SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 21:53


Nem, en a sajat automrol beszelek ( galeriaba a meres diagramm ) mert kivancsi voltam piszkalva van-e....alap 150le.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 21:39


mondjuk ebbõl az adatból az tûnik fel, hogy alap helyzetben, Robinson autója gyárilag 136 lovas és padon amikor mérték, akkor 148 egész valami volt, és erre ment a chip... akkor most hogy van?

SoundkeY írta: dob:
Hatása: 5-7 % +LE
5-7 % + nyomaték
15-20 % + rugalmasság
5 % +végsebesség
Fogyasztásnövekedés: nincs!

sportkatalizator:
Hatása: 20 % + gázátbocsátás
5 % +LE
5 % + nyomaték
10-20 % + rugalmasság
5 % fogyasztáscsökkenés!

Persze nem adtam ossze az ertekeket....csak gondoltam 5le vagy valami....aztan a meresen semmise...
( az egesz onnan indult, hogy elkezdett zorogni a katalizatorom es gondoltam legyen meg vmi.....)
Persze lehet hozott rajta es igy lett 148,5 le.....mert mar kopott a motor stb.....de nemhiszem

A "rugalmassagot" meg le szeretnem tenyleg merni valakivel.

Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 21:38


SoundkeY írta:
BarG írta: Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.



En 10.000.- Ft ra emlekszem ( majdnem 1 eve ) es minden pontosan ugy volt ahogy leirtad!

Pont azert volt erdekes mert sportkatalizator, meg sportdobom van de a meres nem mutatott semmit se.......( persze nem hittem el az igeretek csak 20% at de a meres szerint az se igaz...:O )

Le kene mar mernem valakivel akinek szinten alap 150 lovas, 16" / 205 teligumi van fent......eleg lenne rugalmassagi teszt pl 80 rol....150 ig ha nem akar allorajtot.

Valaki ?



én én én ! már felraktam a télieket igaz 225ös de sztem hétvégén mehetünk

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 21:28


dob:
Hatása: 5-7 % +LE
5-7 % + nyomaték
15-20 % + rugalmasság
5 % +végsebesség
Fogyasztásnövekedés: nincs!

sportkatalizator:
Hatása: 20 % + gázátbocsátás
5 % +LE
5 % + nyomaték
10-20 % + rugalmasság
5 % fogyasztáscsökkenés!

Persze nem adtam ossze az ertekeket....csak gondoltam 5le vagy valami....aztan a meresen semmise...
( az egesz onnan indult, hogy elkezdett zorogni a katalizatorom es gondoltam legyen meg vmi.....)
Persze lehet hozott rajta es igy lett 148,5 le.....mert mar kopott a motor stb.....de nemhiszem

A "rugalmassagot" meg le szeretnem tenyleg merni valakivel.

Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 20:49


SoundkeY írta:
BarG írta: Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.



En 10.000.- Ft ra emlekszem ( majdnem 1 eve ) es minden pontosan ugy volt ahogy leirtad!

Pont azert volt erdekes mert sportkatalizator, meg sportdobom van de a meres nem mutatott semmit se.......( persze nem hittem el az igeretek csak 20% at de a meres szerint az se igaz...:O )

Le kene mar mernem valakivel akinek szinten alap 150 lovas, 16" / 205 teligumi van fent......eleg lenne rugalmassagi teszt pl 80 rol....150 ig ha nem akar allorajtot.

Valaki ?


Hát én jártam ott egy párszor
Ki az az elvetemült, aki sportlégszûrõ vásárlás után elmegy teljesítményt, nyomatékot méretni?
Amikor a boxot vettem, akkor is oda vitt az elsõ utam, több beállításban is megmérettem .
Mivel a dízelnél csak füstölési tényezõt mérnek, ezért a sportdob meg a katalizátor kivétel sima zöldkártya jellegû méréssel nem felfedezhetõ. Mi volt az az ígéret, aminek csak 0%-a igaz?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 20:41


BarG írta: Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.



