Ez egy archivált weboldal! bővebben

A BMW három fogyasztáscsökkentõ fejlesztést mutatott be

2009. október 20. kedd 19:21, Robinson


A bajorok a hõkapszula mellett további két fejlesztésüket is nyilvánosságra hozták. A hidegindítás kiküszöbölése mellett nagy erõkkel dolgoznak a kipufogógáz hasznosításán is, amelyet elektromosság fejlesztésére, valamint az utastér fûtésére kívánnak használni.

A BMW a közeljövõben tovább csökkenti autóinak fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. A valóban hatékony Efficient Dynamics után új irányt vettek a fejlesztések Münchenben, amelyek újabb decilitereket jelenthetnek.

A három újdonság közül egyrõl, a hõkapszuláról már beszámoltunk olvasóinknak. Münchenben olyan burkot építettek a belsõ égésû motor köré, amely igen hatékonyan tartja a hõt, a leállítás után 12 órával ugyanis még mindig 40 fokos a blokk hõmérséklete. Mivel az átlagautósok ennél kevesebb ideig hagyják állva kocsijukat, a rendszer valóban kiküszöbölheti a legtöbb hidegindítást. A gyártó mérnökeinek számításai szerint minden egyes celsius fok megtartása 0,2%-kal csökkenti a fogyasztást. Az elsõ prototípus már el is készült, a mérnökök az autó padlójában használatos szigetelõanyagokkal burkolták be a motort. Mivel a benzinben lévõ energia egyharmad része távozik a kipufogógázokkal hõ formájában, a BMW-nél ide is koncentrálnak. A második fejlesztés egy termoelektromos generátort takar, amely félvezetõk segítségével áramot termel a hõbõl. A generátort közvetlenül a motor mögé beépítve 250 W energia nyerhetõ, amely egy hétköznapi körülmények között használt 5-ös BMW teljes elektromos fogyasztásának a felét teszi ki. A bajorok saját számításai szerint az elektromos fogyasztók a modern autók fogyasztásának már 3-8%-ért felelõsek, úgyhogy ezen a területen is jó néhány deciliter nyerhetõ. A harmadik fejlesztés is a kipufogógázhoz tartozik, amelynek hõjével fûthetnénk az utasteret. Ez fõleg a dízeleknél jelenthet jelentõs fogyasztás-csökkenést, mivel a modern öngyulladós egységeknek olyan kicsi a hulladékhõjük, hogy külön elektromos fûtõegységet kell beépíteni az utastér melegen tartására, ez pedig nagyban növeli a fogyasztást.

A BMW a fent soroltakon kívül más trükkökkel is kísérletezik, például változtatható aerodinamika az orr-részen, a fékezési energia hatékonyabb felhasználása, vagy épp fejlettebb navigáció, amely a forgalmi akadályokat is figyelembe veszi, így kevesebb gyorsításra és fékezésre van szükség. Az itt felsorolt újdonságok néhány éven belül szériagyártásba kerülhetnek, bár pontos idõpont egyiknél sem ismert.

forrás: A5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Megható BMW-s összefogás karácsonykor
Megható BMW-s összefogás karácsonykor

Hárman meghaltak a Rakamaz és Nyírtelek között történt balesetben Novemberben. Akkor még kiemelték a médiában, hogy a balesetben egy BMW volt az egyik érintett. Ahogy az lenni szokott. Hiszen az olvasókat hoz, és erősíti az emberekben a sztereotípiát. Megbotránkoztat, és egy jól meghatározott csoportra lehet mutogatni. Később kiderült, hogy a balesetet egy 20 éves próbaidős rendőr okozta, aki elhajtott a helyszínről. tovább »


Sanyi morog. - újabb akció...
Sanyi morog. - újabb akció...

BMWfanatics.hu szervizhálózat? Sok maszekot ismerünk BMW-s körökből, akik durván vágják, mi fán terem a jó szaki. Sokan ismerjük Nagy Mikit is, aki az oldalunkon bmw320d4 néven fut már hosszú évek óta. Ő az, aki Nyíregyházán működik, de ennek ellenére az ország legnyugatibb sarkából is mennek hozzá az emberek. Ügyes gyerek, ezért a BMWfanatics.hu szerviz hálózat első hivatalos műhelyét nyitotta meg, és mint ilyen, 1st auto lett a cége neve. tovább »


A britek szerint a BMW-sek a legbunkóbbak
A britek szerint a BMW-sek a legbunkóbbak

A britek szerint a BMW sofőrök a legagresszívabbak, mutatta ki egy felmérés, melyet a "The Sun" tett közzé. A britek véleménye, hogy a BMW-sek mindig csinálnak valamit, amivel kivívják a többiek ellenszenvét. tovább »


Teljes fotó galéria a 2012-es BMW 650i coupéról
Teljes fotó galéria a 2012-es BMW 650i coupéról

Az új és friss kivitelezéssel együtt a 2012 -es BMW 6-os sorozat cupéja továbbfejlesztett technológiát és egy rendkívül előkelő belső kialakítást is biztosít. Az autó testhossza és tengelytávja ( +75 mm ) is megnőtt az elődjéhez képest, ezáltal az ülések még kényelmesebbé váltak a hátul utazók számára. Az autó szélessége is növekedett 39mm-rel míg a magassága 5mm-rel kisebb lett. tovább »