státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 08:12


Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Szia, nem igazán ismerem az előzményeket, de nem maga a tárcsa miatt hallasz nyikkanó hangot? Úgy értem tárcsacsere volt a közelmúltban? Ha igen és tuti nem a tárcsa miatt nyikorog, akkor nem volt mostanában például vízpumpa csere vagy termosztát csere amivel hűtővíz kerülhetett a szíjra vagy bármelyik forgó felületre? (szíjtárcsa, generátor, klíma, feszítők) Akkor szokott még nyikorogni, nyikkani ha hűtővíz kerül a forgó alkatrészekre.
(esetleg bár ezt nem feltételezem és nagyon nagyon nagyon halkan mondom nem szivárog valahol a hűtővized?)
Elméletileg a conti gyári beszállító volt nem hiszem hogy nyikkani kellene neki. Én is contira cseréltem és nem nyikkan...



Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. július 28. szombat, 23:12


Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 28. szombat, 23:13

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. június 01. péntek, 22:48


lorand007 írta: Tiszteletem midnenkinek, amikor leallitom az autot ver egy nagyot , szerelo szerint generator mert v.mi kuplungos olyasmi mint a kettostomegu lengkerek, es azt is mondta hogy nem erdemes cserelni mert eleg hamar me krepal megent, volt v.kinek ilyen gondja?koszonom


Ne halgass erre a szerelőre. Ha odaüt egy nagyot, akkor valami elromlott. Ha hagyod, akkor ott szét fog menni más is, és többet fogsz fizetni. Vagy ott maradsz valahol, ahol nem tervezted.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. június 01. péntek, 19:32


Tiszteletem midnenkinek, amikor leallitom az autot ver egy nagyot , szerelo szerint generator mert v.mi kuplungos olyasmi mint a kettostomegu lengkerek, es azt is mondta hogy nem erdemes cserelni mert eleg hamar me krepal megent, volt v.kinek ilyen gondja?koszonom

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 21:19


Az van külön is meg együtt. Tehát megtudod venni csak a görgőt meg a rugós részt is.

cene írta:
jrtom írta: Ha arra gondolsz, hogy hány szíjj van rajta akkor két darab. Egy ami a klímát hajtja és egy nagyobb ami a több egységet.(generátor, vízpumpa, szervó)

cene írta: Sziasztok!
A következő alkatrészeket kell sürgősen cserélnem: ékszíj feszítő expander, 2tömegű ékszíjtárcsa, ékszíjak.
Holnap keresem M. Attilát , csak addig lenne egy primitív kérdésem, még pedig az, hogy pontosan az ékszíjak szó alatt mennyit kell érteni és milyeneket?




És az ékszíj feszítő expander az a feszítő görgő lenne?




cene
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz cene

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 20:43


jrtom írta: Ha arra gondolsz, hogy hány szíjj van rajta akkor két darab. Egy ami a klímát hajtja és egy nagyobb ami a több egységet.(generátor, vízpumpa, szervó)

cene írta: Sziasztok!
A következő alkatrészeket kell sürgősen cserélnem: ékszíj feszítő expander, 2tömegű ékszíjtárcsa, ékszíjak.
Holnap keresem M. Attilát , csak addig lenne egy primitív kérdésem, még pedig az, hogy pontosan az ékszíjak szó alatt mennyit kell érteni és milyeneket?




És az ékszíj feszítő expander az a feszítő görgő lenne?

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 20:23


Ha arra gondolsz, hogy hány szíjj van rajta akkor két darab. Egy ami a klímát hajtja és egy nagyobb ami a több egységet.(generátor, vízpumpa, szervó)

cene írta: Sziasztok!
A következő alkatrészeket kell sürgősen cserélnem: ékszíj feszítő expander, 2tömegű ékszíjtárcsa, ékszíjak.
Holnap keresem M. Attilát , csak addig lenne egy primitív kérdésem, még pedig az, hogy pontosan az ékszíjak szó alatt mennyit kell érteni és milyeneket?





cene
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz cene

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 20:16


Sziasztok!
A következő alkatrészeket kell sürgősen cserélnem: ékszíj feszítő expander, 2tömegű ékszíjtárcsa, ékszíjak.
Holnap keresem M. Attilát , csak addig lenne egy primitív kérdésem, még pedig az, hogy pontosan az ékszíjak szó alatt mennyit kell érteni és milyeneket?

csubakka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz csubakka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 20:16


Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már hasonló problémája:
E46 320D touring 2005
A feszítő görgőnek a háza van szétkopva / elrohadva, vagy elkorrodálódva, mert ha jól tudom ez egy alumínium ház, ami a motorburkolat belső felére van felerősítve. Jelenség: csipogó hangot ad ki a szíj, és minimálisan ugyan 1-2 mm-t, de mozog a feszítő görgő tengelye a házban. Ez eredményezhette, hogy egyszer a pályán egy 200as tempónál eltört a görgő tengelye, hála Istennek, minden más probléma nélkül megúsztam...

