autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 15:56


Kristen76 írta:
Bero írta:
gzsazsi71 írta: Udv mindenkinek!

Megint a segitsegeteket szeretnem kerni.Meg mindig az alapjartommal van gond ,javulas nincs vagyis ideig oraig jo de inkabb rossz.Tobbek tanacsara feltettuk 1 normalis gepre de ott is csak ,lambda szonda hibat ir ki ,nosza bele 1 szonda hibat toroltuk, alapbeallitas, feliimertetes kb 30km es, eletem megrontoja kigyullad megint. Vissza gepre hiba ugyan az szonda es gyujtaskimaradas ! Aztan jon 1 tanacs nezzuk meg a befecskendezoket nem -e hugyozik valamelyik ,nem keresgeltem ,bele 1 masik injektor sor, de azzal is ugyan ez a hiba! Valaki azt mondta ,hogy nezzem meg a kartergaz szurot,meg a karter vezeteket lehet seges az ,hogy emiatt csinlalja ,nem csak a dieselek-nel lehet eltomodve?
Vagy ha van mas otlet szivesen vennem! 316ti e46 compact -rol beszelek teljes tanacstalansag van!
Eddig is koszonom a sok tanacsot!


Én nekem is ingadozott az alapjáratom. Én anno a kartergázcsövet kicseréltem,mert lyukas volt,falsot szívott! Azóta nagyon szépen működik!


Én már 4-ik éve kínlódok ezzel.Egy tanács:Gyújtsd fel Én már több száz pénzt belefeceltem de senki nem tudja a baját.


epp ilyen problemaval voltam elfoglalva egy teljes evig.mindeg kigyuladt a chek,de nem tudtuk h miert.most nemreg kicsereltem az oszes vakum csovet,az sem hozta helyre a gepet,utana kicsereltem a kartergazszurot,egy picit jobb volt de meg ekkor is kigyuladt a chek,ezutan a benzinszurot es azota semmi gond,nekem olyannyira volt eldugulva h mikor levettem a gazrol a labam nem kapot eleg benzint a motor es erosen ingadozot v olyankor is elojot mikor lassitottam es pl kivettem sebessegbol.a csere ota mentem 3000 km es semmi gond.vagyis a chek nem gyulladt visz es nem ingadozik

gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 14:42


Ujjab jelenseg, alapjaraton mikor folyamatosan vilagit a check lampa ,elkezd villogni aztan vilagit tovabb.Ez miert van?

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 14:02


Bero írta:
gzsazsi71 írta: Udv mindenkinek!

Megint a segitsegeteket szeretnem kerni.Meg mindig az alapjartommal van gond ,javulas nincs vagyis ideig oraig jo de inkabb rossz.Tobbek tanacsara feltettuk 1 normalis gepre de ott is csak ,lambda szonda hibat ir ki ,nosza bele 1 szonda hibat toroltuk, alapbeallitas, feliimertetes kb 30km es, eletem megrontoja kigyullad megint. Vissza gepre hiba ugyan az szonda es gyujtaskimaradas ! Aztan jon 1 tanacs nezzuk meg a befecskendezoket nem -e hugyozik valamelyik ,nem keresgeltem ,bele 1 masik injektor sor, de azzal is ugyan ez a hiba! Valaki azt mondta ,hogy nezzem meg a kartergaz szurot,meg a karter vezeteket lehet seges az ,hogy emiatt csinlalja ,nem csak a dieselek-nel lehet eltomodve?
Vagy ha van mas otlet szivesen vennem! 316ti e46 compact -rol beszelek teljes tanacstalansag van!
Eddig is koszonom a sok tanacsot!


Én nekem is ingadozott az alapjáratom. Én anno a kartergázcsövet kicseréltem,mert lyukas volt,falsot szívott! Azóta nagyon szépen működik!


Én már 4-ik éve kínlódok ezzel.Egy tanács:Gyújtsd fel Én már több száz pénzt belefeceltem de senki nem tudja a baját.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 13:25


gzsazsi71 írta: Udv mindenkinek!

