BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 22:43


Helioport írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Az alulméretezésre reagálva: e46 üzemanyagpumpa. Kevés üzemanyagnál melegszik, nem szeresse. A gyár is elismerte, hogy mehetett volna bele nagyobb is. Pont most a napokban olvastam. Az ócsósító tényező pedig nagy úr! Plusz figyelembe kell venni a "nem létező mesterséges avultatást" is, ami bár nem létezik, de a gyár tudja, hogy az a mütyü bizony 60-80-100.000 felett beszakad, eltörik, kiszopósodik, stb...stb...


Az alulméretezésbe most ne menjünk bele, sok topikban kiadtam már a mérgemet ezzel kapcsolatban, mert az e46-os szériánál is egy rakás alkatrész típus van nem megfelelően méretezve, tervezve. Ennek jó mutatója az, ha csodák-csodája, a szóban forgó alkatrészből az idők során jelent meg javított verzió - mert az bizony elismerése annak, hogy az eredeti alkatrész bizony nem sikerült elsőre. És hát a szívócsőből lett módosított konstrukciójú új cikkszámú alkatrész - tehát az előző verzió gyári hibásnak tekinthető. A maximálisan tisztességes eljárás az lenne a gyár részéről, ha az ilyen károkat térítené a tulajoknak - legalább egy bizonyos időszakig, de legalább beszállna az alkatrészcserébe. Vagy legalább szólnának, hogy paraszt, figyelj oda erre. De nem, a sunyi bujkálás amit láthatunk.
De hogy visszatérjünk az aktuális problémára - nálam nagyon hamar - pártízezer után - elkezdett olajat folyatni a pillangó a tengelye mellett, ami pl az izzításvezérlőt is megdöglesztette.


Helioport
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Helioport

Fórumlakó

Elismertség: 6% (14 pont) | Hozzászólások: 225

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 22:16


kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Az alulméretezésre reagálva: e46 üzemanyagpumpa. Kevés üzemanyagnál melegszik, nem szeresse. A gyár is elismerte, hogy mehetett volna bele nagyobb is. Pont most a napokban olvastam. Az ócsósító tényező pedig nagy úr! Plusz figyelembe kell venni a "nem létező mesterséges avultatást" is, ami bár nem létezik, de a gyár tudja, hogy az a mütyü bizony 60-80-100.000 felett beszakad, eltörik, kiszopósodik, stb...stb...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 22:01


kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ha megnyugtat, én 4 és fél év használat után távolítottam el, mert meguntam leszedni a szívósort. Picit szivárgott már az egyik alatt az olaj, de nem volt vészes. így viszont nyugodtabb vagyok.


kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 21:38


Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 21:06


BarG írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!




Ez nem logikus kívánság. Ha lett volna pillangó meghibásodás, akkor már a kipufogón távozott volna darabokban az alkatrész. Az egész dolgot prevencióként csináljuk, tehát MÉG AZELŐTT, hogy a komolyabb probléma bekövetkezett volna. Ha Téged megnyugtat, ém már láttam nem egy szétszedett motort, amit a beszakadt pillangók miatt kellett felújítani. Majd legközelebb csinálok fotókat is.



Így is van: megelőzés képpen kell kiiktatni. Ha valakinek ezzel gondja van akkor 150E Km ként cserélje az egész szívócsonkot (kb 150E Ft ért). Mindenki eldöntheti melyik éri meg neki, melyik megoldás nyugtatja meg a lelkét.
Amit én szoktam csinálni pár lépésben.
nem is tűnik rossznak a pillangó, egy fogóval csavaró mozdulattal könnyedén eltörhető
az M5 menetfúró bőven elegendő menetet hagy maga után
ezután mehet bele az M5x15 csavar menetrögzítővel, vagy tömítőanyaggal megkenve, meg fog szorulni
a végeredmény
de mindez többféle módon kivitelezhető, ez csak egy verzió



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 20:52


kisg325 írta: Sziasztok!

Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!




Ez nem logikus kívánság. Ha lett volna pillangó meghibásodás, akkor már a kipufogón távozott volna darabokban az alkatrész. Az egész dolgot prevencióként csináljuk, tehát MÉG AZELŐTT, hogy a komolyabb probléma bekövetkezett volna. Ha Téged megnyugtat, ém már láttam nem egy szétszedett motort, amit a beszakadt pillangók miatt kellett felújítani. Majd legközelebb csinálok fotókat is.



Helioport
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Helioport

Fórumlakó

Elismertség: 6% (14 pont) | Hozzászólások: 225

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 19:43


kisg325 írta: Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!


Ui.:Félre értés ne essék,senkit nem akarom sem rá,illetve sem lebeszélni arról,hogy kiszedje ezeket a pillangószelepeket. Mindenkinek szíve joga,hogy mit csinál én csak a saját tapasztalatom írtam le és abszolút nem vitatémát akartam ezzel indítani!



Nem indítasz vitát, hiszen nemzetközi (amerikai, angol, német, román, magyar...sok sok nemzet) fórumain volt téma már a pillangószelep herélése prevencióként, vagy a darabjainak kiszedése a motorból majd annak felújításának sokszázeres együttes költségével való számolás utáni bejegyzésekben. Nem kell annak bili acélból lennie, hogy törjön. Olyan erők vannak ott, hogy azt a kis szart simán bependítik a motorba, aztán csitt-csatt-csörr...

A saját fotót pedig mellé kellett volna tenni, érdekelt volna.



kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 19:07


Sziasztok!

Most kicsit álszent leszek,de én is kidobtam a pillangószelepeket. Mindenki írta itt Damoklész kardját emlegetve,hogy...
Miután szemrevételeztem a dolgot komolyabban,most is azt mondom,hogy itt komoly behatásnak kell történnie ahhoz,hogy ezek beszakadjanak. Példának okáért komoly koksz lerakódásnak,amiben mondjuk akadnának. Lehet okoskodónak tart pár ember,de a saját tapasztalatom írom le. Tavaly nyáron került hozzám az autó és ki lett takarítva a szívósor. Nekem még benne voltak ezek az ominózus fojtószelepek,sőt azt sem tudtam,hogy beszakadhatnak. Keresgélés után találtam erre a fórumra és csak itt szembesültem a "tényekkel". A nyári szabadságom alatt gondoltam ha már leveszem a szívósort az izzítók cseréje miatt,akkor én is beállok a sorba és likvidálom Damoklész kardját a fejem felől. Igaz,csak bő 7000km-t tettem meg az autóval tavaly óta,aminek a nagyja része város volt és ráadásul igen rövid távok! Különösebben így sem volt vészes mennyiségű a lerakódott trutyi odabent! Nem szoktam kókányolni,de itt én is az olcsóbb módszert választottam,illetve a rendelés kihagyása miatt,számomra gyorsabbat is. Valaki írta,hogy 5x15-ös csavart kell betekerni a tengely helyére. Meg is vettem már előre a csavarokat,őszintén szólva 6x12-es kellett volna bele,mert az 5-ös menetfúró jó indulattal egy fél menetet hagyott maga után. Na mindegy,itthon volt 5x12-es csavar,így olyat hajtottam bele menetrögzítővel megspékelve,illetve én még a csavarok fejét körbe ragasztottam.
Visszakanyarodva magára a beszakadásra... valaki azt is írta,hogy anyaghiba miatt történik a nem várt esemény. Az én autómban is kitudja mennyi km van,de semmiféle elváltozást,kopást,anyaghibára utaló jelet nem találtam az alkatrészeken. Illetve annyit megjegyeznék,hogy 2 tengelynél szórta picit a trutyit a pici szimeringek hibája miatt,de nem a tengely volt megkopva! Olyat is hallottam,hogy a lapkákat rögzítő kis csavarok adták meg magukat... hát nekem a leköszörülésük alkalmával baromira nem úgy tűntek,mint ha valami bili acélból készültek volna! Köszörülnöm kellett,mert nem volt olyan pici torx kulcsom.
Joggal kérdezhetitek,hogy akkor miért szedtem ki őket,ha én semmi rendellenesség nem tapasztaltam. Őszintén szólva csak itt,a fórumon olvasottak hatására szedtem ki őket,de most is megkérdőjelezem ezt az egész némileg túl misztifikált,már-már kicsit városi legendás dolgot. Oké,a városi legenda itt nem helytálló,mivel volt már rá példa,hogy valaki megszívta a dolgot.
Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!


