Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-09-16 06:40 Remeg az autó

speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

YELLOW Elküldve: 2016-09-15 13:45 M43TU motor

Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg


ezek a motorok nem rosszak, de legalább 3x ennyi van benne akkor. nem eszi az olajat? cseréltél mostanában? mert ha most vetted, akkor kitudja mit mókoltak előtte benne...
a kompressziómérés meg csak egy dolog, lehet még ott mást is mérni.

YELLOW Elküldve: 2016-09-15 13:42 Remeg az autó

speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

YELLOW Elküldve: 2016-09-14 15:36 Társalgó

tamaslaczi írta: sziasztok,egy kis segitségre lenne szükségem, bmw e46 318í nem találom rajta a hűtőventillátor kapcsolót,


magától kapcsol, amikor kell. (olyan 108°C vízhőfok körül)
vagy mire gondolsz?

YELLOW Elküldve: 2016-09-14 10:11 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta:
Roberto75 írta:
lela írta:
Roberto75 írta: Sziasztok!

Nagyon sokunknak van problémája az írott DVD-kkel, ezért régóta nyomozok ez ügyben, milyen megoldás létezhet erre, eddig eredménytelenül, ezért gondoltam megkérdezem itt.
Véleményetek szerint van-e bármilyen lehetőség, hogy a DVD alapú navigációt oly módon felturbózni, hogy ne DVD alapú legyen?
Gondolok itt arra, hogy a DVD-t helyettesíteni bármilyen HDD-vel(pendrive,SSD,SD stb.)
Ne lemezről olvassa, amire szüksége van, hanem HDD-ről!
Találkozott bárki hasonlóval? Bárkinek bármilyen használható ötlete erre vonatkozóan?
Építő jellegű ötleteket előre is köszönöm!
Roberto



Neked MK4 van ha nem tévedek...?

Mit ír ki az olvasó amikor nem olvassa be az általad írt lemezt? Nem megfelelő lemez vagy nem jó lemez? Mert nem mind1!


Kérlek szépen 2 verzió van:
1. sokat gondolkodik az olvasáskor, nem látom a pozíciót, sem semmit, ami navival kapcsolatos(osztott képernyőt használok). Ilyenkor ha a menüben el akarom érni a navigációt, azt írja nekem:"Ein Momment bitte...."
Természetesen ez "pillanat" kitöltheti az egész napot!

2. Ebben az esetben semmi esetre nem akarja olvasni a lemezt, ekkor ez az üzenet:
"Keine korrekte CD/DVD!"

Remélem tudtam segíteni!


A legnagyobb kerdes,hogy az adatok a HDD-röl hogyan lesznek müködtetve.
Beinditod az autot,a navi hätul elindul azonnal,beolvassa a lemezt,elöl ätkapcsolod navira,akkor rögtön be is adja. Valaminek kellene azt a HDD-t vezerelni. Szerintem nem kivitelezhetö. Talän arra lenne esely,hogy az E87,E90 navijät valahogyan belemüteni mivel abbol van hdd-s. Itt meg az a kerdes,hogy valyon az E46 bordmonitor mennyire hajlando együttmüködni az E87,E90 szeria navi vevö/vezerlö egysegevel.


erre talán JKNAVI tudna legkorrektebb választ adni. itt már nem mondanám annyira aktívnak. de ő szerintem elég rendesen körbe járta már a témát.

YELLOW Elküldve: 2016-09-13 20:38 Motorolaj

piciny77 írta: Sziasztok.
Segitsetek légyszives.
E46 320d 2003 150le.
Liqui Moly olajbol melyiket vegyem mert annyi féle van hogy már teljesen összezavarodtam.
5w-30 az oké.
Válaszokat elöre is köszi.


ha rajta van a BMW LL-04 jelzés, akkor jó lesz, de igazából amúgy is. (a minősítések is lejárnak, és lehet nem újítattja meg a BMW-vel az olajgyártó, de attól még jó lehet. API, ACEA értékek egyezennek meg, vagy legyenek jobbak, mint a gépkönyvbe leírva.
mindenképp ez a márka kell?
akkor Top Tec 4200, 4600, LONGTIME HIGH TECH, ami szóba jöhet.
számomra fura, hogy az 5+1 literes kiszerelés jelentősen olcsóbb (mintha 2 liter ingyen lenne), mintha 6x 1 litert venne az ember.

