szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2011-11-28 18:38 Motorolaj

YELLOW írta:
Kristen76 írta: Sziasztok!

Van egy kis olajfogyasztásom, meg egy kicsit kormol is.Valamilyen adalékanyagot tegyek bele?


szerintem felejtsd el, attól nem javul meg, és még akár árthat is. a gyökérokot kell megszüntetni. szelepszárszimering jobb esetben. ha kormol, az meg lehet attól, hogy víz van az égéstermékbe, vagy üzemanyagon keresztül, vagy hűtővíz. ha kékes füst van, akkor olaj...


Tudjátok hogy a "FINISH" olajadaléknak miért ezt a nevet adták?
Mert beleöntöd és a motornak finish!

szeda Elküldve: 2011-11-27 06:47 Izzítás vezérlõ

harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.

szeda Elküldve: 2011-11-26 07:54 320d Motor

ötleteket várnék a következő problémához!

150 lovas motor felújítás óta keményen jár.Kopogós.Meghallgattam más 20D-ket és teljesen más a hangja.A négy csúcsból az egyik felújított de mindegyik jó ezt már megnézettem.
Anno az SC motorsportnál azt mondták hogy rosszul van összerakva a vezérlés de ez a diagnózis szemre készült és hibakód sincs.
A kocsi jól működik, jól húz.Korom csak nagy gáznál van és csak gyorsításnál de nem durva.
Olyan a hangja mint egy 100 éves francia dízelnek.

szeda Elküldve: 2011-11-24 11:44 Izzítás vezérlõ

Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.

szeda Elküldve: 2011-11-19 06:47 Szívócsonk-pillangószelep

anubisz írta:
kempelen írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Szia!
Ide azért nem írnak azok, akiknek még benne van, mert nálunk egyenlőre nem téma ez a dolog. Minek is írnának....

Egyébként teljesen korrekt a hozzáállásod. Jómagam sem nyúltam hozzá hosszú ideig, de aztán mégis kicseréltem, mert azért tegyük hozzá nem egy városi legenda ez. Sajnos tényleg törnek ezek a szelepek, bár nagyon nagy valószínűség szerint a nem megfelelően karban tartott motor miatt és nem egy olajszűrő csere a szívósor ki-beszerelgetése. Jó, azért nem is annyira komplikált, de nem veszem ki minden évben hogy megnézzem vajon a pillangószelep egyik vége lóg-e már a szívócsőben.
Eddig nem volt vele gond, mert pucolgattam, ápolgattam és nem volt szutykos a szívócső belseje, de én sem látok bele menet közben mi történik odabent.

Ha lenne biztos módszer vagy a bmw elismerve ezt a hibát (márpedig ez tény, de mégis becsukják a szemüket) forgalomba hoztak volna egy módosított verziót, biztosan kicseréltem volna egy működő módosított változatra. De addig inkább kivettem, mert nem szeretnék motort cserélni(vagy felújítani).
De az biztos, mert láttam már beleszakadt pillangót, rendesen el tudja rendezni a hengert. Ami a legrosszabb, hogy nincs semmi előzménye, hang, jelenség kíséretében. A következő pillanatban már csak állsz az út szélén.

Bármennyire is furcsa amit mondok: elméletben a te pártodon állok, de a gyakorlatban inkább a másikon és kicseréltem.





Biztos nem olvasott témákat,látott képeket róla,amik hegyekben állnak a neten a témával kapcsolatban. persze vagy beletörik, az 500 és 1 milla,vagy nem, és akkor szerencsénk van.Aki óvatos inkább más kárán tanul. Mert ugyanis nem beletörik, csak bele törhet, és ha már a lehetőség is fennáll,lehet választani.


Nincs az 500! Nekem 450 volt pedig csak egy pár órás mozdulat lett volna.Azóta is jól működik nélküle.Én nagyon megbántam.ráment a nyaralás...

szeda Elküldve: 2011-11-16 08:30 au. váltó olaj

dallasz írta:
kempelen írta:
dallasz írta:
dallasz írta: Sziasztok,

Most vettem egy 323i 99es.sajnos a valtoja szerviz uzemmodba kapcsolt es nincs hatramenet sem.Valami otlet hogy mi lehet a baj?El vagyok keseredve mert azt mondta egy angol szerelo hogy cserljek valtot....megnezte az olajat de csak annyira hogy van e benne.


