 Üzemanyag fogyasztás

Thony írta:
pomzi írta:
Thony írta: Nézegettem a dieseleket is! Kérdésem az lenne, hogy a BMW-en adagolós a rendszer vagy twin csöves, vagy valami egyéni BMW-s megoldás az adagoló helyére?


A facelift előttiek ilyen elektromos adagolósak, nem tudom mi a hivatalos neve, nem a sima mechanikus cucc az a lényeg. Faceift után meg common rail



Akkor a felfele húzódó indexes már com-os ugye így gondoltad?



Úgy-úgy

pomzi Elküldve: 2012-05-04 22:57 Üzemanyag fogyasztás

Thony írta: Nézegettem a dieseleket is! Kérdésem az lenne, hogy a BMW-en adagolós a rendszer vagy twin csöves, vagy valami egyéni BMW-s megoldás az adagoló helyére?


A facelift előttiek ilyen elektromos adagolósak, nem tudom mi a hivatalos neve, nem a sima mechanikus cucc az a lényeg. Faceift után meg common rail