vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-19 12:53 Autóvásárlás

pati2337 írta:

Hát az az igazság, hogy a Passat helyére vettünk egy osztrák rendszámos vezetett szervizkönyves Opel Vectra C-t, ami most a Franciaországi nyaralásunkkor halt meg. Eltört a szícócsonk, meg a szívócsonk állító, ami igen csak kellemetlen, és drága a javítása, nem beszélve az egyéb elromlott dologról, amit még meg kellene csinálni rajta. Pedig ezt azért vásároltuk meg, mert "olcsón fent tartható" egyébként az autóban 130000 km van, és 1.9CDTi 150LE. Hát elég nagyot csalódtam benne, és ha hazamegyünk megcsináltatom, és el is adom. Annak a helyére kell egy autó. Addig meg marad a passat. Kimondott autó nincs, csak érdeklődök, eegyáltalán mit érdemes nézni egyáltalán, meg mire kell odafigyelni vásárláskor.



Ha a Vectrát azért vetted mert az olcsó fenntartani akkor neked nem egy használt bmw a megoldás... Egy bmw (főleg dízelben) minden csak nem olcsón fenntartható! Főleg a 7-8000euro-s kategória...
Ezt csak a tisztánlátás végett írtam le és azért, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések.



vivaladiesel Elküldve: 2012-07-19 10:58 Mi lehet a baj?_

bbubbuka írta: Szerk.: Sopron közelébe nem tud valaki mondani egy olyan szerelőt aki 100% megtudja mondani mi a baja???


Torsten Cox, Ikrényben (Győr mellett) Töri a magyart, de Bmw-khez nagyon ért. Németországból települt át.

bbubbuka írta:
A1-Győrbe elviszem mennyit kérnének el, csak azért hogy megtalálják a hibát?



Egy vagyont fognak elkérni, de nem 100%, hogy megtalálják a hibát!!



vivaladiesel Elküldve: 2012-07-19 08:49 Társalgó

BalaBMW írta:
- kartergáz szűrő: kevésbbé füstöl az autó (bár még így is kormol, de a szerelő szerint rendben van).


Valamilyen szinten mindig is kormolni fog, főleg erősebb gázadásra. Ez normális.

BalaBMW írta:
Ami viszont feltűnt a kartergáz szűrő csere után az az, hogy 0-110 között sokkal rugalmasabb mint eddig! Bár ez ugye erősen szubjektív, de így az első 100 km után így érzem.


Én is észrevettem, hogy élénkebb lett a kartergáz szűrő csere után az autó. Bár, én inkább 120km/h feletti tartományban vettem észre.




vivaladiesel Elküldve: 2012-07-19 08:40 Turbo

szotakdavid írta:
vivaladiesel írta: Valószínűleg el van koszolódva a turbód (sokat használod városban??) és ezért a 'Low pressure box' (azt hiszem így hívják...) ami a változó geometriájú turbó lapátjait állítja/mozgatja letapad egy bizonyos pozícióban... Ezért érzed lustának az autót!
El kell vinned egy hozzáértő szerelőhöz aki szétszedi a turbódat és ALAPOSAN kitisztítja.

Egyébként a ferryker is csinál ilyesmit... Profik!!
www.ferrykerturbo.hu


Igen,mostanság sokat használtam városban.Nem sokkal a turbo cső csere után jelent meg ez a jelenség.Lehet valami köze hozzá?Mennyibe szokott fájni egy ilyen takarítás?



Sajnos a városi használatnál a relatív alacsony fordulatszám miatt nem tud a turbóból távozni a korom! Néha érdemes "kivinni" (a te esetedben mondjuk a M2-re) és jól meghajtani, hogy legyen ideje kitisztulni a rendszernek. Ha legalább 25-30KM-en át kb.3800/4000-es fordulaton tudod tartani a technikát az már elég. Mondjuk 4.-es sebességi fokozatban (Ha nem akarsz 180 felett száguldozni. De miért ne akarnál?! )
A jelen helyzetben ez már nem segít, tisztítanod kell! Ez a módszer inkább a megelőzést szolgálja...
Nem tudom pontosan megmondani, hogy mennyit fognak elkérni a tisztításért, nekem Békéscsabán "kemény" 3500ft-ért pucolták ki a turbóm.