YELLOW Elküldve: 2016-09-13 19:45 BMW318i E46

Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!



Köszi szépen, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Megnyugtattál, hogy nem kell kiszedni a motort... Akkor, ha az új spéci olaj nem oldja meg a problémát végigmegyek ezeken, amiket Yellow és te is írtál. A leengedett olaj bronzos színe aggaszt még egy picit, a szervízben azt mondták, hogy ez nagyon rosszat jelent.


kartergáz szűrővel kezd én is azt mondom. bocsi, hogy elsőnek nem azt írtam.
ezek a spéci olajak meg nem tudni mit csinálnak valóban. (gondolok itt a keskeny olajjáratokra, amiket mondjuk eldugít, mint tömítetlenség megszüntető hatás)
sosem felejtem el (bár a márkát most hirtelen nem tudom), amikor ilyen topshop-os izében homokkal járattak motort, mert az adalékanyag olyan réteget hozott létre. igen, attól, hogy 1 percig járatják úgy a motort egy dolog. de akkoriban az amcsiknak készült, azok meg mindent bevettek, meg igénytelenek, sokat mennek, minél kevesebbet alkartak költeni a gépekre.
egy jó motorolajtól nem kell több egy motornak. (jó olaj jó kenés, szennyező anyagok lebegtetése, nem habzik, ápolja nem csak a fém részeket, hanem szimmeringeket, az üzemanyag, nedvesség nem hat rá negatívan, és lehetne még sorolni)
ami jó motor, (és nem konstrukció hibájából eredendően ereszt) nem fogja enni az olajat, csak nagyon sok km után. valamennyi elmegy úgyis, meg garanciális dolgok miatt kivédik a cégek magukat a varázslatos 1000km/1 liter elfogadott fogyasztással.

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 22:23 Mi lehet a baj?

Gyula74 írta:
YELLOW írta:
Gyula74 írta: Sziasztok!
2008 316i E90 vásároltam diagnosztikai hibákkal,jeladók cseréje volt a tünet,most derült ki h motor vezérlő azaz computer hibás,a fő kábelen zárlat lett ami a computerben azt okozza h nem irányítja a vezérlő tengely jeladóját és a motor abszolút rosszul működik, az volna a kérdésem,hogy computer lehet e javitani,lehet hasznaltan venni ill.azt újra kell progmazozni és be szerelni ill.ezekkel kapcsolatos mindrn dolog érdekelne! A szervíz röviden arra készített fel hogy ez súlyos pénz és sok hetekbe kerül..!!
Köszi előre is a választ!


a vezérlő nem írányítja a jeladót. a jeladó jelet küld a vezérlőnek, ami alapján a vezérlő vezéreli a befecskendezést.
lett volna tudni mik a hibakódok, és azt nem univerzális diaggal kiolvasni.
gyanítom a jeladókat mérni akarta az okos szerelő, és ugye ha minden igaz itt már nem induktív jeladók vannak, hanem Hall szenzoros, amit ha induktívos módszerrel már, könnyen tönkre lehet tenni, és akár a vezérlőt is. bár szerintem a vezérlőt védik ez ellen.
én ezt feltételezem.
nem tudom egy másik vezérlő mennyi lehet, ha valóban az a hiba, de mindenképp valami oylan szakihoz vidd, aki főként BMW-re van specializálódva, mert a többi csak kárt tesz.
valaki hátha okosabban ki tud egészíteni, javítani.


