InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 12:52


Tegnap nekem is szerencsém volt bemenni a kecskeméti Formont BMW-be és láttam én is, meg régebben is, hogy az E46 óradíja 5000+áfa.
Régebbi típusoknak hasonló. Az újakat már horror áron nézegetik/csinálgatják!

csatis1 írta:
KASZAMester írta:
-mivel én szinte minden nap megyek be a Bmw.-be,viszek-hozok alkatrészeket,szabad bejárásom van a szerviz részlegbe is.
-és itt Fehérváron ugy mûködik a márka szerviz,hogy minden megkezdett ora kifizetésre kerül,ami 5000+áfa.,és minden szerelési folyamatnak,megvan a pontos,gyári!!!,munka ora levezetése,és azt számolják fel a kuncsaftoknak.Nem az számit hogy mongyuk egy kuplungozást megcsinál a szervizes szerelõ 3-ora alatt,hanem hogy mennyi van rá kiirva.Tehát ha 8ora,akkor az 8x5000+áfa!!
És ez igy van!!
-és elmondanám hogy mindig tele vannak a beállok!!,nem az a lényeg hogy a KIS PISTA-oda vigye a szakszervizbe a lepukkant,csori e36-ját,és vakarozzon 1000ft.-on,abbol nem él meg egy ekkora szerviz.A lényeg hogy a szaftos,céges!!-x5,x6,e60-as csodákat ott csináltassák meg,több százezrekért,és ez a nahgy zsé.


Mester! Csak nálatok a fehérvári szervizben ilyen "olcsó" a munkadíj vagy többféle számlázási mód is létezik?
Békéscsabán voltam a márkaszervizben és elém tettek egy étlapot, amin szét volt válogatva szériánként a munkadíj. A teljesség és pontosság igény nélkül csak úgy ezrekben, tavalyi emlékezetbõl: 1-es: 10e/óra, 3-as: 11e/óra, 5-ös/x3: 13e/óra, 7-es/x5/x6: 15e/óra. Mondom ez nem szentírás, de ilyen összegekre emlékszem.
Ezek szerint lehetséges, hogy az idõszakos szerviz/átvizsgálás és az akkori javítások munkadíja kevesebb lehet, mint amikor valaki hipp-hopp betéved egy fékbetét cserére? Ezt azért nehéz elképzeli, de nem kizárt. Viszont amit leírtam az tényleg annyi!
Azért, hogy kiolvassák a computerem, másfél vagy két óra munkadíját akarták elkérni.


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 12:43


KASZAMester írta:
-mivel én szinte minden nap megyek be a Bmw.-be,viszek-hozok alkatrészeket,szabad bejárásom van a szerviz részlegbe is.
-és itt Fehérváron ugy mûködik a márka szerviz,hogy minden megkezdett ora kifizetésre kerül,ami 5000+áfa.,és minden szerelési folyamatnak,megvan a pontos,gyári!!!,munka ora levezetése,és azt számolják fel a kuncsaftoknak.Nem az számit hogy mongyuk egy kuplungozást megcsinál a szervizes szerelõ 3-ora alatt,hanem hogy mennyi van rá kiirva.Tehát ha 8ora,akkor az 8x5000+áfa!!
És ez igy van!!
-és elmondanám hogy mindig tele vannak a beállok!!,nem az a lényeg hogy a KIS PISTA-oda vigye a szakszervizbe a lepukkant,csori e36-ját,és vakarozzon 1000ft.-on,abbol nem él meg egy ekkora szerviz.A lényeg hogy a szaftos,céges!!-x5,x6,e60-as csodákat ott csináltassák meg,több százezrekért,és ez a nahgy zsé.


Mester! Csak nálatok a fehérvári szervizben ilyen "olcsó" a munkadíj vagy többféle számlázási mód is létezik?
Békéscsabán voltam a márkaszervizben és elém tettek egy étlapot, amin szét volt válogatva szériánként a munkadíj. A teljesség és pontosság igény nélkül csak úgy ezrekben, tavalyi emlékezetbõl: 1-es: 10e/óra, 3-as: 11e/óra, 5-ös/x3: 13e/óra, 7-es/x5/x6: 15e/óra. Mondom ez nem szentírás, de ilyen összegekre emlékszem.
Ezek szerint lehetséges, hogy az idõszakos szerviz/átvizsgálás és az akkori javítások munkadíja kevesebb lehet, mint amikor valaki hipp-hopp betéved egy fékbetét cserére? Ezt azért nehéz elképzeli, de nem kizárt. Viszont amit leírtam az tényleg annyi!
Azért, hogy kiolvassák a computerem, másfél vagy két óra munkadíját akarták elkérni.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 12:25


MenyusBMW írta:
Eapa írta:
MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


Felhívtam a Wallis BMW Márkaszervízt, amit bárki megtehet.
Kértem tõlük szóban árajánlatot intercooler cserére. A munkafelvevõ 2,5-3 órára taksálta a mûveletet és 30e & Áfa munkadíjra, amihez még elmondása szerint segédanyagok jöhetnek hozzá. Nem értek hozzá de patenteket és csuszkákat említett, hogy lehet azokat cserélni kell pluszban egy lökhárító csere alkalmával, tehtá az még dob akkor az összegen.
Most fogok kérni írásban is egy javítási ajánlatot és akkor kibiggyesztem ide, ha ez kell. És mivel ez HIVATALOS BMW ajánlat lesz, nyilván ez lesz akkor a tutifrankó szentírás.
Biztos amúgy nincs benne gyakorlatuk azért nem 6 perc csak.


