hancurozo írta:
szeda írta:
Ezt a dilemmát nekem több szervízben is megválaszolták. "A dízelekből élünk"
Nem volt eddig sok dízel autóm de egyik sem volt olcsóbb a benzinesnél.Amit megspóroltam mindig ráköltöttem.Ezen kívül "zörög-csörög" alapjáraton.Kultúrált járásnak semmi nyoma egy benzineshez képest.A dolog persze idézőjeles.Akinek csak ezeknél szarabb autója volt annak egy ilyen dízel maga a csoda.
Én tegnap a városi havas pánikos hangulatban 8.5 liter gázolajat fogyasztottam el.Autópályán tutira jó a dízel de a dízel automata dugóban egy decivel sem olcsóbb.
Az esély hogy kiélvezték a 200K fölötti motort a dízeleknél is esélyes hiszen a 20d úgy teljesít mint a 20i és hidd el előbb szétesik rajta valami mint benzines társán.
Ha valaki megnézi, a külföldön lévő 400e km-t futott autókat (e46), a belsőben minimális kopásnyomok láthatóak (kormány, váltó). A kettőstömegű lendkerék még gyári, a turbó szintén eredeti, a motor bontatlan. Az elgondolkodhat, hogy akkor mit kapott/futott az általa megvásárolt autó. Van off márkában is 500e km.t meghaladó futásteljesítés hiba nélkül (céges autó) úgy, hogy az autópiacon használt megkímélt Németországi autókat szidják és 150e km-nél porlasztót, turbót, stb. kellett felújítani. A meghibásodásoknál a nagy számok törvénye. Sok dieselt hoztak be az országba (többet mint benzinest) ezért magasabb a meghibásodás is. Nekem csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, 5,6-5,9 az átlagfogyasztásom (nem kímélem, de nem városban és nem autópályán használom) jó a turbó, lendkerék (mind gyári), szépen indul, kultúráltan jár, nem hangos, pedig van benne km. Mondom ezt úgy, hogy volt benzinesem, dieselem is (több off márkából is).
Vegyünk egy alap hibát.Pillangószelep beszakadás.Na ez és még sok más nincs egy benzinesben.Egy 16-18i pedig nagyjából ugyanannyit fogyaszt városban.
Nálam gyakorlatilag az okozta az összes hibát hogy szakszerűtlenül rakták össze.Elpöfögtem vele egy másik szervizbe ahol kaptam egy olyan állapotfelmérést aminek a rövid tömör eredménye hogy innen max tréleren és ne menjek vele mert rosszul van összerakva.Akkor megint szétszedték és összerakták.Persze a rossz izzítógyertyát, a szakadt ékszíjtárcsát, a kopott szíjfeszítőgörgőket ott sem nézte senki.Így lehetett vinni a harmadik szervizbe is.Ebből ugye az izzítógyertya csak most bukott ki.
Nekem az a bajom hogy egyszerűen nincs jó szerelő.Akik értenek hozzá azok annyira kevesen vannak.Én nem tudtam kinek higgyek hiszen már az első szervizt is ajánlás útján kaptam.
Amit itt leírtam számszerűsítve több mint 500.000forint.Tudom egy másik motor egyszerűbb lett volna.De akkor ki tudta ezt.
Én azért tartom jobb választásnak mert egyszerűbb szervizben is orvosolni tudják ha van vele valami.
A németek értenek az autóikhoz.Nem véletlenül minden ország saját márkája a legkedveltebb.Azt is nézni kell hogy szerviz oldalon mi a helyzet! Itthon kifejezetten szar.