státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 13:36


Van egy elméletem, hogy miért van több baj a dízelekkel, de nem tudom mennyire állja meg a helyét. Vesszük ugyanis itthon a 20d-ket, amiknek a 90%a németbõl behozott, 3-4 év alatt beletoltak 200e km-t, majd eladják. Mi meg megvesszük 78ezer km-el, és csodálkozunk hogy mennyi baja van...És még ha az a 200e mondjuk 300e, amit csak 150-re tekertek vissza, akkor még érthetõbb... Aki pedig kint benyásat vesz az gondolom nem jár vele annyit, mert akkor dízelt venne az is Tehát benyásokban kevés km kis hiba, dízel sok km, sok hiba

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 11:10


Szép levezetés!
Topic zárható

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 10:35


Akkor hétköznapian...

1. ami számít (mérési pontok ):
- ár
- értékcsökkenés
- fentartási költség (adók,üzemanyag, szervizigény,alkatrész ár)
- vezetési élmény
- tuningolhatóság
- vizuális és audiális élmények.
2. a vizsgált alanyok: (azonos teljesítményû diesel és benzienes autók)
- 325d a diesel részrõl (195 le)
- 325i a benzines részrõl (218 le)
3. a vizsgált környezet:
- idehaza
- átlagos használat

- ha a mérési pontokban vagy bárhol szamárhibát követek el, tessék jelezni!

ár:
új ár:
325i:
10.904.000
325d:
10.866.000
ennél nagyon egyforma, viszont az új árlista (bpmotors) szerint a diesel olcsóbb...
- 1 pont a dieselnek.

értékcsökkenés:
-talán a diesel jobban tartja az árát - a sok tényezõt nem sorolnám fel, de az egyik nagy elõnyt adó tényezõ egy része, dõlni látszik (üzemanyag ára).
- 1 pont a dieselnek.

fentartási költség:
-adók teljesen hasonlatosak 1-1 pont
-üzemanyag, benzin olcsóbb, dieselbõl (b:7,2 - d:5,9 - gyári adat) kevesebb fogy én 1-1 adnék szivem szerint, de legyen 1 a dieselnek
-szervizigény:
-egyformán nagy mindkettõnek. Na, jó, a dieselben több motyó van, ismerjük be, tobb motyó, több szívás. 1 a benyásnak
-alkatrész ár. Legyenek egyformák (most ne számoljunk a több motyóval, az elõbb figyelembe vettük). 1-1

vezetési élmény:
mindkettõ állat. de döntsön a szubjektív vélemény: benzin! 1 a benyásnak

tuningolhatóság:
csippelés egyárban, dieselen nagyobbat dob,
nagyobb turbo-nagyobb nyomás vs kompresszor benyás izgisebb
végeredmény legyen 1-1

vizuális és audiális élmények (nem szubjektiv! ) :
-audiálisban vita nélkül. 1-0 a benyának
-vizuálisban, diesel szokott feketét fingani, elég fiatalon,
én speciel irtozom tõle. 1 a benyának

összességében:
- ár
diesel
- értékcsökkenés
diesel
- fentartási költség (adók,üzemanyag, szervizigény,alkatrész ár)
egal
- vezetési élmény
benzin
- tuningolhatóság
egál
-vizuális és audiális élmény
benzin

sok-sok ujraszámolás és hozzászolás szerkeztés után..
az eredmény: egal, de a benzinessel nehol igazsagtalanabb voltam.

Nekem akkor se lesz soha olajkályhám.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 10:29


Kicsit sokmindent hasonlítunk itt össze sokmindennel. Szerintem nem lehet egy 6 hengeres 20-as motort, egy 35d-vel összevetni.
Próbáljunk meg egy kategóriába tartozó gépeket összehasonlítani.

A 20d-20i témához annyit, hogy a benzines is chippelhetõ, és akkor a 20d megint alul marad.

státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 09:40


Tegnap játszadoztam egy új A4-el... Jól megy a 20D 150 Le csak az a korom amit maga után hagy ilyenkor :S Alapba nem kormol a gép, de ha padlózom hááát.... Tuti mondták mögöttem hogy naahhhh az olajkályha Sok lóvém lenne Benzines lenne.... Igaz az nem ilyen nyomatékos 1500-as fordulaton...

státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 08:34


Ne mondja nekem senki,hogy még 1 benzinesben sem romlott el lambda szonda vagy légmenny.mérõ.Egyébként meg mindenki tudja,hogy a benzinnek nagyobb a fajlagos teljesítménye mint ugyanakkora egységnyi gázolajnak,legalábbis a pasim ezt mondta.A hozzászólásokból látom,hogy nagyon sokan a teljesítményt hajhásszák,így viszont ha a diesel el akarja érni a benzinest,ugyanakkora lökettérfogat esetén,akkor bizony kell a turbó meg az a kurva nagy üa.nyomás ami természetesen több hibát rejt magában,ez igaz.De úgy emlékszem a téma nem verseny,tuning meg fogyasztás bajnok BMW-k rõl szól hanem benzin kontra diesel csak úgy simán hétköznapiasan.Amúgy meg nem tök mindegy egy a lényeg mindanyiunknak propeller pörög a szíve helyén!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 00:52


