szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2014-08-19 07:05 Motor-váltó

gfeco írta:
M-packet írta:
YELLOW írta:
M-packet írta: Lenne egy e36 compactom.16i 98 as
Azt szeretném tudni milyen olaj megy a váltóba?cimke nincs a váltó oldalán!


nekem az E36 ismerősöm is ATF olajat használ manuális váltóba


Háthhh sztem atf az para.az lényegébe a korai e36 hoz ajálják.de aztsem értem miért?mert ugye az atf olajak szervo AT váltó stb.fölraktam csápra aztán megnèztem a cimkét a váltó oldalán,mert ugye a ZF mellèkeli a matricát.hogy mit tegyèl bele.Hát nekem a matrica a kirakatba.Akkor meg az van hogy utánanèztem ès ez sem egyèrtelmű,ha nincs matrica akkor:api gl-4 SAE 80.ez gondolom 80W90...de javasolják a fullszintetikus 75-80 is....úgy hogy passz.váltót nem akarom szétcseszni vlmi nem belevaló cuccal.


Szia
A castrol olajválasztó Atf drex II multivechilét hoz a tiédre,
De én felhívnék egy márkaszervizt,alvázszám alapján megmondják neked milyen ès mennyi kell.


Atf D2 a gyárija

szotakdavid Elküldve: 2014-08-12 06:58 Légtömegmérõ

Kristen76 írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta: sziasztok.Lehúztam a csatlakozót a légtömegmérőről, mert azon gond van, hogy 3500 nem pörög jobban, meg fullad, lomha.Ezen művelet után egy teljesen más kocsit kaptam.Hidegen még nem nagyon van alapjáratom, de miután bemelegszik utána olyat érzek mint még soha.rálépek a gázra és szabályosan megkapar a kerék és mint a veszedelem megindul.6000 szabályoz le.Nagyon klassz az egész mert már évek óta kínlódok vele.De most jön a fekete leves.100KM/12L evett, előtte 7 megállt. Most tanácstalan vagyok mert ha visszadugom a csatit akkor megint ellustul, rángatni és fulladni fog.Igaz lesz hidegen is alapjáratom, de nem tudom 3500 tovább pörgetni.Kérlek mondjatok valami tanácsot.Köszönöm


ez normális. már régen is mondtuk, hogy a légtömegmérőd rossz. én legalábbis mondtam.
ha lehúzod, akkor középértékkel számol. tehát mondjuk úgy egy beállított érték szerint keveri az anyagot, tehát mindig túl elsz dúsítva, ami üzemanyag fogyasztás növekedést eredményez. tehát ez ilyen. de ez is sokszor le lett írva.


Akkor köszönöm.Most biztosan Rendelni fogok egyet.És ha jól tudom akkor berakás után fel is kell tenni a gépre.


Igen adaptációt kell törölni.

szotakdavid Elküldve: 2014-08-10 20:43 Termosztát

kecsurobi írta: Udv nekem az a problemam,hogy vizpupa alat latom hogy csapeg a viz es mindig utana kell onteni de viszont van hogy 90 foknal is feljebb megy a viz kinyitottam a 3 legtelenito csavart de semi viz nem jón szoval lehet csak kiskoron megy a viz.termosztatra gondoltam meg hogy nem nyitna ki bar azt mondtak ha az rossz akkor fel se megy csak nehezen 90 fokra a viz.szerintetek mi lehet a baj .vizbe nincs olaj es az olajba siny viz henger fejes szerintem nem.


Nem nagyon értem mi is a problémád de:

1 ha akkor is szar egy termosztát ha nem nyit ki ilyenkor nem megy körbe a víz és felforr.

