SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. november 14. péntek, 14:38


Azt nem mondtak hogy kell - remelem nem lesz gaz - de megfogadom a tanacsod - amit korabban irtal - hogy csak eredeti.....nekem ne nyekeregjen !

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. november 14. péntek, 10:27


SoundkeY írta: Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p

"BarG thx"


Bordás szíjjakat is cseréltettél?
Ha rám hallgatsz, csak eredeti bmw szíjjakat tegyél fel. A GATES nyikkan indításkor...

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 14. péntek, 09:35


SoundkeY írta: Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p

"BarG thx"


elméletileg ha csavihuzival megfeszegetjük akkor 1bõl kiderül hogy aktuális volt-e a csere

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. november 14. péntek, 09:32


Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p

"BarG thx"

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:45


BarG írta:
Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.


Valóban végre valaki aki tisztességesen ír.
Köszönjük!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:28


BarG írta:
Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )


Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.


Végre 1 hozzáértõ

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:27


Zotyi30d írta:
Hori írta:
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot


Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta


Nagyon sok olyannal találkozok aki ezt gondolja és hangoztatja is.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:24


Zotyi30d írta:
Hori írta:
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot


Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta


Automata klíma akkor is bekapcsol, ha 4800/perc fordulattal hajtod a gépet ....

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:23


Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )


Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:17


Hori írta:
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot


Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 16:43


Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 16:11


Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 15:29


Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )



Én idén mentem eddig 54et most van 130 benne az enyém még hibátlan állapotu és én rávágom német pályán 180-200nál is a klímát

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 14:31


Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 13:07


az a baj vannak az olyan manuális klíma fanok akik esküsznek arra hogy az a jobb mert csak akkor szabad bekapcsolni a klímát ha alapjáraton ketyeg a motor ha pályán mész akkor meg ki kell nyomni a kuplungot viccc