Benyo89 fórum hozzászólásai

Benyo89 Elküldve: 2021-02-02 14:13 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.


Szia!
Ha inkább rövid távokat mész akkor normális.

Benyo89 Elküldve: 2020-12-20 17:55 Akkumulátor

kisskarex írta: Sziasztok!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a hátsó ablak spricnim nem túl tökéletes.
A vezetékek nincsennek elszakadva mert a törlő hibátlanul működik és a cső sincs eldugulva.
A kérdésem a következő:Mikor szeretném lemosni a hátsó ablakot,folyamatosan nyomom előre a kart spriccel egy kicsit aztán abbahagyja aztán megint egy kicsit és megint abbahagyja pedig folyamatosan nyomom a kart előre.Aztán mikor elengedem megint spriccel egy kicsit aztán befejezi.
Mitől lehet ez a szakaszos működés?
Én úgy tudom folyamatosan kellene vizet juttatni az ablakra amig nyomom a kart.
Lehet esetleg attól,hogy kevés van a tartályban(még nem jelzi)vagy esetlegesen a bajúszkapcsoló konntaktja rendetlenkedik?


Szia!
Én úgy emlékszem hogy touringomnál úgy volt hogy ha egyszer megnyomtad a kart akkor 2-t spriccelt. Tehát ne úgy hogy addig ameddig tartod.
Ha nem így van javítsatok. 2 éve volt már
Tehát szerimtem neked jól működik

Benyo89 Elküldve: 2020-12-18 20:59 hûtõ

YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam


utána néztem, hogy E60, de ott is van valamelyiknél tekerő nekem úgy rémlik. szerintem légtelenítőnek is kellene lennie. nem? most hirtelen nem vágom, ha nincs, miért nincs.


Dízeleknél az EGR termosztáton van légtelenítő csavar benzinesnél nincs. Legalábbis M54-es motor esetében biztos nincs.
Gondolom kitalálták hogy lelégteleníti magát. Ami vagy sikerül vagy nem

Benyo89 Elküldve: 2020-12-18 20:19 hûtõ

YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam

Benyo89 Elküldve: 2020-12-18 18:53 hûtõ

smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


Szia!
BIztos hogy jól le lett légtelenítve?
Nekem M54B25-ös van. A légtelenítéssel szenvedtem én is eleget.
Nyomkodtam a csöveket meg minden. Mivel nincs légtelenítő csavar.
A végén nagy nehezen sikerült.

Benyo89 Elküldve: 2020-11-08 09:04 benzin szûrõ csere

YELLOW írta:
KisHerman írta: Hello.
Nemrég lettünk BMW tulajdonosok.(N53B30A) 2009 E91
Ma lecseréltem az olajat,olaj szűrőt levegőszűrőt,
De a benzinszűrőt sehol nem találom elvileg a vezető ülés felől kéne lenni alulròl a burkolat alatt. Na én lebontottam az egesz alját sehol nem találom tud valaki valamit hol keressem??


pedig a spare parts nem hozza. alkatrészes webshop-ok igen, de nincs.
elvileg a bal oldali tankban lévő cuccot írja szűrőnek, de uyge a pumpán is is van szűrő, de nem az a hengeres, hanem benne, mint minden pumpán.
még, ami eszembe jutott, bár nem hiszem, de ahol a vezető taposó van a tűzfalnál, esetleg ott meg lehet nézni.


Szia!
Benzineseknél nem mindíg van. E61-ben az M54b25-nél mondjuk nincs csak a pumpán ahogy Yellow is írta.
Lehet a tieden sincs másik.

Benyo89 Elküldve: 2020-11-01 09:49 Fékjavítás

Csota írta: Sziasztok! Teljes fék felújítás után, pontosabban teljes csőrendszer csere, új dugattyúk, tömítések, az a jelenség, hogy csúsztatott fékezésnél elmegy a fékhatás. Légtelenítés többször is volt, impából abs légtelenítés is. Hírtelen pedálnyomásnál blokkol, csak felpumpált ill. csúsztatott fékezésnél megy el. Arra gyanakszom, hogy visszaenged a főfékhenger. Volt e már valakinek hasonló gondja?


