szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2011-12-15 18:43 Autóvásárlás

hil írta:
hancurozo írta:

Nekem is volt Németből hozott autóm. Valóban a rozsda a legnagyobb gond velük. (a külső, a futómű nagyon megkímélt) Lehet venni dél Olaszból autót, azok nem olyan rozsdásak (pedig elég sós a levegő), és mivel nagyrészt télen-nyáron motoroznak kevesebbet futnak a kocsik. Cserébe alig találsz sérülésmenteset, és bellül is jobban le vannak élve (parkolási sérülés, karcok minden autón vannak).


Amikor Bimmert kerestem, rengeteg Olasz autót is megnéztem. Én is az Általad leírtaktól, meg az Olaszok lazaságától tartottam, de szépek voltak azok, igaz nem tudni, mi volt a festék alatt. Akkor még nem volt meg a rétegmérőm. Viszont Németet láttam párat szarrá rozsdásodva, na nem a karosszéria külső részén, hanem aláfeküdve futómű bekötéseknél, stb.



Ha már olaszozunk...én most vettem egy 2000-es évjáratú magyar SPQR-nél vásárolt 156-os alfát.Magyar autó, rozsda mentes.előtte néztem külföldi darabokat, de mindenképpen 156-166 volt a cél a 320D mellé.Az osztrák-Német kocsik mind szarrá voltak rohadva márkától függetlenül.Műszakilag és a belső szép volt.Az olaszországiak és a franciák rozsdamentesek de a belseje hányás és egy csomó horpadás és horzsolás volt rajtuk.
Végül megtaláltam ezt a magyart.Szép belső-szép külső.egyetlen hibája a hogy a bal ködlámpa törött.nincs meghúzva sem, a belső is teljesen hibátlan.
Vannak itthon szép kocsik

szeda Elküldve: 2011-12-14 19:25 320d Motor

Alesi írta:
Alesi írta:
golyoo_o írta:
Alesi írta: Az utóbbi időben a következő jelenségre lettem figyelmes: megyek az autóval 3. fokozatban, kb 1800 as fordulat, 45 körüli sebesség, és ha tartom a fordulatot akkor nagyon picit, de érezhetően bedadog az autó, minthogyha ingadozna az üzemanyag nyomás. Ha gyorsítok, vagy visszaengedem akkor semmi gond.
Nem mindig csinálja, de más fokozatban is kicsit érezhető, 3.-ban a leginkább.

Tapasztalt már valaki ilyet? Lehet valami nagyobb baj előjele?


Az enyém is ugyan ezt csinálja kb egy hete. Én is kíváncsi vagyok mi lehet a hiba.


Akkor mar ketten vagyunk

Valaki vmi otlet?


Mostmár egyre gyakrabban és erősebben érzem, 1500-2000 RPM között. Lehet valami magas nyomású probléma? Vagy csak ki kéne kormolni? (sokat járt mostanság városban, és lehet túlkiméltem)


Ez nem trabant!

szeda Elküldve: 2011-12-10 17:23 Üzemanyag fogyasztás

pinter001 írta: Udv mindenkinek! Jelenleg van egy 98-as seat ibizam, chippel gt1749 turboval atlag 5-5.5 literes fogyasztassal. De a kozeljovoben tervezem egy e91 touring vasarlasat. Kizarolag DIESEL motorral! De erosen vacilalok a 20d es a 30d kozott. Felek hogy a 20d-ben csalodnek es nem menne ugy mint az ibizam (kb, 150le es 330NM).
Olvasgattam itt a fogyasztas adatokat es letezik az hogy a 30d ugyan annyit egyen mint a 20d, egyforma stilusu vezetes melett???
(elnezest az ekezetek hianya miatt, de angliabol irok)


Hát nekem 320D-m van 150 lovas.Azt ugyan nem tudom hogy egy 150 lovas ibiza hogy megy de a 130 lovas TDI meg PDTDi autók még az automata 20D-nek sem versenytársa.Hát kézi váltóval meg gondolom még annyira sem.Simán nyomom le őket

szeda Elküldve: 2011-12-04 08:20 Társalgó

troooger írta:
kempelen írta:
troooger írta: Sziasztok,

Szerintetek ha hosszabb ideig áll a kocsi ilyen hidegben, érdemes beindítani egy kicsit pár naponta? Pl. két hét, egy félig fedett helyen, letakarva....


