státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 20:13


Éppen ez a 67% emelte fel most a gázolaj árát a 95-ös fölé, elvégre amibõl sok kell, az érdemes drágábban adni.

Jelenleg benzines autóm van, de egy 35d-be habozás nélkül átülnék, mert az jóval erõsebb, és gazdaságosabb is, még.
De a 28i-vel kortárs dízelek gyengébbek, ezért vettem ilyet, ennyi.

státusz ricsimeister

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 19:32


Baromság. 4-bõl 5-bõl is lép a 20d. Ja. 5 sebességes váltóval szereltre vonatkozik a táblázat.... 3-ba nagyon ritkán kell visszarakni, 4-bõl nyugodtan megy.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 19:09


MInt már említettem párszor, a 20d-t is 3.ba kell tenni ha azt akarjuk hogy optimálisan gyorsuljon 80ról Persze megy a mûvelet 5.el is, meg 4.el is, de akkor tényleg ne jöjjön szembe messze elláthatóan senki

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 19:02


Igen ám, de ki az a sorfõr, aki a benzines autóját 80-120-ig 4-ben huzatja, amikor számít az, hogy meg tudja-e elõzni azt a harmadik kamiont???

A 20d valószínüleg 80-nál van a nyomatékmaximumon 4. sebességfokozatban, és nem elhanyagolható az az aprócska dolog sem, hogy a 20d 6 sebességes váltóval, míg a 20i 5 gangossal van szerelve. Tehát ha a top fokozatból mindketten kettõt váltunk vissza elõzésnél, nem is olyan biztos, hogy rugalmas a dízel...Vagy nézzük a 20d-t 5-ben, a 20i-t 4-ben???
Ez így fair.

Tehát a 15 éves gti Suziki simán legyorsulja a 20d-t 0-100-ig, a 20i-nek meg még mindíg van 1-2 tized elõnye. Éppen ahogy már az elején is említettem

státusz ricsimeister

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 18:31


Na akkor utoljára:
Aki nem vmi szutyok kereskedésbõl vette az autót-eltüntetve belõle a papírokat-, annak a kesztyûtartóban meg kell lennie a gépkönyvnek, mely tartalmazza ezen adatokat:
http://www.bmwe46.hu/modules.p...;amp;pos=0

Ami egyértelmû:0-100 ra 20i 8,2 20d 8,9, tehát 0,7 mp. Mérhetetlen, de legyen meg a boldogság. És nahát, 80-120 ra negyedikben mit ad isten:20i 8,6 20d 7,5!! azaz 1,1 mp!!!! Jó, tudom ezt a részt biztos a dízelmérnökök meghamisították.
És ugye közlekedni nem úgy szoktunk hogy folyamatos 0-100-fék-0-100.
Ergo menetközben a 20d elveri a 20i-t mint a szart.

Szóval lehet gyúrni arra a swiftI gti-re a 20i-vel is...

státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2007. december 11. kedd, 23:29


Nekem a Wallis dunánál volt szerencsém látni egy 530d motort szétkapva.Köln-Budapest heti 4x A képzettségemnél fogva hajtott a kiváncsiság. Belenéztem a hengerekbe, sõt bele is nyúltam. Nem volt körömmel érezhetõ válla, sõt hónolásnyomokat véltem felfedezni a henger azon tartományában ahol már a dugattyú gyûrûk nem járnak. Ez annyira nem lenne érdekes számomra ha a km számlálójában nem 729 000 km lett volna.
Rákérdeztem hogy hanyadik motor ebben a tokban. Mire a szerelõ!
Végig vezetett szervízkönyv, elsõ moci. Ez talán az EGIS-nek volt az egyik autója.
Elvileg 1 000 000 km-re méretezik a bmw mérnökei a motorok élettartamát. Ezt csökkenti a gazdi tényezõ: hideg zavargatás, nem megfelelõ szervizelés. Magyar tényezõ: üzemanyagok minõsége.
Nem véletlen kelet európai exportra "C" minõségi osztályú jármûveket küld a gyártó.
A benya pl hígitja a kenõanyagot és folyamatosan mossa a hengerfalról a kenõanyagot + lényegesen magasabb üzemi fordulat.

Ekkor fogalmazódott meg bennem elõször, hogy talán dieselt kellene vennem.
Kipróbáltam egy 330d-t. 100km/h 1550 rpm. A kopásjelenségek és a fordulatszám között négyzetes összefüggés van.

