vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-27 09:00 Remeg az autó

Padawan írta:
Nincs ötletem mit kezdjek vele, múlt héten volt olajcserén meg szűrő cserén (igaz az üzemanyagszűrő csere elmaradt)


Szia! Ez lehet motortartó bak (bár akkor alapjáraton ráznia kéne a kasznit...) de előfordulhat, hogy csak el van koszolódva az üzemanyagszűrőd.

Ezenfelül lehet még pár ok amit diaggal tudsz megállapítani.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-27 08:55 vizpumpa

laciiking320d írta: sziasztok!
Valahonnan a vízpumpa körül szivárog a víz...de mikor kivettük a ventillátort kompletttan nem láttuk pontosan hogy honnét,mert olyan kis mértékben szivárog...( megvettem az új SKF vízpumpát de nem tudom h kicseréljük vagy mit tegyünk...?
köszi előre is..LAci


Feltétlenül cseréld ki! Ne várd meg, hogy menet közben dobja be a törölközőt mert akkor hívhatod a trélert... Nálunk a cégnél az egyik verda a vízpumpa miatt került trélerre. Szerencsére a békéscsabai elkerülőn robbant le úgyhogy csak 20km-t kellett trélerezni.
(én egyúttal lecserélném a hűtővizet is)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-27 08:45 Társalgó

Tom_Sawyer írta: Van valakinek tapasztalata Meguin motorolajjal? Hát Filtron szűrőkkel?


A Meguint nem ismerem bár én Mobil1-ről úgyse váltanék másikra. A filtron megy egy lengyel vacak. Szűrőkön nem szabad spórolni főleg nem egy CR dízel esetében. (Mannfilter, bosch)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-25 08:02 Klíma

Szabi46 írta: Sziasztok!
Klíma problémám lenne amiben a segítségeteket szeretném kérni!
Adott egy E46 digit klíma amiben a vezető oldali befúvók hideget fújnak de az utas oldali az "meleget" vagyis nem a klíma levegőjét fújják. Egy NAGYON KEDVES Emberrel Jons-al ma megnéztük és megállapítottuk, hogy friss levegő elzáró lapok mozognak-működnek, viszont a hideg levegőt nem engedi rá a jobb oldalra. Van/volt valakinek ilyen jellegű észrevétele, megoldása erre a hibára? :


Elképzelhető, hogy fűtéscsap hiba. Ha szerencséd van akkor elég egy alapos tisztítás, ha nincs akkor csere. (heater control valve néven találod az alkatrészek között)

www.bmwfans.info
"BMW VIN decoder
Enter last 7 characters of your VIN" (ide írd be az alvázsámod utolsó 7 karakterét. pl: JR68637). Itt meg tudod keresni a fűtéscsap cikkszámát.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-24 12:56 Segítsetek!

vatergi írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és BMW tulaj se vagyok olyan régóta.
Külföldről lett behozva egy 316i szedánom.
Most jöttek rá egy olyan hibámra, hogy a vezérműtengelyem hátsó fele annyira megvan kopva , hogy pl az első hengernél a réshez képest 0,5mm a differencia..
Kocsiba óra szerint 180 000 Km. van. Elvileg, most keresnek hozzá hengerfejet mert ezt csak így lehet javítani. Így eladni se tudom, mert ki az a hülye aki megvenné.
Mindenképp megakarom csináltatni ami egy 200 000 Ft. körüli összegbe fog fájni.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek ha ilyen történt ezzel akkor jobb lenne tőle minél előbb megválni miután megcsináltattam, vagy ez még nem olyan roppant nagy tragédia?


Én biztos NEM adnám el.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-24 11:14 Üzemanyag fogyasztás

norbeee írta:


Most akkor hol tankoljak? kétségbeejtő...


Én az Ömv-re esküszöm.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-24 10:23 Üzemanyag fogyasztás

norbeee írta:

Igen. Ez már csak Magyarország... Német fórumokon mindenhol azt olvastam hogy messziről kerülik a magyar gázolajat, meg feltankolnak Ausztriában ha erre járnak. Vagy ha már nagyon itt kell tankolni, akkor televágják a tankot üzemanyagadalékokkal. Elszomorító hogy a külföldiek véleménye is negatív a hazai gázolajról. Meg minden másról



[/quote]

Sajnos amit itthon kapni gázolajat, kritikán aluli. Nagyon magas a savtartalma. Többnyire emiatt térdelnek le a porlasztók, adagolók és üzemanyagpumpák. Egyszerűen nem bírják!
Arról nem is beszélve, hogy például a Mol kutakon még az adalékolással is spórolnak. (ahogy a shell-nél is...)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-22 11:48 olajszűrőcsere

YELLOW írta:
david88 írta:
vivaladiesel írta:
david88 írta: Sziasztok!

Ilyen motorom van:
x
Hol találom az olajszűrőt?
Köszönöm a segítséget.


Jó szórakozást! Milyen olajat locsolsz a gépbe?


Még nem tudom, milyen olajat javasolsz?
Még annyi kérdés, hogy milyen olajszűrőt érdemes venni?