Ha jó állapotban van az akksid, akkor a két hetet ki kell bírnia minden gond nélkül.

Elindítani felesleges, a motornak nem lesz jobb ha háromnaponta indítgatod, vagy két hét után egyszer.

Az akku lesz így is a leggyengébb láncszem. Ha úgy érzed, hogy nincs a legjobb kondícióban és meg szeretnéd óvni, akkor inkább tedd be két hétre az akksit egy meleg fűtött helyre.



Köszi!


Az is elég ha leszeded a sarut!
Az állást a fék sínyli meg mert rozsdás lesz a tárcsa.Indítgatni felesleges.

szeda Elküldve: 2011-12-03 20:44 Hűtővíz..:S

anubisz írta:
szeda írta:
frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Téged nem szeret az autód? 2.5 év alatt költöttél rá 2millát?
Én május óta költöttem több mint 500.000-et ÉS MEGINT ÖSSZEJÖTT ÚGY 100.000nyi cucc.Mindezt 10.000km alatt.Akkor én mit szóljak?

Nekem egyébként így kezdődött a kipufogóhűtős szivárgás.Ez az a doboz amibe a kistermosztát van.Kellett fél év hogy kiderüljön mi van de egyre gyorsabban eresztett.És onnan ugye az EGR felé megy a víz tehát a motorba.Eleinte nem gőzölgött aztán később már úgy mentem 30 fokba mint egy gőzös.



Kicsit megkésett a reagálás


Csak betűnként tudok olvasni.Tudod első osztály év vége körüli állapot.

szeda Elküldve: 2011-12-03 18:55 Autóvásárlás

jokerface írta: Üdv!
Ha én kint németben vennék egy bmw használt autó kereskedésben verdát,akkor részletfizetésre is meg lehet oldani a vásárlást egy külföldinek?
Nagyon jó kis gépek vannak,csak azért egyszerre nem tudnám kifizetni.
Nincs valakinek tapasztalata ilyen téren?

Valami hasonlót vennék. Remélem már tavaszra.

Oda is kell bejelentett lakcím.ha van ottani akkor igen.Munkaviszony ugye értelemszerűen kell ott is.Egyébként lakcím nélkül csak jelzáloghitelt tudsz felvenni de ugye azt az itthoni kéróra.

link


szeda Elküldve: 2011-12-03 18:52 Nem indul el

YELLOW írta:
Kalo84 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Kalo84 írta:

Okés megnézem..Köszi egyenlőre a segítséget..
Az elképzelhető,hogy a riasztó tiltja a befecskendezést??



Hogyne! A legtöbb riasztó a benzint blokkolja, immobilizer funkcióként...


Forgat? nem blokkol teljesen? nálam ugyan semmi nem történik,meg se mukkan indításra,ha szervízkulcsal indítasz, amibe nincs a chip. Szerintem ott se forgatna,nem? bár nem tudom,hogy van ott az immobi.


E36-ról beszélünk. ott szerintem 2 kulcs van csak, két távos. amúgy E46-nál mindegyikben van "chip". galériámban röntgen képek.


Úgy akartam érteni,hogy sima másolattal,csak rosszul írtam.


Hát meglett a probléma..Nem jut be a hengerekhez a benzin...
Az Injektorok szépen működnek,valamiért a benzin hídba nem jut be a benzin..a visszamenő ágnál teljesen száraz a cső..Nyomás ad az Ac elég nagyot,mert ha leveszem majd szét durran..De nem jut be az injektorokig..Remélem erre van megoldás...Eldugúlhatott??
Amúgy köszönöm az eddigi segítségeket..


akár el is dugulhatott... üzemanyagszűrő, csövek. illetve kitudja, hogy a motortmivel hazsnálták. lehet E85-tel jártak vele. az is lehet az injektornál van dugulás. végig kell bogarászni, csak így derül ki.


Nem ott van az üzemanyagnyomásszabályzó? E85-től biztosan nem dugul mert az felold minden retket.Nekem patika tisztaságú lett a tankom 3 benzinszűrőcsere után.

szeda Elküldve: 2011-12-03 18:49 Hűtővíz..:S

frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Téged nem szeret az autód? 2.5 év alatt költöttél rá 2millát?
Én május óta költöttem több mint 500.000-et ÉS MEGINT ÖSSZEJÖTT ÚGY 100.000nyi cucc.Mindezt 10.000km alatt.Akkor én mit szóljak?

