Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-12-09 20:57 Műszerfal kijelzés

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta: Sajnos még mindíg küzdök a műszerfal problémával,már a másodikat rakom bele denem müködik a megvilágítása.Valószinűleg nem kapja meg az áramot.Van esetleg külön biztije ennek,vagy mi lehet az oka.


biztiket átnézted?
9, 10, 34, 43 ezeket nézd meg azért.

OKé köszi megnézem.
Ezek ugye a kesztyűtartóban vannak?


hát onnan nyílik fentről.


Hello.
Nalam is volt ilyen.A vilagitaskapcsolorot szedtem ki a helyerol egyeb okok miatt.Visszaszereles utan nem vilagitott az oracsoport.Valami utolagos csatlakozok vannak bekotve a kapcsolo vezetekeire es az egyik kontaktos lett.Kicsit felpoliroztam a csatikat es azota is megy a vilagitas.


valószínű a tempomat miatt vannak ott utólagos csatik. arra tippelnék. vagy neked gyárilag tempomatos? bár lehet gyárilag is csatlakozós az egész.


Vin alapjan ha jol emlekszem irta,hogy van benne.


viszont elképzelhető, hopgy gyárilag is ugyanaz a kábelszett van hozzá, mint amit utólag vsze meg hozzá. szóval lehet az gyári megoldás.

YELLOW Elküldve: 2016-12-09 17:32 Műszerfal kijelzés

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta: Sajnos még mindíg küzdök a műszerfal problémával,már a másodikat rakom bele denem müködik a megvilágítása.Valószinűleg nem kapja meg az áramot.Van esetleg külön biztije ennek,vagy mi lehet az oka.


biztiket átnézted?
9, 10, 34, 43 ezeket nézd meg azért.

OKé köszi megnézem.
Ezek ugye a kesztyűtartóban vannak?


hát onnan nyílik fentről.


Hello.
Nalam is volt ilyen.A vilagitaskapcsolorot szedtem ki a helyerol egyeb okok miatt.Visszaszereles utan nem vilagitott az oracsoport.Valami utolagos csatlakozok vannak bekotve a kapcsolo vezetekeire es az egyik kontaktos lett.Kicsit felpoliroztam a csatikat es azota is megy a vilagitas.


valószínű a tempomat miatt vannak ott utólagos csatik. arra tippelnék. vagy neked gyárilag tempomatos? bár lehet gyárilag is csatlakozós az egész.

YELLOW Elküldve: 2016-12-08 21:32 hûtõ

Norbo20 írta:
YELLOW írta:
Norbo20 írta:
jamborj írta:
Norbo20 írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Lenne nekem itt egy E61 525d-m. Azt a hibajelenséget produkálja, hogy a kiegyenlítő kupakjánál kinyomja a hűtővizet. Feltöltöm és kb 50-60 km megtétele után ismét jelzi hogy kevés a hűtőfolyadék szint. Megint csak kinyomta a vizet a kupaknál. Az autó nem füstől, a víz nem olajos. Esetleg valakivel volt már hasonló jelenség?


Mi ez a nagy csend embereeeeek!


Nem lehet, hogy levegős?
Ha nem töltöd utána, tovább fogy a víz?


Nem próbáltam még azt, hogy nem töltök utána, mert nem merek úgy menni vele. Azóta még azt vettem észre vele, hogy keményednek a vízcsövek járó motornál és ha letekerem a kiegyenlítőkupakot, akkor látszik hogy buborékol a víz járó motornál. Lehet hogy hengerfejes lett a gép?


le kell légteleníteni úgy, hogy közben a fűtés is maxra van tekerve, hőfokilag is és befúvásilag is.


Van külön légtelenítő csavar, vagy elég ha csak letekerem a kupakot és hagyom hohy kidolgozza magából a levegőt?


kell lennie légtelenítő csavarnak, valószínű nem is egy. és sorba kell menni. mindig a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni, aztán haladni a tartályig.

YELLOW Elküldve: 2016-12-08 11:55 hûtõ

Norbo20 írta:
jamborj írta:
Norbo20 írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Lenne nekem itt egy E61 525d-m. Azt a hibajelenséget produkálja, hogy a kiegyenlítő kupakjánál kinyomja a hűtővizet. Feltöltöm és kb 50-60 km megtétele után ismét jelzi hogy kevés a hűtőfolyadék szint. Megint csak kinyomta a vizet a kupaknál. Az autó nem füstől, a víz nem olajos. Esetleg valakivel volt már hasonló jelenség?


Mi ez a nagy csend embereeeeek!


