SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. november 28. szombat, 11:42


Lacci írta: Jöhet

Még azt sem mértem le 0-100 mennyi, egyúttal azt is megtehetnénk.
Garantáltan gyári minden aminek köze van gyorsuláshoz, kivéve a negatívat, mert a fékek újak


Oke, leszervezzuk, .......
Nezte mar vki, hogy mi a vege 320d-nek, GPS el vagy ora szerint.....( gyari konyv asszem 214-et ir, ez korlatozva van ? )

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. november 27. péntek, 23:01


BarG írta: Boxoknál az egy nagy elõny, hogy bármikor lecsatlakoztatható és az eredeti állapot helyreáll.


Ez jelen esetben nálam is áll. A különbség annyi, hogy nem boxot kell lehúznom, hanem az eredeti chipemet visszadugnom a tokba

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 27. péntek, 18:25


Kristof77 írta:
Nos. Egy box amit a railcsõre dusgsz nem tud mást változatni csak railnyomást. Ez önmagában fõleg azért káros, mert idõvel tönkreteszi a befecskendezõket. 50.000km után már komoly károsodás mutatható ki bevizsgálással még, ha azt nem is érzed, de egyre nõ a befecskednezõk résvesztesége és a porlasztóképessgük dettó. Egy csúcs pl. egy 320d-be kb. 100.000 Ft. (4db van benne)

Hogy miért kerül annyiba egy chiptuning amennyibe az nagyon egyszerû:

1. Igen komoly összegeket kell fizetni magukért az eszközökért, amivel a mûveletet el lehet végezni (ne fejlesztésben évekkel ezelõtt abbamaradt Galettókra gondolj).

2. Egy profi cégnek 6-7 különféle eszközt is tartania kell, ha a tipusok 95%-át le akarja fedni.

3. Az eszközök megvételén kívül éves díjat is kell fizetni az eszközökre.
Megint csak egy igen komoly összeg. Év / eszköz.

4. Minden tipus ki kell kisérletezni, ugyanis a know-howk nem járnak egy eszközhöz. Tehát minden új tipus egy új kihívás és több napnyi munka.

5. Más egyéb befektetések, mint pl. teljesítménymérõpad stb. is tizenmilliós nagyságrendnél indulnak.

És ekkor még 1db ügyféllel nem fogtál kezet...

Szóval ezek tekintetében átlag százezer Ft + 30-40Le-ért cserébe egy bagatell összeg, ahhoz képest amennyit azért a kereskedõnél kell fizetni, pl. amikor egy 320d-t rendelsz egy 318d helyett.


Néha úgy néz ki, mintha valakinek a megélhetésébe taposnék bele azzal amit írok, pedig nem védek én senkit meg semmit. Csak szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba, mert elképesztõ, mennyi valótlanság jelenik meg leírva. Hogy ebben mennyi a tudatlanság és mennyi a szándékosság .....

Hát igen, a boxok többsége tényleg csak a gázolaj nyomást viszi fel. Csak van olyan, ami nem viszi feljebb a gyári maximumnál (csak részterhelésen emel) és van olyan, ami túlnyomja. Aztán van olyan box, ami pl a befecskendezõk nyitási idejét tolja meg, meg van olyan, ami egyszerre tudja a turbónyomást emelni a gázolajnyomással, sõt még olyan is van, ami akár 5-6 különféle paramétert is tud módosítani - azt nem írom, hogy optimalizálni, mert attól felmegy a vércukrom - mert hazugság. Egy paramétert emelni, vagy csökkenteni lehet. Persze aki nem néz utána ....... az kénytelen elhinni, amit mások leírnak.

És mit gondoltok, egy csiptuning mit csinál? Hát gázolajnyomást emel, meg turbónyomást, csak ha okos a programíró, akor összehangoltabban tudja megtenni, mint a box. Meg ki tud irtani hülye funkciókat, mint EGR figyelés, meg végsebességkorlát.

Abban teljesen igazad van, rendes tuner sokat beruház addig, amíg eljut addig, hogy néhány autót tuningolni tud. Egyszer azt hallottam, hogy amíg rendes orvos lesz valakibõl, addig saját részlege lesz a temetõben és sajnos a csipeseknél is hasonlóan mûködik a dolog.

Láttam már nagytudású csipes által tuningolt 120d-t, ami dirib-darabra esett a szétment porlasztó miatt, amit a gazdája nem vett észre idõben. Meg sok csúcshibás géprõl is, amiben boxok vendégszerepeltek. Tehát a meghibásodás se nem box, se nem csiptuningspecifikus. Boxoknál az egy nagy elõny, hogy bármikor lecsatlakoztatható és az eredeti állapot helyreáll.

Lacci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Lacci

Fórumlakó

Elismertség: 5% (15 pont) | Hozzászólások: 288

Elküldve: 2009. november 26. csütörtök, 22:27


SoundkeY írta:
BarG írta: Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.



En 10.000.- Ft ra emlekszem ( majdnem 1 eve ) es minden pontosan ugy volt ahogy leirtad!