Megvan a hibs,de nem tudom hol szerezzem bed clutch az angol neve a szuro felett van egy persely szeru kuplung resz.letortek a fogai es ezert nem valt.ha valki tudja hol lehet beszerezni vagy a magyar nevet azt megkoszonnem!!


Nézd meg itt hogy látod-e egyáltalán a meghibásodott alkatrészt.

Konkrétan nem tudom mire gondolsz, talán a 7-es számú alkatrészre?

Ha a 7-es a nyerő, akkor szerintem rendelj bele egy újat.

Ha nem az, akkor is nézz szét ezen az oldalon és ha nem találod meg a keresett alkatrészt, akkor vidd el egy javítóba, ahol megcsinálják neked szakszerűen vagy sajnos venned kell egy másik váltót.





Megneztem koszonom,voltam mar bmw szervizben is, de ez egy persely a a valto masik oldalan amin fogak vannak. D Clutch a neve de csak amerikaban talatam javito szettet hozza nagyon dragan


Ha csak ennyi a baj (7)szerintem ezt egy esztergályos legyártja kb fél óra alatt!

szeda Elküldve: 2011-11-15 07:39 Akkumulátor

calibra írta:
szeda írta:
calibra írta:
szeda írta:
calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


ez a kipurcan az aksi a rövid távoktól urban legend!
Miért purcanna ki? Ha van rendes töltésed az bőven elég hogy visszatöltsön.
Nekem van egy fiatom.Futárszolgálati munkára használják, kb 3km-ként megáll és elindul.Ha meg nem megy akkor áll valahol benne a sofőrrel és minimum zenét hallgat.55-ös az aksi és 3 éves banner.Még sosem töltöttük.A kocsi generátorja meg csak 35A-es, a BMW-ben úgy tudom minimum 120-as van!
Aksitöltőben sem osztom ezt a véleményt.A gagyi sem tud túltölteni tudomásom szerint.Nekem minden eshetőségre egy 30-éves aksitöltőm van és remekül szuperál.
Jó aksit vegyél (mondjuk a Ca technológiás Varta nem az)és ki fog bírni legalább 3-4 évet még extra igénybevételnél is! Legolcsóbb kategória az EXIDE, aztán jönnek a Banner, BÄREN stb



Pont 2 hónapja vettem banner aksit, szóval ezen nem spórolok.Persze régen nem volt gond mert mindig kocsival jártam munkába, de most a magas benzin ár miatt buszra váltottam sajnos
Szóval azért kell a töltő mert sokat fog kint állni és nem megyek vele csak ritkán.


Értem értem de nekem a Z3 tavasszal rendesen indul 5 hónap állás után és az is kint van csak tető alatt.Szóval a jó aksihoz nem kell töltő



Végül is a lényeget meg nem árultam el a hűtőm volt eltömődve, nem fűtött a kocsi, többször indítgattam.Ezt a energiamennyiséget biztos több idő alatt tölti vissza.
Az előző aksim meg légkondi tisztítás közben purcant(kb. 10 pericg járattam ventit álló motornál) ki, azt meg nem bánom mert nem tudtam hány éves volt stb.


Aksitöltőnél szerintem egy a lényeg hogy ne töltsön 6-8A-nél jobban mert azzal melegszik az aksi és az nem jó.4A töltőt lehet venni az Auchanban 3000-ért.Ennyit pont érdemes rá áldozni hogy legye a háztartásban.

szeda Elküldve: 2011-11-14 21:15 Valaki segítsen

Szemy írta:
anubisz írta: Elsősorban automataváltós márkatársaimat kérdezném,normális, ha ugye állok,és ugye fékre lépek,mikor beteszem D be,vagy R be és utána bemozdul a kaszni előre,vagy hátra a fék lenyomva tartása közben? (attól függ hova kapcsolok ) Lehet a gumibakjaim meg vannak kopva már a hátsó mindenségben? azért van már ennyi holtjáték?
Úgy elég látványosan,úgy fogalmaznák kajakra látszik,mintha indulni akarna a kocsi,csak ugye fékre van lépve,és nem engedi. Gondolom ahogy nekifeszül a kardán, a hátsó futóműnek,vagy mi. Volt automata Mercim de ott nem emlékszem ilyen érzésre.
Lehet,hogy a difitartó bakjaim már a végét járják?


