lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 06. hétfő, 19:23


Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.


Az autó nem járo képest sajnos és 300kmröl vettem holnap fel hivom vissza adja a pénzt meg a rezsimet mert autó nem 270kmre van tervezve utána meg hal szoval ideges vagyok rendesen


Nyugodj meg. Es ne hagyd magad leräzni,meg ätverni.


Ac puma volt a rossz, de most már üzemel.


Te csinältattad meg?

Leni007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Leni007

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. július 06. hétfő, 19:21


lantika írta:
Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.


Az autó nem járo képest sajnos és 300kmröl vettem holnap fel hivom vissza adja a pénzt meg a rezsimet mert autó nem 270kmre van tervezve utána meg hal szoval ideges vagyok rendesen


Nyugodj meg. Es ne hagyd magad leräzni,meg ätverni.


Ac puma volt a rossz, de most már üzemel.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 20:58


Leni007 írta:
lantika írta:
Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.


Az autó nem járo képest sajnos és 300kmröl vettem holnap fel hivom vissza adja a pénzt meg a rezsimet mert autó nem 270kmre van tervezve utána meg hal szoval ideges vagyok rendesen


Nyugodj meg. Es ne hagyd magad leräzni,meg ätverni.

Leni007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Leni007

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 20:52


lantika írta:
Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.


Az autó nem járo képest sajnos és 300kmröl vettem holnap fel hivom vissza adja a pénzt meg a rezsimet mert autó nem 270kmre van tervezve utána meg hal szoval ideges vagyok rendesen

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 17:02


Leni007 írta: Holnap szerviz


A szerviz neked penzbe kerül. Vidd vissza. Az elado biztosan tudta,hogy baja van az autonak,ezert eladta.

Leni007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Leni007

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 16:36


Holnap szerviz


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 16:14


Leni007 írta:
KGR írta:
Leni007 írta: Sziasztok bajba vagyok 99es 320dröl van szó, tegnap vettem a bmw 100km meg tettem autópályán és nagyobb gáz adásra torpant majd ismét majd ugy meg torpant le állt és ennyi nem indul forgat és semmi!! Nem tudom ac pumpának milyen hangank kellene lenni de ez csak kattog, az egr se mocskos.légy szives segitsetek!!!


Szia! Gondolom külföldi vagy és emiatt töröd a Magyart.

Van hibaüzenet? Érdemes lenne kiolvasni. Vaterán kapsz 2 eFt-ért ELM327-et. Arra jó, hogy megmondja mi a tárolt hibaüzenet.


Albán


Akkor ne sokat szorakozz,vidd vissza. Ha nem akarja az elado javittatni,vagy visszaadni a penzd akkor mond neki,hogy jogi utra tereled a dolgot. Jogodban äll az eladot javittatäsra kötelezni.
(Pastaj ju nuk do të argëtojë shumë, të marrë atë përsëri. Në qoftë se shitësi nuk dëshiron për të riparuar, ose kthimin e parave që ai është thënë për të marrë diçka dërgimit ligjore. Ju keni të drejtë qëndron shitësi është i detyruar riparuar.)


Leni007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Leni007

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 14:09


KGR írta:
Leni007 írta: Sziasztok bajba vagyok 99es 320dröl van szó, tegnap vettem a bmw 100km meg tettem autópályán és nagyobb gáz adásra torpant majd ismét majd ugy meg torpant le állt és ennyi nem indul forgat és semmi!! Nem tudom ac pumpának milyen hangank kellene lenni de ez csak kattog, az egr se mocskos.légy szives segitsetek!!!


Szia! Gondolom külföldi vagy és emiatt töröd a Magyart.

Van hibaüzenet? Érdemes lenne kiolvasni. Vaterán kapsz 2 eFt-ért ELM327-et. Arra jó, hogy megmondja mi a tárolt hibaüzenet.


Albán

KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 12:47


Leni007 írta: Sziasztok bajba vagyok 99es 320dröl van szó, tegnap vettem a bmw 100km meg tettem autópályán és nagyobb gáz adásra torpant majd ismét majd ugy meg torpant le állt és ennyi nem indul forgat és semmi!! Nem tudom ac pumpának milyen hangank kellene lenni de ez csak kattog, az egr se mocskos.légy szives segitsetek!!!