Ja, ha ennyit városozol akkor kitisztíthatnád az EGR-t is. Valószínűleg az is nagyon el van koszolódva!! Otthon, saját kezűleg is megoldható.
Itt van egy leírás fotókkal:
http://www.bmwland.co.uk/forum...hp?t=51711
Azt javaslom vegyél Brigeciol-t a tisztításnál szükséged lesz rá. (az Instersparban mindig szokott lenni, 800ft)

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-19 08:17 Fékolaj

BalaBMW írta: Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek
- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz


A felsoroltak közül egyedül egy jó minőségű fékolaj megvásárlása és cseréje lenne lényeges. Esetleg egy szervó-olaj cserét is megejthetsz.
A többi inkább az autó "csinosítását" szolgálja.




vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 20:31 Fékolaj

kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Nekem a szerelő megemelte az autót a "csáppal" (benne ültem közben). Egyenként a fékcsövekeen keresztül leengedte/kipumpáltam a fékolajat.
Fel lett töltve, fékpedál többszörös benyomásával pedig le lett légtelenítve a fékrendszer. Tökéletes lett.
Nem nagy munka és egy vészfékezés esetén életet menthet.
!A fékfolyadék vízmegkötő tulajdonsága miatt 2 évente feltétlenül le kell cserélni!

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 20:14 Turbo

Valószínűleg el van koszolódva a turbód (sokat használod városban??) és ezért a 'Low pressure box' (azt hiszem így hívják...) ami a változó geometriájú turbó lapátjait állítja/mozgatja letapad egy bizonyos pozícióban... Ezért érzed lustának az autót!
El kell vinned egy hozzáértő szerelőhöz aki szétszedi a turbódat és ALAPOSAN kitisztítja.

Egyébként a ferryker is csinál ilyesmit... Profik!!
www.ferrykerturbo.hu

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 19:41 Turbo

szotakdavid írta:
csavargo írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Olyan problémám van.hogy a turbom néha leragad.Ezt az után kezdte el csínálni nem sokkal,hogy megcsínáltam a lyukas turbo csövemet.Egy tuo tisztitás segitene rajta??

Üdv Dávid


Mindenképpen a tisztitást ajánlanám! szakembernél! a változó geometriás szeret elkokszolódni és megszorulnak a lapátok!


Keresek valakit,ha tudtok valakit aki jó ne fogjátok vissza magatokat!
Volt már másnak is ilyen problémája??

Hétvégén megyek paksra valamelyik nap..tali?


Muha Mester!! (bp) www.muha.hu
Igazi Bmw fanatikus

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 13:24 Most vettem BMW-t

Akit komolyabban érdekel a téma:
http://www.e39.hu/viewtopic.php?f=1&t=311



Egy hozzászólás a sok közül:
PARTY ÍRJA
Üdv márkatársak!! Én közvetlen érintett vagyok a témában,cseréltem már turbót a 25d-n.A "nagymenő" turbósok elmondása alapján,jelentősen közrejátszik a turbó "halálában"ez a vacak szűrő!!! Ugyanis a motor "szellőzése"megszűnik,és "felfujja" magát a motor. Amúgy a leggyengébb pontja pont a turbó,ami a megnövekedett gáz miatt kenési problémákkal fog küzdeni,előbb-utóbb halál... Nekem ezt mondták,és én hittem nekik,a pécsi Bmw szervizben is ezt mondták,és állitólag az e60-nál már előírás 50-60 ezrenként.Én is cserélem 10e nem pénz,az új Garett turbó 250e,mindenki maga döntse el!!

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 13:19 Most vettem BMW-t

BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.



Nekem most van kartergáz szűrő cserén. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz utána! Tegnap hazafelé figyeltem, hogy olyan felhőt hagyok magam után, hogy "öröm" nézni... Észrevehető ettől más változás is? Gondolok olyanra, hogy fogyasztás csökkenés, vagy gyorsulás növekedés vagy akármi? Soha nem volt a családban dízel autó szóval még minden új'


A leglényegesebb változás általában az, hogy az autó élénkebb/dinamikusabb lesz. Ez leginkább a 120/130 km/h feletti tempónál történő padlógázos gyorsításkor figyelhető meg. (legalábbis én ilyen jellegű változást tapasztaltam )
Ha eddig esetleg "nyomta ki" az olajat az olajbeöntő sapkánál akkor az elméletileg megszűnik...
Egyébként attól függően, hogy tapasztalsz-e bármilyen változást a motorban lévő tömítéseid illetve a turbód szempontjából nagyon hasznos volt a szűrőcsere! Én azt javaslom, hogy minden 3. olajcsere alkalmával ismételten cseréld! 13-14 000ft nem nagy pénz ahhoz képest, hogy mekkora bajt tud csinálni!