Megint a segitsegeteket szeretnem kerni.Meg mindig az alapjartommal van gond ,javulas nincs vagyis ideig oraig jo de inkabb rossz.Tobbek tanacsara feltettuk 1 normalis gepre de ott is csak ,lambda szonda hibat ir ki ,nosza bele 1 szonda hibat toroltuk, alapbeallitas, feliimertetes kb 30km es, eletem megrontoja kigyullad megint. Vissza gepre hiba ugyan az szonda es gyujtaskimaradas ! Aztan jon 1 tanacs nezzuk meg a befecskendezoket nem -e hugyozik valamelyik ,nem keresgeltem ,bele 1 masik injektor sor, de azzal is ugyan ez a hiba! Valaki azt mondta ,hogy nezzem meg a kartergaz szurot,meg a karter vezeteket lehet seges az ,hogy emiatt csinlalja ,nem csak a dieselek-nel lehet eltomodve?
Vagy ha van mas otlet szivesen vennem! 316ti e46 compact -rol beszelek teljes tanacstalansag van!
Eddig is koszonom a sok tanacsot!


Én nekem is ingadozott az alapjáratom. Én anno a kartergázcsövet kicseréltem,mert lyukas volt,falsot szívott! Azóta nagyon szépen működik!

gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 13:03


Udv mindenkinek!

Megint a segitsegeteket szeretnem kerni.Meg mindig az alapjartommal van gond ,javulas nincs vagyis ideig oraig jo de inkabb rossz.Tobbek tanacsara feltettuk 1 normalis gepre de ott is csak ,lambda szonda hibat ir ki ,nosza bele 1 szonda hibat toroltuk, alapbeallitas, feliimertetes kb 30km es, eletem megrontoja kigyullad megint. Vissza gepre hiba ugyan az szonda es gyujtaskimaradas ! Aztan jon 1 tanacs nezzuk meg a befecskendezoket nem -e hugyozik valamelyik ,nem keresgeltem ,bele 1 masik injektor sor, de azzal is ugyan ez a hiba! Valaki azt mondta ,hogy nezzem meg a kartergaz szurot,meg a karter vezeteket lehet seges az ,hogy emiatt csinlalja ,nem csak a dieselek-nel lehet eltomodve?
Vagy ha van mas otlet szivesen vennem! 316ti e46 compact -rol beszelek teljes tanacstalansag van!
Eddig is koszonom a sok tanacsot!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2013. december 27. péntek, 07:21


Pocses írta:
gzsazsi71 írta:
Pocses írta:
gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.


Szia! Koszi a gyors valaszt ! Mi az a majrepilacs es mitol gyulladna ki?


A műszerfalon a motor check engine kontroll. A bimmerek ilyen "hule" biztosak, hogy ezzel jeleznek ha valami nem klappol a rendszerben, ami nagyon jó...


azért nem mindent jelez a lámpa.... legfőképp azokat, amik a motor vezérléséhez, gyújtásához, keverékképzéséhez közre játszanak. nevéből következik, hogy ellenőrizd a motort. ha égve marad, akkor vagy volt egy olyan hiba, ami nem feltétlen van jelen, de érdemes volna megnézni, vagy egy jelen lévő hibára utal. egy biztos, ha világít a lámpa, akkor tutti van nyoma, eltárolódva van. viszont lehet eltárolva hiba és nem jelez a lámpa. vagy épp előfordulhat az is, hogy hiába jelzett be a lámpa, a hiba megszűnt magától, és a hibát is kitörölte. én jártam így, mikor a trafó szarakodott.

gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 27. péntek, 07:10


Pocses írta:
gzsazsi71 írta:
Pocses írta:
gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.


Szia! Koszi a gyors valaszt ! Mi az a majrepilacs es mitol gyulladna ki?


A műszerfalon a motor check engine kontroll. A bimmerek ilyen "hule" biztosak, hogy ezzel jeleznek ha valami nem klappol a rendszerben, ami nagyon jó...

Igy mar ertem, nekem alapjaraton gyulladki mindig,vagy inditas utan es ugy is marad!


gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 27. péntek, 07:06


gzsazsi71 írta:
Pocses írta:
gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.


Szia! Koszi a gyors valaszt ! Mi az a majrepilacs es mitol gyulladna ki?


Mar ertem ,nekem a chek vagy alapjaraton ,vagy rogton inditas utan gyullad ki ,es ugy is marad

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 26. csütörtök, 20:37


gzsazsi71 írta:
Pocses írta:
gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.


Szia! Koszi a gyors valaszt ! Mi az a majrepilacs es mitol gyulladna ki?


A műszerfalon a motor check engine kontroll. A bimmerek ilyen "hule" biztosak, hogy ezzel jeleznek ha valami nem klappol a rendszerben, ami nagyon jó...

gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 26. csütörtök, 12:24


Pocses írta:
gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.