Nekem egyébként így kezdődött a kipufogóhűtős szivárgás.Ez az a doboz amibe a kistermosztát van.Kellett fél év hogy kiderüljön mi van de egyre gyorsabban eresztett.És onnan ugye az EGR felé megy a víz tehát a motorba.Eleinte nem gőzölgött aztán később már úgy mentem 30 fokba mint egy gőzös.

szeda Elküldve: 2011-12-02 08:52 Nem indul el

bmw320d4 írta:
banyaszi írta: Sziasztok! Segitsen valaki! Bmw 320D-m van 2001-es 136lovas! Autópályán mentem ma! 130-nál tempomattal 1x csak elkezdett gyorsulni az autó magától! Gondoltam a tempomat szarakodik! Kikapcsoltam a tempomatot és vissza álltam simán gázzal 130-ra! Pár 100m után megint elkezdett gyorsulni magától az autó! Belenézek a tükörbe iszonyat nagy szürkés fehéres füst az autó mögött és abba a pillanatba le is állt a motor! Azóta nem indul el! Öninditózásnál úgy teker mintha 1 henger fogná és semmi több! Olaj viz ugyan úgy áll benne sehol egy olaj folyás semmi! Valaki valami tipp? Jah és rátették gépre és semmiféle eltárolt hiba nincs! Köszönöm





!Elszállhatott az egyik porlasztó! Ki kellene szedni mind a négyet! Szerintem annyi baja lesz csak!

!
!







Nézd meg a motorolaj szintet.Ha az önindító gyorsabban teker az kompresszió probléma.Ha a önindítózás közben a hangja változik az is illetve lehet hogy valamelyik hidrotőke szart be.Nekem ez volt.
Az pedig hogy autópályán gyorsított arra utal hogy valahol turbónál vagy bárhol átszívta a motorolajat.Na innen eredhet a kompresszióprobléma is.
Rohadt nagy mákod van ha porlasztócsúcs gondod van csak de én ezt kizárnám.Attól még menne csak szarul.

szeda Elküldve: 2011-11-30 21:15 Kerepelő hang, 320d

harmas írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.



Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.


biztos, hogy sebességfüggő, mert ahogy írja a fokozatot/fordulatot, abból totál az jön le, hogy ugyanazon sebességtartományról beszélünk. akkor viszont leginkább a kerékkel lesz csak összefüggésbe.
egy tipp: szerintem valamelyik első kerekedben benne van egy csavar/nagy kavics. nekem a minta közé elfeküdt eccer, eszméletlen volt, hírtelen nem tudtam mi van.
ezenkívül ha acél felniről van szó, akkor a súlyokat nézd meg, nem mozognak-e. illetve a gumi oldalfalát, lehet elszakadt egy szál.


Mint ahogy a kardán is azon a fordulaton forog.
A kardán kereszt (pontosabban a tűgörgők) széthullása okozhat ilyen berezonálást. Meg a középső "gumicsapágyat" is mindenképpen ellenőrizni kell.
Off autónál a kardánkereszt kopása azt eredményezte, hogy bizonyos fordulaton belevert a biztonsági öv felfogató csavarjába. És bizony ilyen dübörgő hangot adott.
Minél előbb menjetek alája, mielőtt..


Hát az a kardánkereszt akkor vagy gyárilag szar vagy extra sokat futott a kocsi mert nem szokott szétesni.Még egy nyomatékos motorra azt mondom oké de egy 20d-nél...


szeda Elküldve: 2011-11-30 16:35 Autóvásárlás

adee9 írta:
pinter001 írta:
adee9 írta:
anubisz írta:
pinter001 írta: Melyik a jobb vetel e91 touring 20d vagy 30d? Fogyasztasban mennyi a kulonbseg szerintetek???


Mindenképpen a 3 ezres motort vedd, a különbség ( fogyasztás )oly kevés,a nyomatékhoz képest. Csak is azt. Persze ez csak az én véleményem. Ha dízelt vennék, mindenképpen a nagyobbat.


Nekem e46 30d-m van, úgy hogy én 20d-t akartam aztán megtaláltam ezt és úgy voltam vele, hogy egye fene, remélem nem bánom meg... és hát nagyon nem bántam meg )


mennyit fogyaszt a 30d atlagban?


