Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-10-10 16:38 Motorolaj

BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.

YELLOW Elküldve: 2016-10-10 07:14 Egyenetlen alapjárat

kobe24 írta: Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


ebben a topic-ban erről van szó: Valvetronic szelepvezéslés

a teljes motorfelújítás mit jelent? a linkelt topic-ban láthatod, hogy a köztes karok és az excenteres tengely cseréje, kb 300e Ft. ha ezzel van gond, akkor már nagyon gatyán lehet.
és melegen alapjáraton kalapálós hangja kellene legyen, már nagyon régóta.
de ezt okozhatja bármi false levegő. minden cső a helyén van?
tipikus hiba, hogy a légtömegmérőnél a szűrőház bevezetésnél vane gy gumi tömítés, vastag, és ha nem kenik meg, akkor összerakásnál begyűrődik, vagy a szívótoroknál a pillangószelep előtt, a harmónikás cső, alul nem pattan be a helyére. itt szívhat false-ot.

YELLOW Elküldve: 2016-10-10 07:06 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
Tano írta:
John írta: Köszi,eddig nem világított csak mióta kmb-t progra,oztam rá az óta világít,viszont az Inpa nem adott be hibát,viszont a fogyim le ment 7.3-ra vegyesben
(Abg-modult nem találom)


No ezt még gyakorolni kell egy kicsit. A quote] után írjál.
Ezek szerint nem csak a kmb-t írtad át.
Ez nehéz szülés így. Figyu, holnap megyek haza Szolnokra, ha gondolod szerdán összefuthatunk és meg tudom mutatni, mert így sok a kavarás.


Köszi,Szerda elvileg nekem is jó,Inpa viszont nem ad ki légzsák hibát,de ez előtt nem világított


vazze te írtál egy fogyasztás csökkentő programot az autóra. kűggyed a beállításokat plíííz!

ha a légzsákmodulban kolbászolsz, akkor világítani fog az ikonja. ha akkor is világít, amikor már nincs az autón gép, akkor elrontottál valamit. de lehet csak szimplán beletérdeltél az ülésbe. de akkor dobna hibaüzenetet ülésfoglaltság jelzőre.
gyanítom egyébként, hogy nem konkrétan egy adott vezérlőből olvastad ki a TRC fájlt, hanem úgy ánblokk mindent. aztán valamit átírogattál, és most ez van.
sőt az sem kizárt, hogy korábban már ki volt kapcsolva pl. az ülésfogl. érzékelőd, de most vissza aktiválódott, ezért jelez.
de majd Tano jól megmutatja, addig inkább ne csinálj semmit.

YELLOW Elküldve: 2016-10-09 17:11 Mi lehet a baj?

Lacce92 írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: https://www.youtube.com/watch?v=zOomMZjr6ZQ

Szóval mintha dupla annyit kellene tekernie az önindítónak, az indítások kb 10-15%-a ilyen. szűrők cserélve. ha 98 vagy 100-ast tankolok, talán egy kicsit csökken a gyakoriságok mértéke. leggyakrabban "langyos" motornál jelentkezik a probléma. Hibakód nincs. Köszi előre is!


a fordulatszám jelzőből ítélve főtengely jeladó.
ugyanis ugyanúgy forgat az önindító mégis leesik a fordulat nullára. hibakódot kellene olvasni a motorból.

YELLOW Elküldve: 2016-10-09 10:34 Motorolaj

multifilter85 írta:
multifilter85 írta: Sziasztok!A kocsimba (320ci 2001)rakhatom ezt az olajat,5L BMW 5W40 Longlife Fully Synthetic Engine Oil LL-04 LL-01 LL-98 5 Litres?


Itt van a link is http://www.ebay.co.uk/itm/5L-F...SwX~dWmCQt


hát én ebay-ről olajat azért nem vennék. számomra nem ismert ez a márka (bár valami dereng, de biztosra nem mondanám), ettől lehet jó.
leírás alapján megfelelő a motorod számára.