Nem lehet, hogy levegős?
Ha nem töltöd utána, tovább fogy a víz?


Nem próbáltam még azt, hogy nem töltök utána, mert nem merek úgy menni vele. Azóta még azt vettem észre vele, hogy keményednek a vízcsövek járó motornál és ha letekerem a kiegyenlítőkupakot, akkor látszik hogy buborékol a víz járó motornál. Lehet hogy hengerfejes lett a gép?


le kell légteleníteni úgy, hogy közben a fűtés is maxra van tekerve, hőfokilag is és befúvásilag is.

YELLOW Elküldve: 2016-12-08 07:53 Mi lehet a baj?

tarzan328 írta: Sziasztok!
Az autó üzem melegen 2500as fordulatig dadog vagy egy hirtelen gázadásra (menet közben csak) valamelyik henger leáll, viszont 2500 felett jó az autó. Diagnosztikán megállapították, hogy a 5. henger kihagy, 5. henger trafóját felcseréltük az 1. hengerével utána a gép az 1. hengerre írta a hibát. Trafócsere után megszűnt a hiba kb 50 km-ig, utána megint ugyan az. Most az üzemanyag nyomás szabályzóra gyanakodunk, viszont a vákumcső is elég gyengén szív.
Ha találkozott valaki hasonlóval vagy tudja mi lehet a baj kérem segítsen!
Előre is köszönöm!


írod, hogy a trafó csere után, 50 km után ugyanaz a hiba. mármint a jelenség ugyanaz, vagy diaggal olvasva megint trafó hibát ír?

egyébként 5-6-os henger szokott rosszalkodni legtöbbször ezeknél a mociknál.
nem tudom miylen diag volt hazsnálva, de találgatás helyett, egy nosmálisra kellene elvinni, mondjuk egy INPA diagra, nézni élő adatot is.
nem hinném, hogy az üz.a. pumpa csinál ilyet, az ha rossz, akkor fordulaton még rosszabb. esetleg üz.a. szűrő lehet dugult, és alacsony fordulaton nehezebben préseli az anyagot át magán.
talán! elképzelhetőnek tartom, hogy a kopogás szenzor nem jó, fellazult, és alacsonyabb fordulaton nem jó értéket küld, ezért a vezérlő annak függvényében keveri a dolgokat, emiatt okoz teljesítmény kiesést, vagyegyenetlen járást.
ugye pont ez a szenzor is meg tudja mondani, hogy történt-e robbanás kimaradás a hengerben.

ha ugyanúgy az 5-ös hengerre dobja, akkor lehet a trafó vezetékezésében van gond, vagy a gyertyával. a másik, amit nem egyszer hallottam, hogy ha egy trafót cserélsz, akkor érdemes az összset, mert sorra tönkre fognak menni.

ezek csak vélemények, hangosan gondolkozás.
rendes szerelő, rendes diag, élő adat.

YELLOW Elküldve: 2016-12-07 20:48 Műszerfal kijelzés

Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta: Sajnos még mindíg küzdök a műszerfal problémával,már a másodikat rakom bele denem müködik a megvilágítása.Valószinűleg nem kapja meg az áramot.Van esetleg külön biztije ennek,vagy mi lehet az oka.


biztiket átnézted?
9, 10, 34, 43 ezeket nézd meg azért.

OKé köszi megnézem.
Ezek ugye a kesztyűtartóban vannak?


hát onnan nyílik fentről.

YELLOW Elküldve: 2016-12-07 06:54 Akkumulátor

maestro006 írta: Sziasztok,
A gyárinál magasabb amperórás és magasabb indítóáramú akkumulátor kinyírja az önindítót, vagy nem gond?
gyári: 70aH, ~540 A
új: 74 aH, 680 A


az, hogy mekkora az indítóárama, vagy a kapacitása az akksinak, az nincs kihatással az önindítóra. a feszültség számítana, de nyilván nem 24V-os akksit fogsz belerakni.
az önindító annyi áramot vesz fel, amennyire szüksége van. ha az akksiban nem lenne elég töltés, akkor max nem bírja megforgatni a motort az önindító. max az akksi tudna tönkre menni.
a gyári akksitól általában kisebb nem ajánlott, viszont nagyobbat is max 10Ah körülivel célszerű nagyobbat venni. mert azt a generátor még el tudja látni.

szóval mehet bele a nagyobb nyugodtan.

