szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2011-10-19 14:31 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
szeda írta:
anubisz írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
szeda írta:

Nekem 2002-es 320D-m vann de még soha nem láttam a BC-n 5-össel kezdődni a fogyasztásom.Illetve de egyszer egy hosszabb pályás szakaszon 5.9 volt.Átlag 6.3-6.6-al járok olyan 80/20 arányban inkább városon kívül.A maradék az viszont BP belváros.
Örülnék ha kevesebbet enne, anno nem ezt ígérték de ki hiszi el ezeket?
A VW lupo 3L is csak egyeletes 90-nél sík úton fogyasztás bajnok!


én az 1.8 benyással eljárok ennyivel.



Igen ezért is nem veszek többet dízel e46-ot.gyakorlatilag szarabb mint a 30 éves dízel mercim volt.május óta két hónapot nem bírt ki a kocsi gond nélkül.A benzines kolléga meg röhög a markába és azt kérdezgeti hogy milyen olajat öntsön bele legközelebb



Na,most a dízelesek megutálnak mindjárt megtámadnak itt,ne félj


Jöjjenek nyugodtan.az utóbbi időben dízel autóim voltak és mondhatni nem tanultam a hibámból.Amit megspórolsz az üzemanyagon azt ráköltöd a szervízre! csak nekem ez most 10X igaz, mert május óta több mint 500.000 ment el alkatrészre, munkadíjra,trélerre stb.és mind ezt 178.000km-el amit a szervíz a motor szétszedésénél álapot alapján alá is támasztott.



Igazad van,ezért nem vettem dízelt, vennék csak ujjat,arra meg nincs kess. mások kidobják 200 ezer felett,mi meg toldozzuk foltozzuk,persze van kivétel aki betalál vele.


Igen.azt hiszem m_Attila mondta nekem hogy van amelyik 400.000km után is jó kocsi de sajnos nem vagyok annyira szerencsés hogy ilyet kifogjak.egy e39-be még beülnék mert a TDS-hez legalább olcsóbb az alkatrész és nem is ilyen szarok, de abból sem találni keveset futottat.Marad a 4 hengeres benyás!

szeda Elküldve: 2011-10-19 14:20 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
szeda írta:

Nekem 2002-es 320D-m vann de még soha nem láttam a BC-n 5-össel kezdődni a fogyasztásom.Illetve de egyszer egy hosszabb pályás szakaszon 5.9 volt.Átlag 6.3-6.6-al járok olyan 80/20 arányban inkább városon kívül.A maradék az viszont BP belváros.
Örülnék ha kevesebbet enne, anno nem ezt ígérték de ki hiszi el ezeket?
A VW lupo 3L is csak egyeletes 90-nél sík úton fogyasztás bajnok!


én az 1.8 benyással eljárok ennyivel.



Igen ezért is nem veszek többet dízel e46-ot.gyakorlatilag szarabb mint a 30 éves dízel mercim volt.május óta két hónapot nem bírt ki a kocsi gond nélkül.A benzines kolléga meg röhög a markába és azt kérdezgeti hogy milyen olajat öntsön bele legközelebb



Na,most a dízelesek megutálnak mindjárt megtámadnak itt,ne félj


Jöjjenek nyugodtan.az utóbbi időben dízel autóim voltak és mondhatni nem tanultam a hibámból.Amit megspórolsz az üzemanyagon azt ráköltöd a szervízre! csak nekem ez most 10X igaz, mert május óta több mint 500.000 ment el alkatrészre, munkadíjra,trélerre stb.és mind ezt 178.000km-el amit a szervíz a motor szétszedésénél álapot alapján alá is támasztott.



szeda Elküldve: 2011-10-19 14:17 Valaki segítsen

Tano írta:
szeda írta: Sziasztok,
150 lovas 320D-nél kéne hogy hibakódom legyen ha nem jó az izzítógyertyáim?
Amióta reggelente ilyen hideg van elég szarul indul a gép.Megnézettem és egy izzítóm sem működik!


Ha mindegyik izzítógyertyát hibásnak írja, akkor az izzításvezérlő szokott a rossz lenni. Elég kicsi a valószínűsége, hogy mindegyik egyszerre haljon be. Amúgy meg ki kell mérni őket, TIS-ben szerepelnek az ellenállás értékek, korábban be volt az aktuális témába linkelve.


Pont az a bajom hogy nem ír semmit.Szerintem senki nem nézte évek óta és szépen elfogytak

szeda Elküldve: 2011-10-19 14:00 Akkumulátor

anubisz írta:
Robinson írta:
szeda írta: 95-ös EXIDE a Metró áruházban 31.000huf!!!!
35-öt ne adj egy ekkora aksiért.Nézz szét valami webáruházban.valahol ingyen kiszállítják.Már nem kell keseregni a vidék miatt nagyon régen!