YELLOW Elküldve: 2016-10-09 08:41 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

liga86 írta: Sziasztok! Van egy jelenség szerintem komplexebb mint hogy megtaláljam a megfelelő topikot!!! N42b20 reggel nézem a hűtő vizet van e elég es a pálca nem jön fel... megyek 1.5km-t folyadékért bele, vettem, felnyitom es a pálca teli szintet mutat!!! Irány Pestről Esztergomba visszafelé a hofokjelzo nem mozdul negyednél feljebb (megy a fűtés) Visegrádon kb20 km megállok gondoltam megnézem mi van a motorháztető alatt a fűtést kikapcsoltam közbe mikor megálltam a motor nem forró de talán elég meleg es mutato beáll középre(?????) Irány tovább... a mutató ahogy bekapcsolom a fűtést vissza esik fele es negyed köze!!! fűtés nélkül nehezen mozdul a mutató! Egészen Pestig ezt csinálta es csak a városban mutatott üzemi fokot! Ez mi lehet??? Ne használjam a fűtést es a kocsi tökéletes? Télen szar lesz bocs ha hosszú de talán összefüggésben vannak a dolgok! Köszi a segítséget!!


termosztát nem az igazi, és valószínű levegős is lehet a rendszer.

YELLOW Elküldve: 2016-10-08 20:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Körcsatis az E34-em volt ami soros portal kommunikált utána jött az E36 ami ha jól tudom már Obd2-es volt annak még asszem a motortérben volt a csatija de E46-nak már a bal sípcsontod felett,meg találtad?


ez nem igaz. E46-ban is van 20 PIN-es körcsati. sőt van olyan változat amiben van 20 PIN-es és OBD2-es is. OBD-n akkor csak a motorvezérlő kommunikál, ha minden igaz.
2000-2001 környékén volt a váltás, de bármi elképzelhető és azon kívül akármi is.


Igazad van,én nekem csak E34 Tds-em volt eddig525-ös,abban körcsatis volt ami a motortérben található, és az csak soros portos laptoppal kommunikált,E36 már Usb-ről is én erre értettem,igen elvileg e46 ban is van körcsati de ami neki kell az obd2-es diagcsati így értettem


az, hogy most sosor vagy USB porton kommunikál, az a kábeltől függ, nem attól, hogy az autóban milyen csati van.

szerk.: igazából a programtól függ mit kezel le. az USB-s kábel is soros port-ként van megadva.

YELLOW Elküldve: 2016-10-08 20:07 Közép konzol,Klíma panel

Tano írta:
Jumper írta: Koszonom szepen igen erre lesz szuksegem!
Esetleg ha valakinek van jo állapotban levő arra vevő lennék!


Azért a belinkelt ETK alapján ellenőrizd le a cikkszámokat a saját VIN-ed alapján, mert amit YELLOW belinkelt az a gombos verzió, neked meg szerintem már a schaltzentrumos kell az évjárat alapján.


nagyjából úgy választottam ki, ahogy az ő autójának típusa itt meg van adva.

YELLOW Elküldve: 2016-10-08 20:02 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
Körcsatis az E34-em volt ami soros portal kommunikált utána jött az E36 ami ha jól tudom már Obd2-es volt annak még asszem a motortérben volt a csatija de E46-nak már a bal sípcsontod felett,meg találtad?


ez nem igaz. E46-ban is van 20 PIN-es körcsati. sőt van olyan változat amiben van 20 PIN-es és OBD2-es is. OBD-n akkor csak a motorvezérlő kommunikál, ha minden igaz.
2000-2001 környékén volt a váltás, de bármi elképzelhető és azon kívül akármi is.

YELLOW Elküldve: 2016-10-08 08:27 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

atus083 írta: Sziasztok!

Lendkerék+ kuplung cseréjét követően a váltóolajat is le szeretném cserélni az autómba. A kérdésem az lenne, hogy ragaszkodjak a gyári olajhoz vagy beletölthetünk esetleg más olajat is illetve hány litert kell vásárolnom? Ha tudnátok írni konkrét olaj típusokat azért külön hálás lennék!
Az autóm egy 2005. decemberi gyártású E46 320 Cd 2.0 dízel (6 sebességes kézi váltós)
A válaszokat előre is köszönöm!


itt már ki lett tárgyalva, nem is sokat kellene visszaolvasni!!!
Klikk ide!

