Zoli01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Zoli01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. július 20. péntek, 12:17


Sziasztok!
E46,2005-ös,320d-m van,hosszútávon ha megyek vele (németországba)akkor 500km után elkezd világítani a motor hiba jelző lámpa.De ha kihül az autó utána már nem világít.Elvittem diagnosztikára,és légtömegmérő (megas a feszültsége) hibát jelzett a gép.Gondoltam hátha koszos,kipucoltam.Kitakarítottam ez egr szelepet is,majd töröltettem a hibát.Megint kijöttem és ugyanúgy világított a lámpa.Ki kell cserélnem?Ha így járok vele okoz-e valami gondot vagy fogyasztás növekedést?Segítségeteket előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. október 10. hétfő, 23:44


raven71 írta: Sziasztok!
1998-as 320D autóm van.
1800-as fordulatnál (2200-ig), hogyha kigyorsításom nagyon lassú, (szinte egyenletes gázt adok)bármilyen fokozatban van is, bele-bele ránt a motor.Ez a jelenség fokozódik, ha van egy kis emelkedő.
A vákumcsőre gondoltam, azt nyáron cseréltettem mert kifújt...akkor volt hasonló teljesítmény csökkenésem. De ha a gyorsításom egyenletesen emelkedő, fél gáz szintű, esetleg padlózom, semmi gond vele, megy mint állat! Légtömegmérő lehet? Vagy esetleg a vákumcső ismét???
Kérem aki tud ez ügyben, segítsen nekem! Köszönöm!

Ui: mostmár magasabb ford.szám tartományban is csinálja!


Sok értelme nincs tippelgetni, vidd el egy diagra, ott kiderül mi a gond.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz raven71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. október 10. hétfő, 17:31


Sziasztok!
1998-as 320D autóm van.
1800-as fordulatnál (2200-ig), hogyha kigyorsításom nagyon lassú, (szinte egyenletes gázt adok)bármilyen fokozatban van is, bele-bele ránt a motor.Ez a jelenség fokozódik, ha van egy kis emelkedő.
A vákumcsőre gondoltam, azt nyáron cseréltettem mert kifújt...akkor volt hasonló teljesítmény csökkenésem. De ha a gyorsításom egyenletesen emelkedő, fél gáz szintű, esetleg padlózom, semmi gond vele, megy mint állat! Légtömegmérő lehet? Vagy esetleg a vákumcső ismét???
Kérem aki tud ez ügyben, segítsen nekem! Köszönöm!

Ui: mostmár magasabb ford.szám tartományban is csinálja!

autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740i
Évjárat: 1997

státusz venyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. szeptember 28. szerda, 07:22


anubisz írta:
venyi írta: Olyan bajom van a légtömegmérővel, hogy a teszt szerint a beszívott levegő hőmérsékletét állandóan -40 C- nak érzékeli, ennek megfelelően dúsabb keveréket adagol, így nagyobb a fogyasztásom. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy csere ?


Hát ugye,azon állítgatni nem lehet,és nincs is mit. Max tisztítani,azt is módjával.Így sok választásod nincs.
Tömegmérő az méri a hőmérsékletet is? azt hittem azt külön méri más. Nemtom,csak kérdezem.
Azt hittem ez méri itt a 3-as.
http://bmwfans.info/parts/cata...ld_system/
Temperature sensor air

Nekem menet közben néha 50 fokot is kiír,onnan előröl menet közben kicsit meleg lenne ez a levegő.

Amúgy biztos én nem értek hozzá,de itt se írja,hogy mér hőfokot,és a diag se mutat levegő hőfok értéket.
http://injektor.hu/index.jsp?i...&akt=2



Azt hiszem, igazad van. A szerelőm tetette rá számítógépre, valószínűleg félreértettük egymást. Úgy tűnik, az a hőfok érzékelő hibásodhatott meg. Köszi a tippet.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 28. szerda, 07:23

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 27. kedd, 08:49


venyi írta: Olyan bajom van a légtömegmérővel, hogy a teszt szerint a beszívott levegő hőmérsékletét állandóan -40 C- nak érzékeli, ennek megfelelően dúsabb keveréket adagol, így nagyobb a fogyasztásom. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy csere ?


