Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-05-27 15:15 Fékjavítás

dfle írta: Sziasztok!
Apám e46-osával volna az a probléma,hogy forrósodott a két első kerék,mire elvittük szerelőhöz, aki szétszedte és kitisztította,majd cseréltünk elől tárcsát és betétet is,de csak forrósodott , vagyis fogta a fék.Megint szerelő, fékcső csere , de így is fogta, szorult a fék, annyira, hogy már a tárcsa eldeformálódott, fékezéskor rázza a kormányt veszettül, pedig TEXTART tettünk bele. Persze semmi garancia, pedig ez egy éven belül történt,most pedig a kopásjelző kezdett égni, mert csontig lekoptak az új fékpofák. Megint szerelő, most ki akarja cserélni a dugattyúkat a nyergekben. Szerintetek az segíthet abban, hogy végre ne szoruljanak a fékek és ne másfél év alatt kopjanak el az új fékpofák? Vagy mit kéne csinálni ezekkel a fékekkel??? Köszönöm a válaszokat!


rögtön a dugattyúkat kellett volna cserélni, de cserébe jól lehúztak titeket.
ez típushiba mondhatni. van javítókészlet, pár ezerért, elég itt visszaolvasni egy kicsit.

YELLOW Elküldve: 2016-05-27 12:56 Féktárcsa és fékbetét

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.


pontosan a vészfékezést kellene kerülni, ha van rá lehetőség!!!
előbb be kell koptatni. rövideket és óvatosan kell fékezni. azaz 2sec fék után felengedni, majd újra nyomni. persze ha a forgalom engedi.


és ha nincs?

Van négy sík felület, ami vagy illeszkedik, vagy nem. Úgy kell összerakni, hogy 100%-os legyen. Egyébként ki se mehetsz a közúti forgalomba, ha nem jó az üzemi fék az autódon.


mi az, hogy nincs?
ha kijövök a szervizből, akkor mivel én vezetek, eleve olyan útvonalat választok, ami nem forgalmas, és hamarabb fékezek mint kellene, hogy ne kelljen taposni. vagy a szervízbe felállok a fékpadra. nyilván ha meg kell állni valami barom miatt, akkor bele kell taposni. de az ilyen folyamatos fékezést, mondjuk 90-130-ról állóra, úgy hogy a fékút alatt folyamatosan állunk a féken, azt célszerű kerülne az első 1-2száz km-en. ennyi. nem hiszem, hogy ez kivitelezhetetlen dolog. lehet amúgy sem lesz semmi gond, csak figyelni érdemes.

YELLOW Elküldve: 2016-05-27 11:46 Féktárcsa és fékbetét

b_imi írta:
juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.


pontosan a vészfékezést kellene kerülni, ha van rá lehetőség!!!
előbb be kell koptatni. rövideket és óvatosan kell fékezni. azaz 2sec fék után felengedni, majd újra nyomni. persze ha a forgalom engedi.

YELLOW Elküldve: 2016-05-27 07:45 Féktárcsa és fékbetét

juhaszadika írta:
csanadizoli írta:
juhaszadika írta: Sziasztok,

fékcsere előtt állok, szerelőm a Trw féket ajánlotta. Én az Ate, vagy a Bosch mellett vaciláltam. Szerintetek van gyári minőségű a Trw?
Köszönöm


Hello!
Engem is hasonlo kétségek gyötörtek a multhéten,én az Ate tárcsa és betét mellett döntöttem.
Szerintem nézz szét alaposan,hogy hol veszed,mert nagy az áreltérés.
Én a 4 tárcsát és betéteket a Kovacsautonal vettem 71850éer,ugyanez az Unixnál kb 120ezer lett volna.
üdv


Énis végül az Ate mellett döntöttem.
De még most se értem, hogy lehet hogy ekkora áreltérések vannak?




