autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz kchris

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 12:09


Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 09:12


Pete78 írta:
Pete78 írta: Szep napot mindenkinek. P340 (bank1) hibakoddal vezermutengely-jelado hibam van. Tobben irtatok mar itt hogy csereltetek. A problemam, hogy ket fajta szenzort talaltam az enyemhez, az egyik csatlakozoja egyenes, a masike 90 fokos. Melyiket kell beletenni? 2001 e46 facelift elotti modell.
Koszonom


Senki?


amúgy mennyivel egyszerűbb volna megnézni milyen van benne...
de ez alapján egyenes kell:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2063

Pete78
autója adatai
Széria: 7
Típus: F01
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2009

státusz Pete78

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 08:54


Pete78 írta: Szep napot mindenkinek. P340 (bank1) hibakoddal vezermutengely-jelado hibam van. Tobben irtatok mar itt hogy csereltetek. A problemam, hogy ket fajta szenzort talaltam az enyemhez, az egyik csatlakozoja egyenes, a masike 90 fokos. Melyiket kell beletenni? 2001 e46 facelift elotti modell.
Koszonom


Senki?

flenfer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz flenfer

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 154

Elküldve: 2016. december 13. kedd, 19:39


gulyi írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...


Hali
nem lehet kinyomó csapágy! nyomd ki a kuplungot akkor elhallgat-e


Nálam a szag a kipufogó rezgőcső kilyukadása miatt jött be, cseréje után a szag megszünt, de alapjáraton elég rendesen ciripelő hangot adott. Kb. fél év után elhallgatott.

gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2016. december 13. kedd, 00:01


gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...


Hali
nem lehet kinyomó csapágy! nyomd ki a kuplungot akkor elhallgat-e


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 22:09


YELLOW írta:
gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.


Köszi szépen a választ! Ma voltam szerelőnél ott is hasonlót mondtak... Már csak a kipufogó szag forrását kell megtalálni...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. december 12. hétfő, 22:30

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 22:08


borbelyi írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem az a gondom, hogy időnként csobogó víz hangot hallok a motor felől menet közben. Mi okozhatja ezt? Levegős a hűtővíz rendszer?
Köszönöm a segítő ötleteket!


Senki?


Egyik ismerősömnek a Superb-jével volt ilyen és a hűtő víz levegősödött... Megoldották végül, szerintem nálad is ez lehet...


borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 18:20


borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem az a gondom, hogy időnként csobogó víz hangot hallok a motor felől menet közben. Mi okozhatja ezt? Levegős a hűtővíz rendszer?
Köszönöm a segítő ötleteket!


Senki?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2016. december 12. hétfő, 15:44


gueszka írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!


hát nem tudom, én nem hallok rendellenességet, bár erről jobban tudna olyan nyilatkozni, akinek ilyen motor verdája van és jó is a motorja.
nekem úgy tűnik szép hangja van. ha esetleg a cicergésre gondolsz, az szerintem biztos nem lánc hiba. esetleg valami takaró elem rezonálhat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2016. december 11. vasárnap, 20:30


gueszka írta:
YELLOW írta:
gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.


Igazából volt hogy a leömlőnél volt gond, még a DPF előtt és amikor az a szag jött be, azt lehetett érezni, hogy kipufogó, nagyon szúrós szaga volt, ez meg inkább ilyen savanyú... Volt leszedve a részecskeszűrő tisztítani, de gondolom ha sérült lenne, akkor kifújna meg hangja is lenne... :S


Sziasztok,

Igazából lenne még egy kérdésem, ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, gázadásnál egy ciripelő hang hallatszik, amikor elveszem a gázt:

1: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
2: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be
3: https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Az első videón hallatszik talán a legjobban... Azt tudni kell, hogy volt vezérlés cserén az autó (N47D20C) márkaszervízben, viszont nagyon sok minden rosszul lett összerakva, leömlő stb... ezek már javítva lettek... Nagyon dühít a dolog, mi van ha a vezérlés felől jön a hang? Lehet valami ott is rosszul lett összerakva? Most lógatassam ki a motort megint valakivel?