Szia! Koszi a gyors valaszt ! Mi az a majrepilacs es mitol gyulladna ki?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 26. csütörtök, 10:38


gzsazsi71 írta: Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom


Szia!

Nézz rá a gyújtótrafókra is, bár az is dobna hibát ami diagoláskor kiderülne. Meg bevillanna minimum erős kigyorsításoknál a majrépilács is.

gzsazsi71
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz gzsazsi71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 26. csütörtök, 09:17


Segitseget szeretnek kerni! 316ti e46 compact -om van,hidegen szepen jar ,e ha bemelegszik ingadozik az alapjaratom,cserelve lettek gyertyak,holtpont jelado,legtomegmero,kompresszio jo 1
3-14 hengerenkent!De valamikor szinte leakar allni maskor pedig felporog a motor! Menet kozben ebbol semmi sem erzekelheto jol megy es gyorsul is! Ja lambdaszona hibat ir ki 1-4 henger nel! Csereltem de nem javult Kerlem vki segitsen! Koszonom

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. november 30. szombat, 14:34


YELLOW írta:
Vik_86 írta: Sziasztok,
En fel eve vettem a 316i-t es semmi baja nem volt.
Viszont sajnos mostanra kiderult mi a baja...nox katalizator..
Horror aron van az eredeti.
Valaki valamilyen tipp?
Esetleg nem lehet kikotni?
Koszi a valaszt


az elmúlt időben nagyon felkapott lett ez a NOX kat. vagy mi.



Sajnos ez a motor egy elbaszott konstrukcio(az összes hozzáértő fanatikus BMW szerelő ismerősöm szerint) ,már ha a 116 lovas valvetronicosról beszélünk. Nekem az volt csak E46 ban,és folyamatos szopás volt mindig volt vmi a motorral,a jeladókkal.Nagyon sok pénz rá ment mire normális lett.Kétszer örültem mikor megvettem és mikor eladtam...azóta hajtom a sokak által szidodt 320dt,amivel az égegy adta világon eddig semmi bajom nem volt.Hozzáteszem évi 15 ezret megyek,de sose vennék többet háromezer ccm alatti benzines BMW-t.Kitartást!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. november 30. szombat, 14:40

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 30. szombat, 13:53


YELLOW írta:
Vik_86 írta: Sziasztok,

Szeretném megosztani veletek a sztorim, amiért azt gondolom, életem legrosszabb döntését hoztam meg, amikor BMW vásárlásra adtam a fejem. Esetleg, hátha valaki küzd hasonló dolgokkal és tud tanácsot adni.

Kb 2 hónappal ezelőtt kezdődött az egész, azóta találgatások tömege és egy rakat kidobott pénz (közelít a fél millióhoz)

Túl vagyok az összes gyertya és gyújtótrafó cseréjén, egy injektor is cserélve lett, plusz a nox szenzor is és a probléma ugyanúgy fennáll.
A hiba úgy jelentkezik, hogy reggel beindítom a kocsit és elkezd rángatni és a sebváltón nagyon látványos, hogy rázkódik az egész, ehhez még jön egy traktoros hang is. Nagyjából 15m után kigyullad a hibajel (check engine-sárga-) majd 2-5 km múlva bemelegszik rendesen az autó, leállítom, újraindítom és semmi baja.

Elég sok helyen voltam már, és jóknál...maga a hiba kiolvasás szerint, gyújtáskimaradás az egyes hengerben...
Összességében már meghallgattam, hogy nox katalizátor csere (480e..), légtömegmérő vagy lambda szonda csere...
Iszonyat dühítő és mindenki tanácstalan...a kocsiban kevés a km (wallisban ellenőrzött), szóval számomra felfoghatatlan...

Valakinek valami ötlete? Esetleg valaki találkozott ilyennel vagy hallott ilyet?
Köszi
V


az első mondattal idejönni...

hát igen sajnos belenyúltál. de kicseréltették veled a fél autót lassan, nem fizettem volna semmiért. hisz a hiba nem oldódott meg. akkor miért is fizess? találgatni könnyű, akit lehet meg behúznak, és ki tudja valóban cserélték-e azt, amiről számlát kaptál, ha kaptál. tegyék vissza a régit, mert ha nem javult meg, akkor annak semmi baja nem volt.
mivel titkolod hova valósi vagy, igazából mindegy, én javaslom keresd meg bmw320d4 kollégát, beszélj vele, Nyíregyházán rendel. szerintem érdemes felkeresned, mielőtt még valamit feleslegesen kicserélnek az autóban.

