autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 325ti
Évjárat: 2001

státusz br325

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. április 15. szombat, 14:28


Sziasztok!

A következő hibát produkálja az autóm (e46 325ti): a tanksapkát csak akkor zárja, ha nyitva van valamelyik ajtó.

Találkozott már valaki hasonló hibával? Ez is GM probléma lehet? Igazából attól tartok, hogy egyszer csak megfordul a dolog, és kinyitni nem fog...

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2017. április 04. kedd, 20:22


YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Sziasztok!

Olyan előfordulhat, hogy elektronikusan le van az autómnál tiltva a csomagtartónak a rendszám fölötti nyomógombos nyitója és ezért működésképtelen?


ha jól emlékszem van ilyen opció, illetve olyan is, hogy ha csak 1x nyomod meg a nyitás gombot, akkor csak a vezető oldali ajtó nyílik.
sőt olyan is van, hogy pl, kulcsról sem lehet nyitni a csomagtérajtót.
viszotn gyakori hiba az, hogy a kis mikrokapcsoló a rendszám felett beadja az unalmas, vagy a csomagtérajtó átvezető kábeltengerben megtörik a vezeték.
legegyszerűbb a kapcsolót kimérni majd az ott lévő vezetéket, hogy nem zárlatos-e, vagy valami.


Köszi.
És a beállítási hibát hogyan lehet kizárni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. április 04. kedd, 06:51


SzaboAndras írta: Sziasztok!

Olyan előfordulhat, hogy elektronikusan le van az autómnál tiltva a csomagtartónak a rendszám fölötti nyomógombos nyitója és ezért működésképtelen?


ha jól emlékszem van ilyen opció, illetve olyan is, hogy ha csak 1x nyomod meg a nyitás gombot, akkor csak a vezető oldali ajtó nyílik.
sőt olyan is van, hogy pl, kulcsról sem lehet nyitni a csomagtérajtót.
viszotn gyakori hiba az, hogy a kis mikrokapcsoló a rendszám felett beadja az unalmas, vagy a csomagtérajtó átvezető kábeltengerben megtörik a vezeték.
legegyszerűbb a kapcsolót kimérni majd az ott lévő vezetéket, hogy nem zárlatos-e, vagy valami.

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2017. április 03. hétfő, 20:35


Sziasztok!

Olyan előfordulhat, hogy elektronikusan le van az autómnál tiltva a csomagtartónak a rendszám fölötti nyomógombos nyitója és ezért működésképtelen?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. április 03. hétfő, 20:35

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 325ti
Évjárat: 2001

státusz frankopetre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. március 22. szerda, 23:09


Kris írta:
Kris írta:
szosz07 írta: hali.. továbbra is keresem hogy mitől nyithat ki magátol a központi záram... a tünet fogja máagát mikor hogy van kedve és kinyit az auto és lehuzza az ablakokat. valakinek ötlete? groundmodul cserélve már hogy az a lehetőség kizárva. esetleg kulcs probléma vagy ajtózár?

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hall szenzor volt-e a hunyó, mert nekem ugyanez a problémám. Azzal kezdödött pár napja, hogy önállóan bezárt a központi zár és felhúzta az ablakokat. Aztán megfordult a folyamat, most folyton kinyit és lehúzza az ablakokat. Meg olyat is csinál, hogy bezárom, kinyit, megint bezárom, megint kinyit. Mindegy, hogy távval, vagy kulcssal. Aztán egyszer csak úgy marad, de gondol egyet és megint kinyit mindent. Szerencsére olyan helyen élek Ausztriában, hogy nem kell paráznom, hogy ellopják, vagy kivesznek belöle valamit, de nem akarnám a havat mondjuk belülröl lapátolni...

Ja és a belsö világitást és néha bekapcsolja és úgy is marad. Elöször a régi akksira gyanakodtam, de most vettem bele újat és tovàbbra is gázos. Kivettem az ablakemelö, meg a centràlzàr biztositékait átmeneti megoldásként, hogy ne kelljen minden másfél órában lefutkosnom bezárni a jàrgànyt.


Update: kb 1 hétig használtam a kocsit a 4db biztositék nélkül. Tegnap visszaraktam öket és az egész probléma megszünni látszik. Egyszer ugyan még nyitva találtam az ajtókat, de az ablakok nem voltak lehúzva. Visszazártam és egész éjjel úgy is maradt minden.

