szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2012-03-07 03:54 320d Motor

Ha valamiről lehúzod a csatlakozót akkor az egy középértékre áll be.Ha ettől jobb akkor az kell hogy legyen a kiindulási alap szerintem.Én legalábbis így csinálnám.Nálunk is volt most két off autónál is ilyen találgatás.Mindkétszer az volt a hibás amiről lehúzva a csatlakozót jobb lett.Igaz az egyiknél csak pillangószelep tisztítás volt mert nem állt be alap helyzetbe a kosztól...

ervin35 írta: sziasztok.
a következő lenne a problémám,jeladós porlasztót cseréltünk az autómban(e46 320d 98-as évjárat. a hiba törölve lett, a porlasztó új bosch. viszont a motor meg egyenetlenül járt kb 20-30 mp jól jár utána meg ingadozott és kipufogón füstfelhő jött ki az megint kb 20-30 mp így jól járt és így ingadozott. le lett húzva a jeladós porlasztó csatija, úgy jó volt nem ingadozott.közben a szerelöm beszélt adagoló felújítós céggel,azok azt monták hogy az adagoló szarakodik.

ma felmentem fehérvár-ra bmw szerviz,felrakták gépre el lett indítva úgy hogy még nem volt rádugva a jeladós porlasztó csatija. ut rá lett dugva ugyan úgy ingadozva járt,a gép szerint az előtöltés tökéletes meg minden adat jó volt,egyedül a légtömeg mérö mért 700 helyett 210 et azt mondta a szervizes hogy cserélni kell. azt oda ment a motorhoz ami járt és össze vissza jött a füst a kipufogóból, lehúzta az egr szelepről a kis csövet és máris jól működött a motor!
azt mondta hogy elöször ö is adagolóra gyanakodott mikor mondtam mi a baj,de mikor hallotta hogy jár egyből tudta hova kell nyúlni,az egr nyomásszabályzó szelep a hibás szerinte.
megfullad a motor az kipufogó füsttől és azért jár igy mert a szelep nem szabályozza rendesen. a légtömeg mérőm októberben lett cserélve,igaz nem gyári bmw-re de új meyle lett bele rakva. ha 4 fokozatban padlózok 20 liter ig kimegy a fogyasztás merő,5.fokozatba 2000 fordulatnál 16 literig megy ki. a szerelöm azt mondja hogy menet közben terhelésnél kell mérni hogy menny levegőt mér,holnap kipróbáljuk ment közben hogy méri.
a kérdéseim a következők:
a régi rossz jeladós porlasztónál mért nem működött rosszul az egr nyomás szabályzó szelep? mért akkor kezdte mikor be lett rakva az új?

bmw szerviz szerint nem kell törölni adaptációt,a jeladós hiba törölve lett.
légtömeg mérőre nincs hibakód a gépben!

szerintük az is lehet hogy a légtómegmerő okozza ezeket,és ne az egr szabályzó szelepet cseréljük ki elöször hanem a légtömegmérőt,az én szerelőm meg pont fordítva mondja.
eléggé bonyolult lett a sztori,de hát kíváncsi vagyok a hozzáértők mit mondanak erre.






szeda Elküldve: 2012-03-06 20:18 manuális váltó

harmas írta:
arany1977 írta: Sziasztok! E39 525d automatam van, szeretnem manualissa atalakitani. Elektronika szempontjabol mire kell esetleg figyelni? Köszönöm a segitsegeteket elöre is!


Először látogass el a közlekedésfelügyeleti atyaúristenekhez (Isten fölött egy szinttel), ők elmondják, h milyen PAPÍROK kellenek, ezután látogass el egy márkaszervizbe az árakról tájékozódni (egy igazolás 25E).
Na, ezek után el is ment a kedved az átalakítástól. Kérdés megválaszolva
Mert ez magyarisztán...


Ugyan már.átrakod és kész.Mozaikban még a defektes gumit is nekem kellett észrevennem amikor végeztünk... Le sem szarják.Megnézik a féket, futóművet stb.
Ha meg mégis akkor szúrsz egy ötöst és hello. Nem kell ezen görcsölni.

szeda Elküldve: 2012-03-05 17:31 E46 futómű állítás

K_Gergo írta: sziasztok!

szombaton felkerültek a nyári kerekek, sajnos az első kerekek belső oldala erősen kopik, a télinél szembetűnő, de a most felkerült nyárin is látni. a nyári gumikat tavaly tavasszal vettem, nyáron volt lengőkar és szilentcsere is, elvileg futóműállítás is, de erre nem vennék mérget. első körben vigyem el futómű beállításra, vagy előtte nézessem meg szerelővel a futóművet? normális futóműves meg tudja állapítani, hogy lóg-e valami?


