anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-09-09 19:40 Társalgó

YELLOW írta:
ute107 írta: ÜDv Urak!

Kinek van valami kapcsolata Győrben a BMW-Leiernél?!

Van velük egy kis gondom....


majd leírod?


Engem is érdekelne, mert ott szervizeltem vagy 5 évig. nekem nem volt gondom.

anubisz Elküldve: 2014-09-04 20:05 Segítség!!!

Tano írta:
anubisz írta: Szoktál néha belenézni a motortérbe? Nem tűnik fel, hogy a venti a vízpumpán van amit ékszíj hajt meg? ( Már ha a tied nem elektromos ) szerinted azt hogy szabályozza elektronika? Ott max a viszkó szarhat be, ha nem pörög.
Könyörgöm tedd meg a kedvünkért, hogy megmondod melyik venti nem pörög, és melyik pörög,mert aztán ez igen zavaros.


Vagy inkább te nézz utána mielőtt lehordod, hogy a preFL 20d hogy is néz ki. Nem írt hülyeséget, neki egy elektromos ventije van a hűtőnél, semmi viszkós.


Szoktál néha belenézni a motortérbe? Nem tűnik fel, hogy a venti a vízpumpán van amit ékszíj hajt meg? ( Már ha a tied nem elektromos ) szerinted azt hogy szabályozza elektronika? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Talán olvasni is köllllllennne!!

anubisz Elküldve: 2014-09-04 01:17 Segítség!!!

david01 írta:
szotakdavid írta:
david01 írta: Üdv!
Segítségre lenne szükségem E46 320d facelift előtti klímája érdekes dolgot produkál mikor bekapcsolom a klimát tökéletesen működik fújja a hideget de a ventilátor a motortérbe nem kapcsol be és egy idő után már meleget fúj az utastérbe is aztán gondol egyet és bekapcsol a hűtőventilátor és minden működik rendesen ez mitől lehet??


Ventilátor elektronika kuka.


És ez az elektronika szabályozza a motor hűtésénél is a bkapcsolást vagy csak a klimánál??
Hol található a motortérbe és árban jobb ha bontottat veszek vagy emberi áron van az új is??



Szoktál néha belenézni a motortérbe? Nem tűnik fel, hogy a venti a vízpumpán van amit ékszíj hajt meg? ( Már ha a tied nem elektromos ) szerinted azt hogy szabályozza elektronika? Ott max a viszkó szarhat be, ha nem pörög.
Könyörgöm tedd meg a kedvünkért, hogy megmondod melyik venti nem pörög, és melyik pörög,mert aztán ez igen zavaros.

anubisz Elküldve: 2014-08-31 19:41 Társalgó

andree írta:
Prof írta:
Zoli200 írta:
feco7939 írta:
Bero írta: Sziasztok! Tegyük fel,elméleti szinten,hogy megbüntetik az embert Pesten a közterület felügyelők jogosan,mert engedély nélkül ment be egy utcába és parkolt,akkor a csekk kifizetésén kívül milyen más opció van,hogy az ember ne fizesse ki a 30.000Ft-ot? Az illető autója,ha eladó és hirdeti is akkor ezen a vonalon el lehet indulni? Teszem fel kipróbálta egy érdeklődő az autót és ez le van papírozva és tanúkkal hitelesítve? Ez segíthet az illetőn? Aki tud segítsen! Köszönöm szépen!


Szerintem akkor azzal az érdeklődővel akivel le van papírozva azzal fizettetik ki a büntetést.


Erre mondhatják azt is hogy verje le a tulaj rajta,ők azt látják kinek a nevén van a kocsi,így az ő nevére megy a csekk is,szerintem.



Ebben az esetben él az objektív felelősség elve, tehát az üzemben tartó fizet. Persze - gondolom - jogi úton behajtható azon aki a szabálysértést elkövette, de azt már bizonyítani is tudni kell.
Viszont egy érdekes dolog ami témába vág. A benzinkúton tankolás nélkül elhajtó sofőrök esete. Hangsúlyozom nem tippet akarok adni, de ott az objektív felelősség nem játszik, tehát ha meg is fogják az elkövetőt viszont az arca nem beazonosítható (baseball sapka, szakáll, kapucni, stb.....) akkor 50e-ig mondhatja hogy közeli hozzá tartozó és nem kívánja megnevezni. Ez azért nem egyszerű.






