valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2013-05-15 21:38 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Most olvasgatok,nem sok az az 1,4-1,5 csőnél mérve órával!
amúgy max 2,2 bar!"abszolút nyomás"


BMW szaki mondta,hogy ez magas,meg itteni fórum tagok is,az nem tudom,hogy hol mérték!
Most olvasgatok az OBD témában,mert szoftverem már van csak kábel kell,majd azzal megnézzük,de ha nem mi,akkor majd a szerel,ezt biztos kidobja már!




Idézetek:
bmw320d4 Elküldve: 2011-12-02 00:09 Turbo
hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
csavargo írta:
Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".

valter320d Elküldve: 2013-05-15 20:38 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Most olvasgatok,nem sok az az 1,4-1,5 csőnél mérve órával!
amúgy max 2,2 bar!"abszolút nyomás"

valter320d Elküldve: 2013-05-15 20:17 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


nem lehet, hogy melegedésre romlás az adagoló inkább?
mindenesetre azzal a diaggal, amit venni akarsz ezt nem fogod programozni, csak szólok. már ha azért akartad venni. legalábbis szerintem.


Ahoz nézni kéne egy előtöltést!

valter320d Elküldve: 2013-05-15 19:53 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
BarG írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Most volt turbócsere az autóban és most nagyon megy mert fel is van emelve a nyomás 1.4-1.5-re,csak hidegen jól megy,de ahogy bemelegszik az autó,akkor vége,nincs erő,mintha letiltana a turbó,mert nincs turbónyomás.
Az előző turbónál az volt a gond (2 éves volt),hogy egyáltalán soha nem volt turbónyomás fél évig.
Most nagyon jól megy,de csak egy ideig,sajnos.


Akkor most próbáld meg a nymst visszavetetni a normál értékre, hátha az kitart melegen is!


Nekem azt mondták,hogy lehet,hogy a computert kéne átállítani,mert lehet,hogy ezért tiltja le,mert túl nagy nyomást észlel,először elmegyek hibakiolvasásra.


Túltölt a turbó!Azért nem megy,állitasd vissza a gyári értékre ha nem akarsz turbót,hengerfejet megy mi egymást cserélni,az igaz hogy túl vannak méretezve de azé nem annyira hogy kibirjanak egy esetleges tornádót

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:35 Mi lehet a baj?

jejo80 írta:
szotakdavid írta:
jejo80 írta:
szotakdavid írta:
valter320d írta:
jejo80 írta:
jejo80 írta: Sziasztok!
Nem tudom mi lehet a baj, az irányjelzőt bekapcsolom, és semmi visszajelző hangot nem ad. A biztonsági öv figyelmeztető sem ad visszajelző hangot. E90-es ről van szó.


VALAKINEK ÖTLETE A PROBLÉMÁRA????:


Akksi volt cserélve mostanság?


Biztiket ellenőrizd mert biztonsági öv jelző hang is és az index és minden figyelmeztető hang az audio rendszert használja .


a TOLATÓRADAR VISSZAJELZŐ HANG AZ MŰKÖDIK. AZ IS AZ AUDIÓ RENDSZERT HASZNÁLJA?


hát most megfogtál ebben nem vagyok biztos,lehet az gongot használ.tegyétek diagra


hIBA SEMMI., IGAZ NEM MÁRKASZERVÍZ VÉGEZTE

Hívd fel Nagy Miklóst ő meg mondja mi a baj!Megtalálod a számát itt a fórumon szervizértékelések vagy bmw320d4!

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:30 Turbo

adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok!

Ha megadja magát a turbó, mik lehetnek a tünetek?


Há há nem örvendek ne hogy félre értsd,észreveszed,vagy olyan a hangja mint a porszívónak,vagy ontja magából a füstöt a kocsi vagy mindkettő,megnézed a turbód olajos?


hát a kipufogó okádja a fehér füstöt. A turbó hangján nem veszek észre különösebb változást, de a motor hangja nem a legjobb. Mintha nem menne egy henger. Ezt okozhatja a turbó?


Ha igy füstöl akkor valószinű:
YouTube videó

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:24 Mi lehet a baj?

jejo80 írta:
valter320d írta:
jejo80 írta:
jejo80 írta: Sziasztok!
Nem tudom mi lehet a baj, az irányjelzőt bekapcsolom, és semmi visszajelző hangot nem ad. A biztonsági öv figyelmeztető sem ad visszajelző hangot. E90-es ről van szó.


VALAKINEK ÖTLETE A PROBLÉMÁRA????:


Akksi volt cserélve mostanság?


iGEN VOLT, ÉS MEG LETT CSINÁLVA AZ ILLESZTÉSE. A TITKOS MENÜBEN A 13-AS PONTBAN SEM AD HANGOT AZ AUDIO TESZT-BEN.


Akkor nem olyan akksi ment vissza mint amilyen benne volt?mármint ah!
Sógoromé e90 320i neki szervízben adaptálni kellett az akksit!És ez fontos dolog!

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:21 Turbo

adee9 írta: Sziasztok!

Ha megadja magát a turbó, mik lehetnek a tünetek?


Há há nem örvendek ne hogy félre értsd,észreveszed,vagy olyan a hangja mint a porszívónak,vagy ontja magából a füstöt a kocsi vagy mindkettő,megnézed a turbód olajos?

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:19 Mi lehet a baj?

jejo80 írta:
jejo80 írta: Sziasztok!
Nem tudom mi lehet a baj, az irányjelzőt bekapcsolom, és semmi visszajelző hangot nem ad. A biztonsági öv figyelmeztető sem ad visszajelző hangot. E90-es ről van szó.


VALAKINEK ÖTLETE A PROBLÉMÁRA????:


Akksi volt cserélve mostanság?