Hát persze! Senki más! Egy rendes helyen úgy kezdik hogy átnézik és ha valami nem jó akkor szólnak.Hiszen akkor nincs mit mihez állítani!

szeda Elküldve: 2012-03-05 17:25 Valaki segítsen

tompika írta: hali!kis segitségre lenne szükségem!nem olyan régóta vagyok egy 2001es 320d tulajdonosa?szeretnék gázolajszűrőt cserélni rajta!!valaki lenne olyan szives elmondani nekem hogy merre találom ezt a szűrőt?előre is köszönöm..



ezt keresed? http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/43/47

szeda Elküldve: 2012-03-03 10:33 Turbo

jeges írta:
BarG írta: Ki mennyit ment már el felújított turbóval?


kb 8000 km-t..... Augusztusban adta meg magát a gyári, szerdán a felujjított......


Húú azt vinném vissza azonnal. Ha Bp-i vagy akkor Papp Pál Budaörs. Nekem a mercié 4 éve hibátlan és már van benne bőven km is.

szeda Elküldve: 2012-03-01 09:43 BMW318i E46

bbubbuka írta:
bbubbuka írta: Valaki HELP!

Nem akarom már csesztetni a szerelőm ilyenkor.
Ma mentem első nagyobb túrát a kocsimmal 200km oda-vissza.
Visszafele meglett hajtva azért 170-180. Huzamosabb ideig.
Megálltam ház előtt, motor kattogó hangot ad.. Mondom ez mi??
HA gázt adok gyorsabban kattog ha nem akkor alapjáraton is kattog..
Olyasmi mint egy dizel..

YouTube videó
Ehhez hasonló a hangja..
Valaki hozzáértő mondja meg, ez mi a franc lehet?
Remélem amilyen szerencsém van több 100e- tétel lesz..
Összes hidrotőke volt cserélve már azt tudom..



Motornál 1db hidrotőke adta meg magát..Fuck..
Most már cserélni fogom mind a 8-at ha már szétlesz szedve..
Mielőtt kidőlnek egyesével..
Vagy nem minden esetbe kell cserélni az összeset?



Szerintem nem drága olyan 4000 körül van darabja.Lehet állítólag tisztítani is őket.Kérdés hogy a szerelő vállal-e ilyen pepecselést.16 darab nem kevés pénz a munkadíjhoz képest

szeda Elküldve: 2012-02-28 11:16 Műszerfal kijelzés

KM óra spirál az első háromra a gond

bmwkoloni írta: Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e de más lehetőséget nem találtam a témában.

A problémám az, hogy E-30 323i a műszercsoportom néhány tagja nem szuperál.
sebességmérő, napikokóméter, összes megtett kilométer. a fogyasztásmérő pedig egyből fel megy maximumra és ott is marad. mi lehet a baj? (Ez még a forgó óra nem digitális)
Előre is köszi

V.N.


szeda Elküldve: 2012-02-27 10:52 Autóvásárlás

Coyote írta:
szeda írta:
Coyote írta: Mi a véleményetek erről?

megmondom őszintén, ha megvenném, a négy felnit átdobnám az E46-ra, a többit meg rommá hajtanám amíg le nem jár a műszaki - aztán mehet a levesbe, bontóba, ahova akar.
Ennyi pénzt lehet, hogy megérne a móka... szerintetek?

Abból indultam ki, hogy a négy felni már alapból 100-150-et érne.


Tudok 600-ért egy e39 535i-t.Műszakis és elég jó állapotra. Szerintem azt élveznéd is.Az 520 vérszegény nagyon.Pont erre nem alkalmas.Ha érdekel írj és küldöm az elérhetőséget!



Azért a 600 elég erős lenne ideiglenes hobbira... a 300 is az, de ez még elmenne valahogy.
Mondjuk ha replika a felni (és alaposabb ránézés után tényleg az), akkor szopás az egész. A lóerők nem nagyon zavarnának amúgy, az 520-nak is kihajtottam volna a lelkét


Jó én értem csak az élvezeti értéke minimális.Nekem legalábbis nem sok.Akkor már 50.000-ért egy 1000-es kiskocsi.Kb annyit ér az egész.
Ez az 535 viszont autó.Szerkezetileg nagyon jó.én jártam vele rövid ideig.kéziváltós, igazi nagyfiú.Ja a fogyasztása szerintem jobb mint egy 520-nak taposva.vidéken 9 városban 14 volt a fogyasztásom.Szerintem ez nem durva.ja és a hang.na az az amit egy 520 soha nem fog tudni még segglyukkipufogóval sem.

szeda Elküldve: 2012-02-27 07:25 Autóvásárlás

Coyote írta: Mi a véleményetek erről?

megmondom őszintén, ha megvenném, a négy felnit átdobnám az E46-ra, a többit meg rommá hajtanám amíg le nem jár a műszaki - aztán mehet a levesbe, bontóba, ahova akar.
Ennyi pénzt lehet, hogy megérne a móka... szerintetek?

Abból indultam ki, hogy a négy felni már alapból 100-150-et érne.


Tudok 600-ért egy e39 535i-t.Műszakis és elég jó állapotra. Szerintem azt élveznéd is.Az 520 vérszegény nagyon.Pont erre nem alkalmas.Ha érdekel írj és küldöm az elérhetőséget!

szeda Elküldve: 2012-02-27 07:18 Chip tuning

BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!





Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!



