Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 15:40


kisg325 írta: Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...


Én is csak akkor szembesültem vele, mikor megvettem - de akkor azonnal, mert az első szervíznél szóltak, hogy ha benne van, ki kell venni, mert időzített bomba. Megegyeztem velük, hogy izzítógyertya-cserénél nekiugranak, külön nem érdemes. Persze lehet, hogy mehetnék vele akár 300.000-ig is gond nélkül....

Az ilyen hülye hibák sokszor nem is tervezési hanem beszállítói anyaghibák - ha pl. valaki nem a hibás "batchből" kap, akkor lehet, hogy feleslegesen aggódik. Persze ha nincs benne, az eltörés esélye 0%


kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 15:19


Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 14:32


BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 19. szombat, 14:33

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 14:19


wizzaerr írta: http://www.bmwland.co.uk/forum...p;start=40

Bár még nem olvastam végig, a fenti fórumból valószínűleg választ kaphatunk a pillangószelep történetére. Ilyen dolgokról ír, mint hogy: műanyag pillangó csak 2007-től volt(2.oldalon kép is van róla!), de az alumínium pillangók tengelyének méretét is növelték, stb.

A korábban linkelt pdf úgy néz ki félrevezető volt, és engem is megtévesztett: tehát az én kocsimban is fémből vannak a pillangószelepek!(320d 2004.03) Hogy az erősített tengelyű vagy a régi arra még rá kell jönnöm. Ha biztosabb infóm lesz beírom.


Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 11:38


wizzaerr írta: http://www.bmwland.co.uk/forum...p;start=40

Bár még nem olvastam végig, a fenti fórumból valószínűleg választ kaphatunk a pillangószelep történetére. Ilyen dolgokról ír, mint hogy: műanyag pillangó csak 2007-től volt(2.oldalon kép is van róla!), de az alumínium pillangók tengelyének méretét is növelték, stb.

A korábban linkelt pdf úgy néz ki félrevezető volt, és engem is megtévesztett: tehát az én kocsimban is fémből vannak a pillangószelepek!(320d 2004.03) Hogy az erősített tengelyű vagy a régi arra még rá kell jönnöm. Ha biztosabb infóm lesz beírom.


Ez engem is érdekelne. 2004.10 havi az autóm, és jövő héten megyek izzítógyertya-cserével egybekötött szívócsonk-pucolásra. Gondoltam, akkor egyúttal búcsút mondanék a pillangószelepeknek is, de ha nincs rá okom (mert már erősített fajta) akkor minek...

172.000 km-nél járok, és még benne vannak a pillangószelepek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 10:33


http://www.bmwland.co.uk/forum...p;start=40

Bár még nem olvastam végig, a fenti fórumból valószínűleg választ kaphatunk a pillangószelep történetére. Ilyen dolgokról ír, mint hogy: műanyag pillangó csak 2007-től volt(2.oldalon kép is van róla!), de az alumínium pillangók tengelyének méretét is növelték, stb.

A korábban linkelt pdf úgy néz ki félrevezető volt, és engem is megtévesztett: tehát az én kocsimban is fémből vannak a pillangószelepek!(320d 2004.03) Hogy az erősített tengelyű vagy a régi arra még rá kell jönnöm. Ha biztosabb infóm lesz beírom.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 07:39


bomos535 írta:

Enyém már 180ezernél jár és eddig minden ok.Megjegyezném hogy a törés nem a kosz miatt következik be hanem anyagfáradás miatt.


Ha ez igaz, akkor mindegy ki hogyan pucolgatja.




bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 07:36


Alesi írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Nekem sincs meg hozzanyulva, igaz, 105.000 km van az automban (90%-ra nem csak ora szerint, 10%ot hagyok, mert a mai vilagban barmi elkepzelheto). De 120-as nagyszerviznel tuti kiszedetem!