En 10.000.- Ft ra emlekszem ( majdnem 1 eve ) es minden pontosan ugy volt ahogy leirtad!

Pont azert volt erdekes mert sportkatalizator, meg sportdobom van de a meres nem mutatott semmit se.......( persze nem hittem el az igeretek csak 20% at de a meres szerint az se igaz...:O )

Le kene mar mernem valakivel akinek szinten alap 150 lovas, 16" / 205 teligumi van fent......eleg lenne rugalmassagi teszt pl 80 rol....150 ig ha nem akar allorajtot.

Valaki ?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 20:26


Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 19:04


elégséges infó, köszi! árban menyni egy ilyen mérés?

BarG írta:
YELLOW írta: azt le tudnád írni, hogy zajlik egy ilyen mérés? most csak az a része érdekel ami a mérés, tehát onanntól, ahogy ráállsz a padra, a mérés végéig ugye van adat. olyan érdekel, hogy váltogatnak-e, meg stb... még nem voltam ilyen mérésen, a videók meg elég becsapósak..

köcce

Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


A mérés pl Istvánkóéknál így zajlik:
- begördülsz és ráállsz a padra
- Istvánkó alul-fölül végignézi az autódat, megrángat mindent, hogy nehogy mérés közben szétessen
- bepakolnak a csomagtartóba meg az utastérbe kb 200kg súlyt
- kipányvázzák az autót elõl-hátul
- beüti a computerbe az autó adatait
- kipuffra gázelemzõt ráköt
- OBD kapcsolatot létesít a géped és a mérõ között , hogy a paramétereket olvashassa
- ha jól emlékszem, szondát tesz a motorolajnívópálca helyett, hõfokmérõt
- elindítj a ventilátort, de valami brutálisat
- elkezd felváltogatva gyorsítani, és nem 6.-ban, hanem 5.-ben alapjáratról padlógázzal végfordulatig pörgeti a gépet, majd hagyja leforogni, ezt megcsinálja vagy 3X.
- majd hagyja alapjáraton hûlni a motort
- kinyomtatja a görbéket
- mehetsz kifizetni a számlát

Mire vagy még kíváncsi?

Besz@rsz a géped mellett, ahogy állva 200 fölött megy


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 18:21


YELLOW írta: azt le tudnád írni, hogy zajlik egy ilyen mérés? most csak az a része érdekel ami a mérés, tehát onanntól, ahogy ráállsz a padra, a mérés végéig ugye van adat. olyan érdekel, hogy váltogatnak-e, meg stb... még nem voltam ilyen mérésen, a videók meg elég becsapósak..

köcce

Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


A mérés pl Istvánkóéknál így zajlik:
- begördülsz és ráállsz a padra
- Istvánkó alul-fölül végignézi az autódat, megrángat mindent, hogy nehogy mérés közben szétessen
- bepakolnak a csomagtartóba meg az utastérbe kb 200kg súlyt
- kipányvázzák az autót elõl-hátul
- beüti a computerbe az autó adatait
- kipuffra gázelemzõt ráköt
- OBD kapcsolatot létesít a géped és a mérõ között , hogy a paramétereket olvashassa
- ha jól emlékszem, szondát tesz a motorolajnívópálca helyett, hõfokmérõt
- elindítj a ventilátort, de valami brutálisat
- elkezd felváltogatva gyorsítani, és nem 6.-ban, hanem 5.-ben alapjáratról padlógázzal végfordulatig pörgeti a gépet, majd hagyja leforogni, ezt megcsinálja vagy 3X.
- majd hagyja alapjáraton hûlni a motort
- kinyomtatja a görbéket
- mehetsz kifizetni a számlát

Mire vagy még kíváncsi?

Besz@rsz a géped mellett, ahogy állva 200 fölött megy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 18:05


Robinson írta:
Csum írta:
Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


értem ezek szerint akkor a chippeléshez a turbónyomáson is kell állítani!!
nem akartad,hogy ehezz hozzá nyúljanak?
amúgy nem tudod,hogy mennyiért chippelnek?