Hát ugye,azon állítgatni nem lehet,és nincs is mit. Max tisztítani,azt is módjával.Így sok választásod nincs.
Tömegmérő az méri a hőmérsékletet is? azt hittem azt külön méri más. Nemtom,csak kérdezem.
Azt hittem ez méri itt a 3-as.
http://bmwfans.info/parts/cata...ld_system/
Temperature sensor air

Nekem menet közben néha 50 fokot is kiír,onnan előröl menet közben kicsit meleg lenne ez a levegő.

Amúgy biztos én nem értek hozzá,de itt se írja,hogy mér hőfokot,és a diag se mutat levegő hőfok értéket.
http://injektor.hu/index.jsp?i...&akt=2



Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2011. szeptember 27. kedd, 09:38

autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740i
Évjárat: 1997

státusz venyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. szeptember 27. kedd, 07:06


Olyan bajom van a légtömegmérővel, hogy a teszt szerint a beszívott levegő hőmérsékletét állandóan -40 C- nak érzékeli, ennek megfelelően dúsabb keveréket adagol, így nagyobb a fogyasztásom. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy csere ?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 17. szombat, 18:38


Kristen76 írta:
puredirect írta:
puredirect írta: Sziasztok!

Lenne egy elég érdekes problémám a turbó légtömegmérős oldala olajos (ahol elvileg a turbó szívja a levegőt) van valakinek ötlete h ez mitől lehet? A légtömegmérőm hibás kicseréltem egy használtra egy hétig jó volt és most megint elromlott, okozhatja ezt az az elképzelhetetlen dolog hogy a turbóból valamilyne útonmódon visszafúj a levegő és beolajozza a légtömegmérőt???

Persze lehet h egy hibás légtömegmérőt vettem de akkor hogy lehet hogy 5 napig kb hibátlanul működött

Köszi a választ!


Ja egyébként ha valakit érdekel találtma egy kínai oldalt ahonnét 25 ezerért rendeltem 2db bosch légtömegmérőt (itthon 160 ezer) Tegnap rendeltem még nem jött meg de majd nyilatkozom



Be vált a légtömegmérő?


Az majd pár hónap használat után dől el


Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2011. szeptember 17. szombat, 18:34


puredirect írta:
puredirect írta: Sziasztok!

Lenne egy elég érdekes problémám a turbó légtömegmérős oldala olajos (ahol elvileg a turbó szívja a levegőt) van valakinek ötlete h ez mitől lehet? A légtömegmérőm hibás kicseréltem egy használtra egy hétig jó volt és most megint elromlott, okozhatja ezt az az elképzelhetetlen dolog hogy a turbóból valamilyne útonmódon visszafúj a levegő és beolajozza a légtömegmérőt???

Persze lehet h egy hibás légtömegmérőt vettem de akkor hogy lehet hogy 5 napig kb hibátlanul működött

Köszi a választ!


Ja egyébként ha valakit érdekel találtma egy kínai oldalt ahonnét 25 ezerért rendeltem 2db bosch légtömegmérőt (itthon 160 ezer) Tegnap rendeltem még nem jött meg de majd nyilatkozom



Be vált a légtömegmérő?


Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2011. szeptember 17. szombat, 18:32


sziasztok

Mivel kell megtisztítani a légtömegmérőt?


autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740d
Évjárat: 1999

státusz puredirect

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. augusztus 31. szerda, 11:10


puredirect írta: Sziasztok!

Lenne egy elég érdekes problémám a turbó légtömegmérős oldala olajos (ahol elvileg a turbó szívja a levegőt) van valakinek ötlete h ez mitől lehet? A légtömegmérőm hibás kicseréltem egy használtra egy hétig jó volt és most megint elromlott, okozhatja ezt az az elképzelhetetlen dolog hogy a turbóból valamilyne útonmódon visszafúj a levegő és beolajozza a légtömegmérőt???

Persze lehet h egy hibás légtömegmérőt vettem de akkor hogy lehet hogy 5 napig kb hibátlanul működött

Köszi a választ!


Ja egyébként ha valakit érdekel találtma egy kínai oldalt ahonnét 25 ezerért rendeltem 2db bosch légtömegmérőt (itthon 160 ezer) Tegnap rendeltem még nem jött meg de majd nyilatkozom



autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740d
Évjárat: 1999

státusz puredirect

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. augusztus 31. szerda, 11:06


Sziasztok!