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 16:01 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi


tehetsz DIII is. én azért választottam a DII-t, mert ugye a váltómba 1,1 liter kell. tehát 2 litert kell venni. és a DIII dupla annyiba került. Megnéztm milyen viszkozitása van, milyen hőfokon miket tud, és nem sok különbség volt. igazából a két olaj között, inkább a detergensek, diszpergensek, stb, amiben másabb. mondjuk úgy a DIII tovább bírja. illetve a váltó anyagösszetételétől függően mondjuk kíméletesebb, nem károsítja az anyagot. zehát mondjuk ez akkor gáz, ha olyan váltó van, amiben DIII az előírás, és DII-t teszel bele, akkor lehet gondot fog okozni. LEHET!

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 14:59 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 13:54 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 06:45 Akkumulátor

John írta:
55-ös, de már vissza vették és oda adták az árát,elvileg kifoghattam egy hibás terméket


de fogadjunk nem raktad oda töltőre...
ha ilyen könnyen cserélték, akkor szerencséd volt, bár lehet tudta, hogy szériahibásak az akksik.

YELLOW Elküldve: 2016-12-05 15:04 manuális váltó

norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?

Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.

Vélemények, tanácsok?

Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.


hát ha valaki folyamatosan a váltókaron pihenteti a kezét, az valóban nem tesz jót a szinkrongyűrűknek. bár ha minden igaz 1-es fokozatban való akadást nem okozhat, mert ott nincs, de ebben nem vagyok biztos.
olajcsere esetleg segíthet, de célszerű a BMW-től megvenni a belevalót. különben rosszabb lehet hideg időben.
ha remeg a kar, vagy nagyon lötyögős, azt is kopás okozhatja, a váltókartartó és rudazat környékén. E46-nál van ehhez javító készlet, gyanítom E90-nél is van.

YELLOW Elküldve: 2016-12-04 10:36 Fûtés - Klíma

suprajets írta:
YELLOW írta:
suprajets írta: Sziasztok!

Van egy E46 touring-om 1999/12 havi. A napokban észrevettem, hogy hiába van bekapcsolva a fűtés/hűtés, a ventillátor nem fúj be levegőt az utastérbe egyáltalán (sem az ablakra sem szemből, sem alulról).
A vezérlőegységen hiába van maximumon a befújás ereje, a meleg levegő is kb csak lehelet szinten jön befelé (ha megy az autó, így gondolm csak a menetszél hozza be). A lapátokat hallani, hogy mozognak, de kb ennyi. Valakinek van ötlete, mi lehet a baj és hogyan lehet ezt orvosolni? Eddig minden rendben volt, volt klíma is és fűtés is rendesen...

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv, Gábor


első körben nézd meg ezeket a biztosítékokat (kesztyűtartóból nyitható)
28, 37 ill. 62, 63, 64

ha itt minden rendben, akkor a ventillátor előtét ellenállása (süni) adta meg magát nagy valószínűséggel. bár az nem szokott ilyen hirtelen tönkre menni.


Köszönöm, amint hazaértem, lecsekkolom a biztiket. Amúgy mik az előjelei a süni haldoklásának?


pulzálva fúj, önálló életre kell, magától elkezd erősebben vagy gyengébben fújni. vagy rosszabb esetben, éjszaka fogja magát és beindul, reggelre lemerítve az akksit

YELLOW Elküldve: 2016-12-04 08:35 Műszerfal kijelzés

Jonerto írta: Sajnos még mindíg küzdök a műszerfal problémával,már a másodikat rakom bele denem müködik a megvilágítása.Valószinűleg nem kapja meg az áramot.Van esetleg külön biztije ennek,vagy mi lehet az oka.


biztiket átnézted?
9, 10, 34, 43 ezeket nézd meg azért.

YELLOW Elküldve: 2016-12-04 08:14 Fûtés - Klíma

suprajets írta: Sziasztok!

Van egy E46 touring-om 1999/12 havi. A napokban észrevettem, hogy hiába van bekapcsolva a fűtés/hűtés, a ventillátor nem fúj be levegőt az utastérbe egyáltalán (sem az ablakra sem szemből, sem alulról).
A vezérlőegységen hiába van maximumon a befújás ereje, a meleg levegő is kb csak lehelet szinten jön befelé (ha megy az autó, így gondolm csak a menetszél hozza be). A lapátokat hallani, hogy mozognak, de kb ennyi. Valakinek van ötlete, mi lehet a baj és hogyan lehet ezt orvosolni? Eddig minden rendben volt, volt klíma is és fűtés is rendesen...

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv, Gábor


első körben nézd meg ezeket a biztosítékokat (kesztyűtartóból nyitható)
28, 37 ill. 62, 63, 64

ha itt minden rendben, akkor a ventillátor előtét ellenállása (süni) adta meg magát nagy valószínűséggel. bár az nem szokott ilyen hirtelen tönkre menni.