Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt.
Ez a típus állandó 37:63 arányban hajtotta az első és hátsó kerekeket, csak a későbbi E34-es 5-ösbe került többtárcsás kuplung, ami lehetővé tette a nyomaték elosztását annak megfelelően, hogy a beépített vezérlőegység szerint mire volt szükség az ABS, a sebesség és egyéb szenzorok által küldött jelek alapján.
A BMW később az X3 és X5 modelleknél nevezte el az összkerekes példányait xDrive-nak, ami már teljesen integrálódott az autók elektromos rendszerébe, erősen kötődve pl. a DSC-hez. A BMW szerint az xDrive a világ egyetlen olyan intelligens összkerék hajtású rendszere, amely változó nyomatéka előkalkulációkon alapul, nem pedig reaktív. (A reaktív rendszerek leegyszerűsítve akkor avatkoznak be, mikor a kerekek már kipörögtek, míg az xDrive már a kipörgést is megpróbálja megelőzni)
Hogy miben különbözik ez a rendszer a többitől, azt az alábbi videó mutatja be a leglátványosabban.
Végül pedig néhány kép az első összkerékhajtású BMW-ről :)
A művelet időtartama kb. 15 perc. Akinek nincs és akinek van esőérzékelője, annak is ugyanez a művelet, ugyanennyi ideig tart, mert az esőérzékelőnek nincs köze a sötétítős funkcióhoz. Valamint a tükör fajtája is mindegy, a felfogatás és a csatlakozó is mindegyiknél ugyanaz (a sötétedős tükör jöhet az 5-ösből vagy az X3-ból is). tovább »
A kíváncsiságunkat kielégítendő, ha már ennyit várattak, a bajorok több videót is közzé tettek, amiken végre láthatjuk az új 6-os BMW kabriót működés közben is. Még abba is betekintést nyerhetünk, hogy a gyárban miként pakolgatják össze robotok a régen várt új modellt.
Hogy kicsit negatív is legyek, lehetnének hosszabbak is a videók :D tovább »
A DriftGP Hungary, a Drifting.hu valamint a GyorsulásiFutam első szezonnyitó
rendezvénye következik április 14-15-én a Tököli reptéren! Magyarország
extrém autós szakágait összefogó szervezetnél, - annak független működésének
köszönhetően, nem kell tartani attól, hogy az idei évadban bármely rendezvény
elmarad! tovább »
Heves megye szívében, Eger belvárosában több ezer ember nézte végig, hogy milyen egy újkori csata. Gyalogság helyett itt a harci szekereken volt a hangsúly, szurok helyett csak a gumifüst állhatott egy-egy ellenfél közé. Az ellenség most nem az Oszmán Birodalom volt, hanem a technika ördögén túl az a másik profi drift pilóta, aki elindulhatott ezen az igazán különleges, első európai belvárosi drift versenyen... tovább »