A jövõ BMW M3-asa?

2009. április 18. szombat 21:29, Robinson


M3-as közeli teljesítménnyel ruházta fel az RDSport a BMW 335i-t. A kocsi visszafogott külseje komoly erõt rejt. Ilyen is lehetne a következõ csúcs Hármas.

Egy ideje nem hallottunk a Racing Dynamicsról, amely olyan különlegességeket épített, mint M5-ös motorjával szerelt M3-as BMW. Nem tûntek el, legföljebb a marketingjük volt rosszabb. Most új néven, új járgánnyal jelentkeznek, itt az RDSport RS35 Biturbo.

Az autó természetesen BMW, az átalakítás alapját az általunk is tesztelt 335i adja. A 3,0 literes duplaturbós blokk már gyári kiszerelésben is frenetikus élményfokozó, ám az olasz cég beavatkozása után még fickósabb. 306 helyett 414 lóerõs teljesítményt produkál, miközben a soros hathengeres blokk nyomatéka 400-ról 548 Nm-re emelkedett.

Ennek eléréséhez egyfelõl módosítottak a motorvezérlésen, másfelõl viszont megemelték a turbók töltõnyomását, változtattak a befecskendezésen, lecserélték az intercoolert és a kipufogót stb.

Egyelõre nem tudni, hogy a plusz 106 lóerõ mennyiben javít az autó menetdinamikai értékein, de a gyári M3-asénál is nagyobb nyomatékával várhatóan 5 másodperc alá szorítja a sprintidejét. A kocsi végsebessége 280 körüli lehet.

Látványra is azonosítható a Racing Dynamics korábbi munkáival az RS35, miután a 2000-es évek elején alkalmazott Tornado optikai csomagot fejlesztették tovább. Ennek egyértelmû jele a nagy trapéz hûtõnyílás az új elsõ lökhárítóban. Ez az elem ugyanúgy az ultrakönnyû, de erõs karbonból készült, mint a hátsó lökhárító, a csomagtartó és a küszöbspoilerek.

Felnibõl 20 colos került a kocsira, de ezzel párhuzamosan le is ültették a kupé BMW-t. A feszesebb hangolású futómû elöl 25, hátul 20 milliméterrel engedi alacsonyabbra a kasztnit. Az utastérben számos alumíniumkiegészítõt helyeztek el, így a pedálok és a kézifékkar is ilyen anyagból készült, amire az RDSport feliratok fel is hívják a figyelmet.

Érdemes elmélázni ezen az autón más szemszögbõl is. A pletykák szerint a jelenlegi V8-as helyett a jövõben az M3-as esetében turbós hathengerest alkalmaz a BMW. Úgy alacsonyabb fogyasztás mellett tudná hozni az elvárt teljesítményt, miközben a költségeket is alacsonyabban tarthatná egy más modellekben is alkalmazott blokk használatával.

forrás: vezess.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW Classic gyűjtemény Münchenben
BMW Classic gyűjtemény Münchenben

Év elején megnyílt a BMW Welt közelében München-ben a BMW Classic névre keresztelt gyűjtemény, ahol olyan ritkaságokat láthatunk, amiket eddig sehol máshol. A BMW Classic feladata a cég kilencven éves gyártási történetének archiválása, helyreállítása és megőrzése. tovább »


2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió
2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió

A BMW hivatalosan is bejelentette: a 1-es széria kupé és kabrio modelljeinek frissített verziója 2012-től elérhető. Számos változtatást hajtottak végre a 2012-ben megjelenő 1-es kupén, a hatékonyság növelése és a kiváló minőség fokozásának érdekében. A frissített 1-es kupé profilja – ami legjoban tükrözi a BMW sajátosságainak kifejezését – élesebb mint valaha. tovább »


Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!

Ugye Te is szeretsz gokartozni!? Akkor figyelj, és csapj le a heti 24 hely egyikére, hívd a haverokat is és mérjétek össze tudásotokat egy igazi versenypályán!
A G1 Kart Center és a GigaMad közös, ingyenes amatőr versenyt hirdet minden 18. életévét betöltött versenykedvelő számára! tovább »


A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »