John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2017-07-31 18:05 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta: Küszöb levételt lehet én is megcsinálom,mikor majd az ajtó kédert kicserélem,ami az ajtóra van ragasztva kétoldalú ragaccsal.Kíváncsi vagyok arra a részre én is.Csak akkor kell rendelnem patentokat a küszöbhöz is,azok is szeretnek eltörni.Kell a pót patent.Ilyen műanyag díszléc leszedő kitem az van szerencsére.Mondjuk ezek a részek elég hülyén vannak kitalálva az autón(kerékdob,meg a küszöb léc),faszán megül itt a mocsok.Habár én csak száraz úton használom a kocsit,mióta megvan. De ez más autóknál is így van.Ezek sajnos kritikus helyek.Ezért érdemes sűrűn lecsapatni az alját is,ez kapja a legnagyobb igénybevételt,és ez koszolódik a legjobban.Amit linkeltem videót,abban a srác sem pucolta meg a kasznit,amikor visszatette a küszöb lécet...Pedig érdemes!



nálunk Tanyán fosóhomokos talaj van aszfalt helyett,akkor gondolom én dupla veszélyben vagyok? Köszi a videót,olyan kiszedő kit-et a díszléchez honnan lehet rendelni van cikkszáma?

John Elküldve: 2017-07-31 13:53 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/



:/ Megette a kosz.A Mazda mx5 amúgy is gyenge alvázvédelem terén.
Viszont még egy apróságon gondolkodom,tegyük fel ki lesz javítva a küszöb,alúlról meg ott a küszöbtakaró amibe meg állhat minden és a mosás biztos ér valamit úgy értem be jut oda egyáltalán,nem lehet hogy csak placebó ez az alvázmosás küszöb takaró terén értve?



Ha rendszeresen mosod az autó alját,akkor nem lesz ideje felgyűlni ott a sárnak.Az első kerékdob mögött is azért áll meg a sok sár,mert szinte soha nem mossák az emberek ott sem,és az apró réseken,illesztéseken bejut azért a koszos víz.Egy idő után felgyűlik a szutyok,a sár.Én cseréltem a kocsin kerékdobot is elől,mert az egyik kicsit törött volt,és nálam semmi sár nem volt benne.Másnak meg kiló szám van benne cucc,mert soha nem pucolja a kerékdobot sem rendesen,és a kis réseken keresztül felgyűlik a dob mögött a sár.Esetleg évente le kell szedni a küszöb lécet,és kicsapatni onnét is a sarat külön,ha szükséges.Sokan a kerékdobot is leszedik néha,pont ez végett.

Ebben is lehet valami mert amikor tavaly kapot jobb első új és fényezett sárvédőelemet (Mikor megvettem a jobb első íz hólyagos volt,bár amiket néztem azokank is dem miért pont a jobb oldal? )a doblemez tövében tényleg állt a föld,bár itt fosóhomok van nemtudom mond-e valamit,apropó a homok vonzza vagy taszítja a vizet?

John Elküldve: 2017-07-31 13:35 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/



:/ Megette a kosz.A Mazda mx5 amúgy is gyenge alvázvédelem terén.
Viszont még egy apróságon gondolkodom,tegyük fel ki lesz javítva a küszöb,alúlról meg ott a küszöbtakaró amibe meg állhat minden és a mosás biztos ér valamit úgy értem be jut oda egyáltalán,nem lehet hogy csak placebó ez az alvázmosás küszöb takaró terén értve?

John Elküldve: 2017-07-31 13:11 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/

John Elküldve: 2017-07-31 12:23 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...



Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet
Akkor már nemis mondom hogy itt tanyán a ház előtt aszfaltút sincs csak az úgynevezett fosóhomok (Ezt csak vidékiek ismerik )Esőben ha használom ha nem udvaron belül is csillaggarázsban van még idén ráadásúl füves talaj van az udvarban Tavasszal tudok csak garázsépítésbe kezdeni és meglátjuk utána kijavított emelési pontal meddig bírja,bizti emelgethetem utána ott a gyári emelővel?

John Elküldve: 2017-07-31 12:10 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...

