Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2013. május 02. csütörtök, 20:25


Sziasztok, errol a gumiról van valakinek tapasztalata? 245/40 R18
HANKOOK Ventus V12 Evo K110 XL 245/40 R18 97Y




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 02. csütörtök, 20:26

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 21:33


gampetibor írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


Rendben, en sem valami extrem valtoztatasra gondoltam, de akkor megfogadom a tanacsot

Koszi


Na ne má... Nekem hátul 8,5" on van 225 és az épphogy terpeszt, elöl a 8" ra 215 került szintén épphogy terpeszt. Ha azt szeretnéd hogy terpesszen 8" ra 205 vagy annál keskenyebb kell!

Így van, keskenyebb kell! nálam elöl 8.5"on 205-ös gumi van aminek a peremvédője még így is kijjebb van a felni pereménél... sztem ez a terpesztés azért függ a gumitól és a felnitől is (Conti SC2 - AC Schnitzer type3)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 19:00


b_imi írta:



hogy ebben semmi szép nincs. ráadásul Mo.n hazsnálhatatlan, meg max krúzolni lehet vele...


Tibi: elől 225, hátul 245 8"-on. elől az oldalfal befelé dől, hátul full egyenes. ha az a lényeg, hogy a peremvédő ne feküdjön fel, akkor tárgytalan amit mondtam, csak épp értelme nem sok van szvsz. mondjuk peremvédője is válogatja, mert nekem azért furcsa, mert a peremvédő nem különül el az oldalfaltól, mint sok más guminál, hanem egybe van olvadva, ott jó masszív is az anyag.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 13:55


gampetibor írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


Rendben, en sem valami extrem valtoztatasra gondoltam, de akkor megfogadom a tanacsot

Koszi


Na ne má... Nekem hátul 8,5" on van 225 és az épphogy terpeszt, elöl a 8" ra 215 került szintén épphogy terpeszt. Ha azt szeretnéd hogy terpesszen 8" ra 205 vagy annál keskenyebb kell!





gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 12:21


MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


Rendben, en sem valami extrem valtoztatasra gondoltam, de akkor megfogadom a tanacsot

Koszi


Na ne má... Nekem hátul 8,5" on van 225 és az épphogy terpeszt, elöl a 8" ra 215 került szintén épphogy terpeszt. Ha azt szeretnéd hogy terpesszen 8" ra 205 vagy annál keskenyebb kell!

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 10:15


YELLOW írta:
MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


Rendben, en sem valami extrem valtoztatasra gondoltam, de akkor megfogadom a tanacsot

Koszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. április 20. szombat, 20:43


MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



nekem is 8-ason van 225 de már kicsit befelé dől a perem.
amúgy szerintem 8,5 széles már jó lehet. szerintem szélesebb felesleges. lehet mutat a germán sztájl, de annyira nem stabil az... ilyen utakon meg.


MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2013. április 20. szombat, 20:29


YELLOW írta:
MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....


A gumik 225/45R17-esek, a felni meg 8 coll szeles a jelenlegi, es ezt cserelnem szelesebbre. Most teljesen hagyomanyos kinezete van.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. április 20. szombat, 20:04


MavericK írta: Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?


legalább azt írd le milyen széles , vagy méretű gumijaid vannak? anélkül....

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2013. április 20. szombat, 19:53


Segitseget kernek hozzaertoktol. Szeretnek egy aranylag szeles felnit rakni az autora, szelesebbet mint maga a gumiabroncs. Normal esetben ugye siman rafeszitik az abroncsot a felnire, amitol olyan karakteres kinezete lesz a kereknek. Nem egy elrugaszkodott vad meretkulonbsegre gondolok, csak olyan esztetikusra. Ezt meg lehet csinalni a defektturo abroncsokkal is, mert azoknak ugye vastagabb az oldalfala ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. április 17. szerda, 10:57


érdekes cikk.
"Jobban járunk, ha a téli gumi használata helyett nem márkás, de új gumit veszünk nyárra, ha anyagi körülményeink nem teszik lehetővé"

http://www.origo.hu/auto/20130...yaron.html

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. április 06. szombat, 17:36




Így néz ki a KU31 akit esetleg érdekel.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. április 06. szombat, 17:38

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. április 06. szombat, 17:32


BalaBMW írta:
xmanez88 írta:
BalaBMW írta:
xmanez88 írta:

Akkor most tanultam valamit, mert szinte minden oldalon a ZR jelölést úgy magyarázzák, hogy "versenygumi" és társai... Ezen XL jelölés is van, de ha jól tudom az az erősített oldalfalat jelöli. Egyébként csak azt az egyet bánom, hogy a gumi nem peremvédős, az azért a felninek nyújt némi biztonságot.
amúgy most hogy megjön a jó idő, most jön az igazi teszt időszak





Hol láttad, hogy jön a jó idő? Az előbb néztem meg a 30 napos előrejelzést és majdnem sírtam...


