Ez egy archivált weboldal! bővebben

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. november 08. vasárnap, 12:09


Zolee írta: Kis segítség a kiszemelt (v meglévõ) autó leinformálásához: http://www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp



Ez nagyon jó most már tudom az ország mely részén futnak az elözö autoim

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. november 08. vasárnap, 11:52


Kis segítség a kiszemelt (v meglévõ) autó leinformálásához: http://www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 20:42


TheMan írta: Az említett új vizsgálati módszer:

http://www.voxnow.de/automobil...p;amp;na=1

ca. 20. perctõl a videóban.


Kíváncsi vagyok mikor lesz ebbõl 100Eurós zsebmûszer....
De ez is csak félmegoldás. Törvényben kellene a tekergetést szabályozni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 17:15


csõke!

a második linken lévõ autót most láttam Tiszaújvárosban, már láttam többször is, ezért volt ismerõs a rendszám...

Petes20 írta: Sziasztok!

Heteken belül egy E46 coupe vásárlására adom a fejemet, ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem.

Mivel sok pénzrõl van szó szeretném a fellépõ kockázati tényezõket a lehetõ legkisebbre redukálni. Elõny ha végig vezetett szervízkönyve van az autónak, és elengedhetetlen, hogy az eladó beleegyezzen egy általam választott szervízben történõ átvizsgálásra. Ezeken kívül javasoltok még valami óvintézkedést?

A szervízkönyvek esetében mennyire lehet bízni a hitelességükben? Valahol olvastam, hogy nem nehéz "szerezni' sem.

A kulcsokkal kapcsolatban mi a helyzet? Elvileg hány kulcs jár az autóhoz? Gondolom nem lehet túl nyugodt, ha nem kapom meg az összeset, fõleg, hogy a lakcímem nyilt titok lesz egy esetleges vétel során.

Az elvárásaim elég magasak, (323 vagy 328, bõr belsõ és a fontosabb extrák) ezért csak néhány autó felelne meg nekem a hirdetések alapján:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...pe-3140960

Ez a képek alapján nagyon meggyõzõ, a kereskedõ által mondott ár 2.55 Millió Ft. A szervízkönyv végig vezetve van, a szervízes átvizsgálásba beleegyezett. A képek alapján nektek milyennek tûnik?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-3281440

Ez sem tûnik rossznak, a kép itt is meggyõzõ.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-3316871

90.000 km? Érdemes az ilyet elhinni?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-3252105

Szintén jó képek, a belsõ tér nagyon szépnek tûnik.


Ezek volnának, mást nem is nagyon találtam ami megfelelne.

Elõre is köszi ha rájuk néztek, illetve még kérném, hogy a fontosabb tudnivalókat osszátok meg velem a vásárlással kapcsolatban, hogy mire kell odafigyelnem.

Alku ügyben egyébként mik a tapasztalataitok? Arra gondoltam, hogy 5%-ot simán engedniük kell, számíthatok esetleg többre is?

Köszi!


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 14:04


Az nem rossz, abba már belekalkuláltál pár elõre nem látott kiadást.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 13:24


hát én is 500ezret alkudtam, nagy nehezen, de meglett, akkor nagyon jó ár volt érte...

TheMan írta: Úgy gondolom, hogy általánosítani nem szabad, csak arányszámok vannak.

Azt nem lehet mondani, hogy az olaszok nem vigyáznak semmire.
Azt azonban lehet mondani, hogy a svájci autók arányait tekintve megkíméltebbek mint az olasz.

A másik, hogy nem feltétlen gond, ha valami meg van tekerve
vagy törött volt.
Az sem mindegy hogy egy-egy elem festve lett, vagy még a tetõ is, és olyan puffos volt, hogy a futómû állítónak hullani kezd a haja.

De!
-nem árt ha tisztában vagyunk vele
-nem érdemes olyan áron venni ilyet, amiért egy hibátlant is kapnánk.
-ha ilyet veszünk, bele kell kalkulálni esetlegesen a késõbbi költségeket.
-bele kell kalkulálni, hogy késõbb mi is ehhez mért áron tudjuk eladni
-ne legyen illúziónk, hogy "olcsó" áron hibátlant kapunk.