Ti hallotok valamit? Tudtok esetleg valami támpontot adni?

Köszi a tippeket!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. december 11. vasárnap, 09:20


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na hali!
Újabb gondom akadt. Így kezdődött. A kocsiból egyre jobban elkezdett fogyni az olaj.
Aztán már látható is volta kocsi alatt az olajfolt. Úgy voltam vele, hogy majd megnézetem.
Közben ránéztem a vízszintre is és 1 litert rá kellett töltenem./másfél éve nem volt rátöltve/. Viszont a mai nap mentem a kocsival és kigyulladt a sárga olajos lámpa.
Mondom félreállok, töltök rá egy kicsit. A motorháztetőt felemelve gondoltam kihúzom a nívót hogy tényleg kevés e az olaj és hát kicsapott belőle az olaj és forrt, rotyogott az egész a csőben és köpködött össze vissza mindent. Gyorsan visszanyomtam a pálcát!
Hazaérve megnéztem és ott is forrt ugye meg viszont a hűtővíz betöltő melletti vastag vízcső kő kemény volt! Elkezdtem keresni a hibát. A vizet és olajat leengettem, hogy megnézzem keveredtek e, de nem látszott rajta, hogy igen. Aztán vissza az egész és újra próba. Üzem meleg motornál megint forrt a nívónál az olaj viszont a lenti visszatérő hűtőcsövem hideg volt ezért kivettem a termosztátot megnézni. Próba. És a visszatérő is meleg volt rendesen,cső nem keményedett viszont a forrás megmaradt. Aztán megnéztem a kartercsöveket. Ha a fenti csövet lehúztam ami látszik a videón akkor nem forrt semmi hangot nem adott, amint visszadugtam forrt és nyomta kifele az olajat. Karterszűrő ki, tisztítása, csövek ki és tisztítása, majd össze az egész. Sajna a gond megmaradt bár egy kicsivel enyhébb lett a bugyogása! Valaki tapasztalat vagy ötlet, hogy mi lehet ez?!
Hengerfej vagy valami az olaj karterban eldugult?! Ja és olajnyomás van megnéztem azt is...

https://www.youtube.com/watch?v=ZcNxDxbKdT4


hát én is karterszűrőt akartam volna mondani. viszont lehet túl sok kipuff gáz jut bele. lehet hengerfejtömítés enged át. egyébként olajat lehet pont a szintjeladónál engedi el.


A nívópálca csövének a tövénél van ugye egy o gyűrű és ott nyomja kifele
Akkor csak nem úszom meg egyszerűen

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2016. december 11. vasárnap, 09:17


Pitykoo írta: Na hali!
Újabb gondom akadt. Így kezdődött. A kocsiból egyre jobban elkezdett fogyni az olaj.
Aztán már látható is volta kocsi alatt az olajfolt. Úgy voltam vele, hogy majd megnézetem.
Közben ránéztem a vízszintre is és 1 litert rá kellett töltenem./másfél éve nem volt rátöltve/. Viszont a mai nap mentem a kocsival és kigyulladt a sárga olajos lámpa.
Mondom félreállok, töltök rá egy kicsit. A motorháztetőt felemelve gondoltam kihúzom a nívót hogy tényleg kevés e az olaj és hát kicsapott belőle az olaj és forrt, rotyogott az egész a csőben és köpködött össze vissza mindent. Gyorsan visszanyomtam a pálcát!
Hazaérve megnéztem és ott is forrt ugye meg viszont a hűtővíz betöltő melletti vastag vízcső kő kemény volt! Elkezdtem keresni a hibát. A vizet és olajat leengettem, hogy megnézzem keveredtek e, de nem látszott rajta, hogy igen. Aztán vissza az egész és újra próba. Üzem meleg motornál megint forrt a nívónál az olaj viszont a lenti visszatérő hűtőcsövem hideg volt ezért kivettem a termosztátot megnézni. Próba. És a visszatérő is meleg volt rendesen,cső nem keményedett viszont a forrás megmaradt. Aztán megnéztem a kartercsöveket. Ha a fenti csövet lehúztam ami látszik a videón akkor nem forrt semmi hangot nem adott, amint visszadugtam forrt és nyomta kifele az olajat. Karterszűrő ki, tisztítása, csövek ki és tisztítása, majd össze az egész. Sajna a gond megmaradt bár egy kicsivel enyhébb lett a bugyogása! Valaki tapasztalat vagy ötlet, hogy mi lehet ez?!
Hengerfej vagy valami az olaj karterban eldugult?! Ja és olajnyomás van megnéztem azt is...