Szia!
Nekem volt ilyen.
Vákumpumpa adta meg magát nálam és telenyomta a fékhengert olajjal.
Jó volt vele Budapesten araszolni a dugóban. (mikor szarna be ha nem akkor)
Remélem segítettem.

Benyo89 Elküldve: 2020-06-08 19:49 Kipufogo füst!

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?


Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.


normális? nekem 10ezer km alatt kb 2-3mm-t csökken az olajszint. igaz nem pályázok, amikor is a legtöbbet fogyasztja. de néha meghajtom azért. kb 1-2dl a fogyasztása az enyémnek, igaz kevesebb, mint fele ennyi km van benne.
a szelepszárszimmering minden autót érint. aminél gallyra megy hamar, az a hosszú olajcserének köszönhető. egy tiszta motorbelső és 10 max 15ezrenkénti rendszeres olajcsere esetén ez nem fordul elő, csak nagyon sokára.
ezen kívül lehet gyűrű probléma is. szintén ha rossz olaj, és ritka csere volt, az megeszi a gyűrűt...


Köszönöm szépen a segítségeteket!
A lánc cserélve volt kb 10 ezer km-el ezelőtt, azzal nem lehet mostanában baj.
Ez a mennyiségű olajfogyasztás okozhat más károkat rövidebb távon?
Szeretném felújíttatni a motort, viszont előre láthatólag csak 1 év múlva történne meg, addig futna kb 15 ezer km-t.


a katalizátor nem fogja szeretni. illetve ha más baj, vagy rosszabb lesz, annak lehetnek kellemetlen következményei. menet közben, mondjuk úgy elszáll valami, hogy mellette elf0ssa az olajat, akkor beáll mint a gerely.


Jól mondja Yellow!
Sűrűn kell nézni az olajszintet és a katalizátort is megeszi egy idő után.
Én mondjuk megcsináltam vele egy Párizs-Budapest-Párizst.
Minden tankoláskor töltöttem az olajat is

Benyo89 Elküldve: 2020-06-08 16:33 Kipufogo füst!

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?


Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.

Benyo89 Elküldve: 2020-06-05 08:08 Gumiméret-futómû

YELLOW írta:
Benyo89 írta:
Szia Yellow!
Én is szemezek a Sava-val.
Tudsz írni róla egy keveset?
Ajánlod?
Köszönöm!


nekem eddig jó. azt írják esőben rosszabb, én pont fordítva érzem.
sokat hülyéskedtünk a SAVA-val kapcsolatban, merte gy gumis mindenkinek azt mondta, aki bement, hogy milyen gumit vegyen. évekig poénkodtunk ezzel. aztán nem is akartam aszimmetrikust, de ez volt árban is jó és a legminimálisabb mintával. és a gyár jó adatokat vázolt. nyilván nem mérvadó. de mivel nagy gyár terméke... na meg az oldalfal dizájnt is figyelni szoktam. Hankook K120-at akartam, nagyobb felnivel, de mivel egyelőre maradt ez, így ezért vetem rá kicsit olcsóbb gumit. direkt puhább anyagot néztem, mert az előző is 11 év alatt a fele sem kopott el.
szóval nekem jók eddig, igaz ~3ezer km-t ment még csak. de azért tesztelgettem, azért meg tudom csúsztatni, mintha erősödött volna az autóm. de szerintem teljesen jó.
egy másik gumis topic-ban írtam róla bővebben. Gumiabroncs
szerk.: amúgy nagyon sok újabb, vagy éppen 1 éves Merciken, BMW-ken, Audi-kon, látok nagyon alsó kategóriás gumiabroncsokat. a tél slágere a Laufenn. nyáriban Taurus, Sebring, Riken azonos abroncsai a slágerek, ahogy látom. azért a Sava ezektől magasan jobb. és lengyelben és németben gyártják őket.


Szia!
Köszönöm hogy leírtad a tapasztalatodat.
Sokat segígettél.

