John Elküldve: 2017-08-12 13:29 Karosszéria (javítás?)
YELLOW írta:Tisztelt BarG! Ne kettőstömegűről beszéljünk mert 1.6-ban úgytudom nincs (De javítsatok ki ha tévedek) de egyébként kasztni aljáról volt a téma,tekintettel a szériád vételárára (Amit csak saccolok de biztos nincs arányban az Fl előtti 2000 november havim árával...)kevesebb hibalehetőség van az aljára való tekintettel gondolom koránál fogva is,a másik hogy én összekuporgattam annyit hogy pici motoros pofás kis E46-ot vegyek de nem volt e-mellett félretéve fél milkám hogy ha bármi van példáúl bevizsgáltatás és ha nincs baja akkor is kiperkálni de nem erről van szó,hiába néztem alá a burkolaton nem látok át nincs röntgen szemem,próbaemelést kelltt volna csinálnom valóban de mennyire tűnt volna kukacoskodásnak ha egy ponton megemelem akkor mind a 4 pontot? Hibás vagyok annyiban igen plusz a küszöbtakarót is le kellett volna bontanom mind a kettőt helyszínen gondolom.... De egy biztos,én még egyszer autót sem árulni sem venni nem fogok,úgy fogom csinálni mint Yellow,10 év után se fogom eladni,mondom,nincs érzékem a kocsi eladáshoz se a vételhez ennyi,aki megérti megérti aki nem az nem,balfasz vagyok és ennyi,de legalább bevallom.... Egyébként üzentem a volt tulajcsajnak,és baszik reagálni,még annyit se hogy "Hát figyelj,szerettem ezt a kocsit,de te is figyelmetlen voltál" vagy valami,de semmi.BarG írta:
Megintcsak azt kell, hogy mondjam, el vagytok tévedve. Ismeritek ezt a mondást? Caveat emptor. Több mint kétezer éve a rómaiak találták ki. Ha ismernétek, akkor nem menne itt a síránkozás, hogy jaj, mit vettem. A vevő felelős azért, hogy mit vett meg, miért nem nézte meg az árut, főleg, hogy nem két fillért adott érte. A tulajdon átruházás egy olyan pillanat, amikor, ha nem direkt elkendőzött valami nagyobb hiba, akkor bizony a hibával együtt átkerül az új tulajdonoshoz az áru. Az elkendőzött hibán mondjuk azt értem, hogy a rohadás ki van kenve gittel és frissen lefestve, vagy olyan adalék van a motorba, váltóba öntve, ami a mechanikai zajokat csillapítja, hogy az új tulaj ne hallja a bajt. Ha ilyen jellegű baj nincs, akkor bármi egyéb a vevő hibája, hogy baszott a kocsi alá nézni a vétel előtt.
Másik dolog, hogy ha az átadás után két hónappal megjelenne a vevő, hogy szétszakadt a kéttömegű lendkerék vagy tönkrement két befecskendező fúvóka, akkor jól elküldeném, mert ennyi idő alatt simán elcseszhette ő maga ezeket a dolgokat. Vagy hengerfejes lett a gép, kiment a gumiszilent, a lengőkar, etc...
Ezért kell dokumentált átvizsgálásra elvinni a megvétel előtt a kinézett autót, ahol értenek hozzá. Ha ez elmaradt, "Caveat emptor".
persze igazad van. viszont azért mert valaki laikus, akkor át kell vágni? elviszi bevizsgáltatni. mivel laikus, el fogja vinni oda, amit az eladó ajánl, ahol le van paktálva minden.
ezért van az, ha magánszemély az eladó, akkor a vevőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a megvételkor is jelen volt.
viszont tény, ezzel nem tudsz hadakozni, hogy a legtöbb eladó autóval valami gríz van, és ezt az eladó el is hallgatja. és igen, különböző trükkökkel palástolják ezekkel.
csak magánszemély pont ezt fogja kihasználni, hogy majd a vevő bizonyít. ha olyan a hiba, amit lehet hack-kelni, majd később kiderül, de rá lehet fogni, hogy a vevő hajtotta szét az autót, akkor ezt ki is fogják használni.
de pont ezért írtam, hogy le kell szarni az eladó mit magyaráz, át kell nézni tüzetesen, hiszen nem kis pénzekről van szó, de akkor is, ha kis pénz. ha nem tetszik neki, akkor ott lehet hagyni. persze van aki túlzásba viszi és mindenféle kifogáson lovagol, csak, hogy olcsóbban tudja elhozni az autót. képes a 10-15 éves autón a kavicsfelverődést megszámolni, majd számolgatni neki azt fényező mennyiért csinálja meg. vagy odamegy egy a piaci ár legaljáról kinézett autóhoz és számolja a kopott féket, hogy cserélni kell, meg a gumikat, aztán háborog ha elhajtják. annyi pénzért az is mire számított? a fejekben van probléma, egyre kevesebb a logikus gondolkodás. sz*ré-h*gyé kellene mindenkinek hibátlan. elvárás van, de hogy esetleg azért többet fizessen az már nem.