Hozzáteszem, hogy Németországban minden 2. olajcsere alkalmával cserélik a kartergáz szűrőt, itthon meg általában (és itt most a kontár szerelőkre is gondolok) azt sem tudják, hogy létezik.
A turbók elhalálozásának gyakori oka ennek a kis szűrőnek az eltömődése! (illetve az, ha hajtás után nem hűtik vissza alapjáraton!)

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 12:37 Autóvásárlás

pati2337 írta: Kedves BMW-sek!

Új vagyok még itt a fórumon, és szeretnék BMW-t vásárolni. Érdeklődnék az e39, és az e 46-os típusokról. Ezek számomra a szóba jöhető autók, ami a keretbe (7-8 e euro) belefér. Milyen típushibái vannak ezeknek az autóknak? Mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Melyik motorok a legjobbak, és az elkerülendőbbek?

A hozzászólásokat, és a segítséget előre is köszönöm!

Üdv.


E39-ből már nagyon nehéz jó állapotút találni E46 esetében jobb a helyzet. Én dízelpárti vagyok ezért a 320d motort ajánlom (közös nyomócsöves 4 hengeres) ha megengedheted magadnak akkor pedig a 330d (közös nyomócsöves 6 hengeres)

Mint minden CR dízelnél itt is figyelni kell a porlasztók/üzemanyagpumpák/ turbó állapotára. Vásárlás előtt mindenképp érdemes egy teljes állapotfelmérést, hibatároló lekérdezést csináltatni.
Érzékeny pont még a futómű is. Bár látom, hogy Ausztriából írsz, így neked annyira nem kell félni ettől...

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 10:55 Motorolaj



30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 09:34 Most vettem BMW-t

Pistamann írta:

Meglett a probléma. A kipufogógáz szépen "kitisztult" a kartergázszűrő cseréjével. A beltérbe a szag hátul az aksi alatt lévő lyukból jött, ahonnan hiányzott a műanyag dugó Úgyhogy minden jóó...kocsi is szebben húz..


Örülök, hogy meggyógyult a verda! Sajnos nem lehet elégszer leírni a kartergáz szűrő cseréjének fontosságát!! Ez minden dízelre vonatkozik (talán még a TDS-ekben nem volt ilyen)
Aki nem cseréli annak a motorban lévő tömítések, rosszabb esetben a turbó halálával kell számolni!
A szűrő nem nagy összeg: 12-14 000ft (kb) és a cseréje is gyerekjáték.

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 09:24 Társalgó

YELLOW írta:
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...



Ezt a mutatványt a márkaszervizben 12-13 000ft alatt tuti nem úszod meg. Anyósoméknak is H Astrája van régebben márkaszervizbe hordták a vasat. Néhány éve az olaj/szűrőcseréket én csinálom az autón (van szerelőaknám otthon) a nagyobb dolgokat meg Mogyorósi Balázsék. Szóval pár hónapja, kíváncsiságból elkértem az anno az Opel szalonban kapott számláikat...
Az ember esze megáll, hogy milyen árakon/óradíjért dolgoznak ahhoz képest, hogy nem is prémium márkáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy olyan áron számlázták a sz@r GM-es olajat amiért az autósboltban a legjobb fullszintetikust megkapod.

Egyékbént egy 1,6 twinport caravan Astráról van szó. Yellow, én őszinte leszek, ilyen kényelmetlen, lusta és instabil futóművű autóban még nem ültem mint az! 130-140 felett nem merek vele menni mert nem érzem magam biztonságban. Anno a Passattal, a 320d-vel és most az S Mercivel (ha nincs forgalom és egyedül utazom) sokszor beleszaladtam/beleszaladok akár a 160 km/h feletti tartományba is de az astrával... ááá. Amikor vásárolták még nem ismertük egymást, másképp tuti rábeszéltem volna őket egy normális autóra.

vivaladiesel Elküldve: 2012-07-18 08:57 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

norbeee írta:
m_attila írta:
norbeee írta: Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?


És mit szeretnél kenni vele??


Én semmit csak nagyon kíváncsi vagyok a véleményekre, bár az tényleg bosszant hogy itthon sz*rt kapunk a pénzünkért. Akármikor "nyugati" gázolaj volt az autóban, mindig feltűnően szebben járt, pedig itthon is mindig csak omw-t tankolok bele, néha még prémiumot is.


A TDS motoroknál még volt értelme de a CR-nél már szerintem nincs. Inkább vegyél néha metabond megasel rendertisztítót és hajtsd meg a verdát!!