Benyo89 Elküldve: 2020-06-04 20:45 Gumiméret-futómû

YELLOW írta:
WinstonWolfe írta:
YELLOW írta:
WinstonWolfe írta: A 4 évszakosak nem hangosak a többihez képest?
Menni megyek vele Svájc, Németország
Megnézem ezt a NEXEN-t, de ez nem ami kínai?


nem Kína, Dél-Korea. mint írtam BMW-t is szerelnek vele gyárilag, de Porsche-t is. és még ki tudja. versenyeken használják. elhatároztak valamit, meg is csinálják.


Néztem nem is találtam 315-öst.


légyszi alulra írj már. a legalsó "quote" alá.
akkor válts kisebb méretre.
265/40 R20, 305/35 R20
na de úgy sem jó, mert 305-ös sincs... hát akkor marad más. nem tudom, én is gondba lennék... én Sava-t vettem tavaly, nekem bejött, de abból sincs 300 feletti méret.
hát próbáld meg a gumisod javaslatát, jobbat nem tudok.


Szia Yellow!
Én is szemezek a Sava-val.
Tudsz írni róla egy keveset?
Ajánlod?
Köszönöm!

Benyo89 Elküldve: 2020-05-17 18:55 Futómû és hibái

BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.




Benyo89 Elküldve: 2020-03-25 08:09 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Lassan eljön nálam is a "modellfrissítés", már csak az a kérdés, hogy mire.
Eddig kettő modellt néztem ki magamnak, esetleg plusz egyet:
-Facelift E92
-Facelift E60
-vagy esetleg Facelift E65

Tulajok, szerelők! Tapasztalatok, vélemények, érvek-ellenérvek? Melyik lenne a jobb választás?


egyik se jó már. sajnos ez nem előre lépés. mondjuk az E92 szép. de pl E90 semmivel sem ad többet, mint az E46. nem nagyon van ezekben már jó motor. ha van, akkor széria elei darabok, még több hibával, mint a széria végiek.
dízel+automata+E60 a legrosszabb kombó. talán egy 30d a kivétel, de szétnyúzzák őket és csillió km van bennük.
néha E65-ön elagyalok, de 30 millás autók voltak, attól, hogy most olcsó, még az alkatrészek menyisége adott, és költséges. tele millió extrával.
őszintén ezekből egyiket sem választanám. kivétel ha jó áron lenne, garantált keveset futott és benzines 6 hengeres. belső térben ezek nem a kedvenceim, sőt...


Sziasztok!
Én E46-ból ültem át E61-be.
Szerintem a 3-as után egy 5-ös mindenképp érezhető ugrást jelent.
Legalábbis nálam az volt.
Én direkt M54 motorkódú benzinest kerestem úgyhogy évjáratban nem nagyon volt választásom. Így lett M54B25.
Én nem bántam meg a döntésem igaz azért egy idős prémiumról van szó úgyhogy költeni azért kell rá.
Nézegettem e91-et is. Nekem az nem volt annyival jobb mint a 46.
Arra én is azt mondom még egy generációt kell ugorni.

Benyo89 Elküldve: 2019-03-08 06:58 Vezérműlánc

matemate77 írta: Sziasztok!

A napokban készülök venni egy konkrét autót.
Egy 320d 2007 autómata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 motorszám végű típsról van szó.
225.000 km van benne és még nem volt vezérlés csere. 2 szerviz azt mondta, hogy ebben a motorban nem kell cserélni mert nem szakad. Ezt nem akarom elhinni. Másik 3 szerviz azt mondta, hogy kell 200 és 300 között. Árkategória a 160e Ft - 440e Ft-ig terjedt cserében. Tudnátok segíteni, hogy mi az igazság? Köszönöm előre is!


Szia!
A 163 le motorral szereltben még a régi lánc van. Ez nem szaggatja. A 177 le motor szereti szaggatni.
Apámnak van ilyen 163 le 20D-je csak E61. 190.000-el vette ő is kérdezte hogy kell-e azt mondta a szerelő hogy 400.000 környékén kérdezze meg újra
Remélem segítettem!

Benyo89 Elküldve: 2019-02-28 15:31 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.