31e??? pont most találtam 80-asat 48e ért

Mint írtam lentebb, azért kell pesten legyen, mert AZONNAL kell. így ha nem pesti hiába szállítják ingyen...


Igazén is most nézem,nekem EXIDE van benne,itt 95Ah 48 ezer,most néztem,nem semmi,jó drága. enyémbe nemkel ilyen erős.



Nekem egy gyári bmw 74-es van benne.Már ezzel vettem, jó régi és remekül működik.teljese felesleges a 95-ös.Megéztem neked a 74-es 25.998huf a metroban! De ott a tesco, auchan stb.Ott is jó áron vannak az aksik.

szeda Elküldve: 2011-10-19 13:46 Akkumulátor

anubisz írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson írta: Sziasztok!

Milyen akksit tudnátok ajánlani? Azonnal kéne, szóval pesten meg kéne tudnom venni

Köszi!


én 2 éve vettem kb. én sem tudtam milyet vegyek, aztán olvasgattam.
és e mellett döntöttem: http://www.monbatakku.hu/indito_premium.html

ár/érték/tartósság arány elég jó.


Hát ez sajna nagyon nem pest

Ehhez mit szóltok?

http://www.arukereso.hu/akkumu...p51741834/

95Ah 800A indítóárammal. fosdízelnek az tökjó nem?


mi nem pest? hát ott van több viszonteladó is, de sokkal több helyen lehet kapni. én Bosch-t semmiképp nem vennék. Inkább Exide.



35 ? azért nem drága egy kicsit? 25 körül is lehet már szuper aksit kapni.Bár a tied dízel,ott nagyobb indítóáram kell.


95-ös EXIDE a Metró áruházban 31.000huf!!!!
35-öt ne adj egy ekkora aksiért.Nézz szét valami webáruházban.valahol ingyen kiszállítják.Már nem kell keseregni a vidék miatt nagyon régen!

szeda Elküldve: 2011-10-19 13:40 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
szeda írta:

Nekem 2002-es 320D-m vann de még soha nem láttam a BC-n 5-össel kezdődni a fogyasztásom.Illetve de egyszer egy hosszabb pályás szakaszon 5.9 volt.Átlag 6.3-6.6-al járok olyan 80/20 arányban inkább városon kívül.A maradék az viszont BP belváros.
Örülnék ha kevesebbet enne, anno nem ezt ígérték de ki hiszi el ezeket?
A VW lupo 3L is csak egyeletes 90-nél sík úton fogyasztás bajnok!


én az 1.8 benyással eljárok ennyivel.



Igen ezért is nem veszek többet dízel e46-ot.gyakorlatilag szarabb mint a 30 éves dízel mercim volt.május óta két hónapot nem bírt ki a kocsi gond nélkül.A benzines kolléga meg röhög a markába és azt kérdezgeti hogy milyen olajat öntsön bele legközelebb

szeda Elküldve: 2011-10-19 12:21 Kipuffogórendszer

SirToma írta:
SirToma írta:
Lipo írta: Sziasztok!

Már 3 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy BMW 320d (2002) E46-nak. A problámám kb. 1hete jelentkezett. A hiba, hogy alacsony sebességnél és fordulaton csörgő, zőrgő fémes hang hallatszik a kipufogó (közepe) felől. Ma jártam a szerelőmnél és azt mondta, hogy ki kellene cserélni az egész kipufogórendszert a katalizátortól kezdve, mert valószinű hogy valami törmelék kerülhetett a rendszerbe és az adja a fémesen zörgő elég magas hangot. Szerintetek igaza lehet, vagy több szem többet lát alapon nézessem meg mással is? Ha a igen akkor tudnátok ajánlani valami megbízható "BMW mágus" szerelőt Budapesten vagy környékén?

Válaszaitokat előre is köszönöm!


Szia.

Én ugyanígy jártam.
Aknán levettük, és a katalizátor belseje ki lett pucolva.
Egy kalapácsnyél, aztán szépen össze lett törve a belseje.
Azóta nincs vele gondom.
Kicsit korrodált már a kipum, úgyhogy én jövőre csináltatok rozsdamentes rendszert.
Hozzáteszem, olcsóbb mint egy utángyártott valami...


Gödöllőn tudok ajánlani megbízható szerelőt,én oda járok.


