Dan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Dan

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 12:49


Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg


ne haragudj roszul tudtam de eppen erre gondoltam.szoval akk ennek a hibajatol kigyullad a motor ego?es okozhat alapjarat ingadozast meleg motornal??m hidegen soha nem csinalja.


Gondolom kigyulladt a lámpa, akkor ki kéne előbb olvasni, hogy mi a hibakód.
A másik, hogy a karter.szellőztető, szelep ha hibás elég összetett hibajenséget tud produkálni,és ebbe szinte minden beletartozik ami rossz. Nem véletlen, hogy minden mágus BMW szerelő,egyből ezt akarja cseréltetni, ha kell, ha nem. Erre mindent rá lehet fogni


csak azert gondolom m nemreg lett cserelve,de csak bontottat tettekbe,elotte volt ugy h anyira ingadozot az alapjarat h le is allt neha,miutan kicsereltek a hasznaltra mar nem all le de meg mindeg ingadozik melegen.azert gondolom h lehet amit berakot az sem volt jo


Sziasztok

Nekem is pont ez volt a hiba jelenség meleg motornál ingadozó alapjára fékezésnél kb 500-ra le esett az alapjárat utána úgy tornászta magát vissza.
Ma voltam a BMW-be és nekem is ezt a gáz szűrőt cserélték ki volt diganosztikai is és szerintük ez volt a baj hát remélem nem használtam még sokat de azért fékeznék még most is 6-700-ra le esik a fordulat hát amíg a check lámpa nem gyúlad ki megint addig nem viszem vissza.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 11:20


anubisz írta:
Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg


ne haragudj roszul tudtam de eppen erre gondoltam.szoval akk ennek a hibajatol kigyullad a motor ego?es okozhat alapjarat ingadozast meleg motornal??m hidegen soha nem csinalja.


Gondolom kigyulladt a lámpa, akkor ki kéne előbb olvasni, hogy mi a hibakód.
A másik, hogy a karter.szellőztető, szelep ha hibás elég összetett hibajenséget tud produkálni,és ebbe szinte minden beletartozik ami rossz. Nem véletlen, hogy minden mágus BMW szerelő,egyből ezt akarja cseréltetni, ha kell, ha nem. Erre mindent rá lehet fogni


csak azert gondolom m nemreg lett cserelve,de csak bontottat tettekbe,elotte volt ugy h anyira ingadozot az alapjarat h le is allt neha,miutan kicsereltek a hasznaltra mar nem all le de meg mindeg ingadozik melegen.azert gondolom h lehet amit berakot az sem volt jo

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 10:52


Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg


ne haragudj roszul tudtam de eppen erre gondoltam.szoval akk ennek a hibajatol kigyullad a motor ego?es okozhat alapjarat ingadozast meleg motornal??m hidegen soha nem csinalja.


Gondolom kigyulladt a lámpa, akkor ki kéne előbb olvasni, hogy mi a hibakód.
A másik, hogy a karter.szellőztető, szelep ha hibás elég összetett hibajenséget tud produkálni,és ebbe szinte minden beletartozik ami rossz. Nem véletlen, hogy minden mágus BMW szerelő,egyből ezt akarja cseréltetni, ha kell, ha nem. Erre mindent rá lehet fogni

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 10:41


anubisz írta:
Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg


ne haragudj roszul tudtam de eppen erre gondoltam.szoval akk ennek a hibajatol kigyullad a motor ego?es okozhat alapjarat ingadozast meleg motornal??m hidegen soha nem csinalja.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 01:45


Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 09. hétfő, 02:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 22:21


a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1998

státusz mokussska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 21:19


Szevasztok.Bár nem teljesen ide tartozik,de a múltkori alapjárat leesős dolog mint ma kiderült a menbrán dugulása miatt volt... a csöveket és a menbránt lecserélve minden tökéletesen működik.az olajbetöltőt levéve láttam,hogy eléggé dzsuvás bent a történet,eléggé sok olajsár van bent.. a szelepfedelet levéve hogyan tudnám ezt megtisztítani?


troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2013. október 12. szombat, 09:24


vzs05 írta:
troooger írta: A szelep nem szétszedhető volt? Csak mert ilyen piros membránt tudtam volna neked...


