Ez egy archivált weboldal! bővebben
szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2015-12-31 01:07 Olajcsere

Tom22 írta: Sziasztok! E91 LCI 320d 184le 2011/03 milyen olajat;0w40 vagy 5w30 ?


5w 30

szotakdavid Elküldve: 2015-12-29 19:48 Hibakód

Kabi írta: sziasztok,

tegnap rádugtuk a kocsit gépre, hogy megnézzük miféle hibák vannak. volt néhány, töröltük mindet, majd később a következő kettő jött elő (nem bmw specifikus a program, de kiválasztható volt az autó motorkóddal együtt):
4030 Katalizátor előtti kipufogógáz hőmérséklet szenzor, hengersor 1 - szakadt
4A27 intelligens akkumulátor szenzor - szakadt

az akkus probléma még nem is annyira zavar, de a katalizátor hőmérséklet szenzora ha jól olvastam a katalizátor öntisztításánál játszik szerepet és ha az nem jó értékeket mér, nem is kezdi meg az autó a dpf tisztítását.
hogyan lehetne kideríteni, hogy az a jeladó jó-e? javítható vagy mindenképp vennem kell másikat? Egyáltalán hogy romlik az el?

közben az akku szenzor dolog lehet meg is oldódott. a 3-as csatlakozó nem volt rákötve az autóra: IBS bekötés.


Gyári diag kéne. Mind a kettő csere és igen addig nem regenerál a dpf!

szotakdavid Elküldve: 2015-12-29 19:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

Juc írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Juc írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Bár hasonló dolgokról már olvastam a fórumon, de az én autóm trükkösebb. Az autó: E46 320d 2005-ös évjárat, dízel, kézi váltós. A történet röviden:kb 2 hete az autó egyszer csak meleg indításnál nem indult, csak másodig próbára. Aznap utánna már nem mentem vele. Aztán másnap reggel csak 3. indításra indult. Jöttem mentem aztán egyszer csak nem indult 5 próbálkozás után sem. vártam egy órát majd láss csodát, harmadik próba és megy. Persze nagy találgatás mi lehet. Egyik ötlet: cserélj kulcsot. Megtettem, autó pöccre indult kb 3 napig. Aztán megint ugyanaz csak a harmadik napon már egyáltalán nem indult. Ok. Rákötöttük diagra, kb 20 hibakód (nyomás illetve üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák). Hibák törölve,egy maradt: 40B90 csőnyomás vezérlés indításkor,az autó azonban indult. Azért cseréljünk üzemanyagszűröt, mondta a szerelőm. Jó. Csakhogy ott már megint nem akart indulni. Aztán rájöttünk, hogy nem halljuk a pumpát dolgozni mikor ráadjuk a gyújtást. Jó, akkor üzemanyag szivattyú csere is lesz. Megtörtént (bár kiderült a régi is jó volt még), autó mégsem indul. Teleraktuk gázolajjal, hátha az alacsony szint okozza a bajt. Hát nem. Majd próbaképpen rákötöttük a kannára a rendszert és akkor beindult. Következő lépéskén megint megint diag, sem elektromossági, semmi hiba. Akkor tisztítsuk ki az üzemanyagrendszert (tank, stb.). Majd egy computeres légtelenítés és szelep állítás után megint ment a kocsi. Ez volt tegnapelőtt. Tegnap megint megtréfált egyszer. Ma meg megint nem indul, pedig délelőtt még mentem vele. Amit tudok, ha gyújtásnál nem hallom a pumpát dolgozni, akkor nem is indul. Most elmegyek következő jó tanácsra üzemanyag szivattyú relét venni. De nem igazán értem miért van, az, hogy ha valamit csinálunk vele, akkor 2 napig jó, majd megint nem. Remélem valaki tud valami tanácsot adni, mert már k...ideges vagyok.
Ja, és esetleg valami jó szerelőt is ajánlhatnátok Keszthely környékén!

Előre is köszi.


egy jó szerelő nem a legdrágább cuccal kezdi a cserét. érdemes logikusan költséghatékonyan gondolkozni. lehet ugyanúgy a pumpa lesz a rossz, de nem esik az ember olyan dologba, mint Te, hogy a pumpa jó és feleslegesen vettél újat.

itt írtam az üzemanyag pumpa relével kapcsolatban, első friss oldalt olvasd el:
--->>> CLICK <<<---


Melyik Ac lett cserélve?


Amelyik a szűrőnél van a kocsi alján.