Szia! Gondolom külföldi vagy és emiatt töröd a Magyart.

Van hibaüzenet? Érdemes lenne kiolvasni. Vaterán kapsz 2 eFt-ért ELM327-et. Arra jó, hogy megmondja mi a tárolt hibaüzenet.

Leni007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Leni007

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. július 05. vasárnap, 12:08


Sziasztok bajba vagyok 99es 320dröl van szó, tegnap vettem a bmw 100km meg tettem autópályán és nagyobb gáz adásra torpant majd ismét majd ugy meg torpant le állt és ennyi nem indul forgat és semmi!! Nem tudom ac pumpának milyen hangank kellene lenni de ez csak kattog, az egr se mocskos.légy szives segitsetek!!!

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 13:53


Tanyasi15 írta:
lantika írta:
Tanyasi15 írta: Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.


Kerj szakertöi vizsgälatot a hätso fekrendszerre,illetve csak van valaki aki tanusitani tudja,hogy nem volt a balesetet megelözöen ABS hibäd. Probälj meg mäsik szakertöt kerni,vagy akär sajät penzen egyet megbizni,aki ujbol kivizsgälja az esetet. Nem ertem,hogy ha a szerelö szerint vilägitott az ABS akkor miert nem szolt neked? (Ezt azert kerdezd meg a szakertötöl) Vegsö esetben polgäri per a szerelö ellen.(kb 1000 evig is tarthat)
Illetve szakszervizben ki kell olvastatni az ÖSSZES tärolt hibakodot az autobol,es azon lätszik,hogy az ABS mikor is nem tudott megfelelöen müködni. Fontos,hogy neves szerviz legyen pl BOSCH,BMW märkaszerviz,mert egy kis maszek ältal kiadott papirt semmibe fognak venni.




Üdv!

Nagyon köszönöm a segítségét. Sajnos az új szakértőre vonatkozó idnítványt a bíróság elutasította, nem látta indokoltnak. Ezért, bár készíttettem egy véleményezést egy független szakértőtől, azt nem fogadták el. Abban is szerepel, hogy az ABS, és összességében a vizsgálatok nem voltak megfelelően elvégezve, illetve az elvégzettek alapján nem zárható ki a hirtelen fellépő meghibásodás. Mivel a kirendelt szakértő kellően szétbontotta a hátsó fékeket, ABS-t ahhoz, hogy további vizsgálatot ne lehessen rajta végezni (pl. letörte a légtelenítő csavart), így a járművet érdemlegesen újravizsgálni nem lehet. A hibakód kiolvasására mindjárt megkérek valakit, hátha az tényleg igazolhatná, hogy mikortól állt fenn az ABS hibajelzés. Pl. ezt miért nem végzik el egy igazságügyi szakértés esetén, nem is értem. Továbbá azt sem tudom, hogy hogyan végezhetett rajta el gyorsulás, meg egyéb sebesség és fékerő, stb. vizsgálatokat, mikor a járművet a kiérkező tűzoltók áramtalanították (szétverték a kocsi elejét és kibontották belőle az akksit), továbbá legalább 1 hátsó kerék defektes lett, és az autómentőre való felhúzáskor a jármű alá szorult betonpadkáról szó szerint lerántották az autót, tehát véleményem szerint kicsi az esélye annak, hogy a baleset után a kocsin bármilyen szimuláció helyes lenne (persze nem tudom, hogy milyen módszerek vannak, de a vizsgálatra nem hívták meg az érintett képviselőjét, így a szakértő azt csinált amit akart). A tanúk megvoltak, de szinte letojta a bíró, amit mondtak
Még egyszer kösz!




Azert remelhetöleg van jo ügyveded. Az,hogy nem fogadta el az ältalad keszittetett független szakertöi velemenyt nem jelent semmit. Jogodban äll ez miatt kifogäst benyujtani,es ezt a kifogäst nem az ügyet tärgyalo biro dönti el,hanem a mäsodfoku birosäg hoz döntest,hogy a biro köteles e,vagy sem ezt a beadvänyodat elfogadni.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 25. csütörtök, 14:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1994

státusz Tanyasi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 13:04


lantika írta:
Tanyasi15 írta: Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.


