- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90
- Kivitel: Sedan
- Modell: 330d
- Évjárat: 2006
Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 16:34
TheMan írta: Felmerülhet egy kérdés ebben a témában:
Egy utas ülhet úgy is az ülésen, hogy beövezi magát vagy nem.
Azért lényeges, hogy érzékelje a kocsi, hogy be van -e kapcsolva az utas, mert ha karambol van akkor a lufi elõtt elõször is az automatikus övfeszítõ lép mûködésbe.
Ez berántja a mókust az ülésbe, és csak azután robban fel a lufi.
Mert ha a fékezéstõl és/vagy az ütközéstõl elõre vágódna az utas,
és ezek után robbanna a lufi, akkor fel kéne keresni egy plasztikai sebészt.
Azaz ha nincs beövezve, akkor sem robban a lufi,
ha egyébként tökéletesen mûködne.
Ez kicsit paradox helyzetet állít az ülésszenzorral szemben.
Ha be van az öv csatolva akkor ülnek, ha meg nem akkor
mindegy úgy sem mûködbe alapon.
Ezért is nincs bal oldalon szenzor, mert ha gurul a kocsi akkor csak
ül benne vezetõ
Szerintem jól mondj az NT autós szaki, a lufi komoly dolog,
ha hibát jelez akkor nem is mûködik.
A diódázásnál, meg minden elsõ lufi felrobban attól eltekintve,
hogy ült valaki ott vagy sem. Hát az sem olcsó buli.
A jobb oldalon nincs érzékelõ az öv becsatolására, teljes mértékben a foglaltságérzékelõre hagyatkozik a vezérlõ.
Attól, hogy világít a piros lámpa, még tökéletesen müködik minden légzsák, legfeljebb annyi történik, hogy ha a rossz foglaltságérzékelõ akkkor a jobb oldali zsákok is robbannak. (Az NT-s szaki ezt nagyon rosszul tudja)
Az öv becsatolás érzékelõ még a bal oldalon is nagyon ritka, nemhogy a jobb oldalon.
Az X5 viszont sípol, ha ülnek a jobb 1 -ben és nincs bekötve az utas, de az E46-ban nincs ilyen.
Diódázni sokféleképpen lehet, még úgy is, hogy mûködõképes lesz az érzékelõ, + Az NT-s ember tudhatná, hogy gyári eszközökkel pusztán szoftveresen ki lehet kapcsolni az "erkennung sitzbelegung" funkciót, és már nem is kell diódázni.