Ez egy archivált weboldal! bővebben

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:55


Woockie írta:
Zolee írta: Bocs, elsõre véletlenül a Légzsák topicba tettem a hozzászólást, az adminunkat kérném vegye ki onnan! Köszi.

<off>Te is tudod torolni... Kis X a szeresztes gomb mellett.</off>

Köszönöm! Már töröltem is, ma is tanúltam vlmit! OFF

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:39


Zolee írta: Bocs, elsõre véletlenül a Légzsák topicba tettem a hozzászólást, az adminunkat kérném vegye ki onnan! Köszi.

<off>Te is tudod torolni... Kis X a szeresztes gomb mellett.</off>

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:34


soha nem fogjuk már megtudni, mit mûvel a chiptuning egy 316i-vel Talán majd egyszer a mythbustersben

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:33


vsop14 írta:
Woockie írta:
vsop14 írta: hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

Ugy tudom, altalaban 10% korulit tudnak szivo benzinesnel.


Szerintem azért több tartalék van egy hathengeresben, mint egy négyhengeresben, de egyébként és is csodálkoztam rajta, de tényleg 175 LE-t írtak egy oldalon, amit persze igencsak kétlek. A lényeg az az, hogy én mindig más adatokkal találkoztam. Ezt a 25öt úgy értettem, hogy az volt a max. de egyébként olyan +15-18 LE-t írnak nagy átlagban.

A 175 érték nem a teljesítményre, hanem a nyomatékra vonatkozik!

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:31


Köszönöm mindenkinek az észrevételeket és az infókat!
Meg lettem gyõzve h nem sok értelme lenne a chipnek. Yellow-nak igaza van, a hírdetésekben az 1800 ccm-es 1.6-ra írják az értékeket. Úgyhogy marad így, ill. váltok nagyobb gépre.
(De ha mégis megcsináltatom mindenki mehet vele 1 kört egy 1000-esért )

Bocs, elsõre véletlenül a Légzsák topicba tettem a hozzászólást, az adminunkat kérném vegye ki onnan! Köszi.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:22


Szerintem ha benzinest akartok tuningolni és nem turbo vagy kompri akkor kezdjetek a nagyobb vezérmûtengelyekkel nem olcsó játék de csodákat fog tenni azzal lehet rendesen lovat nyerni. mondjuk hátránya is akad kicsit többet fog enni a gép nekem az 535i-m 3littyivel lett szomjasabb tõle

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:12


Woockie írta:
vsop14 írta: hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

Ugy tudom, altalaban 10% korulit tudnak szivo benzinesnel.


Szerintem azért több tartalék van egy hathengeresben, mint egy négyhengeresben, de egyébként és is csodálkoztam rajta, de tényleg 175 LE-t írtak egy oldalon, amit persze igencsak kétlek. A lényeg az az, hogy én mindig más adatokkal találkoztam. Ezt a 25öt úgy értettem, hogy az volt a max. de egyébként olyan +15-18 LE-t írnak nagy átlagban.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:05


vsop14 írta: hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

Ugy tudom, altalaban 10% korulit tudnak szivo benzinesnel.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:03


De most komolyan, valaki vagy chipelje már meg a 316i-t! Máshol is 1 hétig ez a 316i chippelés a téma, mindenki ír 100000 üzenetet, aztán elfelejtõdik a dolog, aztán 2 hónap múlva megint ugyanez elölrõl.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 19:00


YELLOW írta: amiket látsz hírdetve chip tuningot, ugye úgy van írva, hogy 316i, 116 LE, 175 Nm... ez igaz csak ezek a cégek azokat a motorokat említik, amivel németbe jöttek ki, és a németbe és külföldön, az alapmotor az 1796 cm3-is, az 1596 cm3 az általában keleti régióba készült, így az autó majdnem 1,5 misisvel olcsóbb volt, és volt rá kereslet... ezek a chipes cégek hiába írják, hogy egyedi szoftverek, saját régi motoros emberei csinálják... ez hülyeség... ugyanis mindegyik cég érdekes módon ugyanakkora teljesítmény növekedést határoz meg... hogy miért? mert az új program mind külföldrõl szakavatott cégektõl van, és ugye náluk annyira nem ismert az 1.6 és nem is foglalkoznak vele annyit... lehet rá chipet írni, a tiédre is, de a táblázatokba azt ritkán tüntetik fel


Zolee írta:
YELLOW írta: Zolee! azt ne felejtsd el a Te autód oké, hogy 115 lovas, de nem 175 Nm...

Szia YELLOW,
Háát h õszinte legyek sejtettem, de nem tudtam! Tudsz vlmi megbízható infókkal szolgáló táblázatot, url-t? És akkor mennyi a 175?
Köszi


hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 15:00


Igazából már nem akartam hozzá szólni, de még egy utólsót!

E90 = 1599ccm, 122LE / 6000-en, 160Nm / 4250-en, Duna Wallis adatok 2009.

E46 = 1595 ccm, 105LE / 5600-on, 150Nm / 4100-on, Autó2 2001/9. szám.