Nekem most jelen pillanatban egy alomszep Mercedesem van, de az altalad leirt jelenseg nalam is jelentkezik, igaz csak nagyon finoman. Ha nem figyelnek erre az utasok, akkor nekik fel sem tünik es en is csak nagyon finoman erzekelem. Remelem tudtam valamennyit segiteni.

Szemy


Teljesen normális jelenség mivel sebességben van a kocsi és a motor igaz csak alapjáraton de hajtja a váltót.ezért van hogy amikor elengeded a féket elindul a kocsi.Ha ezt nem teszi sebesség váltáskor akkor szerintem ott már gond van.

szeda Elküldve: 2011-11-14 19:30 Akkumulátor

calibra írta:
szeda írta:
calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


ez a kipurcan az aksi a rövid távoktól urban legend!
Miért purcanna ki? Ha van rendes töltésed az bőven elég hogy visszatöltsön.
Nekem van egy fiatom.Futárszolgálati munkára használják, kb 3km-ként megáll és elindul.Ha meg nem megy akkor áll valahol benne a sofőrrel és minimum zenét hallgat.55-ös az aksi és 3 éves banner.Még sosem töltöttük.A kocsi generátorja meg csak 35A-es, a BMW-ben úgy tudom minimum 120-as van!
Aksitöltőben sem osztom ezt a véleményt.A gagyi sem tud túltölteni tudomásom szerint.Nekem minden eshetőségre egy 30-éves aksitöltőm van és remekül szuperál.
Jó aksit vegyél (mondjuk a Ca technológiás Varta nem az)és ki fog bírni legalább 3-4 évet még extra igénybevételnél is! Legolcsóbb kategória az EXIDE, aztán jönnek a Banner, BÄREN stb



Pont 2 hónapja vettem banner aksit, szóval ezen nem spórolok.Persze régen nem volt gond mert mindig kocsival jártam munkába, de most a magas benzin ár miatt buszra váltottam sajnos
Szóval azért kell a töltő mert sokat fog kint állni és nem megyek vele csak ritkán.


Értem értem de nekem a Z3 tavasszal rendesen indul 5 hónap állás után és az is kint van csak tető alatt.Szóval a jó aksihoz nem kell töltő

szeda Elküldve: 2011-11-14 18:27 Akkumulátor

calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


ez a kipurcan az aksi a rövid távoktól urban legend!
Miért purcanna ki? Ha van rendes töltésed az bőven elég hogy visszatöltsön.
Nekem van egy fiatom.Futárszolgálati munkára használják, kb 3km-ként megáll és elindul.Ha meg nem megy akkor áll valahol benne a sofőrrel és minimum zenét hallgat.55-ös az aksi és 3 éves banner.Még sosem töltöttük.A kocsi generátorja meg csak 35A-es, a BMW-ben úgy tudom minimum 120-as van!
Aksitöltőben sem osztom ezt a véleményt.A gagyi sem tud túltölteni tudomásom szerint.Nekem minden eshetőségre egy 30-éves aksitöltőm van és remekül szuperál.
Jó aksit vegyél (mondjuk a Ca technológiás Varta nem az)és ki fog bírni legalább 3-4 évet még extra igénybevételnél is! Legolcsóbb kategória az EXIDE, aztán jönnek a Banner, BÄREN stb

szeda Elküldve: 2011-11-14 18:12 Lengéscsillapitó

Coyote írta: A következő ajánlatot kaptam, mondjatok rá valamit (röhej a különbség 2 szervíz között)

(1 db) BMW Autódoktor Siófok
Sachs 39000 28000
Monroe 23000 31000

Az még hagyján, hogy megfordul a gyártók közötti sorrend, de a legolcsóbb párban 46000 Ft a legdrágább meg 78000 Ft - kurvára nem mindegy. Jelenleg a Monroe felé hajlok (kevesebb a munkadíj is), esetleg még a Sachsot vállalnám 28000-ért.





Monroe fele annyit sem bír mint a sachs! A noname cuccok után a következő legszarabb a monroe.Én azt passzolnám.Mercimben a 25.000-et futott monroe anno eldurrant minden nélkül.Hazaértem és tiszta olaj volt a kerékdob.Másfél évet ment.Azóta sachs van benne.Van már benne legalább 50.000km és négy év!

szeda Elküldve: 2011-11-14 15:39 Turbo

lalada írta: be lehet méretni, de persze ahhoz is le kell szedni a helyéről, ajánlom a dtk turbót . nekem ők csinálták egy hívást megér.

