YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 20:04


si3rrabravo írta: Érdekes a vita, a nemzetközi E46 fórumok magasztalják az asszimetrikus goodyear 2-t.

255/35/18 méretben, 200 pozitív visszajelzés csak nem elfogultság lehet.

http://www.tyrereviews.co.uk/T...-Tyres.htm

Nedves tapadását is eléggé magasra értékelték.


ja persze itt a vredestein ultrac sessenta is jó helyen van, itt is vett valaki, pedig mondtam akkor is, nem lesz jó, és végül csak úgy lett. az a baj nagyon kevés az objektív ember, sokan ha megvesznek valamit, hiába tudják, hogy rossz., nem ismerik be, mert az olyan, mintrha hülyére vették volna őket. és ezt sokan nem merik felvállalni. oké ezek névnélküli vélemények, de akkor is képesek nem őszinték lenni. ráadásul kicsit szétnéztem már más méretekben, olyan nevesincs gumik vannak elől, látszik szándékosan felpontozva vannak. szóval nekem ez sem alap.

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 09:54


Nemzetkozi forumokon azt allitjak ebbol nincs balos jobbos kulon. Egyedul arra kell figyelni, hogy az outside felirat kivul legyen, inside meg befele nezzen.

Amugy magyar gumisoknal kicsit hianycikk a tipus a meretben, egyik ficko 32 db-t var belole, aztan meg semmi nem erkezett.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 09:39


si3rrabravo írta:
anubisz írta:

Nem arról megy a vita, hogy jó,vagy nem


Van aki itt fel sem rakná az asszimetria miatt, akkor neki csak nem jó valamiért.


Hát én felraktam,már tavaly, pont a tesztek miatt, nem is azzal van a gondom,hanem, hogy az egyik oldalon miért előre, a másikon miért hátra állnak a minták,arról már nem is beszélve, hogy a márkanév is bal oldalon G vel előre pörög, jobb oldalon meg R el előre, szupi, ez így biztos nem jó olyan mintha 4 db balosat szereltek volna körbe a kocsin.

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 09:22


anubisz írta:

Nem arról megy a vita, hogy jó,vagy nem


Van aki itt fel sem rakná az asszimetria miatt, akkor neki csak nem jó valamiért.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 09:12


si3rrabravo írta: Érdekes a vita, a nemzetközi E46 fórumok magasztalják az asszimetrikus goodyear 2-t.

255/35/18 méretben, 200 pozitív visszajelzés csak nem elfogultság lehet.

http://www.tyrereviews.co.uk/T...-Tyres.htm

Nedves tapadását is eléggé magasra értékelték.


Nem arról megy a vita, hogy jó,vagy nem

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 08:27


Érdekes a vita, a nemzetközi E46 fórumok magasztalják az asszimetrikus goodyear 2-t.

255/35/18 méretben, 200 pozitív visszajelzés csak nem elfogultság lehet.

http://www.tyrereviews.co.uk/T...-Tyres.htm

Nedves tapadását is eléggé magasra értékelték.


státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 07:22


YELLOW írta:
Szemy írta: Yellow!

En ertem, hogy mit akarsz irni, csak borzasztoan pontatlanul fogalmazod meg...erre probaltam utalni. A mintazat nem hatarozza meg a gumi es az aszfalt közötti surlodast. Viszont a vizrefutasi hatarsebesseget (amikor a gumi es az aszfalt közvetlenül mar nem erintkezik) annal inkabb, bar ez egyeb mas jellemzöktöl (pl. tengelyterheles) is függ. Igy mar OK?

Szemy


én ezt vágom. de azért ha már itt járunk szárazon is van némi köze azért a mintának. pl fékezésnél szárazon tutti nem mindegy épp forgásnak merre állnak ezek a nagy baxott minták.

szerk.: nyilván szárazon, egyenletes normál tempónál nem nagyon van jelentősége, viszont a gördülés zaja más lesz, főleg a vredestein mintásnál. értem én, hogy lányegtelen, meg pl az anubisz által linkelt guminál szinte mindegy is. de látod mász is foglalkoztat a kérdés.