Egyszer szét lehet szedni, aztán ki tudja, hogy mennyire tudja ellátni a funkcióját akár az új membránnal is, egy próbát megért volna, de a biztosabb megoldás az új beszerelése. Azért köszi, hol lehet ilyet kapni amúgy?





Kapni nem lehet szerintem külön. Gyártunk a BMWnek dolgokat, melóból tudtam volna hozni.

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 11. péntek, 18:43


troooger írta: A szelep nem szétszedhető volt? Csak mert ilyen piros membránt tudtam volna neked...


Egyszer szét lehet szedni, aztán ki tudja, hogy mennyire tudja ellátni a funkcióját akár az új membránnal is, egy próbát megért volna, de a biztosabb megoldás az új beszerelése. Azért köszi, hol lehet ilyet kapni amúgy?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. október 11. péntek, 18:43

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 16:58


vzs05 írta:
YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


Szia!

Szerintem a topic elnevezésével nincsen baj, hiszen ez a szűrőnek nevezett alkatrész nem tartalmaz semmilyen szűrőberendezést (hozzáteszem a Bárdi is így hirdeti). Ez egy sima PCV (Positive Crankcase Ventilation) ami csak egy membránt, rugót, és egy kalibrált furatot tartalmaz. Tapasztalataim szerint ha van ilyen szűrő, azt a szelepfedélbe szokták elhelyezni.

Ugyanez volt a gondom a rendszerrel, pontosabban szólva ki volt kötve amikor megvásároltam (a kartergáz ment a szabadba amitől nagyon büdös volt az utastérben, a membrán felőli rész pedig le volt dugózva). Amikor visszaalakítottam a rendszert ugyanezeket a problémákat tapasztaltam amiket leírtál. Leszereltem a PCV szelepet vákuummal megműködtettem amit nem tudott tartani... Az új szelep beszerelése után (nem valami olcsó) természetesen működött rendesen a rendszer, de nem hagytam annyiban, roncsolással igaz de szétszereltem a szelepet: teljesen átszakadt a membrán. (itt egy kép róla, amin látszik az is, hogy nincs benne szűrő)
Később rájöttem hogy ha kiszerelt állapotban alulról megfújom levegővel a szelepet akkor a fedélen lévő lukon távozott volna a levegő az átszakadt membrán miatt.

Remélem tudtam segíteni!



A szelep nem szétszedhető volt? Csak mert ilyen piros membránt tudtam volna neked...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz Ramy89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 10:59


vzs05 írta:
YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


Szia!

Szerintem a topic elnevezésével nincsen baj, hiszen ez a szűrőnek nevezett alkatrész nem tartalmaz semmilyen szűrőberendezést (hozzáteszem a Bárdi is így hirdeti). Ez egy sima PCV (Positive Crankcase Ventilation) ami csak egy membránt, rugót, és egy kalibrált furatot tartalmaz. Tapasztalataim szerint ha van ilyen szűrő, azt a szelepfedélbe szokták elhelyezni.

Ugyanez volt a gondom a rendszerrel, pontosabban szólva ki volt kötve amikor megvásároltam (a kartergáz ment a szabadba amitől nagyon büdös volt az utastérben, a membrán felőli rész pedig le volt dugózva). Amikor visszaalakítottam a rendszert ugyanezeket a problémákat tapasztaltam amiket leírtál. Leszereltem a PCV szelepet vákuummal megműködtettem amit nem tudott tartani... Az új szelep beszerelése után (nem valami olcsó) természetesen működött rendesen a rendszer, de nem hagytam annyiban, roncsolással igaz de szétszereltem a szelepet: teljesen átszakadt a membrán. (itt egy kép róla, amin látszik az is, hogy nincs benne szűrő)
Később rájöttem hogy ha kiszerelt állapotban alulról megfújom levegővel a szelepet akkor a fedélen lévő lukon távozott volna a levegő az átszakadt membrán miatt.

