A BMW három fogyasztáscsökkentõ fejlesztést mutatott be

2009. október 20. kedd 19:21, Robinson


A bajorok a hõkapszula mellett további két fejlesztésüket is nyilvánosságra hozták. A hidegindítás kiküszöbölése mellett nagy erõkkel dolgoznak a kipufogógáz hasznosításán is, amelyet elektromosság fejlesztésére, valamint az utastér fûtésére kívánnak használni.

A BMW a közeljövõben tovább csökkenti autóinak fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. A valóban hatékony Efficient Dynamics után új irányt vettek a fejlesztések Münchenben, amelyek újabb decilitereket jelenthetnek.

A három újdonság közül egyrõl, a hõkapszuláról már beszámoltunk olvasóinknak. Münchenben olyan burkot építettek a belsõ égésû motor köré, amely igen hatékonyan tartja a hõt, a leállítás után 12 órával ugyanis még mindig 40 fokos a blokk hõmérséklete. Mivel az átlagautósok ennél kevesebb ideig hagyják állva kocsijukat, a rendszer valóban kiküszöbölheti a legtöbb hidegindítást. A gyártó mérnökeinek számításai szerint minden egyes celsius fok megtartása 0,2%-kal csökkenti a fogyasztást. Az elsõ prototípus már el is készült, a mérnökök az autó padlójában használatos szigetelõanyagokkal burkolták be a motort. Mivel a benzinben lévõ energia egyharmad része távozik a kipufogógázokkal hõ formájában, a BMW-nél ide is koncentrálnak. A második fejlesztés egy termoelektromos generátort takar, amely félvezetõk segítségével áramot termel a hõbõl. A generátort közvetlenül a motor mögé beépítve 250 W energia nyerhetõ, amely egy hétköznapi körülmények között használt 5-ös BMW teljes elektromos fogyasztásának a felét teszi ki. A bajorok saját számításai szerint az elektromos fogyasztók a modern autók fogyasztásának már 3-8%-ért felelõsek, úgyhogy ezen a területen is jó néhány deciliter nyerhetõ. A harmadik fejlesztés is a kipufogógázhoz tartozik, amelynek hõjével fûthetnénk az utasteret. Ez fõleg a dízeleknél jelenthet jelentõs fogyasztás-csökkenést, mivel a modern öngyulladós egységeknek olyan kicsi a hulladékhõjük, hogy külön elektromos fûtõegységet kell beépíteni az utastér melegen tartására, ez pedig nagyban növeli a fogyasztást.

A BMW a fent soroltakon kívül más trükkökkel is kísérletezik, például változtatható aerodinamika az orr-részen, a fékezési energia hatékonyabb felhasználása, vagy épp fejlettebb navigáció, amely a forgalmi akadályokat is figyelembe veszi, így kevesebb gyorsításra és fékezésre van szükség. Az itt felsorolt újdonságok néhány éven belül szériagyártásba kerülhetnek, bár pontos idõpont egyiknél sem ismert.

forrás: A5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Video: BMW reklámok a Super Bowl reklámharcában
Video: BMW reklámok a Super Bowl reklámharcában

A BMW 10 év után újra benevezett a Super Bowl "reklám versenyébe", és az első fogyasztói reakciók alapján a hatás egészen pozitív. Nem csoda, olyan igazán amcsira sikerültek a reklámok :) Az első hirdetésben természetesen az új BMW X3 kapott főszerepet, míg a második reklám 30 másodpercében a fenntarthatóságra és a dízel fejlett technológiájára próbálják meg felhívni a figyelmet. tovább »


CarPC beszerelése E46-ba
CarPC beszerelése E46-ba

Ezúttal Tano klubtársunk küldött egy jól összeszedett írást arról, hogyan kell beszerelni egy CarPC-t az E46-ba. Nem 3 sor, dehát több hónapnyi olvasgatás és munka tapasztalatát küldte el nekünk Tano. Volt szerencsém nekem is nyomogatni a kütyüt, és nekem is nagyon tetszett :) tovább »


Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!
Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!

Gyermekként autóversenyző szeretett volna lenni? Ha van elég pénze, a BMW egy napra valóra váltja az álmát a Hungaroringen. Harmadik alkalommal látogat el Magyarországra a Formula BMW Experience, ahol profik segítenek a versenyzés világával megismerkedni. tovább »


Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval
Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval

Elegetek van az orgonaillatból? Hiányzik már a gumifüst semmi mással össze nem téveszthető illata? Akkor van egy jó hírem: folytatódik az őrület, hiszen a legjobb drift pilóták május 19-én és 20-án Máriapócson ismét összemérik tudásukat a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság következő fordulójában. Újra itt a Pünkösdi Drift Királyság! tovább »