Mikor nem indul akkor mekkora a Rail nyomás??
Mikor indul akkor gyújtásra hallod az ac-t búgni a küszöbnél?? A régi pumpát mikor kicseréltétek gázolajos volt a csatlakozója??

szotakdavid Elküldve: 2015-12-29 15:23 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Juc írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Bár hasonló dolgokról már olvastam a fórumon, de az én autóm trükkösebb. Az autó: E46 320d 2005-ös évjárat, dízel, kézi váltós. A történet röviden:kb 2 hete az autó egyszer csak meleg indításnál nem indult, csak másodig próbára. Aznap utánna már nem mentem vele. Aztán másnap reggel csak 3. indításra indult. Jöttem mentem aztán egyszer csak nem indult 5 próbálkozás után sem. vártam egy órát majd láss csodát, harmadik próba és megy. Persze nagy találgatás mi lehet. Egyik ötlet: cserélj kulcsot. Megtettem, autó pöccre indult kb 3 napig. Aztán megint ugyanaz csak a harmadik napon már egyáltalán nem indult. Ok. Rákötöttük diagra, kb 20 hibakód (nyomás illetve üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák). Hibák törölve,egy maradt: 40B90 csőnyomás vezérlés indításkor,az autó azonban indult. Azért cseréljünk üzemanyagszűröt, mondta a szerelőm. Jó. Csakhogy ott már megint nem akart indulni. Aztán rájöttünk, hogy nem halljuk a pumpát dolgozni mikor ráadjuk a gyújtást. Jó, akkor üzemanyag szivattyú csere is lesz. Megtörtént (bár kiderült a régi is jó volt még), autó mégsem indul. Teleraktuk gázolajjal, hátha az alacsony szint okozza a bajt. Hát nem. Majd próbaképpen rákötöttük a kannára a rendszert és akkor beindult. Következő lépéskén megint megint diag, sem elektromossági, semmi hiba. Akkor tisztítsuk ki az üzemanyagrendszert (tank, stb.). Majd egy computeres légtelenítés és szelep állítás után megint ment a kocsi. Ez volt tegnapelőtt. Tegnap megint megtréfált egyszer. Ma meg megint nem indul, pedig délelőtt még mentem vele. Amit tudok, ha gyújtásnál nem hallom a pumpát dolgozni, akkor nem is indul. Most elmegyek következő jó tanácsra üzemanyag szivattyú relét venni. De nem igazán értem miért van, az, hogy ha valamit csinálunk vele, akkor 2 napig jó, majd megint nem. Remélem valaki tud valami tanácsot adni, mert már k...ideges vagyok.
Ja, és esetleg valami jó szerelőt is ajánlhatnátok Keszthely környékén!

Előre is köszi.


egy jó szerelő nem a legdrágább cuccal kezdi a cserét. érdemes logikusan költséghatékonyan gondolkozni. lehet ugyanúgy a pumpa lesz a rossz, de nem esik az ember olyan dologba, mint Te, hogy a pumpa jó és feleslegesen vettél újat.

itt írtam az üzemanyag pumpa relével kapcsolatban, első friss oldalt olvasd el:
--->>> CLICK <<<---


Melyik Ac lett cserélve?

szotakdavid Elküldve: 2015-12-27 21:37 Nem tudom mi a baja az autómnak

bodist írta: Sziasztok,
sajnos nagy problémám van amit már a szerelom sem tud megoldani, legalább is én ugy látom.

Uzemmeleg motor lehulest kovetoen az esetek tobbsegeben nem indul. Forgatna a motort de mintha tiltana. es kozben hibajegyek tomkeleget dobalja.

Amit megfigyeltem az, hogy a az elso inditasnal meg nincs eloszele, beteszem a kulcsot ranyomok a startra es jon a korben a sarga felkialtojel, majd pirosra valt,majd felkialtojel zarojelben alhuzva majd start-stopnak a jele egy nagy felkialtojellel, es vegul egy emelon levo kocsi. Kozben persze a motort forgatgatja de nem kapja el.
Ezt kovetoen kulcsot kiveszem. Ajto kinyit bezar, kulcsot beteszem es a kulcs behelyezeset kovetoen azonnal jon a sarga felkialtojel es itt mar tudni hogy ha ranyomok a startra akar kuplunggal akar anelkul jonnek a hibauzenetek es nem fog indulni.

Ha probalgatja az ember (kulcs be ki, ajto kinyit bezar, auto lezar majd felold, auto megmozgatasa) egyszer csak jo lesz es nem jonnek hibauzenetek es elindul es pocre indul.

Sajnos mar fel eve szorakozunk ezzel a hibaval es nem tudjuk mi lehet. Van valakinek otlete? Nagyon megkoszonnem.


Helyileg merre vagy?

szotakdavid Elküldve: 2015-12-26 19:40 Üzemanyag szivattyú

sutius írta: Üdv,
azt szeretném kérdezni, hogy üzemanyag szivattyúból milyet érdemes venni? melyik a gyári beszállitó?
Hála a kis Jézuskának karácsony estéjén behalt az üzemanyag szivattyum....


Vdo a gyári

szotakdavid Elküldve: 2015-12-21 17:37 Turbo

Kabi írta: sziasztok,
a turbónyomás vezérlőt hogy tudom ellenőrizni (ugye ez az és nem fogtam mellé nagyon: http://de.bmwfans.info/parts-c...#7796634_1 ), hogy jól működik-e? kicsit gyengének találom a teljesítményt 2000-es fordulat alatt, a turbó 2 éves a kocsiban.



Amit linkeltél az az EGR vezérlő.