Na itt látszik, hogy mekkora egy lehúzós banda. A lökös levételéhez alul, 4 db kis csavart kell levenni és a 2 db nagy csavart, utána lehúzni elõre a lököst az alu merevítõvel együtt és a két ködlámpa csatiját kikötni. Ehhez semmiféle patent és csúszka nem kell, csak annak aki még nem csinált vagy látott ilyet. A többirõl nincs infóm, mert rendes kocsinak nincs töltõlevegõ hûtõje

státusz KASZAMester

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 12:23


MenyusBMW írta:
Eapa írta:
MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


Felhívtam a Wallis BMW Márkaszervízt, amit bárki megtehet.
Kértem tõlük szóban árajánlatot intercooler cserére. A munkafelvevõ 2,5-3 órára taksálta a mûveletet és 30e & Áfa munkadíjra, amihez még elmondása szerint segédanyagok jöhetnek hozzá. Nem értek hozzá de patenteket és csuszkákat említett, hogy lehet azokat cserélni kell pluszban egy lökhárító csere alkalmával, tehtá az még dob akkor az összegen.
Most fogok kérni írásban is egy javítási ajánlatot és akkor kibiggyesztem ide, ha ez kell. És mivel ez HIVATALOS BMW ajánlat lesz, nyilván ez lesz akkor a tutifrankó szentírás.
Biztos amúgy nincs benne gyakorlatuk azért nem 6 perc csak.

-mivel én szinte minden nap megyek be a Bmw.-be,viszek-hozok alkatrészeket,szabad bejárásom van a szerviz részlegbe is.
-és itt Fehérváron ugy mûködik a márka szerviz,hogy minden megkezdett ora kifizetésre kerül,ami 5000+áfa.,és minden szerelési folyamatnak,megvan a pontos,gyári!!!,munka ora levezetése,és azt számolják fel a kuncsaftoknak.Nem az számit hogy mongyuk egy kuplungozást megcsinál a szervizes szerelõ 3-ora alatt,hanem hogy mennyi van rá kiirva.Tehát ha 8ora,akkor az 8x5000+áfa!!
És ez igy van!!
-és elmondanám hogy mindig tele vannak a beállok!!,nem az a lényeg hogy a KIS PISTA-oda vigye a szakszervizbe a lepukkant,csori e36-ját,és vakarozzon 1000ft.-on,abbol nem él meg egy ekkora szerviz.A lényeg hogy a szaftos,céges!!-x5,x6,e60-as csodákat ott csináltassák meg,több százezrekért,és ez a nahgy zsé.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 11. csütörtök, 12:27

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 12:18


MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.
abbahagyhatnad mar az arcoskodast... Nem jartam markaszervizbe, attol sokkal jobb helyre hordom az autot, de ha olyan okos vagy, akkor tudhatnad, hogy egy program mondja meg nekik, hogy x muveletre mennyi ido kell, ami neha valoban irrealis. Van amikor tobbet van amikor kevesebbet mond a kivitelezhetonel. Egybkent meg nem azt irtak, h masfel oras a csere, hanem h annyi munkadijat kell fizetni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 11. csütörtök, 13:14

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 11:59


Eapa írta:
MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


Felhívtam a Wallis BMW Márkaszervízt, amit bárki megtehet.
Kértem tõlük szóban árajánlatot intercooler cserére. A munkafelvevõ 2,5-3 órára taksálta a mûveletet és 30e & Áfa munkadíjra, amihez még elmondása szerint segédanyagok jöhetnek hozzá. Nem értek hozzá de patenteket és csuszkákat említett, hogy lehet azokat cserélni kell pluszban egy lökhárító csere alkalmával, tehtá az még dob akkor az összegen.
Most fogok kérni írásban is egy javítási ajánlatot és akkor kibiggyesztem ide, ha ez kell. És mivel ez HIVATALOS BMW ajánlat lesz, nyilván ez lesz akkor a tutifrankó szentírás.
Biztos amúgy nincs benne gyakorlatuk azért nem 6 perc csak.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 11:10


MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 10:48


vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 08:25


MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 07:49


Robin68 írta: Látom MenyusBMW személyében kaptunk megint egy kedves klubtársat aki nem fog nagy rajongó tábort itt toborozni

Kedves MenyusBMW. Ha bele olvasgattál volna pár topikba és böngészgetted volna ahogy azt a többi klubtárs is teszi akkor felfigyelhettél volna arra az apróságra, hogy itt általában segíteni akarnak egymásnak az emberek, véleményt, tapasztalatot megosztani egymással. Nem pedig a tudást fitogtatni.
Amúgy nem hinném, hogy bmw320d4 tekintélyét itt felül tudnád múlni. Vagy bárkiét aki már régóta klubtag....... .
De ettõl még szívesen látunk itt és osztunk meg veled is tapasztalatokat . Hátha képesek vagyunk még neked is újat mondani......