John Elküldve: 2017-07-31 11:37 Karosszéria (javítás?)

John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Nincs mosva az alja,attól rohad szét.Nekem még gyári minden,és semmi rozsda az emelési pontoknál.Én az alját is mosom rendszeresen.Máshol nem tudják emelni a kocsit,ha pl olajcserére viszed,és csápos emelőjük van csak,és aknájuk sincsen...Ez nem típushiba,hanem az ápolás hiánya miatt alakul ki.Az a baj,hogy ha az emelési pontoknál szétrohadt,akkor 100%,hogy a többi részen is elkezdődött a folyamat az autó alján.


ez nem igaz, lehet emelni máshol. van olyan csápos, ahol nem tudják az enyém alá sem tenni.
lengőkaroknál hátul, elől pedig van egy merevítő ott is lehet emelni. szokták is.
mondjuk az tényleg gáz, hogy az emelési pont ki van rohadva az durva. pár éve is volt itt valaki (nem írok nevet, mert lehet rosszul rémlik), akinek FL-es E46-ja van és sz@rrá volt rohadva a küszöb emelési pont, hogy nem hittem el. pedig amúgy nem tűnt az egész autó rossz állapotúnak. de olyan, mint ami a földön ült volna 10 évig.
Idén júliusban van csak épp 1 éve nálam,tán nem én rohasztottam el 1 év alatt? Előző tulaj egy irodista csaj volt 10 évig (2.-tulajén 3. ),akkor lehet hogy ő 10 év alatt egyszer sem mosatta le alul?



Előfordulhat.Lehet,csak a tócsák mosták le néha kicsit...
Ok,és ha ki lesz javítva,milyen időközönként kell alul le mosatni és milyen évszakokban?

Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van

John Elküldve: 2017-07-31 11:34 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Nincs mosva az alja,attól rohad szét.Nekem még gyári minden,és semmi rozsda az emelési pontoknál.Én az alját is mosom rendszeresen.Máshol nem tudják emelni a kocsit,ha pl olajcserére viszed,és csápos emelőjük van csak,és aknájuk sincsen...Ez nem típushiba,hanem az ápolás hiánya miatt alakul ki.Az a baj,hogy ha az emelési pontoknál szétrohadt,akkor 100%,hogy a többi részen is elkezdődött a folyamat az autó alján.


ez nem igaz, lehet emelni máshol. van olyan csápos, ahol nem tudják az enyém alá sem tenni.
lengőkaroknál hátul, elől pedig van egy merevítő ott is lehet emelni. szokták is.
mondjuk az tényleg gáz, hogy az emelési pont ki van rohadva az durva. pár éve is volt itt valaki (nem írok nevet, mert lehet rosszul rémlik), akinek FL-es E46-ja van és sz@rrá volt rohadva a küszöb emelési pont, hogy nem hittem el. pedig amúgy nem tűnt az egész autó rossz állapotúnak. de olyan, mint ami a földön ült volna 10 évig.
Idén júliusban van csak épp 1 éve nálam,tán nem én rohasztottam el 1 év alatt? Előző tulaj egy irodista csaj volt 10 évig (2.-tulajén 3. ),akkor lehet hogy ő 10 év alatt egyszer sem mosatta le alul?



Előfordulhat.Lehet,csak a tócsák mosták le néha kicsit...
Ok,és ha ki lesz javítva,milyen időközönként kell alul le mosatni és milyen évszakokban?

John Elküldve: 2017-07-31 11:30 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Nincs mosva az alja,attól rohad szét.Nekem még gyári minden,és semmi rozsda az emelési pontoknál.Én az alját is mosom rendszeresen.Máshol nem tudják emelni a kocsit,ha pl olajcserére viszed,és csápos emelőjük van csak,és aknájuk sincsen...Ez nem típushiba,hanem az ápolás hiánya miatt alakul ki.Az a baj,hogy ha az emelési pontoknál szétrohadt,akkor 100%,hogy a többi részen is elkezdődött a folyamat az autó alján.