A Tieden elektromos turbó van nem vákumos.

szotakdavid Elküldve: 2015-12-21 17:28 Ékszíj tárcsa

Pocses írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: sziasztok kb egy hete lettek felrakva uj dayco ekszijjak,klimara is.kérdésem,igaz hogy a dayco mindig nyikorog,amig hideg ?mert igy van,csak reméltem elmulik,de a szerelo haver azt momndta hogy a sogorának is nyikorgott az opelen az uj,fél év után is.állítólag kemény az anyaga.de hat nem létezik hogy ezt a gyárba nem tesztelik.esetleg csúszik a szíj?lehet rajta huzni?


ez ilyen... a Dyco-nak van egy típusa, aminek fehér az egyik oldala. azok jók csak. bár a Dyco HT-ból csak vez.mű szíj van azt hiszem. de azok erősek, igaz ránk nem vonatkozik.
szíjból a Conti a jó. nem érdemes mással kísérletezni, szájtárcsából meg a Corteco.

szerk.: esetleg próbáld meg a ékszíj csúszásgátló spray-t. vagy a szerelő ne magyarázkodjon, hanem ha ő vetette meg veled, akkor cserélje Conti-ra, és te csak a különbözetet fizesd ki.

az az igazság hogy a kovacsauto.hu oldalrol rendeltem,azt hittem a dayco egy jo márka,nem a legolcsobbat vettem.


Én Gates márkájút vettem + ugye görgő/feszítő. Dayco márkát nem ajánlanám, vezérműszíjba a vőm egyik FosWágenében 1.9 dezsőben nem bírt ki 10 percet! Azt nemrég mesélte a 4 karikás márkának lett a beszállítója mert kúl olcsó, jót nevetett.
Azt mondta pár szíjszakadás belefér majd garanciában.


Gates se Bmw-re való görgőből meg INA a gyári.

szotakdavid Elküldve: 2015-12-21 17:22 Kuplung__

hil írta:
Már bocsi, de egyre több minden derül ki a korábban novicsentónak mondott autódról.....



szotakdavid Elküldve: 2015-12-19 22:46 alapjárati probléma

adesz20 írta:
szotakdavid írta:
adesz20 írta:
Tano írta:
adesz20 írta: Sziasztok kedves fanok!
Remélem tud valaki segíteni. Konkrétan az alapjáratommal nincs baj csak amikor kiveszem üresbe az autót és csak gurúl vagy kinyomom a kuplungot és úgy gurúl az autó akkor fennt marad 900-on az alapjárat mind addíg amíg meg nem állok, utána beáll rendesen 800-ra. Ja és amíg gurúl az autó a pillanatnyi fogyasztás mérő is ingadozik.
Valakinek esetleg valami tipp? Az autó egy 2002-es 320d 150Le
Előre is köszönök minden segítséget.


Üzemmeleg motornál is ingadozik?


Igen akkor is, hidegen melegen.


Ez így tök normàlis!



Szotakdavid: szerintem nem normális mert nemrég kezdte ezt el. Eddig nem csinált ilyet!


Mert hideg van!

szotakdavid Elküldve: 2015-12-19 16:34 alapjárat leesik, ingadozik

Peti1012 írta: Hello! M41d17 ugral az alapjárat 800 ès 1000 között nyomok egy kis gázt utána abba hagya! Ez mitöl lehet?


Porlasztó,adagoló..

szotakdavid Elküldve: 2015-12-19 16:31 Adagoló

Peti1012 írta: Hello! Tud valaki megbizható adagolost bèkès megye ès környèkèn, az se baj ha nem millios áron dolgozik!


Kecel

szotakdavid Elküldve: 2015-12-18 03:51 alapjárati probléma

adesz20 írta:
Tano írta:
adesz20 írta: Sziasztok kedves fanok!
Remélem tud valaki segíteni. Konkrétan az alapjáratommal nincs baj csak amikor kiveszem üresbe az autót és csak gurúl vagy kinyomom a kuplungot és úgy gurúl az autó akkor fennt marad 900-on az alapjárat mind addíg amíg meg nem állok, utána beáll rendesen 800-ra. Ja és amíg gurúl az autó a pillanatnyi fogyasztás mérő is ingadozik.
Valakinek esetleg valami tipp? Az autó egy 2002-es 320d 150Le
Előre is köszönök minden segítséget.


Üzemmeleg motornál is ingadozik?


Igen akkor is, hidegen melegen.


Ez így tök normàlis!

szotakdavid Elküldve: 2015-12-15 18:14 Segítség!!!

zoli320d írta: sziasztok!új vagyok az oldalon! kérdésem az h mitöl lehet nagy a kartergáz? a szüröt most cseréltem!


Olaj minőség pl.

szotakdavid Elküldve: 2015-12-15 17:02 Önindító

laszlo0918 írta: Sziasztok meg tudná nekem valaki mondani a kulcs méretét amivel az önindítót ki lehet szerelni. Ha jól tudom akkor az egy olyan csillag alakú csavar pontos megnevezését nem tudom.


E12 TORX plusz a Tied felfele jön ki..szívósor le stb..