Sokszor kérdezik, hogy ez meg ez az autó jó vagy rossz?
Ez szubjektív.
Azért az árért bele fér -e az adott kompromisszum vagy kockázat
vagy sem.
Ennyi az egész.


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 13:10


Úgy gondolom, hogy általánosítani nem szabad, csak arányszámok vannak.

Azt nem lehet mondani, hogy az olaszok nem vigyáznak semmire.
Azt azonban lehet mondani, hogy a svájci autók arányait tekintve megkíméltebbek mint az olasz.

A másik, hogy nem feltétlen gond, ha valami meg van tekerve
vagy törött volt.
Az sem mindegy hogy egy-egy elem festve lett, vagy még a tetõ is, és olyan puffos volt, hogy a futómû állítónak hullani kezd a haja.

De!
-nem árt ha tisztában vagyunk vele
-nem érdemes olyan áron venni ilyet, amiért egy hibátlant is kapnánk.
-ha ilyet veszünk, bele kell kalkulálni esetlegesen a késõbbi költségeket.
-bele kell kalkulálni, hogy késõbb mi is ehhez mért áron tudjuk eladni
-ne legyen illúziónk, hogy "olcsó" áron hibátlant kapunk.

Sokszor kérdezik, hogy ez meg ez az autó jó vagy rossz?
Ez szubjektív.
Azért az árért bele fér -e az adott kompromisszum vagy kockázat
vagy sem.
Ennyi az egész.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 12:48


nah de úgy értem, azokkal szokott valami lenni, a svájciakkal? mert azt is kihangsúlyoztad...
nekem svájci, de olasz könyv van hozzá, ami fel is van tüntetve, hogy azzal kérték az autót, aminek egyébként az elsõ tulaja is magyar volt, kintre járt vele, de nem sokáig, 2004-ben hozta haza, talán állása szünt meg vagy nem tom... a km valós, de az oldala valszeg sérült, de nem vészesen, én csikargatásokra gondolok, megbontva nem volt az autó, minden eredeti rajta, de az oldala kapott egy fényt...

TheMan írta: Én is a svájcit preferálnám



Olaszok talán kevésbé vigyáznak autókra....


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 12:34


Én is a svájcit preferálnám



Olaszok talán kevésbé vigyáznak autókra....

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 12:21


Az említett új vizsgálati módszer:

http://www.voxnow.de/automobil...p;amp;na=1

ca. 20. perctõl a videóban.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 12:20


ha svájci vagy olasz import, akkor mi a baj? fõleg a svájci érdekelne...

TheMan írta: Ez teljesen rendben van.
Ne feledjük el azonban, hogy a szervizkönyv azt is hivatott
mutatni, hogy honnan származik az autó.
Attól mert nincs rendesen vezetve, még fontos dolog, hogy legyen.

Nem feltétlen mindegy, hogy olasz vagy svájci import az autó.
Ezt persze ki lehet alvázszám alapján is deríteni.

Lehet venni az ebayen, stb. , de erre is biztos recept van,
hogy kiderüljön, hogy valóban az eredeti vagy sem.

Szempontok melyek segítenek a vásárlásban:

- legyen szervízkönyv, ha nem is végig van vezetve, de látjuk a származást, illetve azt, hogy pl. 110ek.-ig vezetve volt,
azóta meg 2 év telt el. Ha nem éjjel nappal sztrádáztak
évi 12-15ekm az átlag vezetõ amit megtesz.

-érdemes megnézni, hogy az adott szerviz intervallumok között azonos idõ telt -e el. Ha nem akkor esetleg tulajváltás miatt is lehet.
Különbözõ emberek különbözõ szokások, rutinok.
-eredeti -e a szervízkönyv.
-mikor állították ki a magyar forgalmit
-mikor került az aktuális tulaj nevére
-vizsgáljuk meg az autót réteg vastagságmérõvel.
-nézessük meg szervizben

Arra természetesen nincs garancia, hogy megtudjuk mennyi km.
van benne, mert nyom nélkül vissza lehet tekerni.
Új módszer szerint Németországban egy szoftver az autó motor rezonanciái alapján meg tudja mondani mennyi km van benne.
Hogy ez mennyire hiteles azt majd az idõ eldönti.