YELLOW Elküldve: 2016-10-08 08:25 EWS+Kulcs...

multifilter85 írta: Sziasztok!nem tudom hogy problema e vagy csak balf.... vagyok de amikor kinyitom a kocsit taviranyitoval az osszes ablakom kinyillik.miert lehet ez?meg nagyon uj vagyok a bmw-sek kozott mert tegnap vetem meg eletem elso (320ci) autojat.


hosszan tartod nyomva? mert akkor csinálhat ilyet.
kivéve ha be van sülve a relé, és nyitáskor összeragad, és azt hiszi folyamatosan nyomod a gombot.
vagy utólagos mókolás történt.

YELLOW Elküldve: 2016-10-07 22:33 Közép konzol,Klíma panel

Jumper írta: Üdvözlet!
Következő a problémám!
Az autom egy 2001es 320d touring 136l
Be építettem vegre a tabletet ahogy szerettem volna minden flottul működik...viszont a klíma panelt ugye lentebb kellet raknom csak az oda nem passzol!
Felmerült a kerdes hogy van esetleg masik "közép konzol" aminek mas az a rekesz kialakítás?vagy mi a probléma?talalkozott e mar valaki ezzel a problematikával?!
Elore is koszonom a segitseget


ezek közül kell valamelyik. cikkszámra keresve kapsz találatot.
51168202186
51168230902

YELLOW Elküldve: 2016-10-07 21:55 Közép konzol,Klíma panel

Jumper írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Kár volt, nem kellett volna új topikot nyitnod ezért!!! Ez a fórum úgy szét van már cseszve, hogy szinte kedvem sincs az olvasásához.
Bocs véleményemért!


sajnos hiába az egész, hiába jelzem. szomorú, de úgy érzem bele van sz@rva az egészbe.
direkt nem írtam, ne én legyek már megint az első.
éppen nem lenne rossz a topic, mert a cím oké, de maga a téma már számtalanszor ki lett tárgyalva. csak a keresőt komment részre is lehetne használni.
persze kényelmesebb így, mint órákat keresni esetleg. de úgy látszik a törzs tag már tudja, nem is reagál a felesleges nyitásokra semmit.
szóval 1-2 óra keresés, vagy kényelmes topic nyitás, nuku válasz? lehet választani.


Srácok,mar elnézést kerek elore es utólag,de nem találtam semmit errol lehet en voltam a fasz es azert vagy nem voltam eleg korul tekintő termeszetesen ez meg esik!de ketten is reagáltatok amiből egyik sem volt építő jellegű!ertem en hogy ti mint törzs gárda tagok mar unjátok az uj topik nyitásokat amik számotokra mar 100x vegig tárgyalt tortenet de szamomra ez most jött el!elso BMW-m es most szembesülök olyan dolgokkal problémákkal amiert hozzatok fordulok segítségért mert a "nagy öregek" tudjak a jarast!kerdezem en hogy ez baj?kitol kérdezzek ha nem tőletek?ha tudnám hogy mas ért hozza nem ide írtam volna!de ti az vagy mi segitoink/tanáraink vagytok!mert ti sem ugy születettek hogy mindent tudtatok!szoval ha azt az energiát amit arra fordítottatok hogy vázoljatok hogy fasz módon uj topicot nyitottam mert (es megegyszer elnézést érte)Nem találtam semmit.. Ha be linkelte volna az info elérési útvonalat mar mindenki boldog lenne!ti mert segitettetek egy "ujoncnak" en pedig hogy megoldást találtam általatok egy problémára!ha majd en annyi szakmai tudással rendelkezem mint is most en is szivesen segítek majd az uj BMW tulajdonosnak!mert tudom milyen nehez volt a kezdet!de elobb vagy utobb ezen mindannyian at esünk mert szeretjük az autónkat es hiaba minden probléma es kétségbeesés bele állunk es csinaljuk meg ha tisztaban vagyunk azzal anyagilag rohadtul nem éri meg!de a miénk a mi autónk!szeretem az enyém es addig csinálom amig regi fényében fog ragyogni!ha pedig rossz helyen jarok ha segítségért fordulok itt/hozzatok en kerem hogy valaki jelezze es uj információ forrást keresek!
Udv Gyuri