Pont azert volt erdekes mert sportkatalizator, meg sportdobom van de a meres nem mutatott semmit se.......( persze nem hittem el az igeretek csak 20% at de a meres szerint az se igaz...:O )

Le kene mar mernem valakivel akinek szinten alap 150 lovas, 16" / 205 teligumi van fent......eleg lenne rugalmassagi teszt pl 80 rol....150 ig ha nem akar allorajtot.

Valaki ?


Jöhet

Még azt sem mértem le 0-100 mennyi, egyúttal azt is megtehetnénk.
Garantáltan gyári minden aminek köze van gyorsuláshoz, kivéve a negatívat, mert a fékek újak

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. november 26. csütörtök, 21:21


Lacci írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:

Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.


Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Mondjuk azt nem csodálnám, ha nem elõzné be a tuningodat, hisz alapból van köztetek 20KW, meg majd 90NM. Bár lehet ennyi kell is a nagyobb fenékhez

Amúgy abszolút nem értek egyikhez sem, viszont attól a ténytõl, hogy van benne poti is, még lehet hogy csak valami paramétert állít.
Pl.: http://www.mal-electronics.com/ CR Powerbox
Gondolom ez egy noname, de ott pl azt írja NEM változtatja a nyomást.
Közben lehet hazudik.

Ha egyébként érdekel valakit, a szerelõm egy olyat kínált nekem 20ezerért.

ATC-vel (úgy egyaltalán chippesekkel) kapcsolatban, ott kiadják, hogy pontosan mit módosítanak?
Engem pl zavarna ha nem tudnám még akkor is ha nem érteném esetleg.

Nem leszek népszerû, de amúgy 100Kilóért beleírni egy eepromba, szoftveresen gari nélkül, még ha kétszer gurigázzák is a gépet -független a cégtõl- elég erõs még mérnöki óradíjnak is.

Monológ Off, vissza melózni


Nos. Egy box amit a railcsõre dusgsz nem tud mást változatni csak railnyomást. Ez önmagában fõleg azért káros, mert idõvel tönkreteszi a befecskendezõket. 50.000km után már komoly károsodás mutatható ki bevizsgálással még, ha azt nem is érzed, de egyre nõ a befecskednezõk résvesztesége és a porlasztóképessgük dettó. Egy csúcs pl. egy 320d-be kb. 100.000 Ft. (4db van benne)

Hogy miért kerül annyiba egy chiptuning amennyibe az nagyon egyszerû:

1. Igen komoly összegeket kell fizetni magukért az eszközökért, amivel a mûveletet el lehet végezni (ne fejlesztésben évekkel ezelõtt abbamaradt Galettókra gondolj).

2. Egy profi cégnek 6-7 különféle eszközt is tartania kell, ha a tipusok 95%-át le akarja fedni.

3. Az eszközök megvételén kívül éves díjat is kell fizetni az eszközökre.
Megint csak egy igen komoly összeg. Év / eszköz.

4. Minden tipus ki kell kisérletezni, ugyanis a know-howk nem járnak egy eszközhöz. Tehát minden új tipus egy új kihívás és több napnyi munka.

5. Más egyéb befektetések, mint pl. teljesítménymérõpad stb. is tizenmilliós nagyságrendnél indulnak.

És ekkor még 1db ügyféllel nem fogtál kezet...

Szóval ezek tekintetében átlag százezer Ft + 30-40Le-ért cserébe egy bagatell összeg, ahhoz képest amennyit azért a kereskedõnél kell fizetni, pl. amikor egy 320d-t rendelsz egy 318d helyett.

Lacci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Lacci

Fórumlakó

Elismertség: 5% (15 pont) | Hozzászólások: 288

Elküldve: 2009. november 24. kedd, 14:19


MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:

Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.


Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Mondjuk azt nem csodálnám, ha nem elõzné be a tuningodat, hisz alapból van köztetek 20KW, meg majd 90NM. Bár lehet ennyi kell is a nagyobb fenékhez

Amúgy abszolút nem értek egyikhez sem, viszont attól a ténytõl, hogy van benne poti is, még lehet hogy csak valami paramétert állít.
Pl.: http://www.mal-electronics.com/ CR Powerbox
Gondolom ez egy noname, de ott pl azt írja NEM változtatja a nyomást.
Közben lehet hazudik.

Ha egyébként érdekel valakit, a szerelõm egy olyat kínált nekem 20ezerért.

ATC-vel (úgy egyaltalán chippesekkel) kapcsolatban, ott kiadják, hogy pontosan mit módosítanak?
Engem pl zavarna ha nem tudnám még akkor is ha nem érteném esetleg.

Nem leszek népszerû, de amúgy 100Kilóért beleírni egy eepromba, szoftveresen gari nélkül, még ha kétszer gurigázzák is a gépet -független a cégtõl- elég erõs még mérnöki óradíjnak is.

Monológ Off, vissza melózni

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2009. november 18. szerda, 10:07


Balu írta:
MenyusBMW írta:
Visszaolvastam és semmit nem írt róluk...