amit én így látok. ha szar a gyújtótrafó, akkor az melegen is rossz. tehát ez felesleges volt. mivel konkrétan azt írja, hogy 1-es hengerben gyújtás kimaradás, ezért ott lehet valami. ehhez nagyon sok köze nincs a szenzoroknak (lambda, meg NOx) mitől nem lehet gyújtás kimaradás? ugye nem gyújt, gyertya miatt, de az melegen szokik rosszalkodni. trafó, mivel cserélve lett így kizárt, bár lehet megcserélném egy másik hengerével, megnézni beírja-e amoda a hibát a másikba. nem ad anyagot, de injektorra is írtad, hogy cserélve lett. így én azt mondom, hogy jobbik esetben a kopogás érzékelő elromlott, vagy fellazult (nagyon fontos miylen nyomatékkal van odahúzva) ugye ha nem érzékel kopogást, robbanást, akkor azt hiszi nem is robban, írhat be ilyen hibát. melegen tágul annyati az anyag, hogy összefeszül a hengerfej és az érzékelő. vagy épp a rossz érték miatt amit mér azt hiszi kopog, elkezdi tovább dúsíani a keveréket, vagy nem, és emiatt ír be hibát. de ez csak javaslat, amolyan gondolat menet féleség.
abba bele sem gondolok, hogy esetleg a gyertya hidegen ki van lazulva ls esetleg kifúj mellette, vagy a dugattyú gyűrűi szarok, és nincs meg a kompresszió, ezért a keveréket nem tudja hidegen berobbantani.


Már bocsánat, de ilyet nem ír be, hogy gyújtáskimaradás. ( esetleg égés kimaradás )
Ha ilyet írna be, hogy gyújtáskimaradás, a hülye is tudná, vagy gyertya, vagy trafó.
Kicseréltek neki mindent,aminek köze sincs ehhez.
1. Miért nem cseréltétek fel a trafókat
2. 3,4 ezer egy kompresszió mérés
3. injektor csere? jól ki vagy borulva, egy mezei injektoros is fillérekért kiveszi és gépre teszi és megmondja jó,vagy nem, ha kell tisztítja. Veled vetettek egy újat, amit kivettek majd eladják egy másik BMW nek.
4. üzemanyag nyomást mért valaki? 3,4 ezerért? na persze azt is lehet szarúl mérni, szar szervizbe. Enyém is tudta a 3 bárt még is szar volt.
Ugyanis, ha szar az üzemanyag rendszer, reggel indítás után nem jut megfelelő menyiségül benzin a hengerekhez, és értelem szerűen égéskimaradást ír be, mivel nem jár,járnak bizonyos hengerek, nem véletlen lesz jó, egy rövid idő után. Ami ugye lehet az elgyengült AC, vagy atom koszos szűrő,részleges dugulás, esetleg visszaejti a benzint reggelre, aztán mikor indítod a kocsit amíg kidolgozza magát,addig hol jár, hol nem némelyik henger. A lényeg, hogy mindjárt katalizátort is cserélnek. Majd mond meg nekem,mi köze neki ahhoz, hogy reggel 2 percig nem megy egy hengered.
Néha vissza kéne nyúlni az alapokhoz, talán rá kéne jönni, ha nem indul, vagy nehezen, vagy szarul jár, először talán az üzemanyag rendszerre kellene gyanakodni, vagy ellenőrizni, utána kéne tovább lépni, vagy elő adatot kéne nézni, hogy lássuk milyen a keverék indítás után, mert ha túl szegény, az is lehet a haldokló AC miatt.
Lambda,hát azt ki kellett cserélni, nem baj, hogy pont akkor nem is dolgozik, mikor neked a kocsi szarakodik. Arról nem is beszélve azt is kimérik, pillanatok alatt,hogy, jó, vagy nem.
No, most akkor kezdhetitek előröl.
Csak úgy halkan megsúgom, nekem is kimaradt a gyújtásom, minden reggel indítás után, egy 2 percig. Melegen jó volt, de már 5 fok körül nehezen is indult.Melegen pöccre indult. Ü.anyag nyomás 3 bár volt. Csak azzal a különbséggel, hogy 3 óra állás alatt, 1,5 bárt ejtett vissza a rendszer, az reggelre kiszámíthatod, mi maradt a rendszerbe.
Természetesen nekem kellett mondani a BMW szerelőnek, ugyan cseréljük már ki az AC ha elejti a benzint,csere után kutya baja nem volt a kocsinak.
Ja,velem mindjárt kartergáz membránt akartak cseréltetni, főleg, hogy 10 hónappal előtte lett új rakva bele, de szerintük az csinálta, és ezt megmondta egy laptopról, amit rádugott a kocsira. Faszkalapok.....laptopszerelők. A másik meg rutinból letekerte az olajsapkát, és mindjárt mondta, semmi baja, mert jó a vákuum a kocsiba.
De az előző laptopról megmondta, hogy azt kel cserélni.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2013. november 30. szombat, 07:15