Ez így ebben a formában nem igaz A chipeléshez nem kell a turbónyomást állítani, anélkül kihozható X ló. Ha valakinek nem elég a végeredmény, akkor még mindig lehet tovább menni, de ahhoz már valóban kell a turbót is állítani. Azaz, õk az átlag nyereséget, ahol máshol is általában garantálják, turbónyomás állítása nélkül érik el, de ha feljebb akarsz lépni, akkor már ahhoz is hozzányúlnak ha kéred erre õket. Én egyelõre nem éltem a lehetõséggel, tekintve, hogy így is szuper a verda. Bár most érdeklõdtem, és valszeg fizikai módosításokat is be fogok iktatni, amihez szintén az ATC-nél fogom hozzá hangoltatni a kocsit szoftveresen

Az árakat a weboldalukaon (ww.atc.hu) meg tudod nézni, és a kedvezményt hozzá tudod számolni amit Tano írt, de felhívhatod õket is, vagy írhatsz nekik mélt is


Ha a turbónyomás nem állítódik, akkor még két lehetõség van a teljesítmény növelésre:
- gázolaj nyomás emeléssel több gázolajat betolva - ehhez nem kell csiptuning, ezt az értelmesebb dobozkák ugyanúgy megcsinálják, mint a progi (küberl, rapid, powerklick, bacar, stb dobozok)
- tovább tartod nyitva a befecskendezõ szelepet, ezzel megy több gázolaj a hengerbe - pl a Steinbauer box így mûködik, ehhez se kell csiptuning
De ezen esetekben ugyanannyi levegõhöz fog több gázolaj bemenni, a füstölés garantáltan nõni fog. Jó állapotú autónál ez belefér, kopottabb csúcsúnál már nem biztos.

Volt Küberl boxom, jártam vele fékpadon és bizony ahogy nõtt a teljesítmény, úgy nõtt a füstölés is. 10% telj emelésnél duplázódott a füst, de még mindig a felénél se voltam az EUR3 normának, ami az én gépemre érvényes (csak tudnám, minek vannak akkor EUR4-es fúvókák benne?!)

A csiptuningnak pont az lenne a lényege, hogy ne egy paramétert módosítsanak nagy mértékben, hanem sok paramétert kis mértékben, mert így kisebb az esélye, hogy valami balul üt ki. Pl sok box egyszerûen túl magasra emeli a gázolaj nyomást, ami már károsítja a befecskendezõ rendszert. Szóval füstölés ellen kell a turbónyomás emelés! Érdeklõdtem már pár csipesnél és 0,1-0,2 bar emelést csinálnak ahhoz a teljesítmény növeléshez, ami a prospektusadatoknál szerepel. Lehet durvábban is , de akkor a csipes már nem emleget semmilyen garanciát, csak a rizikót.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. november 15. vasárnap, 21:22


ute107 írta:
Robinson írta:
Bár most érdeklõdtem, és valszeg fizikai módosításokat is be fogok iktatni, amihez szintén az ATC-nél fogom hozzá hangoltatni a kocsit szoftveresen


Hmmm....jön Robinsonnak az nagyobb turbó és a nagyobb nyomás is...

Azért fura gondolom sokaknak a turbónyomás nélküli teljesítménynövekedés mivel VW tdi motoroknál csak több üzemanyag, több füst jelszó volt és máris nõtt a töltõnyomás.
Nálunk ( értem úgy hogy computer vezérelte turbonyomás) kicsit másképp mûködik, mert ha az "fed.comp" (páran jóbban értenek hozzá mint én) nem engedi a megadott értéket, akkor az soha nem lesz magasabb a gyárinál.

Utánajártam dolgoknak pl. ha valaki mint nálam is véletlenül "elhagyja" a katalizátorát, akkor fog érezni különbséget, de lesznek negatív mellékhatásai, mivel oda is kellene a módosító program. Nálam mióta nincs....gyorsításkor 2500-as fordulaton megtorpan egy pillanatra a motor.