Update2: Sajnos csak este. Az ajtók nyitva voltak. Másnap még rosszabb lett a helyzet. Most csak 1 biztositékot vettem ki, a központiét, ez jobb megoldásnak tünik. Ugyan kulcssal kell nyitogatnom, de ez úgy néz ki, müködik.



Sziasztok!

Nekem az ajtóban lévő elektromos-motoros zárblokk cseréje előtt produkálta ugyanezt.
BMW DIAG mondta is, hogy probléma van a bal oldali ajtózár modullal.
Egy-két hét múlva teljesen összeakadt benne az elektromos kapcsoló-részegység, így mechanikus módon teljesen zárhatatlanná vált az autó. Csak a középső ajtózáró gombbal tudtam bezárni. A csere után megszűnt a probléma, potom 47k a Wallisnál.

Üdvözlet!
Franatic






autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2006

státusz aadaaz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 12:19


Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni.
e90-ben nem nyitja a centrálzár a jobb oldali ajtókat, viszont zárni tudja.
A bal oldaliak es a csomagtarto is nyit zár rendesen.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz Aszfaltbhetyar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 25. vasárnap, 11:17


Kennymayer írta:
Aszfaltbhetyar írta: Sziasztok!

Tudna valaki abban segíteni,hogy itthon lehet valahol kapni a grundmodulba relét (E46)? Ez a száma V23084-C2001-A303.
Kintről tudnék rendelni de egyszerűbb lenne ha itthon megtudnám venni.


Szia! Én itthon vettem egy helyi elektromos cuccokat áruló kis üzletben pár ezer forintért...(Szekszárd, Elektro patika) a cserét is magamnak csináltam...azóta tökéletesen működik...Szerintem Google a barátod és tuti találsz itthon is. Ha máshol nem akkor keress rá neten a fenti boltra amit írtam..szerintem elpostázza neked ha kell.


Köszi!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz Kris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 15:13


Kris írta:
szosz07 írta: hali.. továbbra is keresem hogy mitől nyithat ki magátol a központi záram... a tünet fogja máagát mikor hogy van kedve és kinyit az auto és lehuzza az ablakokat. valakinek ötlete? groundmodul cserélve már hogy az a lehetőség kizárva. esetleg kulcs probléma vagy ajtózár?

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hall szenzor volt-e a hunyó, mert nekem ugyanez a problémám. Azzal kezdödött pár napja, hogy önállóan bezárt a központi zár és felhúzta az ablakokat. Aztán megfordult a folyamat, most folyton kinyit és lehúzza az ablakokat. Meg olyat is csinál, hogy bezárom, kinyit, megint bezárom, megint kinyit. Mindegy, hogy távval, vagy kulcssal. Aztán egyszer csak úgy marad, de gondol egyet és megint kinyit mindent. Szerencsére olyan helyen élek Ausztriában, hogy nem kell paráznom, hogy ellopják, vagy kivesznek belöle valamit, de nem akarnám a havat mondjuk belülröl lapátolni...

Ja és a belsö világitást és néha bekapcsolja és úgy is marad. Elöször a régi akksira gyanakodtam, de most vettem bele újat és tovàbbra is gázos. Kivettem az ablakemelö, meg a centràlzàr biztositékait átmeneti megoldásként, hogy ne kelljen minden másfél órában lefutkosnom bezárni a jàrgànyt.


Update: kb 1 hétig használtam a kocsit a 4db biztositék nélkül. Tegnap visszaraktam öket és az egész probléma megszünni látszik. Egyszer ugyan még nyitva találtam az ajtókat, de az ablakok nem voltak lehúzva. Visszazártam és egész éjjel úgy is maradt minden.

Update2: Sajnos csak este. Az ajtók nyitva voltak. Másnap még rosszabb lett a helyzet. Most csak 1 biztositékot vettem ki, a központiét, ez jobb megoldásnak tünik. Ugyan kulcssal kell nyitogatnom, de ez úgy néz ki, müködik.