Köszönöm a válaszod, igaz sokat nem értettem belőle..,a szervíz azt mondta egy zárlat lett a homlokfal cseréje miatt a főkábel kötegben ami megy a vezérlőre,először kb 8hibakod volt pl.főtengely jeladó, vezérmű jeladó, légtömeg mérő,a ķábeleknél meg szűntették a zárlatot ezzel egy hibakod kivételével minden megszűnt! A motor lassú erőtlen, menetközben hirtelen érezhető át vált és hangos erős csörgésbe megy át, a computere azt írja most h vezérmű jeladó hiba,de ezt kicserélték és a hibát írja most is!! A szerviz azt mondja h a zárlat miatt a vezérlőből nem jön az az "5votos" áram ami a vez.tengely jeladónak kell! Így mindezt össze vetve az a felállás h computer hibás!


no ezért mondom én mindig, hogy a legrészletesebben kell a hibát leírni, mert köröket spórolhatunk meg vele.
5votos áram? az jó lehet. na ezért mondom, hogy én iylen kijeelntések után nem vagyok biztos abban, az a szerviz tudja-e miről is bszél, vagy csak le akarnak húzni.
javaslom BMW spec szaki felkeresését, mert azzal előrébb leszel, mint ezekkel úgy gondolom.

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 22:19 BMW318i E46

Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...


tudod mondják, hogy ez a motor olajfalós. hát nekem 12ezer alatt sem eszik semmit, mondhatni.
persze rossz olajjal korábban ronthattak a motoron. 200ezernél még nem kellene hogy baja legyen. pl haver 30d-je 13ezer km alatt szintén MAX jelzésnél van az olajszint.
M54B22 tipikus olajevős, de más motornál nem anniyra jellemző. ott valami nem stimmel.
pontos árat nem tudok mondani, mert sok mindentől függ, mit kell cserélni, milyen gépműhelyes munkák kellenek.
ki kell deríteni hol megy el az olaj.
kihagytam múltkor a kartergáz szűrőt, ha azzal gond van is eheti az olajat, sajnos a szívórészt le kell szerelni, hogy hozzá férjen az ember,

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 21:29 Mi lehet a baj?

Gyula74 írta: Sziasztok!
2008 316i E90 vásároltam diagnosztikai hibákkal,jeladók cseréje volt a tünet,most derült ki h motor vezérlő azaz computer hibás,a fő kábelen zárlat lett ami a computerben azt okozza h nem irányítja a vezérlő tengely jeladóját és a motor abszolút rosszul működik, az volna a kérdésem,hogy computer lehet e javitani,lehet hasznaltan venni ill.azt újra kell progmazozni és be szerelni ill.ezekkel kapcsolatos mindrn dolog érdekelne! A szervíz röviden arra készített fel hogy ez súlyos pénz és sok hetekbe kerül..!!
Köszi előre is a választ!


a vezérlő nem írányítja a jeladót. a jeladó jelet küld a vezérlőnek, ami alapján a vezérlő vezéreli a befecskendezést.
lett volna tudni mik a hibakódok, és azt nem univerzális diaggal kiolvasni.
gyanítom a jeladókat mérni akarta az okos szerelő, és ugye ha minden igaz itt már nem induktív jeladók vannak, hanem Hall szenzoros, amit ha induktívos módszerrel már, könnyen tönkre lehet tenni, és akár a vezérlőt is. bár szerintem a vezérlőt védik ez ellen.
én ezt feltételezem.
nem tudom egy másik vezérlő mennyi lehet, ha valóban az a hiba, de mindenképp valami oylan szakihoz vidd, aki főként BMW-re van specializálódva, mert a többi csak kárt tesz.
valaki hátha okosabban ki tud egészíteni, javítani.

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 13:12 Motor-váltó

DaFunk írta: Üdvözletem márkatársak!

A következő a problémám: ha felmelegszik a motor,alapjáraton kopogó hang hallatszik és kuplung benyomására eltűnik. (videót mellékelek,abban hallani)

520i 92-es sima,nem vanosos.
Kuplungtárcsa cserélve eddig,más nem. (egytömegűs)

Szerintetek mi lehet? Nyelestengely csapágy, esetleg kinyomócsapágy? Vagy más?

https://www.youtube.com/watch?v=m5Xa4jr7SBY


a kuplung is egy olyan téma, amit célszerű szettben cserélni. nyelestengelyt még nem is fontos, de a kinyomócsapágyat igen a tárcsával együtt. szerintem kinyomócsapágy lesz az.