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 12:17


Ez teljesen rendben van.
Ne feledjük el azonban, hogy a szervizkönyv azt is hivatott
mutatni, hogy honnan származik az autó.
Attól mert nincs rendesen vezetve, még fontos dolog, hogy legyen.

Nem feltétlen mindegy, hogy olasz vagy svájci import az autó.
Ezt persze ki lehet alvázszám alapján is deríteni.

Lehet venni az ebayen, stb. , de erre is biztos recept van,
hogy kiderüljön, hogy valóban az eredeti vagy sem.

Szempontok melyek segítenek a vásárlásban:

- legyen szervízkönyv, ha nem is végig van vezetve, de látjuk a származást, illetve azt, hogy pl. 110ek.-ig vezetve volt,
azóta meg 2 év telt el. Ha nem éjjel nappal sztrádáztak
évi 12-15ekm az átlag vezetõ amit megtesz.

-érdemes megnézni, hogy az adott szerviz intervallumok között azonos idõ telt -e el. Ha nem akkor esetleg tulajváltás miatt is lehet.
Különbözõ emberek különbözõ szokások, rutinok.
-eredeti -e a szervízkönyv.
-mikor állították ki a magyar forgalmit
-mikor került az aktuális tulaj nevére
-vizsgáljuk meg az autót réteg vastagságmérõvel.
-nézessük meg szervizben

Arra természetesen nincs garancia, hogy megtudjuk mennyi km.
van benne, mert nyom nélkül vissza lehet tekerni.
Új módszer szerint Németországban egy szoftver az autó motor rezonanciái alapján meg tudja mondani mennyi km van benne.
Hogy ez mennyire hiteles azt majd az idõ eldönti.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 11:34


pont be akartam számíttani az enyém, egy fiatalabb 320ci-be, de hogy miért nincs szervízkönyvbe pecsét??? hiába mondtam, hogy amikor hozzámkerült elvittem olajcserére, akkor volt uccsó pecsét, de elegem is lett a hivatalos szervízekbõl... attól, hogy egy szervízben 3x-4x annyit fizetek, még nem biztos, hogy jól is csinálják meg... számomra próba volt, mert anynira nem akarok megvállni tõle, én eleve legalább 10 évre vettem az autót, tehát magamt se baxnám át, de olyan helyre viszem, ahol legalább ott lehetek, és akár segíthetek is, R-GO kölcsönösen dolgozunk, amibõl csak jó sülhet ki negyed annyi áron!

Eapa írta:
TheMan írta: Az említett 330i szép kis autó, csábító lehet, hogy sok benne az extra.
Ami itt is felmerül, hogy szintén szinte biztos, hogy volt törve,
mert nem írta, hogy s.-mentes lenne.
A másik dolog, hogy bár "rendszeresen szervizelt" de nincsen szervízkönyve. (az elõzõ az könnyen kiderül réteg vastagságmérõvel)

Nekem kicsit paradox az a helyzet, hogy végig gondos gazdái voltak,
ám még is "elveszett" a szervízkönyve.

Szerintem mint a benzines mint a dízel kiváló autó, amennyiben valóban szervizelték. Itt valóban szervizelés értek alatta.

Ez már többször felmerült, amit természetesen mindenki tud, de van nehéz vagy fájó elfogadni, hogy az "olcsón jót" fogalma az olyan mint a fehér holló.
Ráadásul az olcsó vétel öröme hamar szertefoszlik, amikor nemcsak, hogy sokba kerül javíttatni az autót, hanem állandó elfoglaltságot jelent.
Ilyenkor gyorsan rá lehet költeni 500.000Ft-t.
Arról nem is beszélve, ha "puffos"volt, azt már az is marad.


