kempelen írta:
wizzaerr írta:
Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni
www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?
Kissé még mindig szkeptikus vagyok. Nem egy meggyőző írás. Egyrészt semmit sem látni a módosított pillangószelepből és az enyém is 2004 júniusi gyártású és még a fémszelepek voltak benne. Másrészt sehol nem találok a neten olyan képet, ami a módosítottat használná vagy mutatná.
Megkérdezhetem, hogy a te autód 2004 melyik hónapi?
Harmadrészt sajnos hogy nézem az etk-t csak szívósorral együtt kapni a pillangószelepeket.
Utolsó sorban pedig te egy hete pucoltad a tiéd és nem tudod biztosan te sem, hogy mik vannak a tiédben. Bár nem ez a legfőbb okom abban hogy nem lelkesedem, hanem hogy még mindig nem találtam egy képet sem az újról. Ha mégis változtattak, mondjuk 2005 elején, akkor az vajon mennyi autót érinthet.
Tisztességes eljárásban pedig ha ez így van, visszahívással simán cserélniük illett volna, mert ugye mindegyik ki van téve ennek a veszélynek.
Az érdeklődésemet viszont sikerült felkeltened, így utánajárok a dolognak.
Visszatérnék erre egy pillanatig...
Itt az eredeti írás, amit a már említett pdf használ:
http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155Olvasd el kérlek és láthatod, hogy a megnövelt átmérőjű pillangók a módosított változatok. Itt 22mm és 32mm méretű dolgokról beszél, amit nem mértem meg, de azt tudom, hogy a külső tartócsavarnál létezik 45mm és 55mm csavartávolságú szelep, amit meg kellett nézni amikor rendeltem a dugókat.
Nos az írás szerint a nagyobb átmérőjű lehet a módosított változat.
Ami a gáz az egészben, azt kiemeltem, miszerint:
"Later; around 2004>, BMW addressed this fault; the swirl flap supporting spindle was increased in size along with the affixing screw diameter
(we have seen vehicles registered up to 2007 with early type 22mm swirl flaps fitted). Despite the increased spindle diameter, we have seen and had numerous reports from customers all over the country of modified type swirl flap failure!"
Azaz jópár motortípusnál használták ezeket és láttak olyan számunkra későbbi modellt, (2007-ig) amiben még a régi típus volt.
De talán vannak itt kollégák, akik megnéznék, megpucolnák a 2005-ös modelljüket és akkor kézzelfoghatóbb tapasztalatra tehetnénk szert.