Köszi.


olajszűrő: Mann, Mahle, Knecht
olaj: 5W-40 ARAL, Mobil 1, a lényeg legyen legalább BMW LL-01 minősítése, vagy LL-04


Mobil 1 New Life 0w-40 mellé pedig egy MannFilter szűrő tökéletes választás! (az O gyűrűt is cseréld)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-22 09:57 olajszűrőcsere

david88 írta: Sziasztok!

Ilyen motorom van:
x
Hol találom az olajszűrőt?
Köszönöm a segítséget.



Jó szórakozást! Milyen olajat locsolsz a gépbe?

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-21 15:47 Társalgó

troooger írta: Sziasztok!
Ha a "kutyacsont" már nem tölti be kellőképp a szerepét (elkopott), az okozhatja hogy kóvályog az autó az úton?


Gömbfej, rosszabb esetben keresztlengőkar.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-10 12:28 330d motor

csbalu írta:
Melch06 írta: Üdvözlök mindenkit.
képzeljétek sikerült vegyek egy E46 kombit M - pakettest. Alig mentem vele egy hónapot, leszervizeltettem. Utána a szívó torokban letört egy lapát 650.000.- problémám lett belőle.Ennyibe kerülne a teljes motor felújítás,azon gondolkodom, nem kéne egy használt motort vegyek ? Nem tudna valaki egy jó használt motort elfogatható áron ?


650-e
Najó, azért ne hagyd magad átverni amikor 150-200ért komplett motort vehetsz minden sallangjával amikből mellesleg nem is kell minden.
van a powerfanatics-on egy hirdetéses topic ott láttam pár hete e46 motorokat.


650e?? Pár év és a lepusztultabb e46-okat fogják ennyiért adni... Jobban jársz egy motorcserével...

Ha nem vagy a pénztárcád ellensége akkor nem csinálod végig hivatalos procedúrát. Ki kell köszörülni a motorszámot az "új" motorról és kész. Ugyanolyan motort vegyél mint ami jelenleg van benne!
Van egy másik lehetőség is, egy ismerősöm Toyota Yaris-ában pont néhány hete lett olvashatatlan korrodálódás miatt a motorszám... 20 000ft-ért. ( )
Ha hivatalos eljárás egyébként az ilyen esetben, hogy a KPM ad ki egy új AF-es motorszámot az autóra, ami így már hivatalos lesz.

Ha eladásra kerül a sor akkor tudok adni kontakot olyan eredetvizsgáshoz is átrugdossa az autót egy sima kiköszörült motorszámmal is. Természetesen DEÁKigazolvánnyal kell érkezned.
Műszakira szintén. Bár ott esetenként meg sem nézik a motorszámot...
A volt passatomnak elég kalandos a története...

Ne legyünk álszentek... Mindenki ezt csinálja!







vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 14:56 Valaki segítsen

Norbee! Keresd fel NagyMikit (320d4) Nyíregyházán. (Neked csak egy ugrás) Majd ő megmondja a tutit!

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 14:38 Valaki segítsen

kempelen írta:

Nem jársz spórolósan mostanában az autóval? Csak mert ha úgy jársz azt tanulja meg hogy hamar felváltson, hiszen úgysem tolod neki... Járj egy kicsit dinamikusabban és meglátod nem fogja feldobni ötödikbe olyan hamar...

Ha a váltó maga döglődik akkor felvillan a sárga fogaskerék középen a fokozatválasztó visszajelző közepén a betű és a számok között.
De nem biztos hogy a remegést, rázkódást maga a váltó okozza, nézesd át a difit, kardánt és a difit tartó keret szilenteket.


Lehet, hogy érdemes lenne törölni a váltó által eltárolt értékeket??
Váltóvezérlőben: +clear adaptation values+
?

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 14:10 Motorolaj

YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
Sansz írta: Sziasztok!
320D az alany, manuál váltós és váltó plusz difi olajat szeretnék cserélni, az olaj márkája, milyensége és mennyisége érdekelne a jobban hozzáértőktől. Válaszotokat előre is köszönöm!


Difi: 1 liter (1 flakon) olajra lesz szükséged. A Castrol SAF XO 75w-90-t és a SAF XJ 75w-140-et hozza az autódhoz a katalógus.
Ha hátulról nézed a difit akkor 2 db 'csavart' fogsz látni. Értelemszerűen az alsó a leeresztő a felső a betöltő.

Kézi váltó: Pontos feltöltési mennyiséget nem tudok de 2 liter biztosan elég lesz. (pontosan 1,3L talán...)
Az autódhoz a Castrol SMX 75w-85 típusú olajat hozta az ölwegweiser.
A manuális váltó olajat (ahogy a motorolajat is) sem 'hidegen' kell cserélni. Szóval mielőtt cseréled gurulj egyet a verdával.


az SMX-S-t felejtse el, ha nem akar akadós váltót.... tapasztalat


Nem tudtam, hogy 'akadós' . Akkor marad a gyári: MTF-LT2 75w-80 (?)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 14:06 Valaki segítsen

.