Nyers brutalitás hetes BMW-bõl

2010. február 25. csütörtök 20:26, Robinson


Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat.

Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat. A hatliteres V12-es minden tartalékát mozgósította a tuningcég, így a bõ kéttonnás dögöt 725 lóerõ viszi, akár 345 km/h-s sebességgel.A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülõ igényeken. 544 lóerõ és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bõ 700 lóerõs szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevû modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezõcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerõt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínûleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.

A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tûnnek a 22 hüvelykes könnyûfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kõkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómû: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol.A tervezõk a látványt is az autó képességeihez igazították, és meglepõen kevés kellett, hogy a visszafogott hetesbõl kihozzák a vadállatot. Új lökhárítók, elöl sok LED-del és beömlõnyílással, hátul pedig határozott diffúzorral és két dupla kipufogóvéggel, a fékek hûtését segítõ kopoltyúk oldalt, némi észrevétlen sárvédõ-szélesítés és egy jó ritmusban kilyuggatott motorháztetõ. Ennyi épp elég volt, hogy úgy érezzük, a hûvös luxusmodell kibújt az öltönybõl, és feszes edzõruhát vett, amelyen átsejlik a kockahas és a szteroidtól dagadó félelmetes izomtömeg.

A határtalan megalománia persze az árban is tükrözõdik: 365 ezer euró, azaz csaknem 99 millió forint a legkisebb összeg, amiért valaki G-Power Stormot vásárolhat, a hosszított 760Li-n alapuló változat pedig még tízezer euróval drágább. Ennek ellenére biztosan akadnak majd rá vevõk, hiszen azok számára, akik elsõsorban az egóhosszabbítót látják az autókban, pillanatnyilag kevés jobb toldalék akad.





Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból

November 2-án kedden kezdetét vette a világ egyik legnagyobb tuning találkozója, a SEMA show Las Vegas-ban. Természetesen igényesen megépített BMW-k is vannak a kiállított autók között, ezekről a járgányokról lássunk néhány képet. tovább »


Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó
Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó

Követve a BMW M3 Coupé-t, az M3 Kabriót és az M3-as Sedan-t, egy negyedik karosszéria variáns készül feltűnést kelteni ebből a világszerte magas színvonalú sportautó csoportból. A legszigorúbb titoktartás mellett készült el a világon első magas színvonalú pickup a BMW M GmbH fejlesztési központjában. Ez az eddigi legsportosabb példa ebben a jármű kategóriában. tovább »


Keresd az újat, válaszd a jobbat!
Keresd az újat, válaszd a jobbat!

Mi, akik részei voltunk az igazinak és megalkotói az eredetinek, idén a megújulást tűztük ki zászlónkra. Azért pedig, hogy mindenki megtudja, mire számíthat, vegyük szépen sorba, mitől is lehet jobb az új felállás. Először is visszatérünk a 2008-as rendszerhez, azaz a profi és az amatőr versenyek külön helyszínen, külön időpontokban lesznek megrendezve. tovább »


Egy BMW fanatikus belföldi kalandozása
Egy BMW fanatikus belföldi kalandozása

Az E39-esek sorait erősítő, bmw520ds néven futó kolléga tett egy kört kis hazánkban, másokban szánalmat ébresztő gyenge teljesítményű M5-ösével. Az említett napot kifejezetten BMW-s körútnak szánta, BMW körökben ismerős arcok meglátogatásával, egy komoly bestia kipróbálásával fűszerezve, üzemanyagot és lézerblokkolót nem kímélve. Tőle kértük el az élménybeszámolóját, amiben mindenki találhat olyan pontot, ami érdekes számára :) tovább »