rosszul csináljátok...
van kis autósbolt, aki a unix-tól rendel, persze ő átlagban 40% kedvezménnyel kapja, mint amit látsz a webáruházban, aztán az adó is lejön neki. sok kisbolt, kisebb haszonnal dolgozik, így simán ad 10-30% kedvezményt a webáruházas árhoz képest. emiatt neki jobban pörög a bolt, és sok kicsi sokra megy.
nekem több ismerős is van, akik nem boltok, csak vannak kedvezményei így velük is lehet egyezkedni.
a KA-nál pedig tudni kell, hogy náluk kicsi a mennyiség. tehát lehet megnézel egy alkatrészt, aztán 1 hát múlva már nincs belőle, és nem is tudják mikor lesz belőle, lehete gy év múlva sem lesz. ebből gondolom, hogy ők is az utolsó darabokat vásárolják fel raktárakból, forgalmazóktól nyomott áron, több országból. ezért tudja olcsón adni.

ezt a szettet akciósan 75e körül lett volna kisboltba, unix-tól rendelve. szerintem a boltos átqurta magát, de rákérdeztem többször is, így 55e-ért vettem meg.

YELLOW Elküldve: 2016-05-26 09:51 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

dbtibi írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
rég írtam már ide, de tanácsot szeretnék kérni, mint annyirahozzánemértő személy :
Voltam ma a kocsival olajcserén és javasolta a szerelő hogy cseréljek hosszbordásszíjakat és görgőket kompletten :
a kérdésem a következő lenne :
Elég ha ezt megveszem ?
MAGNETI MARELLI - Ékszíj feszítő csapágy

vagy kompletten kell megvennem ezt ?
Hosszbordásszíj feszítőkar INA


és így tovább másik feszítőgörgőnél is ?!


elvileg ezek kellenek nekem ?
Belt Drive Water Pump/Alternator
Belt Drive Climate Compressor

Szíjból Contit érdemes venni, mitől függ hogy milyen hosszú kell hozzá ??
A gyári adata elvileg 1733 és 950mm de a Bárdis oldalon jóval több méret található meg ...



Tehát kell a feszítő is hozzá, az INA az megfelelő lehet szerintetek ?
Vagy magamban beszélgetek ?!


az INA jó, nyugodtan megveheted.
(és taps nekem, mert megmentettelek a skizofréniától)

YELLOW Elküldve: 2016-05-26 08:11 Féktárcsa és fékbetét

korábban említettem a Jurid-ot, mint márkát. az egyémnek gyári tárcsája és betétje volt az.
most havernak OFF autóhoz nézegettük, mert neki sípol a fék. ajánlottam ezt.
viszont a márka elírásnál ugye az van, hogy Jurid (Honeywell) és gyári beszállítója a BMW 5-ösnek és a Suzuki-nak. azt nem tudom ez melyik évjáratra vonatkozik. viszont a Suzuki-k nagy részének sípol a fékje. szinte az összes Stift II-nek hallani, vagy Ignácnak.
és az ára is jóval kevesebb, még az enyémhez is. anno amikor nézegettem, nem volt olcsó, igaz nem is a drága kategória volt. de most eléggé az olcsók táborát erősíti. és ez nekem fura. nyilván több minőség van belőle.

de kérdezném, hogy akinek ajánlottam mostanában, és vásárolt is Jurid terméket, nekik mik a tapasztalataik? mert már kicsit elelntmondásosnak tűnik, így hogy a szufuklit is említik, meg régebben a Honeywell-t nem láttam ott a márka nevénél. így attól tartok lehet nem olyan már, mint régen, talán ezért is lett ólcsóbb alternatíva.

YELLOW Elküldve: 2016-05-25 22:18 kettõstömegü lendkerék

kgy írta: Sziasztok!

E46 318i 143 lovas kiadásban van kettős tömegű lendkerék?


van

YELLOW Elküldve: 2016-05-24 19:01 Olajcsere

transzfer írta: Üdvözlet!
BMW E46 325i 2001. évj. 5w30 vagy 5w40? Mi a különbség? Elöre is kösz.