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. december 23. péntek, 10:50

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz Kris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 14:47


szosz07 írta: hali.. továbbra is keresem hogy mitől nyithat ki magátol a központi záram... a tünet fogja máagát mikor hogy van kedve és kinyit az auto és lehuzza az ablakokat. valakinek ötlete? groundmodul cserélve már hogy az a lehetőség kizárva. esetleg kulcs probléma vagy ajtózár?

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hall szenzor volt-e a hunyó, mert nekem ugyanez a problémám. Azzal kezdödött pár napja, hogy önállóan bezárt a központi zár és felhúzta az ablakokat. Aztán megfordult a folyamat, most folyton kinyit és lehúzza az ablakokat. Meg olyat is csinál, hogy bezárom, kinyit, megint bezárom, megint kinyit. Mindegy, hogy távval, vagy kulcssal. Aztán egyszer csak úgy marad, de gondol egyet és megint kinyit mindent. Szerencsére olyan helyen élek Ausztriában, hogy nem kell paráznom, hogy ellopják, vagy kivesznek belöle valamit, de nem akarnám a havat mondjuk belülröl lapátolni...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. december 02. péntek, 22:31


Aszfaltbhetyar írta: Sziasztok!

Tudna valaki abban segíteni,hogy itthon lehet valahol kapni a grundmodulba relét (E46)? Ez a száma V23084-C2001-A303.
Kintről tudnék rendelni de egyszerűbb lenne ha itthon megtudnám venni.


Szia! Én itthon vettem egy helyi elektromos cuccokat áruló kis üzletben pár ezer forintért...(Szekszárd, Elektro patika) a cserét is magamnak csináltam...azóta tökéletesen működik...Szerintem Google a barátod és tuti találsz itthon is. Ha máshol nem akkor keress rá neten a fenti boltra amit írtam..szerintem elpostázza neked ha kell.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz Aszfaltbhetyar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 02. péntek, 14:36


Sziasztok!

Tudna valaki abban segíteni,hogy itthon lehet valahol kapni a grundmodulba relét (E46)? Ez a száma V23084-C2001-A303.
Kintről tudnék rendelni de egyszerűbb lenne ha itthon megtudnám venni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 10:12


Sziasztok!
Nyitási problémáim akadtak...még csak néha csinálja de nem szeretnék kint rekedni az autóból. Tipikusan relé hibákat produkál. A kérdésem, hogy Tolna, Szekszárd környékén van e valakinek megfelelő szaktudása ezekenk a reléknek a cseréjéhez? Szoktam néha hobby szinten forrasztgatni meg nem vagyok teljesen amatőr de azért megnézném, hogy csinálja ezt egy nálam hozzáértőbb személy. Relé beszerzése folyamatban van de ha esetleg van valakinek elfekvőben akkor szívesen megveszem. Inkább legyen belőle itthon, maximum tovább ajándékozom valakinek ha kell.
Előre is köszi a segítséget.
Üdv.: Zsolti

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. május 23. hétfő, 05:24


ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:


Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?


ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.


1. Azért lesz szennyezett,illetve egy idő után azért kokszolódik el a relé,mert a kapcsolás előtt ív keletkezik a két érintkező között,tehát a normál működése miatt.
2. Nem tud nagyobb áramot kapni,mivel van előtte biztosíték, ami nem enged át többet az értékénél.
3.Én elhiszem,hogy te jót akarsz csak a kifejezésével van baj.Csak olvasd el a saját kommented: "ne örülj szerintem"- ez tényleg nagyon bíztatónak tűnik.
4. Nem e probléma miatt cseréltem amúgy generátort,hanem mert elromlott,csak próbáltam párhuzamot venni a két dolog között.
Amúgy gondolj bele: a nyitáshoz kell egy bizonyos amper,neked se volt meg csak,ha gázt adtál.Nem logikus?A generátor már alapjáraton nem tud rendesen tölteni,csak ha pörgeted.És amit alapjáraton tudott az nem volt elég a nyitáshoz,illetve az akksit se tudta rendesen tölteni és mint tudjuk egy-két tized amper hiány és már nem is működik rendesen.
Egy szónak is száz a vége,csere óta jó,ha majd nem lesz az,jönnek a relék,addig meg feleslegesen nem ba**tatom.