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 10:13 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Roberto75 írta:
YELLOW írta:
Roberto75 írta: Sziasztok!

Nagyon sokunknak van problémája az írott DVD-kkel, ezért régóta nyomozok ez ügyben, milyen megoldás létezhet erre, eddig eredménytelenül, ezért gondoltam megkérdezem itt.
Véleményetek szerint van-e bármilyen lehetőség, hogy a DVD alapú navigációt oly módon felturbózni, hogy ne DVD alapú legyen?
Gondolok itt arra, hogy a DVD-t helyettesíteni bármilyen HDD-vel(pendrive,SSD,SD stb.)
Ne lemezről olvassa, amire szüksége van, hanem HDD-ről!
Találkozott bárki hasonlóval? Bárkinek bármilyen használható ötlete erre vonatkozóan?
Építő jellegű ötleteket előre is köszönöm!
Roberto


nem tartom lehetetlennek, hogy a gyári fej olvasó programja úgy van megírva, hogy a lézerfej csinál egy "próba olvasást", amiből megállapítja milyen lemezről is van szó. ugye a használt fóliától függően változhat a színe a lemez aljának, így egyszerűen fogalmazva.
szerintem érdemes lenne egy olyan próbát tenni, megnézni a gyári DVD-nek milyen az alja, és egy ahhoz legközelebb állót venni színben. de pl ha a gyári világos, vagy ezüstös színű (nem tudom), akkor ne lilára írni, vagy kékre, hanem olyat keresni, ami közelebb áll hozzá, világosabb.
régebbi olvasóknál is probléma egyébként (PC), hogy bizonyos lemezeket nem olvasnak. ott is a színnel van összefüggésben a dolog. persze ha fej hibás, tehát javasolt a csere, csak sokan nem értik miért nem olvassa az egyiket a másikat meg miért olvassa.

Ebben lehet valami, hivatalos DVD sokszorosítóktól is hasonló választ kaptam, bár őket az 1x írási sebesség problémával kerestem. Ugyanis az írók nem tudják már az 1x sebességet. Van olyan szoftver, amelyik engedi az 1x beállítást és azt írja végrehajtás közben is, hogy 1x ír, de látni az írás sebességén, azaz a hátralévő időből, hogy az gyakorlatilag 2,4x írási sebesség.
Ők ugyanezt javasolták: "színre színt"! Megmondom őszintén, ezt még nem próbáltam, ugyanis nehézkes az üzletben becsomagolt DVD lemezek színei között válogatni .
Továbbá van még egy probléma, ami indokolttá teszi a DVD kiváltását, mégpedig a lemez párásodása téli időszakban. Nem tudom, ezt tapasztaltátok-e már, sajnos én igen.
Úgyhogy továbbra is keresem a kiváltási lehetőséget, hátha itt közösen találunk rá valamit!


ez a szín téma amúgy, most jutott eszembe, pedig mit össze agyalgattunk itt.

én nem tudom a gyári rendszer miből áll. mármint a DVD csak a térképeket tartalmazza, vagy a program is fut róla, úgy értem használhat mást is róla?
iGO-nál tudok pár trükköt, pl sys fájl módosítása.
nem tudom a gyárinál magában a fejben lévő programokhoz valahogy hozzá lehet-e férni? mert biztos van ott is olyan fájl, amiben arra van hivatkozva, honnan történjen a térképek beolvasása.
de amit szeretnél szerintem nem olyan egyszerű.
DVD aljakról meg neten lehet tájékozódni szerintem, képek alapján kinyomozni melyiknek milyen az alja. vagy ebay-ről berendelgetni fillérekért több félét, aztán... a maradék meg csak jó lesz valamire.

YELLOW Elküldve: 2016-09-12 09:02 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Roberto75 írta: Sziasztok!