Nem hiába egy barátom az audi motort vissza butította mechanikus adagolóra és inkább megcsináltatta azt az adagolót mint sem hogy software-esen állítgasson.Elsőre jó lett, elsőre olyan amit kért.Miközben én egy rossz termosztáttól másfél literrel többet fogyasztok addig ő 110-ről 160 lóra növekedéstől kapott plusz fél litert átlagos használat mellett...
Az itthoni cégek nagy része egyébként netről letöltögetett cuccokkal dolgozik.isohuntba beírod ECU és annyi program jön ki hogy az ember választani sem tud...

szeda Elküldve: 2012-02-26 15:41 Turbo

nolan74 írta:
Attila74 írta: mert utána kell járnom hogy mi okozza a füstölést. Ha valakinek van ötlete azt szívesen meghallgatom.


Előre bocsátom nem vagyok nagy szaki csak egy tapasztalat. Ha 50-60E km-enként nem cserélsz kartergázszürőt, akkor egy idő után eltömődik és füstöl. De ennek a színe, inkább fehér, mint kék.


Meglett a probléma forrása hát sajnos úgy néz ki hogy turbo. A tengelynek hosszirányú mozgása van és még ha szerencsém van nem lesz olyan drága, de ez majd a végén kiderül.
Na meg a kuller hűtőt is levettük és az is lyukas, valami kidörzsölte, úgyhogy abból sem árt egy új, igaz most beragasztottuk de majd a nyomáspróba megmutatja hogy jó e így.
Úgyhogy most valakivel jót csinálok mert el akarom adni az autót és az új tulaj "remélem sikerül eladni" annak csak menni kell vele. De még így a legjobb mert így nem verek át senkit akaratomon kívül sem.
Köszönöm az eddigi tippeket.

Attila74 igaza van a szűrővel kapcsolatban de azt én 30E cserélem.
[/quote]

Nem tudom merre laksz de ha BP-i vagy környéki vagy akkor vidd el Budaörsre Papp Pálhoz.Google-ba beírod megtalálod a címét.Gyors korrekt és olcsó amennyire lehet.

szeda Elküldve: 2012-02-25 14:30 izzítógyertya

SirToma írta:
bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.


Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.



Az csak illúzió működés közben ennek semmi jelentősége.csak indításnál és utánna 90 másodpecig.ez olyan mint ha kitakarítanád a kocsit és attól jobban gyorsulna.

szeda Elküldve: 2012-02-24 23:33 izzítógyertya

SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?

szeda Elküldve: 2012-02-24 23:28 Turbo

nolan74 írta: Üdv mindenkinek.
Egy kis problémával fordulnék hozzátok hátha tud valaki valami okosat vagy találkozott már ilyennel.
Az lenne a gondom hogy vagy 1 hónapja megnőtt a fogyasztásom kb 1,5-2 l-rel. Ennek utánna jártam és porlasztó csúcs csere lett a vége, így a fogyasztásom is helyreállt.
A legnagyobb gondom most már az hogy ha bemelegszik az autó néha elkezd kéken füstölni de csak egy pillanatra és abbamarad. Ha alapjáraton járatom és hirtelen rátaposok a gázra akkor 1500-2000 fordulat között tartom, akkor érzek egy kis rántást és ekkor jön a kék füst.Menet közbe csak nagyon néha egy kevés látszik ,ezt is onnan tudom mert az ismerősömmel elkocsikáztunk egymás után 10km, és az elmondása alapján semmi vészes nem látszott.
Ilyen gondal küzdök 1 hónapja és azért írtam hogy hátha tudnátok valami okos dolgot mondani vagy netalán nem-e találkoztatok ilyen jelenséggel és hogy mi volt rá a megoldás


Hát a turbó 1500 alatt picivel pörög fel.Én ott kezdenék keresgélni

szeda Elküldve: 2012-02-24 23:26 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Egy kis segítségre lenne szükségem...
VAn egy E-30 323i-m. full motor generálra vittem egy "szerelőhöz"
70 ezret fizettem felső tömítés garnitúrára. A fazon most vissza HÚZTA a kocsit, hogy annyit kell csinálni, hogy fel töltöm olajal és fagyállóval. Az olajat fel töltöttem. de amikor a fagyállót felöntöm és légtelenítem akkor érdekes jelengéget tapasztalok. A fagyálló vissza folyik a szívó sor azon csövéből ami a levegő szűrőhöz vezet. Nem vagyok szerelő de tudom, hogy ez nem stimmel. Mi lehet elszarva? A vezműtengelyen keresztül fél kézzel körbe forgatom a motort. önindítóval szépen körbejár tehát a vezérlés szerintem jó lehet. de mint ha nem lenne kompresszió. az olaj nem vizes-a víz nem olajos.
lenne valakinek valami tippje, hogy mit csináljak??
pénzem már nincs. valamit tehetek????

a motor persze nem jár.

előre is köszönöm

V.N.


Így hogy lehet átvenni kocsit? Meg sem csinálta.Meg aztán felújítás 70.000-ért? Ez vicc? Mit cserélt? hengerfejtömítést? És ő miért nem üzemelte be? Hát én így egy büdös vasat nem adnék ki a kezemből az tuti.