- elég sok autóalkatrész tesztgépében van relé, akár nagyon sok relé, cserélek eleget, bontunk fel eleget. rendben van bizosíték. most nem tudom, de legyen az mondjuk 20A-es, de normál üzemben 10A-t kapcsol. egy idő után ettől is használódik az érintkező. és minél jobban használódott, annál érzékenyebb az Amperra. és hidd el, attól, hogy van egy 5A-es relé az 1A ugyanúgy kinyírja, akármilyen márka, ha meg van a kellő kapcsolási futásteljesítménye.
- nem akarok mentegetőzni, de én dolgoztam tegnap 12 órában. tragédiával kezdődött a munka. egyébként is lehet látni, mikor írok munka után, sőt amúgy is van gond a megfogalmazással. hiába olvasom át, mivel nem gondolom bántónak, nem azért írom, így én nem érzem annak, ha 10x olvasom el, akkor sem.
- de miért beszélünk alapjáratról, töltésről? az autót akkor sem nyitja, amikor nem jár a motor, mert be van zárva az ajtó. normál ajtóműködtető üzemben a motor nem jár. ha pedig beindul a motor, akkor eleve volt az akksiban annyi, hogy az ajtót is nyitnia kell. leírtam mi volt, én is csak utána agyaltam, bárminek örültem, amitől kicsit jobb lett. én sem azért cseréltem akksit, hanem mert egyszerűen tönkre ment, csak utána jó lett. még a sarukra is gondoltam, hogy oxidos, ezért okozhat gondot nyitásnál, mert ugye megtakarítottam akksi cserénél. aztán fél év is annyi, de lehet annyi sem volt.
- az utolsó mondatoddal pontosan így voltam, de írtam is. sokszor szétszedtem a csatlakozókat tisztítottam, stb, mindig olyan volt, mintha jobb lett volna. anno leírtam ide, amikor relécsere után jó lett, és azóta 5 éve is jó, hogy ha én ezt biztosra tudom, és nem akarom az egyszerűbb dolgokat végigjárni előtte, kicsit kutakodni, nyomozgatni, tesztelgetni hátha más a baja, hanem rögtön cserélem a reléket, akkor 1-2 évet megspórolok magamnak.

én a saját hibámból tanultam. ha hasonlót látok (és a Te eseted nagyon egyezik), akkor azért írom le, hogy ne szenvedj el vele, hosszú időt. én nem erőszakolok semmit, mindenkinek saját dolga eldönteni. csak én végigjártam ezt, és eléggé részletesen leírtam anno.
engem sosem zavart ha más dologgal oldódott meg valakinek valami, mint ahogy mondjuk én mondtam. ha volt visszajelzés, hogy mi, az csak mindenkinek jó. van hiba, ami 10emberből esetleg 2-nél ugyanaz a megoldás rá, aztán 8-an 8 félét írnak, nem azért mert egymásra tronfolnak. vagy rosszat akarnak a másiknak.


ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. május 22. vasárnap, 23:04


YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:


Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?


ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.


1. Azért lesz szennyezett,illetve egy idő után azért kokszolódik el a relé,mert a kapcsolás előtt ív keletkezik a két érintkező között,tehát a normál működése miatt.
2. Nem tud nagyobb áramot kapni,mivel van előtte biztosíték, ami nem enged át többet az értékénél.
3.Én elhiszem,hogy te jót akarsz csak a kifejezésével van baj.Csak olvasd el a saját kommented: "ne örülj szerintem"- ez tényleg nagyon bíztatónak tűnik.
4. Nem e probléma miatt cseréltem amúgy generátort,hanem mert elromlott,csak próbáltam párhuzamot venni a két dolog között.
Amúgy gondolj bele: a nyitáshoz kell egy bizonyos amper,neked se volt meg csak,ha gázt adtál.Nem logikus?A generátor már alapjáraton nem tud rendesen tölteni,csak ha pörgeted.És amit alapjáraton tudott az nem volt elég a nyitáshoz,illetve az akksit se tudta rendesen tölteni és mint tudjuk egy-két tized amper hiány és már nem is működik rendesen.
Egy szónak is száz a vége,csere óta jó,ha majd nem lesz az,jönnek a relék,addig meg feleslegesen nem ba**tatom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. május 22. vasárnap, 22:41


ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:


Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?


ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.