Kerj szakertöi vizsgälatot a hätso fekrendszerre,illetve csak van valaki aki tanusitani tudja,hogy nem volt a balesetet megelözöen ABS hibäd. Probälj meg mäsik szakertöt kerni,vagy akär sajät penzen egyet megbizni,aki ujbol kivizsgälja az esetet. Nem ertem,hogy ha a szerelö szerint vilägitott az ABS akkor miert nem szolt neked? (Ezt azert kerdezd meg a szakertötöl) Vegsö esetben polgäri per a szerelö ellen.(kb 1000 evig is tarthat)
Illetve szakszervizben ki kell olvastatni az ÖSSZES tärolt hibakodot az autobol,es azon lätszik,hogy az ABS mikor is nem tudott megfelelöen müködni. Fontos,hogy neves szerviz legyen pl BOSCH,BMW märkaszerviz,mert egy kis maszek ältal kiadott papirt semmibe fognak venni.




Üdv!

Nagyon köszönöm a segítségét. Sajnos az új szakértőre vonatkozó idnítványt a bíróság elutasította, nem látta indokoltnak. Ezért, bár készíttettem egy véleményezést egy független szakértőtől, azt nem fogadták el. Abban is szerepel, hogy az ABS, és összességében a vizsgálatok nem voltak megfelelően elvégezve, illetve az elvégzettek alapján nem zárható ki a hirtelen fellépő meghibásodás. Mivel a kirendelt szakértő kellően szétbontotta a hátsó fékeket, ABS-t ahhoz, hogy további vizsgálatot ne lehessen rajta végezni (pl. letörte a légtelenítő csavart), így a járművet érdemlegesen újravizsgálni nem lehet. A hibakód kiolvasására mindjárt megkérek valakit, hátha az tényleg igazolhatná, hogy mikortól állt fenn az ABS hibajelzés. Pl. ezt miért nem végzik el egy igazságügyi szakértés esetén, nem is értem. Továbbá azt sem tudom, hogy hogyan végezhetett rajta el gyorsulás, meg egyéb sebesség és fékerő, stb. vizsgálatokat, mikor a járművet a kiérkező tűzoltók áramtalanították (szétverték a kocsi elejét és kibontották belőle az akksit), továbbá legalább 1 hátsó kerék defektes lett, és az autómentőre való felhúzáskor a jármű alá szorult betonpadkáról szó szerint lerántották az autót, tehát véleményem szerint kicsi az esélye annak, hogy a baleset után a kocsin bármilyen szimuláció helyes lenne (persze nem tudom, hogy milyen módszerek vannak, de a vizsgálatra nem hívták meg az érintett képviselőjét, így a szakértő azt csinált amit akart). A tanúk megvoltak, de szinte letojta a bíró, amit mondtak
Még egyszer kösz!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 25. csütörtök, 13:09

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 12:19


Tanyasi15 írta: Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.


Kerj szakertöi vizsgälatot a hätso fekrendszerre,illetve csak van valaki aki tanusitani tudja,hogy nem volt a balesetet megelözöen ABS hibäd. Probälj meg mäsik szakertöt kerni,vagy akär sajät penzen egyet megbizni,aki ujbol kivizsgälja az esetet. Nem ertem,hogy ha a szerelö szerint vilägitott az ABS akkor miert nem szolt neked? (Ezt azert kerdezd meg a szakertötöl) Vegsö esetben polgäri per a szerelö ellen.(kb 1000 evig is tarthat)
Illetve szakszervizben ki kell olvastatni az ÖSSZES tärolt hibakodot az autobol,es azon lätszik,hogy az ABS mikor is nem tudott megfelelöen müködni. Fontos,hogy neves szerviz legyen pl BOSCH,BMW märkaszerviz,mert egy kis maszek ältal kiadott papirt semmibe fognak venni.




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. június 25. csütörtök, 12:24

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1994

státusz Tanyasi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 11:17


Kedves Fórumozók!

EGy 1994-es 318i BMW-vel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, a probléma összetett, ezért teszem fel kérdéseimet ezen a felületen.

