A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

2016. január 08. péntek 20:50, Robinson


A látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW Group a jövő járműkapcsolati innovációit állítja a középpontba, úttörő kísérleti tanulmányok széles palettájával, egy magával ragadó kiállítói standon. Legyen itt most egy igen terjedelmes lista a bemutatott újításokról, később pedig az érdekesebbeket megnézzük közelebbről.

A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

képek megtekintése

A BMW innovációi a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

- BMW i Vision Future Interaction: bemutatkozik a BMW i8 Concept Spyder tanulmányautó műszaki alapjaira épített legújabb koncepció, amely egyetlen modellbe sűríti a jövő utasterének járműtechnológiai innovációit.

- A BMW i Vision Future Interaction tanulmányautóba nagyfelbontású kijelzőket szereltek, amelyeknek megjelenített információi az aktuális forgalmi szituációhoz és vezetési módhoz igazodnak; a különféle funkciók gesztusvezérléssel, hangutasítással és érintés-érzékeny kezelőfelületekkel is vezérelhetők.

- A vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat a BMW Head-Up kijelző közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, miközben a kormányoszlop tövében háromdimenziós műszeregység, a műszerfalon pedig 21 collos panorámakijelző kapott helyet.

- A BMW i Vision Future Interaction tanulmányban ünnepli világpremierjét a forradalmian innovatív AirTouch technológia, amelynek kifejezetten e célból kifejlesztett szenzorjai felismerik a háromdimenziós kézmozdulatokat. Mindez azt jelenti, hogy a panorámakijelző hatalmas érintőképernyőként is funkcionál, anélkül, hogy a BMW ügyfelei megérintenék a kijelző felületét.

- Minimális számúra csökkentett vezérlőpanelek az utastér minden pontján. Három egyedülálló vezetési mód – Pure Drive (természetes vezetés), Assist (aktívan közreműködő vezetést támogató rendszerek) és Auto Mode (nagymértékben automatizált járművezetés) –, amelyek egy mozdulattal, a kormányról aktiválhatók.

- Komplex internetkapcsolat a mindennapokban az átfogó online hálózat megteremtéséért. Az új szolgáltatások minden korábbinál kényelmesebb és effektívebb hétköznapokat garantálnak.

- A BMW Group intelligens Open Mobility Cloud szolgáltatás a BMW i3-hoz hasonló okosautókat az okosotthonokkal és további okos készülékkel, így például okostelefonokkal és okosórákkal kapcsolja össze.

- Az Open Mobility Cloud számos alkalmazást és funkciót önállóan működtet, miközben önfejlesztő és információ-szolgáltató képességével az egymásból következő, automatikus opciók vezérlésére is képes, anélkül, hogy a felhasználó bármiféle applikációt használna vagy nyomon követné a folyamatot.

- Az Open Mobility Cloud felismeri a felhasználó által előnyben részesített információkat és opciókat.

- Bemutatkozik a kijelzőként és hagyományos tükörként is funkcionáló Mobility Mirror, mely az Open Mobility Cloud szolgáltatással kapcsolódik a Dolgok Internetéhez.

- A Mobility Mirror naptárba rendezve jeleníti meg a felhasználó fontos teendőit és napi feladatait, a különféle mobilitási opciókkal, az online hálózatba kapcsolt okosotthon és a BMW i3 aktuális állapotával, illetve az időjárás-előrejelzéssel együtt.

- Gesztusvezérlésű Parkolás (Gesture Control Parking): a BMW i3 felismeri a vezető jellegzetes kézmozdulatait és automatikusan beparkol a kijelölt parkolóhelyre, illetve a garázsba, majd jelzésre magától ki is áll onnan.

- Távirányítású háromdimenziós nézet (Remote 3D View): a BMW i3 alapjaira épített prototípus a kamerák képe és a szenzorok segítségével térképezi fel környezetét. Eme kísérleti tanulmány hazavezeti önmagát, beáll a garázsba, lezárja az ajtókat és megkezdi a nagyfeszültségű akkumulátor induktív töltését.

- A virtuális ütközésfigyelő (Bumper Detect) egy rendkívül érzékeny szenzorrendszerre épül, amely a karosszérián keletkező legkisebb sérülést is azonnal érzékeli, majd aktiválja a jármű 360 fokos környezetét figyelő háromdimenziós nézetet (Remote 3D View). A kamerakép aktiválásával párhuzamosan a jármű központi rendszere egy okostelefonra küldött üzenettel értesíti a BMW ügyfelét, miközben a kamerák képét azonnal továbbítja az okostelefonra.

- Amennyiben szükség van rá, a BMW ügyfele a távolból folyamatosan figyelemmel kísérheti a parkolási baleset következményeit, a jármű kameráinak képét pedig el is mentheti az okostelefonba.

- A BMW Connected a felhasználó intelligens, személyre szabott digitális szolgáltatásait egy összekapcsolt, közös hálózatban egyesíti, amely az egyéni mobilitás megkönnyítésére hivatott.

- A BMW Connected és az Open Mobility Cloud közös, jövőbe mutató innovációja vadonatúj járműtechnológiai mérföldkő az autóipar történetében. A BMW Connected bárhol és bármikor elérhető, a felhasználó egyéni online hálózatához csatlakoztatott okos készülékek bármelyikén: otthon, az autóban, sétálás közben és a tömegközlekedési eszközökön egyaránt.