2 szar a vízpumpád azért nincs keringtetésed és ezért folyik a vized is vagy a termosztát alól folyik.

szotakdavid Elküldve: 2014-08-06 13:27 Egr szelep

csbalu írta: Az EGR szelepet, kézzel is meg lehet mozgatni? Levettem kitakarítottam, tele volt korommal. Megnézném hogy rendesen mozog-e. Ezt csak vákuummal lehet? EGR hibát írt legutóbbi kiolvasáskor. A vákuumcső is eléggé szar volt rajta abból lecsíptem egy picit és visszadugtam, de nem csodálkoznék ha nem tudott volna mozogni, a sok lerakódástól.
Szóval hogyan tudom ellenőrizni, legalább azt hogy mozog-e?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv
Balu


Inpa teszt!

szotakdavid Elküldve: 2014-08-05 19:42 Porlasztó

Szzaassszzaaa írta: Sziasztok!SEGÍTSÉG!!!!!!egy hete voltam szerelőnél,és az injektorok vegen cserélt tűzgyürüket,mert mondtam neki h,ül a gazolaj a henger tetején az első porlasztónál engedett,kicserélte még az üzemanyagcsöveket ez igy 2 nap varakozas utan 30 000 ezer.mondtam neki hogy szól a turbom is es nem tetszik vmi baj lehet.meg merte nincs baj mondta.haza jöttem levettem a levegöszuröt es a turbot összekötő csövet levan daarálva a propellerek.tengely épp.ugy gondoltam lecserélem az olajat megyek még vele vmennyit aztan turbó csere ha mar nem lesz ereje.
MA mentem vele elöször a szerelő óta ugyan az a hiba kicsapja a gazolajat.az első porlasztonál és dől a füst.Elegem van sok barom szerelőből.
Szerintetek?????Átbasszot???


Rosszul húzta le a porlasztót azért csinálja ezt..ki kell venni új karika és újra összerakni figyelmesebben!

szotakdavid Elküldve: 2014-08-03 11:06 Motor-váltó

Pitykoo írta: Hali!
Kérdésemet ide írom mert nem találtam külön difi hibákról szóló részt csak amiben olajról van szó! Ha van de átsiklottam felette bocsi!
Szóval egy olyan gondom lenne, hogy mikor sebességet váltok hátulról egy dübbenést hallok!
Az elején csak rükvercben és 1-be csinálta, de most már minden sebességberakásnál csinálja!
Azt hittem kardántartó a rossz és csere után jó lesz! Sajna nem, ki lett cserélve és még mindig csinálja!A kardánkereszt és Hardy-tárcsa jó!
Mit érdemes megnézni, kicserélni?! Mi okozhat még ilyen hibajelenséget?! Valaki találkozott már ilyennel?! Ja és az olaj is most lett lecserélve benne és az se segített!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Féltengelyeket néztétek??

szotakdavid Elküldve: 2014-07-30 20:48 Dadogo Remego Motor

MattM325 írta:
Az egész fórum elvan cseszve,



Ha számodra nem megfelelő ez a fórum,nem kötelező ide írni.Van éppen elég új fórum facebookon ott biztos nincsen ilyen probléma!Egyébként azon vagyunk h törölgessük a hülyeségeket és a nem oda illő dolgokat.

szotakdavid Elküldve: 2014-07-30 19:58 Centrálzár vezérlő, grundmodul

solyom76 írta:
szotakdavid írta:
solyom76 írta: Én is ezzel a kulcsos dologgal küzdök...nincs valakinek eladó GM modulja?


Nekem van 4 ablakoshoz.


Ment pü.


nem jött semmi

szotakdavid Elküldve: 2014-07-29 21:42 Olajzabálás

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..


de miért? korábban is így gondoltad, vagy csak forgalmazó lettél?
egyéb fórumokon is szidják, talán hivatalos szervízből vennék, ha nem lenne arany árban ott, talán az biztos forrás és castrol van benne, de ennyi erővel castrol is vehető akkor. viszont túl sokan árulják civilben, meg akárhogy, tele a vatera, meg minden vele. kitudja ezek honnan szerzik? van akinek megnyugvás a gyári jelölésű olaj, olyan ez, mint a haribo gumicukor vs lidl-s Sugarland (http://divany.hu/alapkonyha/20...ukorteszt/). mindkettő első lett, de ha az összetevőket nézzük, a lidl-ösben semmi "E" jelzésű adalék, csupa természetes dolog a színezék és olcsóbb. remélem érthető a hasonlat.


Mert ebben még nem csalódtam soha azért,nem nem lettem forgalmazó.