Kedves Robin!
Az én személyes tapasztalatom, mint pl. Tjanié és tuti, hogy rengeteg más fórumozóé, hogy überkafa a tuningolt BMW. De ezt már leírtam régebben, ha visszaolvasol. Errõl a kitrõl meg leírtam amit gondolok. Néztem a szavazást, miszerint a fórumozók többsége is tuningolja a bömösét és jól tesz szerintem. Aki meg nem az meg úgy teszi jól. Nem észt osztok és csak felhasználó vagyok, csak egybõl még nekem is szembetünt a kitben két felesleges dolog. Fõleg felesleges az elektronika cseréje, amikor azt újra lehetne írni, persze abban nincsen zseton a BMW számára. Tungról meg amúgy is csak az mondhat érdemben tapasztalatot, akinek benne van a kocsijában.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 10. szerda, 21:49


Robin68 írta: Látom MenyusBMW személyében kaptunk megint egy kedves klubtársat aki nem fog nagy rajongó tábort itt toborozni

Kedves MenyusBMW. Ha bele olvasgattál volna pár topikba és böngészgetted volna ahogy azt a többi klubtárs is teszi akkor felfigyelhettél volna arra az apróságra, hogy itt általában segíteni akarnak egymásnak az emberek, véleményt, tapasztalatot megosztani egymással. Nem pedig a tudást fitogtatni.
Amúgy nem hinném, hogy bmw320d4 tekintélyét itt felül tudnád múlni. Vagy bárkiét aki már régóta klubtag....... .
De ettõl még szívesen látunk itt és osztunk meg veled is tapasztalatokat . Hátha képesek vagyunk még neked is újat mondani......

Szépen szóltál!

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. március 10. szerda, 21:44


Látom MenyusBMW személyében kaptunk megint egy kedves klubtársat aki nem fog nagy rajongó tábort itt toborozni

Kedves MenyusBMW. Ha bele olvasgattál volna pár topikba és böngészgetted volna ahogy azt a többi klubtárs is teszi akkor felfigyelhettél volna arra az apróságra, hogy itt általában segíteni akarnak egymásnak az emberek, véleményt, tapasztalatot megosztani egymással. Nem pedig a tudást fitogtatni.
Amúgy nem hinném, hogy bmw320d4 tekintélyét itt felül tudnád múlni. Vagy bárkiét aki már régóta klubtag....... .
De ettõl még szívesen látunk itt és osztunk meg veled is tapasztalatokat . Hátha képesek vagyunk még neked is újat mondani......

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 10. szerda, 21:33


MenyusBMW írta:
A nagy "szakértõ úr" ismét rosszul tud valamit. Ajánlom figyelmbe az online ETK-t. 318d-tõl 330d-ig ugyanaz az intercooler van minden mocihoz.


Ez kicsit durva volt, talán nem kéne cikizni a másikat

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 10. szerda, 21:24


MenyusBMW írta: [... agyam eldobom....
Van a neten pár brutál nagy cooler 320d meg 330d, hez na azok már hoznak és azt hiszem, hogy fõleg nyomatékot.
Utánakeresek!


Nem kell eldobnod az agyad.... az már el van....

Most jön majd a kiszökik...ööööö hol is,, izé egéernél a tõtõnyomás, melyik is, izé kisebb vagy hmmmm öööö nagyobb része?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 10. szerda, 21:20


MenyusBMW írta:
A nagy "szakértõ úr" ismét rosszul tud valamit. Ajánlom figyelmbe az online ETK-t. 318d-tõl 330d-ig ugyanaz az intercooler van minden mocihoz.

Original-Ersatzteilenummern / OE-Vergleichsnummern dienen zu Vergleichszwecken:

17517789793 / 17517793370

Fahrzeug - Modell ab Baujahr:

BMW 3 (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 xd 2003-03
BMW 3 Compact (E46) 318 td 2003-03
BMW 3 Coupe (E46) 330 Cd 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 320 d 2001-09
BMW 3 Touring (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 330 xd 2003-03

Mégegyszer mondom. Ez a gyári kit egy lehúzás. Csak a program a lényeg!


Nem vagyok szakértõ, és nem akartam valótlant állítani a mérnök úrnak, és mégegyszer elnézését kérem, de E90-re kértem az ajánlatot.
Ha gondolja, tisztelt szoftverfejlesztõ úr, akkor lekérem E46-ra is...

Légyszi ne ajánlgass nekem online szarokat, azok 1 évvel le vannak maradva a webwetk-hoz képest. Az pont neked való, mivel te is lemaradtál egy kicsit...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 10. szerda, 21:26