- A BMW Connected online hálózat elengedhetetlen alkotóeleme a rendkívül rugalmas Open Mobility Cloud szolgáltatás-felhő, amely az elérhető alkalmazások szüntelen elemzésével megállás nélkül alkalmazkodik az ügyfél preferenciáihoz.

- A BMW Connected és az Open Mobility Cloud különféle digitális források széles hálózatába integrálódva segíti a felhasználó mindennapjait, személyre szabott és igény szerint meghatározott információ szolgáltatást kínálva. A szolgáltatás-felhő önfejlesztő képességének köszönhetően a rendszer magától felismeri a felhasználó preferenciái szerint jelentős szolgáltatás- funkciókat és opciókat, amellyel a BMW Connected testre szabott alkalmazását segíti elő.

- A BMW Connected alkalmazásával a bajor gyártó ügyfele mindig, mindenhol pontos információkat kap az egyéni mobilitás opcióiról. Az intelligens rendszer megjegyzi és automatikusan eltárolja a leggyakrabban látogatott pontokat és úti célokat, így előre jelzi a kiválasztott útvonal valós idejű forgalmi információit és aktuális akadályait.

- Világújdonságok a BMW Motorradtól – bemutatkozik a lézerfénnyel felszerelt BMW K1600 GTL motorkerékpár-koncepció, amelynek úttörő fényszóró-technológiája akár 600 méteres megvilágítási tartományt is biztosít.

- A bukósisakba szerelt Head-Up kijelző a motoros közvetlen látóterébe vetíti az előre kiválasztott opciókat vagy a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat, vadonatúj mércéül szolgálva a motorozás biztonsága terén.

- A jövő mobilitásának párhuzamos megoldásai: Light & Charge – a legfejlettebb LED-technológiával működő innovatív lámpaoszlop, amely járműtöltő állomásként is funkcionál az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorai számára.

- A lámpaoszlopba integrált járműtöltő állomást a BMW Group globális szabvány szerint tervezte meg, így az elektromos autózás rajongói márkától függetlenül, készpénz-fizetés nélkül használhatják azokat a jövőben. A töltési folyamat egy okostelefonra telepített alkalmazással vagy egy rádiófrekvenciás azonosító kártyával (RFID - Radio Frequency Identification Card) egyszerűen elindítható.

- BMW i8 Mirrorless – három hátrafelé tekintő kamerából álló kísérleti visszapillantó-kamerarendszer, amely nagyobb látószöget biztosít és kiküszöböli a jármű melletti holttereket.

- A három kamera intelligensen összedolgozott, egyetlen közös képét a technológia a középső visszapillantó helyén található visszapillantó-kijelzőn, élő képként mutatja. A technológia alkalmazásával nincs szükség egyéni visszapillantó-állításokra sem, hiszen a három kamera együttese teljes értékű, széles látószögű képet alkot a jármű mögötti forgalomról.

- A visszapillantó-kamerarendszer folyamatosan figyeli és elemzi a jármű mögötti forgalom képét, és amennyiben veszélyt érzékel, azonnal figyelmezteti a sofőrt, például a középső visszapillantó kijelzőn felvillanó sárga ikonokkal.

- Parkolás közben digitális segédvonalak segítik a pontos manőverezést, majd parkolást követően a sofőr és utasai úgy szállhatnak ki az autóból, hogy meggyőződtek róla, semmilyen jármű nem érkezik mögöttük.

- A BMW i3 Extended Rearview Mirror kísérleti kameratechnológia a visszapillantó-kamera és a hagyományos visszapillantók együttes használatát teszi lehetővé. A tetőantenna konzoljába szerelt, hátrafelé tekintő tetőkamera élőképét a középső visszapillantó jeleníti meg, jelentős mértékben kiterjesztve a vezető hátrafelé irányuló látómezejét.

- Vadonatúj járművezérlési koncepciók a BMW-től: sorozatgyártásban kínált gesztusvezérlés a vadonatúj BMW 7-es sorozatban, amelynek segítségével a márka ügyfelei minden korábbinál egyszerűbben működtethetik a jármű szórakoztató, információ-szolgáltató és navigációs rendszerét.

- A vadonatúj BMW 7-es sorozat egy BMW Touch Command névre keresztelt táblagépet is kínál a hátsó üléssorban utazóknak, amely új távlatok nyit a központi rendszer és a kényelmi funkciók működtetése terén.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap
3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap

A jövő heti fordulóra a hazai rallyélet jeles képviselői látogatnak el. Július 27-én a szokásoktól eltérően négy versenyzőt is vendégül lát a G1 Kart Center és a GigaMad közös verseny sorozata. tovább »


Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary
Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary

A DriftGP Hungary a hazai autósport történetében ismét valami újat alkot a gymkhana és a drift szakág országos bajnokságában. Az eredeti kiírástól eltérően ugyanis egy időben egy helyen kerül lebonyolításra mindkét futamsorozat záróakkordja. Szeptember 10-11-én a tököli reptér aszfaltján garantált látványban lehet részünk! Két pályán egymás mellett profi és amatőr drift és gymkhana versenyzők fognak megküzdeni az év utolsó bajnoki fordulóján. tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


A magyar BMW rusnya (Szavazz a cikkben!)
A magyar BMW rusnya (Szavazz a cikkben!)

Persze ez teljesen szubjektív. Legalábbis azt hiszem. A Totalcar-os fiúk a saját cikküknek azt a címet adták, hogy Csodaszép a magyar BMW. Majd leírták, hogy mikor még csak gyerekcipőben járt a márka, csúnya autókat terveztek a cégnél.. tovább »