Ui.:Félre értés ne essék,senkit nem akarom sem rá,illetve sem lebeszélni arról,hogy kiszedje ezeket a pillangószelepeket. Mindenkinek szíve joga,hogy mit csinál én csak a saját tapasztalatom írtam le és abszolút nem vitatémát akartam ezzel indítani!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 16:01


b_imi írta:
kempelen írta:
b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...



Nem tudja beszívni, mivel a szegecs feje a szimering felőli oldalon van. A furatot pedig úgy készítettem, hogy a zömítésnél beszoruljon a szegecs. Aztán összecsiszoltam, így teljesen sík a dugó felülete.






b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 13:18


kempelen írta:
b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...



Nem tudja beszívni, mivel a szegecs feje a szimering felőli oldalon van. A furatot pedig úgy készítettem, hogy a zömítésnél beszoruljon a szegecs. Aztán összecsiszoltam, így teljesen sík a dugó felülete.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 12:52


b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 10:37


Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz dezzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 12:24


cene írta:
dezzo írta: Sziasztok.Szeretnék érdeklődni Bpesten hirdetnek pillangó szelep ledugózását 20-ezer km.garit vállalnak.Csináltatott már valaki ilyet? Ha igen írjátok meg tapasztalatokat. E 60-525D autóm van. Köszönöm . Deme.


Szia!
Én 2 hónappal ezelőtt voltam náluk és nagyon jó tapasztalatokkal jöttem el tőlük.A kisujjukban van a bmw,mindent elmagyaráztak, érdekelte őket az autó, nem is kértem tőlük de ennek ellenére teljesen átnézték az egész autót és felhívták a figyelmem egy két dologra.A pillangó szelepek ledugózása után semmilyen különbséget nem vettem észre az autón, de megmutatták kiszerelt állapotban a szelepeket és bizony elszörnyülködtem a kinézetükön.Egy szó mint száz, én csak ajánlani tudom őket!


Üdv.
Köszönöm szépen a válaszodat,nyugodtabb lettem.
Deme

cene
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz cene

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 08:28


dezzo írta: Sziasztok.Szeretnék érdeklődni Bpesten hirdetnek pillangó szelep ledugózását 20-ezer km.garit vállalnak.Csináltatott már valaki ilyet? Ha igen írjátok meg tapasztalatokat. E 60-525D autóm van. Köszönöm . Deme.


Szia!
Én 2 hónappal ezelőtt voltam náluk és nagyon jó tapasztalatokkal jöttem el tőlük.A kisujjukban van a bmw,mindent elmagyaráztak, érdekelte őket az autó, nem is kértem tőlük de ennek ellenére teljesen átnézték az egész autót és felhívták a figyelmem egy két dologra.A pillangó szelepek ledugózása után semmilyen különbséget nem vettem észre az autón, de megmutatták kiszerelt állapotban a szelepeket és bizony elszörnyülködtem a kinézetükön.Egy szó mint száz, én csak ajánlani tudom őket!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz dezzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. július 11. szerda, 18:06


Sziasztok.Szeretnék érdeklődni Bpesten hirdetnek pillangó szelep ledugózását 20-ezer km.garit vállalnak.Csináltatott már valaki ilyet? Ha igen írjátok meg tapasztalatokat. E 60-525D autóm van. Köszönöm . Deme.