Ez egy archivált weboldal! bővebben

Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary

2010. október 12. kedd 00:09, Robinson


A BMW Team Hungary kiegyensúlyozott verseny után az összetett ötödik helyen végzett, megnyerve a dízel kategóriát az október 9-én rendezett hungaroringi 12 órás versenyen.

Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary

képek megtekintése

A BMW 120d versenyautóval induló magyar csapat a D2 kategória élére és az összetett tizenharmadik helyre kvalifikálta magát a pénteki időmérőn, és remek teljesítményt nyújtva végül jóval erősebb autókat megelőzve érte el a fantasztikus végeredményt. A megmérettetést a Lechner Racing Audi R8 RMS-e nyerte.

Összesen 23 csapat indult a 12 órás száguldáson, amelyet napos, tiszta időben tartottak Mogyoródon. A Csuti László, Kovács Tamás, Vida János és Wéber Gábor felállású, gyári BMW 120d versenyautóval induló csapat egyenletes tempót autózva, különösebb technikai hiba nélkül teljesítette a megmérettetést.

A 120d-vel Vida János rajtolt, majd sorrendben Kovács Tamás, Csuti László és Wéber Gábor vette át a BMW volánját. A verseny nappali szakaszában kellemes, 15 fokos hőmérséklet mellett zajlott a küzdelem, míg az esti időszakra jelentős lehűlés következett, nehezítve ezzel az autók tapadását. A csapat köszönhetően a remek boksztaktikának és a kiegyensúlyozott versenyritmusnak, folyamatosan került előrébb a rangsorban, míg végül néhány erősebb benzines autó meghibásodása miatt egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát.

Az utolsó óra komoly izgalmakat hozott, ugyanis a csapat mögött haladó Seat Leon másfél percre megközelítette a 120d-t, és körönként átlagosan két másodperccel közeledett. Szerencsére azonban az előny elégnek bizonyult, így a csapat maga mögött tartotta az ellenfelet. Ötven perccel a leintés előtt az ötödik helyen autózó Audi R8-as lángra kapott a tankolózónában és két helyet visszaesett, egy Ford Mustang pedig meghibásodott első futóműve miatt kényszerült hosszabb kiállásra, ami miatt jelentősen visszaesett. A BMW Team Hungary így végül ötödikként, a D2 kategória élén fejezte be a maratoni küzdelmet.

Vida János, a csapat rajtoló és a versenyt befejező tagja elégedetten beszélt mind a csapat, mind az autó teljesítményéről: „Fontosnak tartom kiemelni, hogy most először volt teljesen magyar szerelőgárdánk, akik igazán remekül végezték a dolgukat és ezúttal is sok múlott rajtuk. A csapat két új tagjával nagyon elégedettek lehetünk, mert dacára a 120d-ben töltött kevés vezetési idejüknek, fantasztikus köridőket futottak és emberileg is hamar megtalálták helyüket köztünk. Az autó és a csapat egyaránt remekelt, aminek köszönhetően jóval erősebb, benzines versenygépeket is le tudtunk hagyni” – mondta el a versenyző.

Henning Putzke, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója is nagyon elégedett volt az eredménnyel: „A dízel kategória megnyerése most sem volt igazán kérdés, de az összetettben elért fantasztikus eredmény nemcsak a stratégiánk sikerét igazolja, de azt is, hogy a két új pilóta remekül beilleszkedett a csapatba. Sőt, ezúttal a teljes csapat menedzsment és szerelés magyar kézben volt, hiszen a Főnix Motorsport szakemberei dolgoztak a bokszban és a pit falnál is. Úgy gondolom, mindenki megérdemli az elismerést, aki részt vett a csapat munkájában” – nyilatkozta az igazgató.

A versenyre a tavalyihoz hasonlóan idén is ellátogattak a Tűzoltó Utcai Gyermekklinika kis betegei, akik a pénteki napon, az időmérő edzéseken ismerkedhettek a professzionális autósport világával.


Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary Másodszor is kategóriagyőztes a BMW Team Hungary


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Crashwood
Crashwood

2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz egyszerű: mert sem az EEDC, sem a Drift Allstars, sem pedig a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól... tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


1981-es BMW 733i: a hetes kombi
1981-es BMW 733i: a hetes kombi

7-es kombi? Vagy inkább hívjuk jó BMW-s módjára touringnak. Néhány BMW rajongó szerint istenkáromlás, és sok más ember szerint is. Nem is gondoltad volna, hogy létezett? Akkor itt az ideje, hogy megismerd. Bár már nem mai darab, de hozzá lehet jutni. Igaz, nem olcsó még most sem, igaz ez is nézőpont kérdése :) tovább »


E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása
E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása

Ezúttal Robin68 küldött nekünk egy kitűnő képsorozatot arról, hogy hol is találjuk a kerékfordulatszám-érzékelőket az autónkban (legalábbis ha e46-ról van szó), és milyen mocskos tud lenni a drága, ami akár nagyobb problémát is okozhat, ha pont akkor nem üzemel megfelelően amikor kéne. tovább »