Az más kérdés h wallis mennyiért veszi és mennyiért adja tovább.

szotakdavid Elküldve: 2014-07-29 21:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

solyom76 írta: Én is ezzel a kulcsos dologgal küzdök...nincs valakinek eladó GM modulja?


Nekem van 4 ablakoshoz.

szotakdavid Elküldve: 2014-07-29 06:53 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ateszka86 írta:
szotakdavid írta:
ateszka86 írta:

nem kell átprogramozni, a kesztyűtartó mögött található, kicseréled egy másikra , a kulc sújra tanítod és kész is....


Ühüm,mindig tanulok valami újat.


rosszat mondtam? kulcsot újra tanítottam és működött minden. javíts ki,h miben tévedtem, azt írtam le amit én tudtam.



Recoding mindig kell neki h tudja a Te autódban van és már nem egy másikban.

szotakdavid Elküldve: 2014-07-28 21:37 Generátor

leroyclub írta: Nem találtam még ilyen topicot ezért nyitottam egyet.
A problémám a következő. Hidegen nyikorog az egyik ékszíjam (Elvileg a generátoré) és ezen kívül alapjáraton nagyon remeg az egész autó, ha adok egy pici gázt akkor kisimul. A családban van egy autószerelő aki ránézett és azt mondta hogy a generátor ékszíjtárcsám okozza mind2 jelenséget. Valós lehet ez? Az alábbi ábrán az egyes alkatrész:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=22


Inkább motortartók!

szotakdavid Elküldve: 2014-07-28 21:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ateszka86 írta:

nem kell átprogramozni, a kesztyűtartó mögött található, kicseréled egy másikra , a kulc sújra tanítod és kész is....


Ühüm,mindig tanulok valami újat.

szotakdavid Elküldve: 2014-07-28 21:31 Olajzabálás

bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..

szotakdavid Elküldve: 2014-07-28 18:09 Olajzabálás

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
bigero írta: Sziasztok! a problémám a következő, olajcsere óta zabálja az olajat a gép, egy benzines 320i e90-ről van szó. csere előtt 5w40 volt benne, most 5w30. addig 9ezer km-en evett meg 1 litert most 2ezren már fél liter lement neki, és ráadásul füstölni is elkezdett... addig nem volt füst az biztos. véleményetekre lennék kíváncsi hogy mitől lehet! kartergázszűrő 25ezer km-rel ezelőtt lett cserélve lehet megint az lenne???


sz@r az olaj ami bele lett rakva. ennyi. más márkát kell beletenni.


Nem valószínű, hogy az lenne. Yellownak igaza lehet, de lehet szelepszár szimering is, én pont most járok ebben a cipőben. Ez az olajfogyasztás amúgy nem sok, nekem ezt a mennyiséget 200km-en ette meg. De mivel füstöl is, így már oda kell rá figyelni. Én is az olajváltással próbálkoznék először, mert az a legolcsóbb, ha az nem segít, akkor érdemes tovább vizsgálódni a fent említett szimeringeknél.
Ja, és ha az 5W40-et nem ette, akkor újra olyat tegyél bele. Szerintem...



a 30-assal sem kéne gondnak lennie. józan ész, avagy jó zenész... volt valami slágerben szóval ha bármi hiba csere, vagy javítás után jön elő, akkor ot kell keresni a bibit.
jó lenne tudni miylen olaj lett belerakva. lehet hogy minőségi olaj, csak épp pont feloldotta a több éves szutykot onnan, ahol el is tud már most szivárogni. vagy maga az olaj nem jó. én inkább ezt mondom, mert ez a legvalószínűbb. persze előfordulhat az is, hogy már mindegy, mert annyira rossz volt az olaj, hogy tulajdonképen kenő tulajdonságát nem látta el, így valami nagyon elkopott. ez egy jó minőségű olajcserével kiszűrhető. ha azt nem fogja enni akkor olaj, ha azt is, akkor a mostani olaj nagyon gallyra vágott odabent dolgokat.


Vagy egyszerűen kezdenek előjönni a problémák ezen a nem éppen hibátlan konstrukción!!