ez nem igaz, lehet emelni máshol. van olyan csápos, ahol nem tudják az enyém alá sem tenni.
lengőkaroknál hátul, elől pedig van egy merevítő ott is lehet emelni. szokták is.
mondjuk az tényleg gáz, hogy az emelési pont ki van rohadva az durva. pár éve is volt itt valaki (nem írok nevet, mert lehet rosszul rémlik), akinek FL-es E46-ja van és sz@rrá volt rohadva a küszöb emelési pont, hogy nem hittem el. pedig amúgy nem tűnt az egész autó rossz állapotúnak. de olyan, mint ami a földön ült volna 10 évig.
Idén júliusban van csak épp 1 éve nálam,tán nem én rohasztottam el 1 év alatt? Előző tulaj egy irodista csaj volt 10 évig (2.-tulajén 3. ),akkor lehet hogy ő 10 év alatt egyszer sem mosatta le alul?

John Elküldve: 2017-07-31 11:10 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
John írta:
ckrisz írta:
John írta:
ckrisz írta:
John írta:
ckrisz írta: Szia! Nekem a 98-as E46-om bal hátsó emelési pontja volt beszakadva. Nálam részleges küszöb javítás és emelési pont megerősítés volt. Kérdés persze hogy nálad mennyire terjedt szét a rozsda a emelőbak körül...

John írta: Sziasztok.Emelési pontom 4-ből kettő be van szakadva (Emelő benyomta épp ma a másodikat is..)Kérdésem lényege hogy feltétlen csak küszöb csere vagy lehet a beszakadt emelési pontokat is megerősítve ,meg hegeszteni?


Köszönöm.Hát maga a kasztni kifogástalan bár a küszöbtakarókat nme vettem még le mert a tiplik vagy mik amik oda tartják ha be nyomom őket (elvileg kifelé kéne kihúzni igaz?) lehet meg se találom majd,elvileg kéne kis karimájuk lenni de holnap megpróbálom lekapni.Mennyibe fájt a javítás ha szabad kérdezni?


Ha jól emlékszem 30-35 eFt-ot kértek de fényezték is a küszöböt a takaró alatt.2013-ban volt.
Azért kérdezem mert nemjárnék jobban ha komplett küszöböket cseréltetnék,azok tartalmazzák az emelési pontokat? mondjuk friss a műszakim ráér de megemelés szívás Felbakolási pontokról nincs rajzod?


Szia!Szerintem ne cseréltesd az egész küszöböt mert sok helyen szét kell vágni az autót (padlólemez, oszlopok), az pedig rizikós lehet. De ezt majd a karosszériás tudja megmondani hogy mi a legjobb megoldás a te kocsidnál. Ilyen rajzom sajnos nincs, csak egyszerű user vagyok.

Igazad van,szegény küszöböm sajnálnám a szép részeit meg újrafényezni a belépő részét vagy hogy mondják

Még annyi kérdésem lenne így utólag (Majd jövőre lesz úgyis aktuális a vizsgám még 1 év..) hogy ha tegyük fel csak az emelési pontokat javítják (Teszem azt láng-al)akkor ami a küszöb felső részénél vannak műanyag dísz valamik azokat le tudom és vissza tenni rongálás nélkül hogy ne olvadjanak el a nagy hőtől? Szőnyeget érdemes ki venni vagy nem kell bolygatni? (Bocs mindenkitől ha sokat kérdezek de jobb félni mint megijedni )



Nem akarok szemétkedni senkivel,de ha az emelési pontok elkezdtek rohadni,vagy már szét is rohadtak,akkor az az autó a bontóba való.Akkor már máshol is ugyanúgy rohad...Maximum nem látszik az alvázvédő alatt szemre elsőre.Az alvázvédő alatt szépen dolgozik akkor ugyanúgy máshol is a rozsda.Naponta látok e46-osokat(egyre több használtat vesznek),és az autók legnagyobb része hulladék.Sokszor első ránézésre is észreveszem...Néha kicsit vizsgálgatni kell,hogy észrevegyem.Sokaknak fel sem tűnik,hogy milyen roncsban ülnek,mert csak a propellert látják...A tényleg jó kocsikat meg nem lehet eladni,mert sokallják az árát.