Velemenyem szerint szäraz utfelületen a mintäzatnak (kiveve off-road eseteben) csakis negativ hatäsa van!(kiveve persze nemi fogyasztäskülönbseget) Minden egyes baräzda csökkenti a kerek es az ut közötti felülelt nagysägät, tehät a tapadäsät is. Gondoljatok csak bele, a F1-es szäraz gumikon sincs minta, a minel nagyobb tapadäs miatt. Szerintem a baräzdäk csak a viz elvezetesere szolgälnak.
Tulajdonkeppen mind a kettö minta kivezeti a vizet az abroncs alol, de akkor is furcsa a bal-jobb különbseg, bär gondolom ezeket is kellett vhol engedelyeztetni...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 04. péntek, 05:16


Szemy írta: Yellow!

En ertem, hogy mit akarsz irni, csak borzasztoan pontatlanul fogalmazod meg...erre probaltam utalni. A mintazat nem hatarozza meg a gumi es az aszfalt közötti surlodast. Viszont a vizrefutasi hatarsebesseget (amikor a gumi es az aszfalt közvetlenül mar nem erintkezik) annal inkabb, bar ez egyeb mas jellemzöktöl (pl. tengelyterheles) is függ. Igy mar OK?

Szemy


én ezt vágom. de azért ha már itt járunk szárazon is van némi köze azért a mintának. pl fékezésnél szárazon tutti nem mindegy épp forgásnak merre állnak ezek a nagy baxott minták.

szerk.: nyilván szárazon, egyenletes normál tempónál nem nagyon van jelentősége, viszont a gördülés zaja más lesz, főleg a vredestein mintásnál. értem én, hogy lányegtelen, meg pl az anubisz által linkelt guminál szinte mindegy is. de látod mász is foglalkoztat a kérdés.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 04. péntek, 05:26

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 22:48


Yellow!

En ertem, hogy mit akarsz irni, csak borzasztoan pontatlanul fogalmazod meg...erre probaltam utalni. A mintazat nem hatarozza meg a gumi es az aszfalt közötti surlodast. Viszont a vizrefutasi hatarsebesseget (amikor a gumi es az aszfalt közvetlenül mar nem erintkezik) annal inkabb, bar ez egyeb mas jellemzöktöl (pl. tengelyterheles) is függ. Igy mar OK?

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 19:46


Szemy írta:
YELLOW írta: fizikailag biztos, hogy más a surlódás, ergó a tapadás, ezt nem magyarázza be sneki, hogy nem. azt sme hiszem el, hogy egy tervező mérnők így tervezte volna meg, hogy ellentétesen álljon a két oldalon.
én inkább maradok a szimmetrikus V mintánál, még ha hangosabb is, de legalább egy irányba néz a minta.


Szerintem meg egyaltalan nem biztos, hogy mas a fizikai surlodas szilard burkolatu szaraz uton, hiszen az erintkezö felületek anyagminösege (es meg a nagysaga is) valtozatlan. A kerdes csak az, hogy mennyiben modosul ez laza talajon vagy vizes uton, ahol mar szamitanak a barazdak...valoszinüleg elhanyagolhato a hatasa.

Az pedig, hogy a tervezömernök mit es hogyan tervez, az csak a projektvezetötöl (tagabb ertelemben a vallalat erdeketöl) függ. A költsegcsökkentes, költsegoptimalizalas a legfontosabb feladat jelenleg az autoipari cegeknel, amit a felhasznalok is elkezdtek sajnos eszrevenni. Ez van.