Lenne egy elég érdekes problémám a turbó légtömegmérős oldala olajos (ahol elvileg a turbó szívja a levegőt) van valakinek ötlete h ez mitől lehet? A légtömegmérőm hibás kicseréltem egy használtra egy hétig jó volt és most megint elromlott, okozhatja ezt az az elképzelhetetlen dolog hogy a turbóból valamilyne útonmódon visszafúj a levegő és beolajozza a légtömegmérőt???

Persze lehet h egy hibás légtömegmérőt vettem de akkor hogy lehet hogy 5 napig kb hibátlanul működött

Köszi a választ!

barbrady
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz barbrady

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. május 30. hétfő, 14:08


Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata Magneti Marelli légtömegmérővel?



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. április 29. péntek, 10:30


gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Kezd lomha lenni az autó sajnos... És nagyon esélyes,a légtömegmérő problémája szerintem! Alacsonyabb fokozatokban is olyan 2000-se fordulatnál tér észhez az autó... Onnan 3500-4000ig nincs probléma! Eddig volt olyan időszak,hogy néha jól gyorsult olyan 1500-1600as fordulatról is,de egyre ritkább! :S Az EGR-szelep 1-2 hónapja volt takarítva... Ennek a szűrőnek a tisztításán gondolkozom:
Nyomás átalakító szűrő tisztítása

Szerelgettem már a vasat,de nemtudom hogy belekezdjek e egyedül... Mert valószínű hogy ez ellehet koszolódva elég szépen... Ötletek?


Egyszerű a megoldás,nekem is légtömegmérő volt a gondom. Tehát: Húzd le a légtömegmérő csatiját és menj vele egy kört! Ha így már jól működik és húz,nem ingadozik akkor l.mérő csere és kész! Kb 35 rugó az ára! Hali

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. április 29. péntek, 09:52


Sziasztok!

Kezd lomha lenni az autó sajnos... És nagyon esélyes,a légtömegmérő problémája szerintem! Alacsonyabb fokozatokban is olyan 2000-se fordulatnál tér észhez az autó... Onnan 3500-4000ig nincs probléma! Eddig volt olyan időszak,hogy néha jól gyorsult olyan 1500-1600as fordulatról is,de egyre ritkább! :S Az EGR-szelep 1-2 hónapja volt takarítva... Ennek a szűrőnek a tisztításán gondolkozom:
Nyomás átalakító szűrő tisztítása

Szerelgettem már a vasat,de nemtudom hogy belekezdjek e egyedül... Mert valószínű hogy ez ellehet koszolódva elég szépen... Ötletek?

Qucsy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Qucsy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 326

Elküldve: 2011. április 02. szombat, 23:10


gyorilaszlo írta:
BarG írta:
Robinson írta: Sziasztok!

Akkor msot végülis a hibás légtömegmérő milyen jelenségeket okozhat? Össze tudnánk szedni egy listába?


- Ha legmagasabb fokozatban nyomsz egy tőgázt 2000-es fordulaton, akkor jó légtömegmérőnél mondjuk felmegy 18-20 literig a pillanatnyi fogyasztásod, rossz légtömegmérőnél meg csak 10-15 literig.
- Hiába nyomogatod a gázt, juszt se füstöl az autód.


Hali!

Olvasgattam ezt a témát,aztán gondoltam kipróbálom nálam mi az ábra! Az autó nem füstöl,jól húz,és általában elég jól reagál a gázadásokra,nem esik vissza a fordulatszám! Legmagasabb fokozatban,2000-es fordulaton tőgáznál,16 literig megy fel a pillanatnyi fogyasztásom! A fogyasztás ilyen kellemes időben 5-6 liter körül mozog,attól függ mennyire hajtom! Viszont olyan ritkán előfordul,hogy nem mindig megy ugyanúgy az autó... Valamikor jobban húz,valamikor nem... De ritka! Megelőzés képpen mit ajánlotok?


egy időben nálam problémás volt a légtömegmérő, ezt mondták a szervízbe..nem húzott és a fordulatom le és le esett..szinte beremegett az autóm..1szer 1 autó vixolás közben gondoltam 1et leszedtem a légtömegmérőmet és ha már ott vagyok kitisztítottam a pillangó szelepemet..ami olyan mocskos volt hogy csoda hogy nyílt..és a pillangószelepet nyító bovdenemet is kijjebb engedtem..azóta ezek a problémáim már nem állnak fen és a légtömegmérőmet sem kellet kicserélni..