Ha belegondolunk az adatokba a fordulatszám függvényébe nincs mirõl beszélni. ( Hat év múlva az akkori 1.6-os, 1599ccm-el 6800-on 130LE lesz, nyomaték 4500/170Nm. Ezzel azt akarom mondani amíg nem lesz turbó - lásd MINI 170LE - nincs pontot érõ változás. Ezért írtam azt lentebb, amit írtam. Egy ismerõsöm megpiszkálta az 1.6-ost, szerinte "kicsit rugalmasabb" alsó fordulaton, de nincs csoda. Amikor elõször vezettem Paci 320i-jét, akkor egyértelmûvé vált vagy maradok a seggemen, vagy váltani kell. A BMW úgy egybe ahogy van komplexen BMW, de BMW. Ezért nem "rágódik" sokat egy 1.6-os suzuki balenós, hogy mért nem 1.8-as. Bocs, hogy hosszú voltam, továbbra is szivesen olvasgatom a témát, gondolom mindig felfog dobódni a kérdés, lássuk már azt a "tuningot". Ha pesti tuning mûhelybe megy az illetõ tavasszal, egyeztetett idõpontra, én is oda megyek, 1000 Ft-ot szerényen felajánlok ha megcsináltatja és én is bele ülhetek. )
Oldboy!

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 13:57


Zolee írta:
vsop14 írta: szerintem inkább a chip, mint egy direktszûrõ.
De most komolyan, valaki már igazán megchippelhetné a 316-ját, engem nagyon érdekelne az eredmény és az a 10-15 lóerõ, amit írnak az szerintem jelentõs növekmény egy 316ihez.

Igen - valaki chippelje már meg! Nagyon érdekelnének az eredmények és fõleg a tapasztalatok. Asszem Tiba gondolkodott a dolgon.


1.6-os és tiba autóját nem lehet össze hasonlítani.1.6-os motorból nem igazán érzel változást,míg tiba érezni fogja.
Max jobban tudod forgatni meg többet fog enni.Haverok is rácsesztek ezzel kapcsolatban.Direkt szûrõ,kipu, chip azt lószar.Persze valamit változott de
nem igazán érezhetõ.Kidobott pénz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 13:51


ami még érdekes az UNIX-os programom 1.6-ba az M43B16 (ami 105 lovas 8 szelep) és az N45B16A (ami 115 lovas 16 szelep) motort hozza fel

de találtam egy ilyet a lényeg látszik, bár én 155 Nm-re emlékszem:

N40B16
115hp @ 6000rpm, 150Nm @ 4100rpm, Συμπίεση 10,25:1

Ν45Β16
115hp @ 6000rpm, 150Nm @ 4300rpm, Συμπίεση 10,2:1

TotalCar-ról:

3 (E46) 316i 1.8-as motor (N46B1
A német piacra készült 316i
Modell

316i 1.8-as motor (N46B1
Szöveges ítélet

A 316i csak addig jelentett 1596cm3 henger?rtartalmat amíg a Wallis hozta be az autókat (ezekben az autókban az N40B16 motor volt Valvetronic szelepvezéslés nélkül.) A BMW Magyarország Kft. megalakulása (2004.05.03) után a 316i modellek 1796cm3 henger?rtartalm? 175Nm maximális nyomatékú Valvetronic szelepvezérlés? motorral kerültek be az országba. (Tehát ugyanazzal a motorral ami a német piacon is 316i autókban van.)

Ezzel a motorral az autó lényegesen jobban gyorsul, és a fogyasztása is jobb a Valvetronic-nak köszönhet?en.

Ez az autó már meglepetést tud okozni az 1.6-os Suzukisoknak, akik le akarják nyomni a 316-ost...

A facelift el?tt a német piacon a 316-os ban 1.9-es(77kW) motor volt, de az új motor lényegesen er?sebb és kevesebbet fogyaszt a kisebb henger?rtartalom ellenére.

a két motor közötti különbség, ami látszik az a BMW feliratos szelepfedél burkolat:

1.8


1.6




Zolee írta:
YELLOW írta: Zolee! azt ne felejtsd el a Te autód oké, hogy 115 lovas, de nem 175 Nm...

Szia YELLOW,
Háát h õszinte legyek sejtettem, de nem tudtam! Tudsz vlmi megbízható infókkal szolgáló táblázatot, url-t? És akkor mennyi a 175?
Köszi


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 13:33


amiket látsz hírdetve chip tuningot, ugye úgy van írva, hogy 316i, 116 LE, 175 Nm... ez igaz csak ezek a cégek azokat a motorokat említik, amivel németbe jöttek ki, és a németbe és külföldön, az alapmotor az 1796 cm3-is, az 1596 cm3 az általában keleti régióba készült, így az autó majdnem 1,5 misisvel olcsóbb volt, és volt rá kereslet... ezek a chipes cégek hiába írják, hogy egyedi szoftverek, saját régi motoros emberei csinálják... ez hülyeség... ugyanis mindegyik cég érdekes módon ugyanakkora teljesítmény növekedést határoz meg... hogy miért? mert az új program mind külföldrõl szakavatott cégektõl van, és ugye náluk annyira nem ismert az 1.6 és nem is foglalkoznak vele annyit... lehet rá chipet írni, a tiédre is, de a táblázatokba azt ritkán tüntetik fel


Zolee írta:
YELLOW írta: Zolee! azt ne felejtsd el a Te autód oké, hogy 115 lovas, de nem 175 Nm...

Szia YELLOW,
Háát h õszinte legyek sejtettem, de nem tudtam! Tudsz vlmi megbízható infókkal szolgáló táblázatot, url-t? És akkor mennyi a 175?
Köszi


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 11:39


vsop14 írta: szerintem inkább a chip, mint egy direktszûrõ.
De most komolyan, valaki már igazán megchippelhetné a 316-ját, engem nagyon érdekelne az eredmény és az a 10-15 lóerõ, amit írnak az szerintem jelentõs növekmény egy 316ihez.

Igen - valaki chippelje már meg! Nagyon érdekelnének az eredmények és fõleg a tapasztalatok. Asszem Tiba gondolkodott a dolgon.