Jajj de pörög ez a topic Na leírom én is a véleményem. Nekem eddig 2 dizelem volt, egy ford fiesta 1.8, meg egy golf II 1.6.
A fordot nagyon utáltam. Alapjáraton majdnem kiesett a fogtömésem , és mindíg szétesett benne valami.
A golfban azt bírtam, hogy tényleg nagyon kevesett fogyaszott, viszont nem ment. Mint már leírtam egy topicban a bmw dízel motorok nagyon jók, csak a körítéssel vannak gondok. Egyébként nem értem miért vagytok úgy elájulva ettõl a d nyomatéktól... Egy benzinest vezetni, sokkal nagyobb élmény mint egy dízelt (véleményem szerint).
Meg hát pl akinek amd procija van, az azt fogja isteníteni


státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 00:38


Tiba írta: Peace!! amd vagy intel?
Jó...csak vicceltem


hehehehe TUDTAAAAAAAAAAAM

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 00:34


Peace!! amd vagy intel?
Jó...csak vicceltem

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 07. péntek, 00:09


Srácok, srácok csak nem kezdtek el veszekedni?!?!
ízlések és pofonok!! Egyiknek ez tetszik, másiknak az tetszik. Nekem dízelem van, mert nagyon meggyõzõ a nyomaték, amit hirtelen tud mozgósítani, semmi sem fogható ahhoz, amikor a hátad belenyomódik az ülésbe...igaz több gond van a dízel motorokkal, mint a benzinesekkel.

Nagyon elfogultak vagyunk gondolkodtam, hogy beszállok vitatkozni én is, de inkább béküljünk
tök mind1, hogy benzin vagy dízel...BMW

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 23:11


VBetty írta: Pacitól kérdezném,a benzinesben nincs légtömeg mérõ,üa.pumpa,befecsk.szelep,stb,ami tönkre mehet?Egyébként nekem az a véleményem amíg azF1 és a WRC autók benzinesek adig hajrá benyó!De a lányomat oviba vinni és a hegyekbe elmenni nyaralni tökéletesen megfelel az olajkályhás.Nekem 320d kombim van e46.


Érdekes, de valahogy ezek a "lomok" is jobban bírják a benzinesekben...de megkérdem minden benzines tulajtól, hogy ezek közül melyikõtök cserélt bármi ilyesmit is az autóján az elmúlt 2 évben?
Ha van is ilyen, tuti, hogy töredéke a dízelekéhez viszonyítva.

státusz ricsimeister

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 23:08


SoundkeY írta: Kitalalta ki hogy a dizel hasznaltba dragabb, nezz mar utana

Perszehogy en is szivesebben vettem volna 328i-t, feeling, 6 henger, benyakpower stb.......


de az tuti hogy a paci fele 320i-t a 320d chippelt elveri


100%

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 23:05


Ja, még 1 dolog.
Ha lenne felesleges 10 millám 1 zsír új autóra, amit tudom, hogy 100.000km vagy 2-3 év után újra le tudok cserélni, lenne a BMW dízelben ráció, hiszen olcsóbb mint a benzines (a listaára is és a mindennapi üzemeltetése), és tudom, hogy én használom, mindent megadok neki, és addig nem kell költeni rá, csak használni. De használtan? Ugyan már! Nem tudod, hogy ki és hogyan használta elõtted. Nem tudnék úgy lefeküdni aludni, hogy tudom, holnap, vagy holnapután, vagy 1 hónap múlva kibukik a turbó, és 1 hónapig nem látom a kocsit, mert szervízben áll, a sok bosszúságon túl nem beszélve a súlyos százezrekrõl, amit ki kell fizessek a javításáért. Csak 1x tankolj valami ratyi gázolajat (hivatalos kúton is simán elõfordulhat), és rögtön megáll a tudomány. Gondolom tudod, mennyibe kerül egy db piezo porlasztócsúcs...és az még csak a jéghegy csúcsa. A dízelre 150-200.000 kilóméterenként tuti hogy kb annyit kell költeni, amennyibõl én vígan eltankolom a benzinesemet, gond probléma mentesen, nagy gázzal és még nagyobb vigyorral az arcomon, de ha csak azért kell fizessek 2 liter benzinel többet, hogy holnap is tuti beinduljon, már megérte

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 22:51


ducati113 írta: Kérdés?

Mi nyerte a 24-órás Le mans-i versenyt?
És milyen autó veri el mostanában a Bmw-ket a túra autó bajnokságban?

Benzines vagy dízel?


KÖSZÖNÖM!!!


Egy turbó motor veri a szívó motorokat??? Khmm! Ez szerinted esélyegyenlõség? Hasonlítsunk mondjuk 35d-t 35i-vel. Turbót a turbóval, szívót a szívóval! Persze ezt elsõsorban versenykörnyezetben értem.

De akkor emlékezzünk csak a tartóssági verseny igazi erõpróbájára: DAKAR
Ha jól emlékszem, valami gyémántos õskövület benzines nyert ismét...turbó nélkül...a dízelek sorra adták meg magukat. Ez pedig éppen olyan, mint az életben mondjuk 100-150.000km-en túl. Ha ugyanolyan strapásan használják mindkettõt, a dízelre egy halom pénzt kell költeni, kicserélgetni mindent, a benzinesnél meg kell 1 olajcsere és megy tovább rendíthetetlenül.

KÖSZÖNÖM

státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 22:11


Tud valaki valamit a 2001 utáni 318-asokról?

Az a 143 lovas 4 hengeres...

Milyen környezetvédelmi besorolású? Euro3 vagy euro4?