Ilyen nekem is volt az előző kocsin.Törmelék nem megy bele a rendszerbe ebben biztos lehetsz.Valószínűleg valamikor felakadt az alja és kicsit megnyomta a katalizátort.annak a bele kerámia.Nekem kitört egy darab és az csörgött.Az eljárás nálam is seprűnyéllel való anális tisztítás volt.Olyan jól sikerült hogy katalizátor nélkül is átment a zöldkártyán.

szeda Elküldve: 2011-10-19 12:18 Üzemanyag fogyasztás

djanie46 írta:
nickname írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
K_Gergo írta:
nickname írta: normális tempóban, nálam Pesten 5,5 L városi fogyasztás van autópálya bőven 5 alatt van.

egy tank üzemanyaggal dortmund ig megyek.

e46 sedan 20d manual váltó


scifi-be illő adatok


Nem tudom, hogy csinálod,de akkor ezt a kocsit soha ne add el


bocs, de kamuszaga van...

én minden tankolásnál ellenőrzöm a BC-t, és pontosan mér. 95%-ban autópályán járok. Tapasztalat:
110 km/h: 5,8 liter
120 km/h: 6,1 liter
130 km/h: 6,3 liter
140 km/h: 6,5 liter

140-től van szélzaj, 120-nál emeli a hangerőt, nyáron 18.00 után van a legtöbb bogár, az M7-en 8.00-8.30 között májustól szeptemberig süt a szemedbe a nap.

Van még kérdés?


kedves okostojás, én a saját tapasztalatomat irtam le, egyébként a bc, 4,2 L fogyasztást jelez "amit nem veszek figyelembe" de azt igen hogy ha elindulok budapest XVIII kerületből, dortmundba a belvárosba tankolok legközelebb, Átlag 130 Km /h sebességgel, hegyen völgyön, 4 személlyel átlag 90kg/fö teherrel.gumi méret 225/45 17" elöl,hátul




sziasztok,nekem 98 évj e 46 2literes diesel motor amikor vásároltam az autot nekem is 4,5-5,5 volt afogyasztás,miota azonban hozzányultak a motorjához hát egy literrel biztos több sajnos, még anyi hogy szerintem probáljuk megosztani tapasztalatainkat,valamint segiteni egymásnak nem pedig a leszolni a másikat. üdv:jani sopron


Nekem 2002-es 320D-m vann de még soha nem láttam a BC-n 5-össel kezdődni a fogyasztásom.Illetve de egyszer egy hosszabb pályás szakaszon 5.9 volt.Átlag 6.3-6.6-al járok olyan 80/20 arányban inkább városon kívül.A maradék az viszont BP belváros.
Örülnék ha kevesebbet enne, anno nem ezt ígérték de ki hiszi el ezeket?
A VW lupo 3L is csak egyeletes 90-nél sík úton fogyasztás bajnok!

szeda Elküldve: 2011-10-19 09:19 Hidegindítás - diesel

YELLOW írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?


mi van ha önindító xar? és sokat szív le? vagy pl túl sűrű az olaj. nagyobb ellenállása van önindítot jobban terheli, nagyobb áramot vesz fel.
bikázni akkor szokták az autót, ha az akksi lemerült. az meg nem izzító miatt lesz. vagy xar az akksi úgy ahogy van, vagy az önindító körül keresném a bajt. meg kell nézni egy lakatfogóval, hogy mennyi áram folyik át indítózás közben.

Önindító oké de szerintem az olajat kizárhatjuk.annál azért jóval nagyobb erőkről beszélünk hogy a viszkozitás közbe szóljon.attól max picit lassabban teker.
De mondom.autóvillamosságis szakember a kulcsszó! 10 perc és meg van mi a szar.minek szenvedni?




szeda Elküldve: 2011-10-19 09:12 Hidegindítás - diesel

VG1 írta:
pomzi írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?




Az izzítógyertyákat néztétek?


Azokat egyik szerelő sem nézte meg.


Hát dízelnél ezzel kellett volna kezdeni.5000huf körül már kapsz bele.
Nekem is ez a gondom de indul rendesen csak pár másodpercig teker mire felébred a rendszer.
Egyébként elmész egy akármilyen autóvillamosságishoz és 10 perc alatt megnézi.
Perion aksitól ne ess hasra.Van még kb fél éve.A leggagyibb amit kapni lehet.
Akkor már megéri inkább veni egy EXIDE aksit.Nem is kell bele 100-as.Nekem 74-es van benne és teljesen jó.(ráadásul 2006-os eredeti bmw aksi)





szeda Elküldve: 2011-10-19 08:49 Valaki segítsen

YELLOW írta:
szeda írta: Sziasztok,


150 lovas 320D-nél kéne hogy hibakódom legyen ha nem jó az izzítógyertyáim?
Amióta reggelente ilyen hideg van elég szarul indul a gép.Megnézettem és egy izzítóm sem működik!
update a kipufogóhűtő problémához: lekötöttem, ledugóztam a vízcsöveket, kistermosztátot leszedtem.A jelenség annyi hogy nehezebben melegszik be.Működik rendesen minden.novemberi fizuig most már így marad.