Szemy


ezeknek a mintáknak pont esőben van szerepük. főleg a linkelt mindánál, és itt már igenis számíthat mi merre áll. amúgy én is arra gondoltam, hogy költségcsökkentés pl az egyel kevesebb forma minden méretben. de én el nem hoznám így az autót az már tutti ilyen gumikkal, ha ellentétesen állnának.


szerk.: és ha már itt járunk az esővíz elvezetésnek is így van értelme, ha a csatorna kimegy a gumi széléig, nem megszűnik egyszer csak, mint a vredestein-nél, vagy a goodyear F1-nél, mert nagyobb víznél pont feltorlódik, gumi alatt megnő a víz nyomása, pont jobban megcsúszik. a BFG meg kivezeti totál. most nem azért mert nekem ilyen van, de csak logikusan gondoljuk végig.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 03. csütörtök, 19:55

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 19:41


YELLOW írta: fizikailag biztos, hogy más a surlódás, ergó a tapadás, ezt nem magyarázza be sneki, hogy nem. azt sme hiszem el, hogy egy tervező mérnők így tervezte volna meg, hogy ellentétesen álljon a két oldalon.
én inkább maradok a szimmetrikus V mintánál, még ha hangosabb is, de legalább egy irányba néz a minta.


Szerintem meg egyaltalan nem biztos, hogy mas a fizikai surlodas szilard burkolatu szaraz uton, hiszen az erintkezö felületek anyagminösege (es meg a nagysaga is) valtozatlan. A kerdes csak az, hogy mennyiben modosul ez laza talajon vagy vizes uton, ahol mar szamitanak a barazdak...valoszinüleg elhanyagolhato a hatasa.

Az pedig, hogy a tervezömernök mit es hogyan tervez, az csak a projektvezetötöl (tagabb ertelemben a vallalat erdeketöl) függ. A költsegcsökkentes, költsegoptimalizalas a legfontosabb feladat jelenleg az autoipari cegeknel, amit a felhasznalok is elkezdtek sajnos eszrevenni. Ez van.

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 18:42


Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.



a kérdés jó. oké, hogy van külső/belső oldal, cak a minták a két oldalon ellenkezőleg néznek.
ebben a topic-ban március 12-én (2. oldal) erről pofáztam, persze én vagyok a hülye, hisz külföldön is így teszik fel, pedig láttam olyan gumit, aminek volt normálisan párja, mint az F1-es autók gumijánál is. nem írom le még1x, olvasd el ha érdekel.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/gumi.html?p=2


Ez tuti, hogy fos az egész, ilyen nincs, hogy egyik oldalon így áll,másikon úgy áll,már a kinézet miatt se, meg nem mindegy merre nyomja ki a vizet. Ezt meg fogom kérdezni a gyártótól, Eleven a márkanév is ellenkező irányba forog, mint a másik oldalon. Szerintem tükröznie kellene a 2 oldalnak egymást. Többet nem veszek ilyet, ha ez így normális, de szerintem kizárt.


ha elolvasod a linken az írásomat, ugyanezt mondom. engem más fórumon is leugattak már emiatt, hogy akkor sem verseny körülmény, mit számít. és a durva, hogy téliben is van ilyen. én a vredestein gumijával példáloztam, ami nagyon durva a minta miatt.
mondom nem akarom ugyanazt leírni, mint amoda, d eminden okfejtésem leírtam asszem.


Sziasztok!

Finoman fogalmazva "hogy a faszba ne számítana"! Persze, hogy számít!
Gondoljatok bele, mekkora felhajtást csinálnak egy-egy marketing akcióban a mintázat tökéletessége és kialakítása miatt. Nagyon agyon dícsérik magukat és a fejlesztő mérnökeiket, azzal, hogy milyen precízen tervezték meg a mintázatot. Vagy mégsem számít?

Két lehetőség van:
-igaz a mintázat kialakításának fontossága és akkor a szimmetria/asszimetria szerint igenis kell a balos/jobbos gumi
-kifordítva az előző pontot, nem kell a jobbos/balos gumi, akkor minket akarnak nagyüzemi szinten becsapni a mintázat fontosságát hangsúlyozók

Most aztán Ki-Ki választhat a fentiek közül a saját izlésének megfelelően.