Vik_86 írta: Sziasztok,

Szeretném megosztani veletek a sztorim, amiért azt gondolom, életem legrosszabb döntését hoztam meg, amikor BMW vásárlásra adtam a fejem. Esetleg, hátha valaki küzd hasonló dolgokkal és tud tanácsot adni.

Kb 2 hónappal ezelőtt kezdődött az egész, azóta találgatások tömege és egy rakat kidobott pénz (közelít a fél millióhoz)

Túl vagyok az összes gyertya és gyújtótrafó cseréjén, egy injektor is cserélve lett, plusz a nox szenzor is és a probléma ugyanúgy fennáll.
A hiba úgy jelentkezik, hogy reggel beindítom a kocsit és elkezd rángatni és a sebváltón nagyon látványos, hogy rázkódik az egész, ehhez még jön egy traktoros hang is. Nagyjából 15m után kigyullad a hibajel (check engine-sárga-) majd 2-5 km múlva bemelegszik rendesen az autó, leállítom, újraindítom és semmi baja.

Elég sok helyen voltam már, és jóknál...maga a hiba kiolvasás szerint, gyújtáskimaradás az egyes hengerben...
Összességében már meghallgattam, hogy nox katalizátor csere (480e..), légtömegmérő vagy lambda szonda csere...
Iszonyat dühítő és mindenki tanácstalan...a kocsiban kevés a km (wallisban ellenőrzött), szóval számomra felfoghatatlan...

Valakinek valami ötlete? Esetleg valaki találkozott ilyennel vagy hallott ilyet?
Köszi
V


az első mondattal idejönni...

hát igen sajnos belenyúltál. de kicseréltették veled a fél autót lassan, nem fizettem volna semmiért. hisz a hiba nem oldódott meg. akkor miért is fizess? találgatni könnyű, akit lehet meg behúznak, és ki tudja valóban cserélték-e azt, amiről számlát kaptál, ha kaptál. tegyék vissza a régit, mert ha nem javult meg, akkor annak semmi baja nem volt.
mivel titkolod hova valósi vagy, igazából mindegy, én javaslom keresd meg bmw320d4 kollégát, beszélj vele, Nyíregyházán rendel. szerintem érdemes felkeresned, mielőtt még valamit feleslegesen kicserélnek az autóban.

amit én így látok. ha szar a gyújtótrafó, akkor az melegen is rossz. tehát ez felesleges volt. mivel konkrétan azt írja, hogy 1-es hengerben gyújtás kimaradás, ezért ott lehet valami. ehhez nagyon sok köze nincs a szenzoroknak (lambda, meg NOx) mitől nem lehet gyújtás kimaradás? ugye nem gyújt, gyertya miatt, de az melegen szokik rosszalkodni. trafó, mivel cserélve lett így kizárt, bár lehet megcserélném egy másik hengerével, megnézni beírja-e amoda a hibát a másikba. nem ad anyagot, de injektorra is írtad, hogy cserélve lett. így én azt mondom, hogy jobbik esetben a kopogás érzékelő elromlott, vagy fellazult (nagyon fontos miylen nyomatékkal van odahúzva) ugye ha nem érzékel kopogást, robbanást, akkor azt hiszi nem is robban, írhat be ilyen hibát. melegen tágul annyati az anyag, hogy összefeszül a hengerfej és az érzékelő. vagy épp a rossz érték miatt amit mér azt hiszi kopog, elkezdi tovább dúsíani a keveréket, vagy nem, és emiatt ír be hibát. de ez csak javaslat, amolyan gondolat menet féleség.
abba bele sem gondolok, hogy esetleg a gyertya hidegen ki van lazulva ls esetleg kifúj mellette, vagy a dugattyú gyűrűi szarok, és nincs meg a kompresszió, ezért a keveréket nem tudja hidegen berobbantani.