Ha jól néztem, akkor ez a képen látható 2-es alkatrész?

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Érdekelne, hogy ebből lehet-e / érdemes-e utángyártottat, vagy bontottat beszerezni vagy maradjak a gyárinál? Illetve kb milyen áron?

Hozzá teszem, az előző posztokat olvasva: 90e-rel vettem az autót 4 éve - rögtön tárcsa csere 39-ért volt utángyártott, 180-an van most benne minden gond nélkül.

Köszi előre is mindenkinek az észrevételeket!

gyurci0422
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz gyurci0422

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. február 15. szerda, 18:43


Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem hogy ismerősömnek X5-ös BMW van és az a problémája hogy a generátor ékszijfeszitő görgő csavarjának a feje feszt leszakad.Esztergáltak már hozzá csavart is de annak is leszakadt a feje.Az a kérdésem hogy mi okozhatja ezt a problémát?Segitségeteket előre is köszönöm.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 18. vasárnap, 15:48


lalada írta: Jelentem az ékszíjtárcsám megfeküdt, 202.500 km-t bírt ki.
Csere: 80 rongy gyári BMW (Made in Germany), utángyártott nem ajánlott..van akinek 3 hetet bírt.
Szét volt repedezve, előzménye: hangos lett a gép, kattogott,plusz rángatózott 2-ben 2000-3000 fordulat közt.



Corteco-t tudom ajánlani.
Abszolút gyári bmw tárcsa, csak a bmw gyári szám ki van csiszolva.

Itt az eredeti tárcsám:

http://postimage.org/image/51y67x42t/

és itt az új corteco:

http://postimage.org/image/fnvd5rxm7/

Felirat, minden passzol, kivéve a kicsiszolt gyári számot és a gyártás évszámát.

Ajánlanék egy új főtengely csavart is ha már szét lesz szedve.






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. december 18. vasárnap, 15:51

bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. december 18. vasárnap, 13:25


lalada írta: Jelentem az ékszíjtárcsám megfeküdt, 202.500 km-t bírt ki.
Csere: 80 rongy gyári BMW (Made in Germany), utángyártott nem ajánlott..van akinek 3 hetet bírt.
Szét volt repedezve, előzménye: hangos lett a gép, kattogott,plusz rángatózott 2-ben 2000-3000 fordulat közt.

Idézet:
Szia
Szia! Köszönöm de tegnap sikerült megoldanom.Sürgös volt mivel ott allt az emelön. de köszi
46.000,- ft Corteco (bmw gyári beszállító)


Kiváncsi vagyok hogy a rángást megoldja a csere,az enyém csak hangosan ciripelt és ennyi.





lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. december 18. vasárnap, 10:09


Jelentem az ékszíjtárcsám megfeküdt, 202.500 km-t bírt ki.
Csere: 80 rongy gyári BMW (Made in Germany), utángyártott nem ajánlott..van akinek 3 hetet bírt.
Szét volt repedezve, előzménye: hangos lett a gép, kattogott,plusz rángatózott 2-ben 2000-3000 fordulat közt.

Idézet:
Szia
Szia! Köszönöm de tegnap sikerült megoldanom.Sürgös volt mivel ott allt az emelön. de köszi
46.000,- ft Corteco (bmw gyári beszállító)






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 18. vasárnap, 10:10

bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 05:44


m_attila írta: Szia
Szia! Köszönöm de tegnap sikerült megoldanom.Sürgös volt mivel ott allt az emelön. de köszi
46.000,- ft Corteco (bmw gyári beszállító)


bomos535 írta: HALI! vAN VALAKINEK ELFEKVÖBEN ÉKSZIJTÁRCSÁJA 2004ES 320D-BE VAGY HOL LEHET KEDVEZÖ ÁRON BESZEREZNI?






m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 09:23


Szia

46.000,- ft Corteco (bmw gyári beszállító)


bomos535 írta: HALI! vAN VALAKINEK ELFEKVÖBEN ÉKSZIJTÁRCSÁJA 2004ES 320D-BE VAGY HOL LEHET KEDVEZÖ ÁRON BESZEREZNI?