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:14 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
csikben írta: Sziasztok! Egy problémával kapcsolatban fordulok hozzátok az e60 530D LCI-mmel kapcsolatban. A probléma a következő: elindulásnál kisebb gázt adva, majd elvéve egy érdekes "nyüsszenő" hangot hallat az autó. Gyakran a motorhang is más, kicsit ércesebb. Amikor ezek jelentkeznek, úgy vettem észre az autó kicsit közvetlenebb, gyorsabban reagál a gázadásokra. A km lassan eléri a 180 ezret. Ezen problémán kívül a jármű makulátlan. Korom/füst nincs, olajat nem eszi...
Automata, városi fogyasztása: 9,7 l/100km, gyakran használom rövid utakra.

Az előző témákat, internetet felhasználva nekem két tippem lenne:
1. Turbó kezdi megadni magát, km adott hozzá, a nyüsszögő hang fordulatesésnél is erre utal.
2. A rövid utak miatt gyakran regenerálja a partikerfiltert.

Várom válaszotokat!
Üdv: Benjámin


a sok városi hazsnálat miatt, az EGR-ed eléggé el lehet koxolódva. nem ártana előbb annak egy tisztítás. illetve én átnézegetném az összes csövet, aminek köze van a turbóhoz. lehet valahol van egy kis repedés. az a baj, hogy normálisan városi hazsnálat mellett nem is tudja regenerálni magát a DPF. ez a legnagyobb baja ennek az egésznek.
az hogy nem eszi az olajat, az egy dolog, mert ezt látod. csak a DPF-es autóknál az olaj eléggé hígul, mert amikor megy a regenerálás, akkor bizony ad anyagot. ami simán az olajba megy. elvileg a DPF-es autóknál a nívón van egy fentebb lévő jelölés is a MAX-on kívül, addig hígúlhat az olaj.
azért olyan 500-1000km városi hazsnálat után célszerű egy hosszabb utat beiktatni.


MIÉRT IRKÁLSZ MEGINT BAROMSÁGOKAT !!!! A pofám leszakad rajtad, meg az állandó BAROMSÁG, írási kényszereden. Otthon nem hagynak megszólalni ????



szakadj már le rólam. neked nincs jobb dolgod?
inkább segítenél, ahelyett, hogy az én írásaimmal foglalkozol...


Érdemes megnézni az EGR-t! A DPF(részecskeszűrőnek)meg a rendszernek néha nem árt a kormolás,HA sok a rövidtáv!Amúgy 200k a DPF élettartalma!Ezt olvastam valahol de szerintem ha rendesen van használva néha kormolva akkor ez csak általános adat!A Fordnál pl van DPF tisztító folyadék amit a kocsi rendszerébe kell betölteni valahova és az állandóan tisztán tartja a szűrőt 60000ft 1 töltés és 60k ig elég!

valter320d Elküldve: 2013-05-13 21:03 Mi lehet a baj?

pot írta:
Sziasztok , szerintetek az mitől lehet ,hogy ha járatom alapjáraton az autót ,leveszem az olajbeöntő sapkát akkor el kezd köpdösni az olaj , a másik autómba ilyet nem csinál. Ma szétszedtem a kartergáz szűrőt nagyon gány volt , holnap megrendelem bele. Ja meg még azt akartam kérdezni ahonnan kiemeltem a komplett szűrűt azt is szárazra kell törölni mert az is tiszta olaj sár volt .


Hát szerintem meg csinálja mind mivel van olajnyomás lent és fent is a kis furatokon priccolja fel,a forgó alkatrészek szétfröcskölik!Szerintem teljesen normális!Az enyém is csinálja,viszont nem ajánlatos levenni a sapkát(minek)?
Én kitöröltem tisztára mikor megvettem az újat bele!

valter320d Elküldve: 2013-05-08 12:12 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Ha lengedem az olajat a szervobol, de ugy hogy lent a kormanykazettanal, akkor hany liter megy bele? A konyv 1L-t mond, de a szokasos szervoolaj csere modszerrel, ami nem mas, mint csak a tartalybol kiszivni - utanatolteni -meg egyszer kiszivni es utana tolteni.


megmondom őszintén nem tudom hol lett nekem lecsatlakoztatva, de a tartály alatt is, meg közbe tekergettem a kormányt, hogy nyomja ki, tehát elvileg minimális maradhatott benne, és az 1 literből maradt egy pici. csak mivel kormányt tekertem, fingom nincs hol vehették le, de a szerelő azt mondta a legalsó ponton is levette.


A kormányműnél leveszed a csövet és oda vissza tekered,célszerű megemelt autónál hogy ne koptasd a gumit,és NEM járó motornál nehogy megsüsd a szivattyút!Minimális marad a rendszerben! Önmagát légteleníti! Csak töltsd utána mindig!

valter320d Elküldve: 2013-05-05 13:57 Motorolaj

Szemy írta:
valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.


Igen csak nem akartam mondani féltem hogy leosztanak!

valter320d Elküldve: 2013-05-05 13:32 Motorolaj

Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!

valter320d Elküldve: 2013-05-02 21:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
YELLOW írta: Na most az ABG (légzsák) modul nem dobott hibát, korábban mégsem állította át az ülésfoglaltság jelzőt. most viszont valóban mind a 2 helyen átállította.
a bőkkenő csupán, annyi, hogy most már nem csak fészkelésre, hanem folyamatosan világít a légzsák lámpa INPA-ban ha törlöm a hibakódot, ugyanúgy beírja az utasoladli ülésfoglaltság jelzőt hibának oszt ki van kapcsolva.... nem akartam diódázni, de így lehet az lesz....


valaki? esetleg senki?


Akkor nem lehet szoftveresen kikapcsolni,mégiscsak diódázni kell????