A gépjármű ABS-es, és egy hátsó búgó hang miatt egy szerelő kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat. A csere közben tájékoztatásul közölte, hogy kopottak a fékbetétek, ezért cseréje indokolt, majd azt is kicserélte. Sem az egész szerelés előtt, de még a szerelést követő 2 napon sem jelzett semmilyen hibát, normál használat mellett semmilyen tapasztalható rendellenesség nem lépett fel. 2 nap után egy baleset elkerülése végett vészfékezés történt, amikor a következő dolog történt:
- a két első fék és az ABS működött (a féknyomok szaggatottak voltak)
- a hátsó fék 20 méteren keresztül semmit sem fogott, a pedál beesett és csak később ugrott vissza a helyére
- kigyulladt az ABS lámpa és azóta is világít

A baleset sajnos így nem volt elkerülhető, mert a jármű irányíthatatlanná vált. A kirendelt szakértő szerint, idézem:
A vizsgálatok eredményeiből következik, hogy a hátsó fékkörben a nyomás az ABS egység hibája miatt nem épül ki. Ennek feltárására az ABS egység kiszerelése, és azokon a helyeken, ahol a szelepekhez hozzá lehetett férni megbontásra került. E vizsgálatok során a vizsgálható helyeken rendellenesség nem volt tapasztalható. Ebből az következik, hogy az egyébként nem javítható és szétszerelhető ABS egység belső szerkezeti elemeiben annak mechanikus elhasználódása miatt alakult ki az a tömítetlenség, ami miatt a főfékhenger hátsó körébe kilépő nyomás nem tud kiépülni és a fékfolyadék az ABS egységen keresztül visszafolyik a fékfolyadék tartályba.

A szakértő szerint tehát a gépkocsi ABS-e a folyamatos elhasználódás miatt ment tönkre, amit ugye jeleznie kellett volna a lámpának, és a szerelő, aki javította azt állította, hogy égett, mikor hozzákerült a jármű. Ez természetesen nem igaz, viszont egy tagadás-egy állításnál a szakértő szava elég mérvadó, az meg a fentieket állapította meg.

És akkor a kérdés: Akár a csapágycserekor, vagy a fékbetétek cseréjekor a szerelő tudott e olyan szakszerűtlen dolgot elkövetni, ami vészfékezéskor a fenti üzemzavart váltja ki? Gondolok itt valamiféle geometriai alakváltozásra (pl. kalapáccsal úgy ütött fel, vagy meg valamit, ami elváltozott, és ez hatással lehet), vagy rossz összeszerelésre.
Sajnos tényleg az általam felvázolt történet az igaz, viszont mindenáron azt akarják bizonyítottnak látni, hogy a vezető tudatában volt, hogy rossz a kocsi, mert égett a lámpa, és nem firtatják a szerelő felelősségét, ezért kérnék segítséget. Ha van olyan verzió, vagy akár több is, ami cáfolja a fenti szakértői állítást, vagy egy másik, de reális alternatívát jelent, az nagy segítség lenne.
Előre is mindenkinek köszönöm, és egy jó tanács mindenkinek: ötször gondolja át mindenki, hova viszi javítani az autóját, mert még börtönbe is kerülhetsz a gondatlan szerelő miatt.

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 10:34


p1tyeszka írta: Sziasztok! Korábban már írtam egy másik totyikban, hogy néha leáll az autó. Ilyenkor az akksi és az olajvisszajelző pirosan világít, szervó nincs. Rádió, világítás minden megy tovább, indítom, pöcre indul, gurul tovább. Tegnap előtt ezt kanyarba produkálta ami nem volt valami f*sza! Megjegyzem, hogy csak lassú tempónál jelentkezik ez a probléma a kuplung benyomásakor. Figyeltem tegnap, hogy ekkor az alapjárat a minimum alá esik és amiatt fulladhat le. Hibakód és semmiféle más rendellenesség nincs. Fél doboz féktisztítót nyomtunk rá tegnap, hátha valahol falsot szív, de nem. Légtömegmérő kipucolva, üzemanyagszűrő is új. Javasoltak folytószelep tisztítást mert nem nagyon volt hajtva az autó és csak rövid távon használták.
Ti mit gondoltok?


Szia! Hasonló volt nekem is. Bár az enyém benzines. Üzemanyagszivattyú volt az egyik hibás, utána nem sokkal pedig főtengely jeladó. Szinte ugyanezt csinálta. Előzés közben kicsit érdekes volt