Ennyit tudok a dieselesek javára felhozni
ja és a nyugat európai személygépkocsi eladások 67%-át a diesel teszi ki.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 10. hétfő, 22:05


ÁÁÁÁ!
Ezek nagyon komolyak


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. december 10. hétfő, 20:53


...........................................

http://www.bmwe46.hu/modules.p...;album=239




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. december 10. hétfő, 20:45


SoundkeY írta: AC-Schnitzer-GP3-10-Concept-based-on-BMW-3-Series


YouTube videó
http://www.seriouswheels.com/c...Series.htm


Specifications ----

Engine 5 liter V10 LPG
Aspiration natural
HP 552 hp
HP/Liter 110.4 hp per liter
0-62 mph 4.5 seconds
Top Speed 199 mph



...ott csorgattam a nyálam 20 centire tõle Frankfurtban, az asszonynál ez a verda vitte prímet az IAA-n.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2007. december 10. hétfő, 20:03


AC-Schnitzer-GP3-10-Concept-based-on-BMW-3-Series


YouTube videó
http://www.seriouswheels.com/c...Series.htm


Specifications ----

Engine 5 liter V10 LPG
Aspiration natural
HP 552 hp
HP/Liter 110.4 hp per liter
0-62 mph 4.5 seconds
Top Speed 199 mph



státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 17:09


Amúgy én pont ezért (mármint a felsorolt okok miatt) sem veszek dieselt.

A diesellel kint is sokat mennek, sok bennük a kilóméter, ergó nagyobb a meghibásodási lehetõség jóval... persze benzinessel is bele lehet nyúlni egy rossz vételbe, de kisebb az esély rá.

A volt fönöknek aki német de magyarországon él, 320D-je volt és volt benne 330 ezer km.
Az autó kivûl-belûl tipp-topp volt, visszatekertette 150 ezerre és kivette németországba eladni...és sanszos hogy az ilyenekre rárepûlnek a magyarok (is).

státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 17:04


Tiba írta: Voltam múltkor egy bmw-s szerelõnél, és egy e60as 20d (új5-ös) bömös volt az emelõn amin éppen lengéscsillapítót cseréltek. Kérdeztem embert, hogy tök újnak látszik a kocsi, miért kell lecserélni. Mondja ember hogy 3 éves, és hogy 600ezer km! van a kocsiban. Nem pite...


Az igen! Ehhez minimum napi 547 km.-t kell mennie az év összesnapján!!

Eddig a legdurvább kilóméter amit láttam az egy merciben volt, 1 éves és 179 ezer km.

Gondolom Bp.-Hamburg nonstop...

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 16:46


Voltam múltkor egy bmw-s szerelõnél, és egy e60as 20d (új5-ös) bömös volt az emelõn amin éppen lengéscsillapítót cseréltek. Kérdeztem embert, hogy tök újnak látszik a kocsi, miért kell lecserélni. Mondja ember hogy 3 éves, és hogy 600ezer km! van a kocsiban. Nem pite...

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 14:34


Akkor az összes hozzászólást összegezve a Bmw egy k..va jó autó,lehet dizel és benzines egyaránt

státusz Viktor_E46

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 14:20


peetie írta: Van egy elméletem, hogy miért van több baj a dízelekkel, de nem tudom mennyire állja meg a helyét. Vesszük ugyanis itthon a 20d-ket, amiknek a 90%a németbõl behozott, 3-4 év alatt beletoltak 200e km-t, majd eladják. Mi meg megvesszük 78ezer km-el, és csodálkozunk hogy mennyi baja van...És még ha az a 200e mondjuk 300e, amit csak 150-re tekertek vissza, akkor még érthetõbb... Aki pedig kint benyásat vesz az gondolom nem jár vele annyit, mert akkor dízelt venne az is Tehát benyásokban kevés km kis hiba, dízel sok km, sok hiba


És ez így is van! Valószínüleg csak az vesz kint benzinest, aki csak hobbyautónak használja hétvégente. Aki belepakol évi 30-50ezer km-t, az tutira dieselt vesz. Tehát ha a benzinesekbe is annyi km lenne, mint a dieselekben, ugyanannyi bajuk lenne, ha nem több! Egyébként egyik haveromnak van egy 320Ci, amin azért látszik, hogy volt azért hajszolva már eddig, na õ simán szív vele annyit, mint én a diesellel.