A szőnyeget szerintem ki kell venni,vagy legalábbis oldalt felhajtani a küszöbnél,ha kap az autó új küszöböket.Furatokba pattannak be a tartó patentok,mindent le lehet szedni rongálás nélkül,ha a küszöb műanyagra gondolsz.
Így néz ki:

https://www.youtube.com/watch?v=3GoikYHt37s








Köszönöm,viszont akkor tavaly a műszakin említették volna,volt előttem egy vevő aki festékvastagságmérővel is körbe járta egyébként az emelési pontok típushiba,még ha új küszöböt is kapnak az is kb 4 évet bír az emelési pont,erre szokták mondani hogy nem ott érdemes emelni ha nincs be szakadva akkor sem.

John Elküldve: 2017-07-30 15:25 Karosszéria (javítás?)

John írta:
ckrisz írta:
John írta:
ckrisz írta:
John írta:
ckrisz írta: Szia! Nekem a 98-as E46-om bal hátsó emelési pontja volt beszakadva. Nálam részleges küszöb javítás és emelési pont megerősítés volt. Kérdés persze hogy nálad mennyire terjedt szét a rozsda a emelőbak körül...

John írta: Sziasztok.Emelési pontom 4-ből kettő be van szakadva (Emelő benyomta épp ma a másodikat is..)Kérdésem lényege hogy feltétlen csak küszöb csere vagy lehet a beszakadt emelési pontokat is megerősítve ,meg hegeszteni?


Köszönöm.Hát maga a kasztni kifogástalan bár a küszöbtakarókat nme vettem még le mert a tiplik vagy mik amik oda tartják ha be nyomom őket (elvileg kifelé kéne kihúzni igaz?) lehet meg se találom majd,elvileg kéne kis karimájuk lenni de holnap megpróbálom lekapni.Mennyibe fájt a javítás ha szabad kérdezni?


Ha jól emlékszem 30-35 eFt-ot kértek de fényezték is a küszöböt a takaró alatt.2013-ban volt.
Azért kérdezem mert nemjárnék jobban ha komplett küszöböket cseréltetnék,azok tartalmazzák az emelési pontokat? mondjuk friss a műszakim ráér de megemelés szívás Felbakolási pontokról nincs rajzod?


Szia!Szerintem ne cseréltesd az egész küszöböt mert sok helyen szét kell vágni az autót (padlólemez, oszlopok), az pedig rizikós lehet. De ezt majd a karosszériás tudja megmondani hogy mi a legjobb megoldás a te kocsidnál. Ilyen rajzom sajnos nincs, csak egyszerű user vagyok.

Igazad van,szegény küszöböm sajnálnám a szép részeit meg újrafényezni a belépő részét vagy hogy mondják

Még annyi kérdésem lenne így utólag (Majd jövőre lesz úgyis aktuális a vizsgám még 1 év..) hogy ha tegyük fel csak az emelési pontokat javítják (Teszem azt láng-al)akkor ami a küszöb felső részénél vannak műanyag dísz valamik azokat le tudom és vissza tenni rongálás nélkül hogy ne olvadjanak el a nagy hőtől? Szőnyeget érdemes ki venni vagy nem kell bolygatni? (Bocs mindenkitől ha sokat kérdezek de jobb félni mint megijedni )

John Elküldve: 2017-07-30 15:13 Egr szelep

YELLOW írta:
John írta:
John írta: Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...
Kezdem kapizsgálni hogy lehet az enyémben nincs is és a másodlagos levegőpumpa javít az emisszión hideg mocinál?


látod, rájössz te magadtól is
Köszönöm,és az természetes hogy amikor jár a légpumpa egy idejűleg búg a motortér és eltűnik a búgás ha le állt a légpumpa?

John Elküldve: 2017-07-30 14:34 Egr szelep

John írta: Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...
Kezdem kapizsgálni hogy lehet az enyémben nincs is és a másodlagos levegőpumpa javít az emisszión hideg mocinál?

John Elküldve: 2017-07-29 01:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok Bms46ds1 vezérlőnél Inpán belül hol tudom le ellenőrizni hogy a légtömeg hány fokosnak érzékeli a rajta átáramló levegőt?

John Elküldve: 2017-07-28 01:03 Egr szelep

Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...