Nekem 6l körül, de volt már jobb is meg rosszabb is. Először én se hittem, hogy ez lehetséges lesz, pedig nem úgy megyek, hogy tojás van a gázpedál alatt . Legutóbb pl. egy tank üzemanyaggal 1060km-t tettem meg.


Hát az elég jó mert nekem a 320d túl van a 8 literen

szeda Elküldve: 2011-11-30 16:12 320d Motor

Sajnos nincs köze az olajhoz.Előtte castrol volt benne.

gyorilaszlo írta: Értem,úgy nézem Japán olaj... Mentél már vele másféle olajjal is? Esetleg Mobil 1-et,vagy Castrol-t próbálj ki,hátha megszűnik a kopogás...

szeda írta:
gyorilaszlo írta: Milyen motorolajat használsz benne?

szeda írta: ötleteket várnék a következő problémához!

150 lovas motor felújítás óta keményen jár.Kopogós.Meghallgattam más 20D-ket és teljesen más a hangja.A négy csúcsból az egyik felújított de mindegyik jó ezt már megnézettem.
Anno az SC motorsportnál azt mondták hogy rosszul van összerakva a vezérlés de ez a diagnózis szemre készült és hibakód sincs.
A kocsi jól működik, jól húz.Korom csak nagy gáznál van és csak gyorsításnál de nem durva.
Olyan a hangja mint egy 100 éves francia dízelnek.





ENEOS 5w-40





szeda Elküldve: 2011-11-29 13:52 320d Motor

gyorilaszlo írta: Milyen motorolajat használsz benne?

szeda írta: ötleteket várnék a következő problémához!

150 lovas motor felújítás óta keményen jár.Kopogós.Meghallgattam más 20D-ket és teljesen más a hangja.A négy csúcsból az egyik felújított de mindegyik jó ezt már megnézettem.
Anno az SC motorsportnál azt mondták hogy rosszul van összerakva a vezérlés de ez a diagnózis szemre készült és hibakód sincs.
A kocsi jól működik, jól húz.Korom csak nagy gáznál van és csak gyorsításnál de nem durva.
Olyan a hangja mint egy 100 éves francia dízelnek.





ENEOS 5w-40

szeda Elküldve: 2011-11-28 19:10 Kipufogó

Real írta: Hónapok óta csörög-zörög a katalizátorom. Az idő múlásával egyre jobban. Tegnap már dízelnek nézték, annyira zörög alapjáraton... Gázadásnál pedig állandóan "megtorpan". Én ezt is a rossz katalizátornak tulajdonítom, bár a szervizben nem adtak rá egyértelmű választ.

Segítségeteket szeretném kérni egyrészt bontott katalizátor ügyben: hol, kinél kell keresgélnem?

Másrészt pedig arra lennék kíváncsi, hogy komplett rendszert hol érdemes csinálni, melyik kipufogós céggel? Dinamit-dob.hu? Magnumtuning.hu? Fontos, hogy értsenek az e46-hoz, ne most csináljanak először... És ne legyenek nagyon elszállva az árral, ha meglátnak egy BMW-t...

Azt hallottam, hogy ha valami eltérés van a rendszerben, akkor egyből nő a fogyasztás, és csökken a teljesítmény. Na én ezt nem szeretném. Várom a tapasztalatokat, kinek milyen van, mit ajánlotok, stb. Előre is köszi!


Hát katalizátor után lekötöd a csövet és beleküldesz egy seprűnyelet.jól megforgatod benne hogy a kerámia összetörjön majd ha nem akarsz tovább szerelni akkor egyszerűen beindítod és jól megpörgeted.Ettől ki is jön a törmelék.Utána söpörd össze, véletlenül se lépjen bele senki, főleg ne a kutya.Összeszereled és kész.

Állítólag az ilyen összetört darabok beleállnak a csőbe és fojtást okoznak.állítólag tűzveszélyes is.

szeda Elküldve: 2011-11-28 18:48 Termosztát

Nálam a kipufogóhűtő vagy mi ugye múltkor kilyukadt ezért a kis termosztátot leszedtem, a csövet ledugóztam.
Hát így is remekül működik.Kicsit lassabban melegszik de mire kiállok a kapun már a kék elején van és mire kiérek a kis utcákból a kék tetején.Aztán a főúton kb 3-4km 80-as tempóban és teljesen be is melegszik.
Tavaszig ez nálam így marad.Úgyis kell még ezer dolgot cserélni a kocsin.