Hosszúra sikeredet.... szóval jön az nagyobb turbó?


http://www.interdiesel.hu/index.php?op=5

Elsõ lépésben ha van rá lehetõség, akkor befecskendezõcsúcs csere nagyobbra, aztán majd jöhet a turbó, új komplett kuplung kevlár betéttel meg ilyesmi

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. november 15. vasárnap, 21:13


Robinson írta:
Bár most érdeklõdtem, és valszeg fizikai módosításokat is be fogok iktatni, amihez szintén az ATC-nél fogom hozzá hangoltatni a kocsit szoftveresen


Hmmm....jön Robinsonnak az nagyobb turbó és a nagyobb nyomás is...

Azért fura gondolom sokaknak a turbónyomás nélküli teljesítménynövekedés mivel VW tdi motoroknál csak több üzemanyag, több füst jelszó volt és máris nõtt a töltõnyomás.
Nálunk ( értem úgy hogy computer vezérelte turbonyomás) kicsit másképp mûködik, mert ha az "fed.comp" (páran jóbban értenek hozzá mint én) nem engedi a megadott értéket, akkor az soha nem lesz magasabb a gyárinál.

Utánajártam dolgoknak pl. ha valaki mint nálam is véletlenül "elhagyja" a katalizátorát, akkor fog érezni különbséget, de lesznek negatív mellékhatásai, mivel oda is kellene a módosító program. Nálam mióta nincs....gyorsításkor 2500-as fordulaton megtorpan egy pillanatra a motor.

Hosszúra sikeredet.... szóval jön az nagyobb turbó?

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. november 15. vasárnap, 21:08


Csak egy apro kiegeszites a fekpadhoz: a menetszel ellenallasat a fekpadok a görgökön ervenyesitik (mar ha a fekpad van olyan korszerü, hogy ezt is figyelembe tudja venni). Az auto elött levö nagy ventillatornak csak annyi funcioja van, hogy a hütöre annyi levegöt juttasson, hogy a hütöviz ne forrjon fel a teszt alatt.

Szemy

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. november 15. vasárnap, 20:34


YELLOW írta: azt le tudnád írni, hogy zajlik egy ilyen mérés? most csak az a része érdekel ami a mérés, tehát onanntól, ahogy ráállsz a padra, a mérés végéig ugye van adat. olyan érdekel, hogy váltogatnak-e, meg stb... még nem voltam ilyen mérésen, a videók meg elég becsapósak..

köcce


Beül a kolléga, elkezdi hajtani a kocsit, felváltogat igen, aztán legmagasabb fokozatban tiltásig tolja neki, és ha elérte visszaengedi. Ez kb 20 másodperc (a tiltásig) Közben a szekér elõtt egy menetszelet imitáló gépezet tolja rá szépen a levegõt.
Elég félelmetes folyamat, mégiscsak álló helyzetben megy 200-at a verda..

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. november 15. vasárnap, 20:30


Csum írta:
Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


értem ezek szerint akkor a chippeléshez a turbónyomáson is kell állítani!!
nem akartad,hogy ehezz hozzá nyúljanak?
amúgy nem tudod,hogy mennyiért chippelnek?


Ez így ebben a formában nem igaz A chipeléshez nem kell a turbónyomást állítani, anélkül kihozható X ló. Ha valakinek nem elég a végeredmény, akkor még mindig lehet tovább menni, de ahhoz már valóban kell a turbót is állítani. Azaz, õk az átlag nyereséget, ahol máshol is általában garantálják, turbónyomás állítása nélkül érik el, de ha feljebb akarsz lépni, akkor már ahhoz is hozzányúlnak ha kéred erre õket. Én egyelõre nem éltem a lehetõséggel, tekintve, hogy így is szuper a verda. Bár most érdeklõdtem, és valszeg fizikai módosításokat is be fogok iktatni, amihez szintén az ATC-nél fogom hozzá hangoltatni a kocsit szoftveresen

Az árakat a weboldalukaon (ww.atc.hu) meg tudod nézni, és a kedvezményt hozzá tudod számolni amit Tano írt, de felhívhatod õket is, vagy írhatsz nekik mélt is