A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit

2016. június 16. csütörtök 13:10, Robinson


Nagyszabású rendezvénysorozat keretében ismerkedhet meg a Hungaroringen a nemzetközi sajtó a BMW új nagyteljesítményű kompakt sportautójával, a BMW M2 Coupé-val. 32 ország 300 újságírója vezetheti a BMW újdonságát a Hungaroring megújult aszfaltján a márka európai sajtóbemutatóján, két héten keresztül. A június 12-24 közötti időszakban zajló sajtóbemutató-sorozatra a világ 32 országából 300 újságíró érkezik Magyarországra, hogy a Hungaroringen a BMW új M modelljének valódi közegében megismerkedhessen az idén tavasszal hatalmas sikerrel debütált kompakt sportautóval.

A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit

képek megtekintése

A különböző országok szakújságírói naponta 30-as csoportokban érkeznek Budapestre, hogy a magyar fővárosban és a világ egyik legizgalmasabb versenypályáján, a Hungaroringen próbára tegyék a BMW legkisebb és legújabb M modelljét. Az élményautózást a BMW professzionális instruktorai vezetik fel, különböző versenypályaszakaszokon, valamint egy közúti etapon is. A program során a résztvevőknek lehetőségük nyílik arra is, hogy a DTM ünnepelt versenyzői mögött valódi gyors köröket autózzanak a mogyoródi aszfaltcsíkon.

A BMW M2 Coupé

A BMW M2 Coupé karosszériaelemeit egy-egy legendás BMW versenyautóról mintázták a tervezők, nem titkolva a kompakt sportmodell bámulatos teljesítményét. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót és az erőtől duzzadó kerékjárati íveket karakteres BMW M hűtőrács, 19 collos M duplaküllős alumínium keréktárcsák, valamint a sport kipufogórendszer ikervégződéseivel ékesített széles hátsó terpesztés egészíti ki. A sportülések, az M sportkormány és az M2-es modellre optimalizált váltó mindeközben garantálja, hogy a BMW újdonságának kormánya mögött mindig, minden szituációban felejthetetlen élmény legyen a vezetés.

A BMW M2 soros hathengeres, új fejlesztésű, 3.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotorja a legmodernebb M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)*, amellyel a nagyteljesítményű kompakt sportautók új etalonjának alapjait fekteti le. A percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban rendelkezésre álló 465 Nm csúcsnyomaték pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető, amely az opcionális extrafelszereltségként elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) és a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW M2 Coupé-t. A sportmodell végsebességét 250 km/óránál elektronikusan korlátozták.

A BMW M3/M4 sportmodell első és hátsó tengelyének könnyűszerkezetes alumínium alkatrészeivel, a két beállítási lehetőséget is tartogató M Servotronic kormányzással és a kellően hatékony M fékrendszerrel a vadonatúj BMW M2 Coupé a menetteljesítmény tekintetében minden korábbinál magasabb mércét állít fel a nagyteljesítményű kompakt sportautók szegmensében. Az elektronikusan vezérelt aktív M differenciálmű, amely egyszerre optimalizálja a tapadást és a jármű stabilitását, ugyancsak kiemelt szerephez jut e téren. A lehengerlő menetteljesítményt a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) M Dinamikus Módja (MDM) fokozhatja tovább, amely a kerekek kontrollált, engedélyezett megcsúszásával kelti életre a versenypályás driftelés élményét.

Teljesítményre optimalizált egyéniségének kihangsúlyozása érdekében a vadonatúj BMW M2 Coupé már az alapfelszereltség részeként számos innovatív opciót magáénak tudhat. Az opcionális extrafelszereltségek listáját mindeközben a Drivelogic-kal ellátott, hétsebességes M duplakuplungos automataváltó (M DCT) színesíti, amely rendkívül gyors váltásokat tesz lehetővé, a motor fordulatszámának visszaejtése nélkül. Sőt mi több, a sportmodellhez a BMW ConnectedDrive vezetést támogató rendszereinek és mobilitási szolgáltatásainak rendkívül széles tárháza is elérhető. A BMW ConnectedDrive szolgáltatásai tökéletes alapot teremtenek a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolat megteremtéséhez, az autó operációs rendszerébe ráadásul megannyi innovatív alkalmazás is feltelepíthető. A GoPro applikációjának köszönhetően például a BMW M2 Coupé sofőrje látványos videókkal teheti örök emlékké versenypályás élményeit, egy, a műszerfalra erősített apró kamerával, amelyet az iDrive vezérlőjével, a központi kijelzőn nézve irányíthat. A versenypályás eredményeket eközben az M Laptimer alkalmazással azonnal ki is elemezheti a BMW ügyfele, az információkat pedig e-mailben vagy a Facebookon keresztül azonnal meg is oszthatja barátaival.

A több mint 40 éves múltra visszatekintő BMW M modellek értékesítése világszerte dinamikusan fejlődik, 2015-ben 62 400 db M és M Performance modellt adtak el globálisan, ami 39%-os növekedés a megelőző évhez képest. A sikert a 34 500 db M és a 27 900 db M Performance modell érte el, melyekhez 2016 első félévében csatlakozik a most bemutatkozó legkisebb BMW M sportautó, az M2 Coupé, mely Magyarországon 17 400 000 Ft-tól (bruttó fogyasztói ár) rendelhető.


A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti. tovább »


Izgalmas drift versenyek 2014-ben
Izgalmas drift versenyek 2014-ben

Izgalmas helyszínek, rengeteg külföldi pilóta és sok-sok meglepetés vár mindazokra, akik idén is ellátogatnak a Drifting.hu által szervezett drift versenyekre. A téli hónapok alatt sok fontos dolog történt: a három évre kötött MNASZ-megállapodástól kezdve az új bírói csapat összeállításán túl egy igen közeli meglepetéssel is köszönti a szurkolókat a Drifting.hu. tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


Video: Karotta és az F10 M5 világszinvonalon :)
Video: Karotta és az F10 M5 világszinvonalon :)

Volt pár szabad percem, rálestem a BMWBlog.com weboldalra, ahogy ilyenkor szoktam, és mit látok? Egy magyar videót emlegetnek Cool Video: New BMW M5 címmel. A videó főszerelpője egy F10, amit Karotta mutat be a régi jó TotalCar stílusban. A videó elején azzal kezdi, hogy 2004-ben az E60-nak fogadott örök hűséget, de ma már itt van az F10... Ó, hát igen, tud válogatni ez a Bazsó Gábor. Én személy szerint még egy E39 M5-nek is nagyon tudnék örülni, nemhogy egy E60-nak. Hol van ehhez képest az F10... :D tovább »