Szerintem számít.


fizikailag biztos, hogy más a surlódás, ergó a tapadás, ezt nem magyarázza be sneki, hogy nem. azt sme hiszem el, hogy egy tervező mérnők így tervezte volna meg, hogy ellentétesen álljon a két oldalon.
én inkább maradok a szimmetrikus V mintánál, még ha hangosabb is, de legalább egy irányba néz a minta.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 18:07


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.



a kérdés jó. oké, hogy van külső/belső oldal, cak a minták a két oldalon ellenkezőleg néznek.
ebben a topic-ban március 12-én (2. oldal) erről pofáztam, persze én vagyok a hülye, hisz külföldön is így teszik fel, pedig láttam olyan gumit, aminek volt normálisan párja, mint az F1-es autók gumijánál is. nem írom le még1x, olvasd el ha érdekel.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/gumi.html?p=2


Ez tuti, hogy fos az egész, ilyen nincs, hogy egyik oldalon így áll,másikon úgy áll,már a kinézet miatt se, meg nem mindegy merre nyomja ki a vizet. Ezt meg fogom kérdezni a gyártótól, Eleven a márkanév is ellenkező irányba forog, mint a másik oldalon. Szerintem tükröznie kellene a 2 oldalnak egymást. Többet nem veszek ilyet, ha ez így normális, de szerintem kizárt.


ha elolvasod a linken az írásomat, ugyanezt mondom. engem más fórumon is leugattak már emiatt, hogy akkor sem verseny körülmény, mit számít. és a durva, hogy téliben is van ilyen. én a vredestein gumijával példáloztam, ami nagyon durva a minta miatt.
mondom nem akarom ugyanazt leírni, mint amoda, d eminden okfejtésem leírtam asszem.


Sziasztok!

Finoman fogalmazva "hogy a faszba ne számítana"! Persze, hogy számít!
Gondoljatok bele, mekkora felhajtást csinálnak egy-egy marketing akcióban a mintázat tökéletessége és kialakítása miatt. Nagyon agyon dícsérik magukat és a fejlesztő mérnökeiket, azzal, hogy milyen precízen tervezték meg a mintázatot. Vagy mégsem számít?

Két lehetőség van:
-igaz a mintázat kialakításának fontossága és akkor a szimmetria/asszimetria szerint igenis kell a balos/jobbos gumi
-kifordítva az előző pontot, nem kell a jobbos/balos gumi, akkor minket akarnak nagyüzemi szinten becsapni a mintázat fontosságát hangsúlyozók

Most aztán Ki-Ki választhat a fentiek közül a saját izlésének megfelelően.

Szerintem számít.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2014. április 03. csütörtök, 18:10

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 14:39


anubisz írta: Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.



Én most rakattam fel pont ezeket a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 gumikat. Nekem nagyon bejön. Csendesek is, ami nekem fontos mert sokat pályázom és nagyon jól tapadnak. A tavalyi teszteken a 2. lett . A Continental picivel jobb, viszont jobban kopik állítólag a tesztek szerint. Az asszimetria ellen voltam én is de egyszerre úgysem látom mindkét oldalát a kocsinak és gondolom a mérnökök csak tudják mit csinálnak.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 14:34


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.



a kérdés jó. oké, hogy van külső/belső oldal, cak a minták a két oldalon ellenkezőleg néznek.
ebben a topic-ban március 12-én (2. oldal) erről pofáztam, persze én vagyok a hülye, hisz külföldön is így teszik fel, pedig láttam olyan gumit, aminek volt normálisan párja, mint az F1-es autók gumijánál is. nem írom le még1x, olvasd el ha érdekel.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/gumi.html?p=2


Ez tuti, hogy fos az egész, ilyen nincs, hogy egyik oldalon így áll,másikon úgy áll,már a kinézet miatt se, meg nem mindegy merre nyomja ki a vizet. Ezt meg fogom kérdezni a gyártótól, Eleven a márkanév is ellenkező irányba forog, mint a másik oldalon. Szerintem tükröznie kellene a 2 oldalnak egymást. Többet nem veszek ilyet, ha ez így normális, de szerintem kizárt.


ha elolvasod a linken az írásomat, ugyanezt mondom. engem más fórumon is leugattak már emiatt, hogy akkor sem verseny körülmény, mit számít. és a durva, hogy téliben is van ilyen. én a vredestein gumijával példáloztam, ami nagyon durva a minta miatt.
mondom nem akarom ugyanazt leírni, mint amoda, d eminden okfejtésem leírtam asszem.