Enyém már 180ezernél jár és eddig minden ok.Megjegyezném hogy a törés nem a kosz miatt következik be hanem anyagfáradás miatt.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 07:31


kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Nekem sincs meg hozzanyulva, igaz, 105.000 km van az automban (90%-ra nem csak ora szerint, 10%ot hagyok, mert a mai vilagban barmi elkepzelheto). De 120-as nagyszerviznel tuti kiszedetem!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 07:02


.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 19. szombat, 07:10

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 06:57


kempelen írta:
wizzaerr írta: Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?



Kissé még mindig szkeptikus vagyok. Nem egy meggyőző írás. Egyrészt semmit sem látni a módosított pillangószelepből és az enyém is 2004 júniusi gyártású és még a fémszelepek voltak benne. Másrészt sehol nem találok a neten olyan képet, ami a módosítottat használná vagy mutatná.

Megkérdezhetem, hogy a te autód 2004 melyik hónapi?

Harmadrészt sajnos hogy nézem az etk-t csak szívósorral együtt kapni a pillangószelepeket.

Utolsó sorban pedig te egy hete pucoltad a tiéd és nem tudod biztosan te sem, hogy mik vannak a tiédben. Bár nem ez a legfőbb okom abban hogy nem lelkesedem, hanem hogy még mindig nem találtam egy képet sem az újról. Ha mégis változtattak, mondjuk 2005 elején, akkor az vajon mennyi autót érinthet.

Tisztességes eljárásban pedig ha ez így van, visszahívással simán cserélniük illett volna, mert ugye mindegyik ki van téve ennek a veszélynek.

Az érdeklődésemet viszont sikerült felkeltened, így utánajárok a dolognak.


Visszatérnék erre egy pillanatig...

Itt az eredeti írás, amit a már említett pdf használ:

http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

Olvasd el kérlek és láthatod, hogy a megnövelt átmérőjű pillangók a módosított változatok. Itt 22mm és 32mm méretű dolgokról beszél, amit nem mértem meg, de azt tudom, hogy a külső tartócsavarnál létezik 45mm és 55mm csavartávolságú szelep, amit meg kellett nézni amikor rendeltem a dugókat.

Nos az írás szerint a nagyobb átmérőjű lehet a módosított változat.

Ami a gáz az egészben, azt kiemeltem, miszerint:
"Later; around 2004>, BMW addressed this fault; the swirl flap supporting spindle was increased in size along with the affixing screw diameter (we have seen vehicles registered up to 2007 with early type 22mm swirl flaps fitted). Despite the increased spindle diameter, we have seen and had numerous reports from customers all over the country of modified type swirl flap failure!"

Azaz jópár motortípusnál használták ezeket és láttak olyan számunkra későbbi modellt, (2007-ig) amiben még a régi típus volt.
De talán vannak itt kollégák, akik megnéznék, megpucolnák a 2005-ös modelljüket és akkor kézzelfoghatóbb tapasztalatra tehetnénk szert.



szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 06:47


anubisz írta:
kempelen írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Szia!
Ide azért nem írnak azok, akiknek még benne van, mert nálunk egyenlőre nem téma ez a dolog. Minek is írnának....

Egyébként teljesen korrekt a hozzáállásod. Jómagam sem nyúltam hozzá hosszú ideig, de aztán mégis kicseréltem, mert azért tegyük hozzá nem egy városi legenda ez. Sajnos tényleg törnek ezek a szelepek, bár nagyon nagy valószínűség szerint a nem megfelelően karban tartott motor miatt és nem egy olajszűrő csere a szívósor ki-beszerelgetése. Jó, azért nem is annyira komplikált, de nem veszem ki minden évben hogy megnézzem vajon a pillangószelep egyik vége lóg-e már a szívócsőben.
Eddig nem volt vele gond, mert pucolgattam, ápolgattam és nem volt szutykos a szívócső belseje, de én sem látok bele menet közben mi történik odabent.