Nagyon sokunknak van problémája az írott DVD-kkel, ezért régóta nyomozok ez ügyben, milyen megoldás létezhet erre, eddig eredménytelenül, ezért gondoltam megkérdezem itt.
Véleményetek szerint van-e bármilyen lehetőség, hogy a DVD alapú navigációt oly módon felturbózni, hogy ne DVD alapú legyen?
Gondolok itt arra, hogy a DVD-t helyettesíteni bármilyen HDD-vel(pendrive,SSD,SD stb.)
Ne lemezről olvassa, amire szüksége van, hanem HDD-ről!
Találkozott bárki hasonlóval? Bárkinek bármilyen használható ötlete erre vonatkozóan?
Építő jellegű ötleteket előre is köszönöm!
Roberto


nem tartom lehetetlennek, hogy a gyári fej olvasó programja úgy van megírva, hogy a lézerfej csinál egy "próba olvasást", amiből megállapítja milyen lemezről is van szó. ugye a használt fóliától függően változhat a színe a lemez aljának, így egyszerűen fogalmazva.
szerintem érdemes lenne egy olyan próbát tenni, megnézni a gyári DVD-nek milyen az alja, és egy ahhoz legközelebb állót venni színben. de pl ha a gyári világos, vagy ezüstös színű (nem tudom), akkor ne lilára írni, vagy kékre, hanem olyat keresni, ami közelebb áll hozzá, világosabb.
régebbi olvasóknál is probléma egyébként (PC), hogy bizonyos lemezeket nem olvasnak. ott is a színnel van összefüggésben a dolog. persze ha fej hibás, tehát javasolt a csere, csak sokan nem értik miért nem olvassa az egyiket a másikat meg miért olvassa.

YELLOW Elküldve: 2016-09-11 21:32 hangos a motor

csicsaaa írta: Sziasztok!

A napokban arra lettem figyelmes leengedett ablaknál hogy lassú menetben gáz adásra és elvételre, mikor a hajtáslánc úgymond megfeszül és elenged, 1 másodpercre csörgő/zörgő hangot hallat az autó a motortérből.
Segítséget és ötleteket kérnék hogy mi adhatja ezt a csörgő/zörgő hangot?
Próbáltam a féket nyomva tartva, de úgy is csinálja, így egy lehetséges okot kilőhetek.
Köszönet...


leállításnál nem csörren? ha akkor is, akkor gyanús a kettőstömegű lendkerék.
ha nem, akkor csöröghet porlasztó miatt is. vagy rossz gázolaj.
vezérműlánc inkább gázelvételnél csörren be.

YELLOW Elküldve: 2016-09-11 10:52 Mi lehet a baj?

ChrisRas írta: Sziasztok!
Mostanában tűnt fel a jelenség. Hidegen melegen, gyorsításkor enyhe csörgő, zörgő hangot hallok. Finoman gurulva nem hallani. Legalább is nem tűnt fel. Csak gázadáskor jelentkezik.Pontosan nem tudom beazonosítani de a váltó előtt valahol. Tehát motor környéke. Lehet csak egy valami görgő vagy hőterelő lemez, de nekem láncparám van. Vanos cserélve lett nemrég. De lánchoz nem nyúltak. Ami ismert hiba az egy gyújtótrafó az egyes hengeren. Más egyébről nem tudok. Mennyire hallható a haldokló lánc? Nem volt még ilyen probléma egyik autómnál sem. Lövésem sincs milyen egy lánc csörgés bmw módra. Pláne ha csak kialakulóban van. Egyenlőre kifutottam a keretből, vásárlás után felemésztett kb 400 ezret eddig. De nem tudom mennyire égető a jelenlegi probléma. Kezdjek hamut szórni a fejemre? Vagy van még időm? Tippek?


hi,
ha lánc probléma lenne, az akkor hallható jobban, amikor fordulatról elveszed a gázt.
ugye amikor gázt adsz, akkor befeszül a lánc, nem szokás hangja lenni neki, hanem amikor elengeded a gázt, vagy alapjáraton.
azt nézd meg, hogy üresben állva, ha gázt adsz neki, akkor is hallani-e. ha nem akkor a hatás környékén keletkezik valami.
ha álló helyben is hallani, akkor is érdemes alámenni, valakit megkérni nyomja a gázt és védőlemezeket megfogni, kipuff tartót, stb, ami mozoghat.