b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:50


BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem


Igen, amit Kempelen linkelt ott is kb annyira jön ki. Nem egy vészes dolog.

És ez egyébként csak a 20D motoroknak a sajátossága vagy a 30D-n is fennáll ez a probléma? Vagy még melyik más motoroknál?


A 30D-nél is van ilyen.

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:41


b_imi írta:
BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem


Igen, amit Kempelen linkelt ott is kb annyira jön ki. Nem egy vészes dolog.

És ez egyébként csak a 20D motoroknak a sajátossága vagy a 30D-n is fennáll ez a probléma? Vagy még melyik más motoroknál?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. augusztus 08. szerda, 14:42

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:37


BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:35


Köszi srácok!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:32


BalaBMW írta:
kempelen írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...



Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?


Lehet rendelni egy dugó készletet, ami a pillangószelep helyére passzol. Ha visszaolvasol találsz árakat is.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:31


BalaBMW írta:

Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?


http://www.i6automotive.co.uk/...king-kits/

Ennek az ára és a posta a drága a csavarhoz és a szegecshez képest.



BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 14:08


kempelen írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...



Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 13:13


BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?




Köszönöm! Tehát akkor megbontás nélkül esély sincs arra, hogy észrevegyem?

Amúgy vannak valamilyen tünetek ha már kezdődnek vele a gondok vagy egyszer csak bekövetkezik a baj?


Semmi tünet nincsen. Egyszer elenged az anyag és az adott henger beszippantja az alkatrészt. Akkor pedig már csak következmények vannak....



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 13:10


kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 11:55


BalaBMW írta:
Köszönöm! Tehát akkor megbontás nélkül esély sincs arra, hogy észrevegyem?

Amúgy vannak valamilyen tünetek ha már kezdődnek vele a gondok vagy egyszer csak bekövetkezik a baj?


Ha leveszed a motor burkolatát és bevilágítasz a szívósor alá, akkor lehet látni az olajfolyást. Vagy egy endoszkóppal megnézed. Sajnos az enyémnek nem a legjobb a minősége, de látszik az utólag behelyezett szegecs feje és az, hogy nincs olaj mellette.


BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 10:29


b_imi írta:
BalaBMW írta: Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?




Köszönöm! Tehát akkor megbontás nélkül esély sincs arra, hogy észrevegyem?

Amúgy vannak valamilyen tünetek ha már kezdődnek vele a gondok vagy egyszer csak bekövetkezik a baj?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 10:20


BalaBMW írta: Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?




BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 09:53


Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 23:59


b_imi írta:
BarG írta:
Helioport írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Az alulméretezésre reagálva: e46 üzemanyagpumpa. Kevés üzemanyagnál melegszik, nem szeresse. A gyár is elismerte, hogy mehetett volna bele nagyobb is. Pont most a napokban olvastam. Az ócsósító tényező pedig nagy úr! Plusz figyelembe kell venni a "nem létező mesterséges avultatást" is, ami bár nem létezik, de a gyár tudja, hogy az a mütyü bizony 60-80-100.000 felett beszakad, eltörik, kiszopósodik, stb...stb...


Az alulméretezésbe most ne menjünk bele, sok topikban kiadtam már a mérgemet ezzel kapcsolatban, mert az e46-os szériánál is egy rakás alkatrész típus van nem megfelelően méretezve, tervezve. Ennek jó mutatója az, ha csodák-csodája, a szóban forgó alkatrészből az idők során jelent meg javított verzió - mert az bizony elismerése annak, hogy az eredeti alkatrész bizony nem sikerült elsőre. És hát a szívócsőből lett módosított konstrukciójú új cikkszámú alkatrész - tehát az előző verzió gyári hibásnak tekinthető. A maximálisan tisztességes eljárás az lenne a gyár részéről, ha az ilyen károkat térítené a tulajoknak - legalább egy bizonyos időszakig, de legalább beszállna az alkatrészcserébe. Vagy legalább szólnának, hogy paraszt, figyelj oda erre. De nem, a sunyi bujkálás amit láthatunk.
De hogy visszatérjünk az aktuális problémára - nálam nagyon hamar - pártízezer után - elkezdett olajat folyatni a pillangó a tengelye mellett, ami pl az izzításvezérlőt is megdöglesztette.


Az izzításvezérlőt hogyan nyírta ki?


Rá/belefolyt az olaj a pillangó tengelye mellett, aztán már nem működött tovább.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 07. kedd, 23:06


BarG írta:
Helioport írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Az alulméretezésre reagálva: e46 üzemanyagpumpa. Kevés üzemanyagnál melegszik, nem szeresse. A gyár is elismerte, hogy mehetett volna bele nagyobb is. Pont most a napokban olvastam. Az ócsósító tényező pedig nagy úr! Plusz figyelembe kell venni a "nem létező mesterséges avultatást" is, ami bár nem létezik, de a gyár tudja, hogy az a mütyü bizony 60-80-100.000 felett beszakad, eltörik, kiszopósodik, stb...stb...


Az alulméretezésbe most ne menjünk bele, sok topikban kiadtam már a mérgemet ezzel kapcsolatban, mert az e46-os szériánál is egy rakás alkatrész típus van nem megfelelően méretezve, tervezve. Ennek jó mutatója az, ha csodák-csodája, a szóban forgó alkatrészből az idők során jelent meg javított verzió - mert az bizony elismerése annak, hogy az eredeti alkatrész bizony nem sikerült elsőre. És hát a szívócsőből lett módosított konstrukciójú új cikkszámú alkatrész - tehát az előző verzió gyári hibásnak tekinthető. A maximálisan tisztességes eljárás az lenne a gyár részéről, ha az ilyen károkat térítené a tulajoknak - legalább egy bizonyos időszakig, de legalább beszállna az alkatrészcserébe. Vagy legalább szólnának, hogy paraszt, figyelj oda erre. De nem, a sunyi bujkálás amit láthatunk.
De hogy visszatérjünk az aktuális problémára - nálam nagyon hamar - pártízezer után - elkezdett olajat folyatni a pillangó a tengelye mellett, ami pl az izzításvezérlőt is megdöglesztette.


Az izzításvezérlőt hogyan nyírta ki?