Amikor megvettem a kocsimat volt szervízkönyve, sõt bejegyzések is. Egy angol üzletemberé volt, rendesen költötte rá a pénzt a szakszervízekben.
Azóta viszont van egy másik, gondos tulaja, én, aki ért a kocsikhoz és le tudom cserélni az olajat, a hûtõvizet, a szervóolajat, a fékolajat, lengõkart, féktárcsát, betéteket, termosztátot, feszítõgörgõket, stb. Ergó nem viszem szervízbe, nincs pecsét. Akkor ez a kocsi már nem ér semmit?
Vinni kell valakit aki ért hozzá, fel kell emelni, esetleg szervízben egy tizesért megmondják az állapotát a kiszemelt kocsinak, és ha valami lóg, kotyog ki lehet cserélni, alkualap is lehet.


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 10:50


Úgy gondolom, hogy külön kell választani, hogy mi a hibátlan és a szervizelt itthon és nyugat Európában.

Amit leírtál az itthon rendben van, részemrõl is elfogadható.
(már csak azért is, mert itthon a szakszervizekben sok esetben nem cserélik ki ami a számlára kerül)

De ahogy említetted pl. Angliában, vagy Németeknél a szervizelés az esetek többségében azt jelenti, hogy a márkaszerviz lelkiismeretesen végzi a dolgát.
Amúgy a kisebb szervizekben is pecsételnek.
Itthon ezt a már ismert okoknál fogva nem szeretik úgymond késõbb kevesebb "mozgásteret" marad az embernek.

És ide tartozik még egy fontos dolog:
legyen szó dízelrõl vagy benzinesrõl ezeknek az autóknak az esetek 90%-ában semmi bajuk sincs 250-300ekm.-ig

Itthon ha valaki valóban oda írná, hogy 200.000km-felett van a kocsijában senki sem venné meg.
Itthon általában 150-160ekm.-ig fogadják el. de inkább 120ekm-ig.
Ezért az eladók és a piac alakult a vevõk igényéhez, azt adják amit elvárnak.

Amik un. szürke importtal bekerülnek hazánkba az alábbi csoportba tartoznak:
-törve volt / de kevés km.
-törés mentes / de sok km.
-törés mentes/ elfogadható km, de drága

Mindig mondom, hogy érdemes megnézni a külföldi oldalakat, hogy mennyibe kerül az álom autónk, és utána lehet számolgatni.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. november 06. péntek, 10:24


TheMan írta: Az említett 330i szép kis autó, csábító lehet, hogy sok benne az extra.
Ami itt is felmerül, hogy szintén szinte biztos, hogy volt törve,
mert nem írta, hogy s.-mentes lenne.
A másik dolog, hogy bár "rendszeresen szervizelt" de nincsen szervízkönyve. (az elõzõ az könnyen kiderül réteg vastagságmérõvel)

Nekem kicsit paradox az a helyzet, hogy végig gondos gazdái voltak,
ám még is "elveszett" a szervízkönyve.

Szerintem mint a benzines mint a dízel kiváló autó, amennyiben valóban szervizelték. Itt valóban szervizelés értek alatta.

Ez már többször felmerült, amit természetesen mindenki tud, de van nehéz vagy fájó elfogadni, hogy az "olcsón jót" fogalma az olyan mint a fehér holló.
Ráadásul az olcsó vétel öröme hamar szertefoszlik, amikor nemcsak, hogy sokba kerül javíttatni az autót, hanem állandó elfoglaltságot jelent.
Ilyenkor gyorsan rá lehet költeni 500.000Ft-t.
Arról nem is beszélve, ha "puffos"volt, azt már az is marad.


Amikor megvettem a kocsimat volt szervízkönyve, sõt bejegyzések is. Egy angol üzletemberé volt, rendesen költötte rá a pénzt a szakszervízekben.
Azóta viszont van egy másik, gondos tulaja, én, aki ért a kocsikhoz és le tudom cserélni az olajat, a hûtõvizet, a szervóolajat, a fékolajat, lengõkart, féktárcsát, betéteket, termosztátot, feszítõgörgõket, stb. Ergó nem viszem szervízbe, nincs pecsét. Akkor ez a kocsi már nem ér semmit?
Vinni kell valakit aki ért hozzá, fel kell emelni, esetleg szervízben egy tizesért megmondják az állapotát a kiszemelt kocsinak, és ha valami lóg, kotyog ki lehet cserélni, alkualap is lehet.