Coyote írta: A hirtelen megerősödő, meleg motornál sem halkuló sípolás alapján várható, hogy megadja magát a turbóm.

Mit javasoltok, mivel tudom minimalizálni a károsodást, ha elszarja magát? Létezik turbo-diag?
Nem szeretném tönkremenetel előtt felújíttatni, hiszen lehet, hogy még van benne 30.000 km... Ezt ki lehet deríteni valahogyan? Sípoláson kívül semmi baja.




Vagy Papp Pál Budaörs!!!

szeda Elküldve: 2011-11-10 17:03 kerékcsapágy

Alesi írta:
anubisz írta:
Alesi írta:
anubisz írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Ma kezdtem el "huhogó" hangot hallani jobb hátulról, nagy valószínűség szerint csapágy lesz. Kérdés, hogy vajon eljárkálhatok még így 2-3 hétig, vagy rohanjak a szerelőhöz?
Ha csak egy csapágy cserés, attól még érdemes lehet a többit is cserélni, várható hogy egy időben mennek tönkre?


Biztos csapágy? van ott még egy,két forgó,súrlódó alkatrész.


Hát, nagytudású autószerelő kolléga mondta, mondjuk meg még nem emeltük, csak menet közben hallgatta meg.

A tünet: halk huhogó hang, ami a sebesség fokozására egyre élénkebb lesz, fordulatszámtól nem függ az erőssége, csak sebességtől. Jobb hátulról hallható egyébként.


Jól nézzétek meg,nem ám kicserélitek,aztán utána ugyanúgy huhog majd,és esetleg kardán,vagy féltengely volt,vagy a fék körül valami.


Hétvégén úgyis kerékcsere/téliesítés lesz, majd megforgatom


Nem lehet hogy a tárcsa mögötti lemez hozzáér a tárcsához? Az ad ilyen hangot.Kerékcsapágy egyértelműen morgó hangot ad mivel a terhelés nagy rajta!

szeda Elküldve: 2011-11-10 15:55 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Van valakinek ötlete hogy mitől téved a GPS? Megyek az M1-esen és azt írja ki hogy Gárdonyban vagyok.Aztán átugrik és már Vecsésen.CD-m jó, más kocsiban működik.Nagynavim van de a cd-s verzió.

szeda Elküldve: 2011-10-27 15:04 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

frizo írta: Sziasztok! Bmw szerelőt / műhelyt keresek Győr, Győr környéke, ha más nincs akkor Budapest és környékén.
Jövő héten kedden (juni 7) érkezem haza Németországból, és szeretném valahova beadni a kocsit. Márkaszervízek kizárva, elég volt belőlük.

Az autómnak a következő panaszai vannak:
- légzsák lámpa világít (ajtó légzsákoknál van valami)
- motor hűtőfolyaydék lámpa kivillan, világít (nem rég töltöttek utána)
- a motor térből csörgés, ciripelés (porlasztó gyanús)
- gyakran kormol az auto, nagy gázadásnál mindig (mint egy dízelmozdony)
- 160km/h-nál hátsó tengely felől morgás (bal kerékcsapágyat most cseréltettem)

Olyan szervíz / ember kellene nekem, aki alaposan, hozzá értően, gondosan átnézi az autót. A diffi olajszinttől kezdve a szűrők tisztaságáig mindent. Szeretném ha gondos kezekbe kerülne, és olyan bánás módban részesülne az autó mint amilyet megérdemel. A motornál elég durva gondok lesznek szerintem. Azt is gyanítom, hogy eddig nem nagyon törődtek az autóval, és mivel jó korban van, most jönnek elő a nyűgök is.
2002 gyártásu e46 320d kombi facelift-es 215000km az óra szerint

köszönöm a Helpet!



Szia,

ezek szerint akkor ugyanolyan kocsival járunk.Nekem a hátsó morgás kardáncsapágy volt, hűtővíz lámpa világított mert a kipufogóhűtőm kilyukadt és folyamatosan szökött a víz,
légzsáklámpa az ülésfoglaltság jelző hibája, a ciripelés a főtengely ékszíjtárcsa hibája volt. 2002-es 320D touring óra szerint 180.000km de most már tudom hogy 250.000km.
A kocsi előélete is hasonló....