ha nem működik egy izzítód sem, akkor hogy indul be?



hát a tavaszi 450.000 forinttól amit a motorra költöttem
Tegnap -2-ben úgy indult hogy kb 5 másodpercig tekerte mire elindult.Mondjuk az aksim sem az a paksi atomerőmű.

szeda Elküldve: 2011-10-19 08:32 Valaki segítsen

Sziasztok,


150 lovas 320D-nél kéne hogy hibakódom legyen ha nem jó az izzítógyertyáim?
Amióta reggelente ilyen hideg van elég szarul indul a gép.Megnézettem és egy izzítóm sem működik!
update a kipufogóhűtő problémához: lekötöttem, ledugóztam a vízcsöveket, kistermosztátot leszedtem.A jelenség annyi hogy nehezebben melegszik be.Működik rendesen minden.novemberi fizuig most már így marad.

szeda Elküldve: 2011-10-17 19:44 Kasza mester 0670-5799225

Hori írta:
szeda írta: Sziasztok,

2002-es 150 lovas 320D-hez keresem az EGR és a kipufogó közötti téglatest alakú kütyüt.Az enyém átszakadt. Tolja bele a hűtővizet a kipufogóba.Gőzöm sincs mi ezeknek a neve.
update: közben tanulok a többi topicból.Tehát helyesen: keresem azt a házat amibe az EGR termosztátja van szerelve.de még mindig nem tudom a nevét. "kipufogóhűtő"









van ilyenünk



árat tudnátok mondani?

szeda Elküldve: 2011-10-17 16:51 Valaki segítsen

kempelen írta:
YELLOW írta:
szeda írta:
ute107 írta:
szeda írta: Sziasztok

320D-n tegnap előtt elszállt az EGR szelep alatt lévő téglatest alakú fém cuccban valami.belenyomja a hűtővizet a kipufogóba ahonnan hatalmas gőzzel távozik.
20km alatt egy liter vizet vesztek így el.Kérdésem az lenne hogy megoldható-e hogy a vízkörből egyszerűen lekötöm és ledugózom ezt a részt.Nekem az EGR egyébként is csak bosszúságot okozott.Kiirtanám a fenébe az egészet.A kocsi 2002 320D 150 lovas.


A "füstös" részét nem nehéz ledugózni, csak az általad írt téglatest előtt kell egy megfelelő lemezzel ledugózni. Max. lesz hibakód.
A vízrendszert is meg lehet hackelni, de kicsit macerásabb. Meg nem tudom ha ott nem lesz meg a vízkeringés, akkor akad-e valami baj.


Most egyenlőre csak a vízkört dugóztam le.Valószínűleg nem kevés víz van a kipufogórendszerben mert 20 perc járatás után alig lett kisebb a gőz de úgy néz ki ki fog tisztulni.Egyelőre meghagyom így víz nélkül.Meglátjuk mi történik.Ennek a téglatest alakú holminak mi a neve? Úgy néz ki mit egy kipufogódob.



ha az 1-esre gondolsz, akkor kipufogó hűtő, ha jól látom az EU4-es motorokon van rajta.


Az EU4 helyett én inkább automata váltóra tippelnék.


Igen én is mert nekem automata.Igen az 1-es alkatrész a bűnös.Leszedtem a termosztátot, ledugóztam a vízcsövet alul-felül (köszönjük mercedes benz).
Járattam egy picit.Gőz még midig van de szinte semennyi ahhoz képest ami volt.Annyi hogy üzemi hőfokra nem melegedett fel alapjáraton csak ha 2000-es fordulaton tartottam.


szeda Elküldve: 2011-10-17 15:08 Kasza mester 0670-5799225

Sziasztok,

2002-es 150 lovas 320D-hez keresem az EGR és a kipufogó közötti téglatest alakú kütyüt.Az enyém átszakadt. Tolja bele a hűtővizet a kipufogóba.Gőzöm sincs mi ezeknek a neve.
update: közben tanulok a többi topicból.Tehát helyesen: keresem azt a házat amibe az EGR termosztátja van szerelve.de még mindig nem tudom a nevét. "kipufogóhűtő"