2009-et írunk. Ne kelljen már arról beszélgessünk, hogy mi van egy boxban... Gondoltam kicsit komolyabb szinvonalon is lehet itt beszélgetni és érvelni.
Saját maga írta le egyébként, hogy alig tudott lehagyni egy tuningolt 320d-t a boxos 330d-vel, amin nem is csodálkozom.


Egy kicsit jobban vissza kellene ,úgy novenber 6.-a tájékáig,ha ezzel segítettem.
Nekem egyébként nincs tapasztalatom box-ügyileg.Ez elõtt egy chipes autóm volt.Nálam soha nem volt padon (én már így vettem),de a hasonló motorral szerelt négykerekes verziót nem kicsit hagyta ott.Plusz más kipufogórendszer került alá (sport leömlõkkel).Azóta is visszasírom .

Üdv.


Ja. Leírta, hogy egyszer volt egy autója, amit valamiért nem lehetett tuningolni. És? Tudomásom szerint a gyári szóráson belül akadnak ilyen autók. És?


Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. november 18. szerda, 09:19


MenyusBMW írta:
Visszaolvastam és semmit nem írt róluk...

2009-et írunk. Ne kelljen már arról beszélgessünk, hogy mi van egy boxban... Gondoltam kicsit komolyabb szinvonalon is lehet itt beszélgetni és érvelni.
Saját maga írta le egyébként, hogy alig tudott lehagyni egy tuningolt 320d-t a boxos 330d-vel, amin nem is csodálkozom.


Egy kicsit jobban vissza kellene ,úgy novenber 6.-a tájékáig,ha ezzel segítettem.
Nekem egyébként nincs tapasztalatom box-ügyileg.Ez elõtt egy chipes autóm volt.Nálam soha nem volt padon (én már így vettem),de a hasonló motorral szerelt négykerekes verziót nem kicsit hagyta ott.Plusz más kipufogórendszer került alá (sport leömlõkkel).Azóta is visszasírom .

Üdv.

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2009. november 18. szerda, 08:56


Balu írta:
MenyusBMW írta:



Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Nos,ha kicsit visszaolvasnál,akkor talán megtalálnád,hogy mis is volt a Kollégának a problémája az ATC-vel.
Egyébként gratula a stílusodhoz!

Üdv.


Visszaolvastam és semmit nem írt róluk...

2009-et írunk. Ne kelljen már arról beszélgessünk, hogy mi van egy boxban... Gondoltam kicsit komolyabb szinvonalon is lehet itt beszélgetni és érvelni.
Saját maga írta le egyébként, hogy alig tudott lehagyni egy tuningolt 320d-t a boxos 330d-vel, amin nem is csodálkozom.

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. november 18. szerda, 08:41


MenyusBMW írta:



Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Nos,ha kicsit visszaolvasnál,akkor talán megtalálnád,hogy mis is volt a Kollégának a problémája az ATC-vel.
Egyébként gratula a stílusodhoz!

Üdv.

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 21:18


BarG írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.


Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 21:01


hancurozo írta:
hil írta:
hancurozo írta:
hil írta: Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

a motor hûtése /ne a venti szenvedjen/ + a diesel el van látva köztes hûtõvel (intercooler) ami a turbó hõje, és a sûrítés miatt felmelegedett levegõt hûti a menetszél által.

Köszi, csak ennyi?
hil

tudtommal igen.
minden autónál az alapvetõ hûtést a menetszél végzi. ezt próbálják megvalósítani a nagy erejû légfúvóval. így sem az olaj sem a motor nem melegszik fel.


Az a ventilátor, amivel fújták a gépet, kb 100X akkora teljesítményû, mint a saját ventilátor. Mert full teljesítményhez tartozó hõt kell elvinni! Másrészt ezzel lehet valamilyen szinten modellezni a szívócsõben lévõ nyomásviszonyokat, mert azok menet közben a menetszél hatására bizony változnak. Ez több lóerõnyi eltérést is jelenthet jól méretezett beömlõnyílással. Sokan panaszkodnak, hogy a különbözõ teljesítmény mérõ padok különbözõ teljesítményeket adnak ugyanarra az autóra. Többek közt ez a ventilátor is adhat néhány ló eltérést.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 20:43


MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:50


hil írta:
hancurozo írta:
hil írta: Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

a motor hûtése /ne a venti szenvedjen/ + a diesel el van látva köztes hûtõvel (intercooler) ami a turbó hõje, és a sûrítés miatt felmelegedett levegõt hûti a menetszél által.

Köszi, csak ennyi?
hil

tudtommal igen.
minden autónál az alapvetõ hûtést a menetszél végzi. ezt próbálják megvalósítani a nagy erejû légfúvóval. így sem az olaj sem a motor nem melegszik fel.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:45


hancurozo írta:
hil írta: Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

a motor hûtése /ne a venti szenvedjen/ + a diesel el van látva köztes hûtõvel (intercooler) ami a turbó hõje, és a sûrítés miatt felmelegedett levegõt hûti a menetszél által.

Köszi, csak ennyi?
hil