Hát jövőhét közepétől napközben már 15 fokokat írnak, számomra az már jó időnek számít, és felüdülés az elmúlt fél évig tartó tél után



Így már okés. Nálam a felüdülés akkor jön mikor már napsütés is lesz hozzá!


Hát igen, jó lenne már az ember közérzete is jobb lenne, meg a nyári gumi is jobban tapadna



xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. április 06. szombat, 17:31


YELLOW írta:
xmanez88 írta:
YELLOW írta:
xmanez88 írta:
YELLOW írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Hátha tudok valakinek segíteni, nekem most KUMHO ECSTA KU31 245/40 ZR18 van a kocsin, nagyon jó tapadása van, mostanában szinte állandóan esik az eső így folyton vizes úton megyünk vele, de nagyon jól tapad. Bár még csak nemrég vettem, nem bántam meg, szerintem nagyon jó gumi.
Viszont egy kérdésem volna, gyárilag mennyinek kell lenni a profilmélységnek? mert ezek zsír újak és csak 7 mm-esek, én azt hittem minimum 8 mm-nek kell lennie.
Bár régebben valahol olvastam, hogy egy adott gyártó azonos mintázata esetén, még méretenként is eltérő lehet a profilmélység.
Remélem nem csapott be a gumis.


igen ezt mondom régóta, hogy jó gumi. én ilyet vennék már. vagy a vredi ultrac cento-t, vagy ugye a dunlop sport maxx-ot.
a profilmélység az érdekes. gyártója váltogatja.
több féle logika van benne.
1. olcsóbb gumi mélysége kisebb, ezért nem is tart addig és/vagy rosszabb az anyaga, jobban kopik.
2. de akár ezzel kombóznak is, ugye ami puhább jobban kopik, nagyobb minta, hogy tovább tartson. stb lehetne sorolni mége gyébb összefüggéseket.
egy biztos 7-9mm között változik sok mindentől függően.


Egyébként az a "poén", hogy szinte teljesen száraz úton még ki se lett próbálva, szinte mindig esik valami de ha ilyen jól megy vízen, akkor szárazon se lesz vele gond szerintem
a profilmélység témában akkor megnyugodtam, csak kicsit meg voltam ijedve, mert eredetileg a rendelésem szerint sima R18-as gumit rendeltem, néhány nappal később vettem észre, hogy ZR18-asat szereltek fel. de afelől már megnyugtattak, hogy nem jártam rosszul, mert azonos árban kaptam. te is így gondolod?
Hát akkor ez 7 mm-es, bele kell nyugodni



a ZR azt jelenti, hogy forgásirány specifikus. csak nem mindig írják oda az oldalakon, mert a mintából egyértelműen látszik...
mondom én szerintem jó gumi.
kivi elszek menniyt fogsz vele elmenni. remélem sokat jársz az autóval és 1 éven belül kiderül


Akkor most tanultam valamit, mert szinte minden oldalon a ZR jelölést úgy magyarázzák, hogy "versenygumi" és társai... Ezen XL jelölés is van, de ha jól tudom az az erősített oldalfalat jelöli. Egyébként csak azt az egyet bánom, hogy a gumi nem peremvédős, az azért a felninek nyújt némi biztonságot.
amúgy most hogy megjön a jó idő, most jön az igazi teszt időszak



tulajdonképpen igazad van a ZR-rel kapcsolatban. de általában azok mind forgásirány specifikusak. oylan gumikra kerül rá, amiknek szimetrikus a mintázata. az aszsimetrikus gumiknál az oldalfalra rá van írva, hogy outside, azaz külső oldalon kell lenni. a szimetrikusnál meg ZR-rel. de hát ki olyan hülye, hogy egy V mintás gumit fordítva tegyen fel?


hát nekem mindig gumis szereli fel, ő csak nem olyan hülye, hogy fordítva tenné fel amúgy ezek a KUMHO-nál bebiztosították magukat, mert az outside felirat is szerepel rajta
idézet a totalcaros gumidokítól, most találtam:
"A ZR egy tradicionális jelölés, a nagy teljesítményű, alacsony profilú, sportos abroncsokat jelölik vele, a pontos jelentése ZR=240 km/h felett. "




BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2013. április 06. szombat, 17:20


xmanez88 írta:
BalaBMW írta:
xmanez88 írta:

Akkor most tanultam valamit, mert szinte minden oldalon a ZR jelölést úgy magyarázzák, hogy "versenygumi" és társai... Ezen XL jelölés is van, de ha jól tudom az az erősített oldalfalat jelöli. Egyébként csak azt az egyet bánom, hogy a gumi nem peremvédős, az azért a felninek nyújt némi biztonságot.
amúgy most hogy megjön a jó idő, most jön az igazi teszt időszak





Hol láttad, hogy jön a jó idő? Az előbb néztem meg a 30 napos előrejelzést és majdnem sírtam...


Hát jövőhét közepétől napközben már 15 fokokat írnak, számomra az már jó időnek számít, és felüdülés az elmúlt fél évig tartó tél után



Így már okés. Nálam a felüdülés akkor jön mikor már napsütés is lesz hozzá!