5w-40-et tenném bele. mi a különbség? neten megtalálod, röviden az egyik melegoldali viszkozitása nagyobb, jobban terhelhető, melegebb motornál jobb kenést biztosít. így leegyszerűsítve.

YELLOW Elküldve: 2016-05-23 21:30 AUX

TomyMU írta: Sziasztok! E46-os gyári rádiós magnóra AUX kábelt rálehet kötni? Kazettás még, de kisnavis, és van rajta Mode gomb. ( Igaz ha megnyomom, akkor csak a rádió meg a kazetta között váltogat) 2003. 12 havi az autóm. Előre is köszönöm a segítségeteket.


igen, valószínű tudni fogja.

YELLOW Elküldve: 2016-05-23 21:27 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

zajcsik írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott a következő probléma. Üresben az autóm, nem tartja meg azt a 8-900 as fordulatszámot, van hogy leesik 500 alá beremeg a kocsi, majd vissza megy 8-900 ra, vagy egyszerűen lemegy 0 ra a fordulatszám és leáll az autó, ha 100km el megyek és kirakom üresbe akkor is leáll vagy egy piroslámpánál, de mondjuk 10 alkalomból 2 szer. Szívosor takarítás lenne a megoldás?


diag!!!
látatlanban azt mondanám, mint amit sokan mondanának, 10-ből 2-en, hogy vezérműtengely jeladó. de múltkor havernál is, a maradék 2 eset egyike volt, főtengely jeladó hiba.
a diag megmondja, főleg ha nem univerzális kütyüvel van nézve, hanem BMW specifikussal.


Nekem a kartergáz membrán miatt csinált ilyeneket...Járó motornál nincs nagy vákum a motorban?


Sziasztok!nekem hőmérséklet jeladó oldotta meg az alapjárati problémát .Volt egy olyan problémám is, hogy menet közben rántott egyet,és nem jelezte a diag,és a főtengely jeladó volt a hiba. Ugyanis a vezérlőtengely jeladót beírja hibának, de a főtengely jeladót nem.


ez nem igaz. főtengely jeladót is írja hibának. legalábbis INPA, BMW Scanner igen.

YELLOW Elküldve: 2016-05-23 05:24 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:


Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?


ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.


1. Azért lesz szennyezett,illetve egy idő után azért kokszolódik el a relé,mert a kapcsolás előtt ív keletkezik a két érintkező között,tehát a normál működése miatt.
2. Nem tud nagyobb áramot kapni,mivel van előtte biztosíték, ami nem enged át többet az értékénél.
3.Én elhiszem,hogy te jót akarsz csak a kifejezésével van baj.Csak olvasd el a saját kommented: "ne örülj szerintem"- ez tényleg nagyon bíztatónak tűnik.
4. Nem e probléma miatt cseréltem amúgy generátort,hanem mert elromlott,csak próbáltam párhuzamot venni a két dolog között.
Amúgy gondolj bele: a nyitáshoz kell egy bizonyos amper,neked se volt meg csak,ha gázt adtál.Nem logikus?A generátor már alapjáraton nem tud rendesen tölteni,csak ha pörgeted.És amit alapjáraton tudott az nem volt elég a nyitáshoz,illetve az akksit se tudta rendesen tölteni és mint tudjuk egy-két tized amper hiány és már nem is működik rendesen.
Egy szónak is száz a vége,csere óta jó,ha majd nem lesz az,jönnek a relék,addig meg feleslegesen nem ba**tatom.