https://www.youtube.com/watch?v=ZcNxDxbKdT4


hát én is karterszűrőt akartam volna mondani. viszont lehet túl sok kipuff gáz jut bele. lehet hengerfejtömítés enged át. egyébként olajat lehet pont a szintjeladónál engedi el.

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2016. december 11. vasárnap, 00:14


Sziasztok!

Nekem az a gondom, hogy időnként csobogó víz hangot hallok a motor felől menet közben. Mi okozhatja ezt? Levegős a hűtővíz rendszer?
Köszönöm a segítő ötleteket!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. december 10. szombat, 23:00


Na hali!
Újabb gondom akadt. Így kezdődött. A kocsiból egyre jobban elkezdett fogyni az olaj.
Aztán már látható is volta kocsi alatt az olajfolt. Úgy voltam vele, hogy majd megnézetem.
Közben ránéztem a vízszintre is és 1 litert rá kellett töltenem./másfél éve nem volt rátöltve/. Viszont a mai nap mentem a kocsival és kigyulladt a sárga olajos lámpa.
Mondom félreállok, töltök rá egy kicsit. A motorháztetőt felemelve gondoltam kihúzom a nívót hogy tényleg kevés e az olaj és hát kicsapott belőle az olaj és forrt, rotyogott az egész a csőben és köpködött össze vissza mindent. Gyorsan visszanyomtam a pálcát!
Hazaérve megnéztem és ott is forrt ugye meg viszont a hűtővíz betöltő melletti vastag vízcső kő kemény volt! Elkezdtem keresni a hibát. A vizet és olajat leengettem, hogy megnézzem keveredtek e, de nem látszott rajta, hogy igen. Aztán vissza az egész és újra próba. Üzem meleg motornál megint forrt a nívónál az olaj viszont a lenti visszatérő hűtőcsövem hideg volt ezért kivettem a termosztátot megnézni. Próba. És a visszatérő is meleg volt rendesen,cső nem keményedett viszont a forrás megmaradt. Aztán megnéztem a kartercsöveket. Ha a fenti csövet lehúztam ami látszik a videón akkor nem forrt semmi hangot nem adott, amint visszadugtam forrt és nyomta kifele az olajat. Karterszűrő ki, tisztítása, csövek ki és tisztítása, majd össze az egész. Sajna a gond megmaradt bár egy kicsivel enyhébb lett a bugyogása! Valaki tapasztalat vagy ötlet, hogy mi lehet ez?!
Hengerfej vagy valami az olaj karterban eldugult?! Ja és olajnyomás van megnéztem azt is...

https://www.youtube.com/watch?v=ZcNxDxbKdT4




Vadasz69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Vadasz69

Újonc

Elismertség: 22% (2 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. december 10. szombat, 19:50


Sziasztok!

A héten boldog tulajdonosa lettem egy x3-nak 20d 150le 2007-es évjárat.
Ez a 3.BMW-m e46 volt az első azt cseréltem e90-re majd jött mellé ez.

A következő problémát észleltem az autónál.Hidegen könnyedén elindul majd azonnal le is áll.Ha nyomok neki indításnál kb 4-5mp-ig egy kevés gázt utána minden rendben egyenletesen jár az autó.Melegen semmi gond nincs vele indul szépen és jár is.
Rátettük gépre dpf-fel kapcsolatos hibát dobott.
Elképzelhető,hogy ez okozza a jelenséget vagy valami más oka lehet?
Szerdán viszem vissza az autót a barátomhoz,addig is gondoltam megkérdezem valaki tapasztalt-e hasonlót vagy tud-e valamit mondani róla.
Előre is köszönöm a segítséget.