pont ez a gond. nem egyedül vagy új, hanem sokan. ebben nincs semmi, hisz mindenki kezdi valahol. csak gondolj bele, hogy a többség azért talál ide, és hasonló oldalakra, mert kérdése van újdonsült szerelméről. általában aki nem új az internet világában, vagy van némi gógyi (ez nem sértés akar lenni) az tanulmányozza az oldalt, elkezdi átnyálazni, stb. a legtöbben megtalálják amit akarnak. ezért van több ezer felhasználó, amiből nagyon kis % ír csak. az új aki ír, azok is relatíve sokan vannak. de gondold el, ha mindenki új topic-ot nyit, mert nagyon sürgős gondja van és azonnal kell a segítség, vagy mert nem képes a keresőt használni, lusta hazsnálni, akkor nagy lesz a káosz. így is az van a sok év alatt. én magam is nyitottam felesleges topic-ot, bár tény, hogy korábban volt valaki, aki hülye címmel látta el a témát. erre utaltam nálad is, hogy neked legalább konkrét a cím, de amire kíváncsi vagy, legalább 3 topic-ban felvetődött már, és legalább 100x volt téma. már csak a google kersőt hazsnálva is kidobná ezt az oldalt is, merre van amit keresel. azzal van gond, hogy x nyit egy topic-ot Váltóolaj néven, aztán a másik nem találja nyit egyet Váltó olaj néven,a harmadik nem tud helyesen írni, nyit Válto olaly néven, stb. vagy nyit Kardán tengely néven, a másik Gardán tengely néven. és lehetne sorolni. hidd el marhára megértelek, de sok év után ez már bosszantó. lehet te is leszel így idővel. az becsülendő, hogy később lennél mások segítségére. iylenből van egyre kevesebb itt. sokan elfelejtik honnan kezdték, vagy már csak kérdezni járnak fel, de amit tudnak azt úgy őrzik, mint valami féltett titkot és már csak anyagiak ellenében adnak ki dolgokat. csak abba nem gondolnak bele, ha az oldal nem lett volna, valószínű most nem ott vannak, ahol.
megfogadtam már párszor nem akadok ki, ha más is lesz@rja a felesleges topic nyitást, de az a megfigyelés, hogy csak azért sem fogsz választ kapni. részben egyet értek vele. lehetünk azért bunkók, mert nem kapsz választ, segítséget, vagy lehetünk azért, amiért ezt most itt megírtuk. de a hiba ami miatt bármelyik eset kialakul, rajtad is függött. nem tudom érted-e? ez nem ellened szól, ezt kell megértened.
peace!

YELLOW Elküldve: 2016-10-07 19:21 Közép konzol,Klíma panel

hil írta:
Kár volt, nem kellett volna új topikot nyitnod ezért!!! Ez a fórum úgy szét van már cseszve, hogy szinte kedvem sincs az olvasásához.
Bocs véleményemért!


sajnos hiába az egész, hiába jelzem. szomorú, de úgy érzem bele van sz@rva az egészbe.
direkt nem írtam, ne én legyek már megint az első.
éppen nem lenne rossz a topic, mert a cím oké, de maga a téma már számtalanszor ki lett tárgyalva. csak a keresőt komment részre is lehetne használni.
persze kényelmesebb így, mint órákat keresni esetleg. de úgy látszik a törzs tag már tudja, nem is reagál a felesleges nyitásokra semmit.
szóval 1-2 óra keresés, vagy kényelmes topic nyitás, nuku válasz? lehet választani.

YELLOW Elküldve: 2016-10-07 14:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Firebird írta:
Sikerült be azonosíttatni Ncs-el a verdát és valamit programozott is mert bizzegett a gép meg le nullázta az órámat is de nem változott semmi Dummy-nál pipálni se tudtam semmit na majd még totózom Ja és valóban Akmb-be nem engedett be de Kmb és ews-be igen


szerintem neked hamarosan gondjaid lesznek, ha azt sem tudod mit csinálsz. majd akkor nem lesznek nevetős szmájlik.
egy biztos, bátor vagy (és lehet szerencsés is)!