Remélem tudtam segíteni!




Sziasztok,

szükségem lenne egy kis segítségre
én is kicseréltem a szóban forgó szelepet, de ahova a vákuumcső menne le volt dugózva.
Neked is ez a rész volt ledugózva? Mi volt ennek a célja?
Megvettem már az új szelepet. Visszaalakítsam a gyárira?



Válaszokat előre is köszönöm



kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 21:46


Pocses írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


Anno az Astrámnál kettő cső volt, a kartergázt hivatott vezetni. Csak túrócsőnek hívtam, évente ajánlatos volt leszedni és féktisztítóval befújni majd sűrített levegővel kipucolni.
A vastagabbikban ( hüvelyk új ) kb cigi átmérőjű lyuk volt már csak a vékonyabbik ( kis új ) teljesen el szokott addigra tömődni. ( gyári GM olaj ) Ettől ha túlságosan megnő a kartergáznyomás, az tönkre vághatja a szelepszár szimeringeket is.


Az a baj hogy olyan sz@r helyen van azért nem fogtam hozzá a membrán cseréhez(nekem lett volna annyi eszem hogy átnézzem a csöveket)a szerelönek nem volt!!Sajna



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 19:59


kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


Anno az Astrámnál kettő cső volt, a kartergázt hivatott vezetni. Csak túrócsőnek hívtam, évente ajánlatos volt leszedni és féktisztítóval befújni majd sűrített levegővel kipucolni.
A vastagabbikban ( hüvelyk új ) kb cigi átmérőjű lyuk volt már csak a vékonyabbik ( kis új ) teljesen el szokott addigra tömődni. ( gyári GM olaj ) Ettől ha túlságosan megnő a kartergáznyomás, az tönkre vághatja a szelepszár szimeringeket is.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 10. szombat, 20:00

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 14:54


troooger írta:
gampetibor írta:
kalmaristi írta:
anubisz írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


pedig ez arra utal. Az összes csövet cseréltétek vele? akkor azok se lehetnek eltömődve.
Sajna a csöveket nem cseréltük már későn jutott eszembe(nem egy horror tétel lenne) A szelepdeknit vegyem le és próbáljam kitisztítani valahogy??



Bizony a csövet is cserélni kel ami a blokk mögött megy a szeleptől. Nekem az is szét volt rohadva, kézzel szét lehetett morzsolni...


Nekem is a cső volt a hibás. Azt hiszem még kép is van a galériámban róla.


Nem is nagyon hallani aki csővek nélkül cseréli. Eleve széthullik, vagy sérűl, na meg láttam már képeket, videót, mi jött kibelőle, volt amin át se lehetett látni. Ez nagy baki volt. Egy hibalehetőség kiszűréssel kevesebb lett volna, főleg ha tényleg a hibás cső okozza. Lehet hogy alaphangon se a membrán volt szar, ha cserélted és ugyan olyan, lehet akkor is a cső volt szar, és a membrán jó volt, erre kicserélted.

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 07:57


gampetibor írta:
kalmaristi írta:
anubisz írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


pedig ez arra utal. Az összes csövet cseréltétek vele? akkor azok se lehetnek eltömődve.
Sajna a csöveket nem cseréltük már későn jutott eszembe(nem egy horror tétel lenne) A szelepdeknit vegyem le és próbáljam kitisztítani valahogy??



Bizony a csövet is cserélni kel ami a blokk mögött megy a szeleptől. Nekem az is szét volt rohadva, kézzel szét lehetett morzsolni...


Nekem is a cső volt a hibás. Azt hiszem még kép is van a galériámban róla.