Ha lenne biztos módszer vagy a bmw elismerve ezt a hibát (márpedig ez tény, de mégis becsukják a szemüket) forgalomba hoztak volna egy módosított verziót, biztosan kicseréltem volna egy működő módosított változatra. De addig inkább kivettem, mert nem szeretnék motort cserélni(vagy felújítani).
De az biztos, mert láttam már beleszakadt pillangót, rendesen el tudja rendezni a hengert. Ami a legrosszabb, hogy nincs semmi előzménye, hang, jelenség kíséretében. A következő pillanatban már csak állsz az út szélén.

Bármennyire is furcsa amit mondok: elméletben a te pártodon állok, de a gyakorlatban inkább a másikon és kicseréltem.





Biztos nem olvasott témákat,látott képeket róla,amik hegyekben állnak a neten a témával kapcsolatban. persze vagy beletörik, az 500 és 1 milla,vagy nem, és akkor szerencsénk van.Aki óvatos inkább más kárán tanul. Mert ugyanis nem beletörik, csak bele törhet, és ha már a lehetőség is fennáll,lehet választani.


Nincs az 500! Nekem 450 volt pedig csak egy pár órás mozdulat lett volna.Azóta is jól működik nélküle.Én nagyon megbántam.ráment a nyaralás...



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 06:41


wizzaerr írta: Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?



Kissé még mindig szkeptikus vagyok. Nem egy meggyőző írás. Egyrészt semmit sem látni a módosított pillangószelepből és az enyém is 2004 júniusi gyártású és még a fémszelepek voltak benne. Másrészt sehol nem találok a neten olyan képet, ami a módosítottat használná vagy mutatná.

Megkérdezhetem, hogy a te autód 2004 melyik hónapi?

Harmadrészt sajnos hogy nézem az etk-t csak szívósorral együtt kapni a pillangószelepeket.

Utolsó sorban pedig te egy hete pucoltad a tiéd és nem tudod biztosan te sem, hogy mik vannak a tiédben. Bár nem ez a legfőbb okom abban hogy nem lelkesedem, hanem hogy még mindig nem találtam egy képet sem az újról. Ha mégis változtattak, mondjuk 2005 elején, akkor az vajon mennyi autót érinthet.

Tisztességes eljárásban pedig ha ez így van, visszahívással simán cserélniük illett volna, mert ugye mindegyik ki van téve ennek a veszélynek.

Az érdeklődésemet viszont sikerült felkeltened, így utánajárok a dolognak.

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 00:34


wizzaerr írta: Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?


Sokann mondjak hogy az se jo. muanyag/gumi.
Ergo el tud egni es beleeg a hengerfej apro kis jarataiba. hengerfej csere sem olcso mulatsag. en pillangoszelep torotten vettem az autot. uj blokkot kapott es a "regi" fem szelepes szivosor kerult vissza. en 50000kent takaritom! Persze ha baj is lenne,ott a regi blokkom amibe 2henger-dugo sertetlen!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 22:56


Én egy hete vettem le a szívósort, most volt először takarítva, ami sajnos eléggé látszott rajta (a kocsiban óra szerint 196.000km van). Bár a szelepeken és környékükön is bőven volt olajsár,tették a dolgukat (nem mozogtak nehézkesen, akadozva vagy ilyesmi) ezért úgy döntöttem, hogy nem fogom kiiktatni őket. A "brigeciol kúra" után visszakerült a szívósor és újabb 80-100ezerig nem szeretném leszerelni

www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
A pdf fájl szerint a BMW módosított a pillangókon (5-6-os kép alatti angol szöveg erről szól)
Nekem nem fémtengelyre rögzített fémlemezből állnak (9-10-es kép), hanem az újabb "egybeműanyag" szelepek...(asszem legalábbis)
Szerintem a módosítással az volt a cél, hogy kiszűrjék a hibalehetőséget.
Mi a véleményetek?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 18. péntek, 23:04