- elég sok autóalkatrész tesztgépében van relé, akár nagyon sok relé, cserélek eleget, bontunk fel eleget. rendben van bizosíték. most nem tudom, de legyen az mondjuk 20A-es, de normál üzemben 10A-t kapcsol. egy idő után ettől is használódik az érintkező. és minél jobban használódott, annál érzékenyebb az Amperra. és hidd el, attól, hogy van egy 5A-es relé az 1A ugyanúgy kinyírja, akármilyen márka, ha meg van a kellő kapcsolási futásteljesítménye.
- nem akarok mentegetőzni, de én dolgoztam tegnap 12 órában. tragédiával kezdődött a munka. egyébként is lehet látni, mikor írok munka után, sőt amúgy is van gond a megfogalmazással. hiába olvasom át, mivel nem gondolom bántónak, nem azért írom, így én nem érzem annak, ha 10x olvasom el, akkor sem.
- de miért beszélünk alapjáratról, töltésről? az autót akkor sem nyitja, amikor nem jár a motor, mert be van zárva az ajtó. normál ajtóműködtető üzemben a motor nem jár. ha pedig beindul a motor, akkor eleve volt az akksiban annyi, hogy az ajtót is nyitnia kell. leírtam mi volt, én is csak utána agyaltam, bárminek örültem, amitől kicsit jobb lett. én sem azért cseréltem akksit, hanem mert egyszerűen tönkre ment, csak utána jó lett. még a sarukra is gondoltam, hogy oxidos, ezért okozhat gondot nyitásnál, mert ugye megtakarítottam akksi cserénél. aztán fél év is annyi, de lehet annyi sem volt.
- az utolsó mondatoddal pontosan így voltam, de írtam is. sokszor szétszedtem a csatlakozókat tisztítottam, stb, mindig olyan volt, mintha jobb lett volna. anno leírtam ide, amikor relécsere után jó lett, és azóta 5 éve is jó, hogy ha én ezt biztosra tudom, és nem akarom az egyszerűbb dolgokat végigjárni előtte, kicsit kutakodni, nyomozgatni, tesztelgetni hátha más a baja, hanem rögtön cserélem a reléket, akkor 1-2 évet megspórolok magamnak.

én a saját hibámból tanultam. ha hasonlót látok (és a Te eseted nagyon egyezik), akkor azért írom le, hogy ne szenvedj el vele, hosszú időt. én nem erőszakolok semmit, mindenkinek saját dolga eldönteni. csak én végigjártam ezt, és eléggé részletesen leírtam anno.
engem sosem zavart ha más dologgal oldódott meg valakinek valami, mint ahogy mondjuk én mondtam. ha volt visszajelzés, hogy mi, az csak mindenkinek jó. van hiba, ami 10emberből esetleg 2-nél ugyanaz a megoldás rá, aztán 8-an 8 félét írnak, nem azért mert egymásra tronfolnak. vagy rosszat akarnak a másiknak.

YELLOW Elküldve: 2016-05-22 22:41 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:


Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?


ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.

YELLOW Elküldve: 2016-05-22 20:58 Centrálzár vezérlő, grundmodul

ArkyCsaba írta: Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.

Üdv: Csaba


már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:

YELLOW Elküldve: 2016-05-21 21:14 Egr szelep

Minden, amit az EGR szelepről tudni kell
https://cromax.hu/blog/minden-...udni-kell/

YELLOW Elküldve: 2016-05-21 12:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

beeboy99 írta:
YELLOW írta:
beeboy99 írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnek kérni Inpa-val kapcsolatban.
Hibabeolvasásnál a progi kilistáz mindent, utána a hibatörlésnél mindenhol azt írja, hogy a hibák törölve lettek, de igazából nem történik semmi a hibák továbbra is a hibatárolókban maradnak…

Van valami ötletetek hol lehet a gond?

Köszi a segítséget!

Üdv:
Tomi


ez azért lehet, mert rögtön vissza is írja magát a hiba. tehát érdemes komolyan venni.
mik ezek a hibák?


Légzsák 93B4…
Bár Delphi-vel törölhető, csak 3-4E km után mindig előjön a hiba…



bár E60 szériát nem néztem még INPA-val, de az nem így írja ki a hibákat, hanem szövegesen is.
ha meg a hiba fent áll, akkor hiába törlöd, nem javul meg magától. ez lehet a légzsákra hivatkozik, de lehet az ülésfoglaltság jelző a rossz, ami szinte minden autót érint, amiben van. tiszta hülye, aki kitalálta. mármint ez a könnyen tönkremenő verziót.