Mert az már bűncselekmény. Nem mindegy, hogy valamiért csak 20 ezret kaphatsz, vagy 10 évet.

anubisz Elküldve: 2014-08-31 18:00 Eltört Nívópálca

wori22 írta: Üdv. nem tudom jó helyre írok e? de olyan gondom lenne hogy a legutóbbi olajszint ellenőrzésnél észre vettem hogy le van törve a nivópálca vége! nos valoszinü benne tört el. mit csináljak? tudd nekem az ott kárt csinálni ????
köszönöm a válaszokat...


Yellow örülni fog

anubisz Elküldve: 2014-08-28 21:58 Elsõ lámpák

szotakdavid írta:
david01 írta: Üdv!
Segítséget szeretnék kérni nem tud valaki két első xenon lámpa búrát E46-ra facelift előttire???


komplett lámpa kell vagy csak búra?


Hil erre most azt írná.
Szia. Bocs, de nem látom, hogy komplett lámpát írt volna.

anubisz Elküldve: 2014-08-28 21:55 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
Cseccci írta:
szotakdavid írta:
andree írta: Sziasztok,
Hátsó fékbetétet kell cserélnem és nem tudok most más márkát gyorsan kedvezménnyel, tehát az alábbi két márkából kellene választani:
1:textar
2:brembo

Szerintetek?

Köszi

Üdv


TEXTAR!


Hello


ATE!

Szia!
Bocs, de mintha felsorolta volna a lehetőségeket.....(ATE -t nem láttam közöttük)
hil



Tényleg nem akarok kötekedni, de most képes voltál ezért belépni, hogy leoltsad a gyereket? Néha tényleg nem értelek. Miért ne írhatná le ő mit javasol.
Bezzeg ha téged oltanak, egyből a plafonon vagy. Aki másokat kioktat,ő is viselje el, ha vele teszik.
Én se vagyok kismiska, de ha belépek, segítek ha tudok,bárkinek, nem pedig azt lesem mibe tudjak belekötni Bezzeg neked elég volt csak a google említeni, mindjárt a plafonig sértődtél. Már eljátszottad sok emberrel ezt, köztük velem is, hogy milyen Angol google fordításokat linkelek ide. Had írjon már mindenki azt amit gondol. Amíg én 20 percekig böngészek, videókat, linkeket, hogy segítsek valakinek, te csak belépsz azt leoltod az embert, hogy mit, és hova írt.
Szerintem tedd te is ezt, és boldogabb ember leszel. Nem pedig leóltogatni mindenkit ezzel a végtelen kifinomult stílussal.
Elhiszem, hogy végtelenül művelt, és okos ember vagy, de ez nem egy szellemi vetélkedő, hanem egy fórum. Nem azt kéne már nézni ha belépsz, kinek milyen a helyesírása, az angol tudása,és ki, mit hova ír.
Nem élnék egy fedél alatt veled, borzalmas rigolyás ember lehetsz, kioktató, mindenbe beleszóló.
Köszönettel azok nevében is,akik egyet értenek velem.
Szia. Bocs, Feri

anubisz Elküldve: 2014-08-27 21:13 au. váltó olaj

csortos írta: Érdeklődni szeretnék hogy van egy bmw 320d e46-os automasta valtos autom es valtoolajat szetretnék benne cserélni.ezt meglehet csinalni sajat magamnak is vagy nagynyomassal kell kicserelni


A szűrőt is illik cserélni, sőt kötelező!
Ez meg milyen? Hátha tanulok valamit. nagynyomassal kell kicserelni

anubisz Elküldve: 2014-08-27 20:41 Társalgó

hil írta:
anubisz írta:
hil írta: Sziasztok!
Volna egy kérdésem, aminek a fogalmával nem vagyok tisztában: fűzött motorblok- ez mit is jelent pontosan???
Lehet, hogy buta a kérdés, de az tuti, hogy én vagyok tudatlan, ezért kérdezem.

hil


Google talán itt is segített volna
http://www.gyakorikerdesek.hu/...nyelvezett

stb,, még pár találat a kifejezésre.

Szia anubisz!
Köszönöm a választ és a tanácsot, de ezt a linket is néztem már, mégsem kaptam meg a választ.
Biztosan bennem a hiba, már csak azért is, mert mertem kérdezni.....(de többé nem teszem)

hil



Ez nálad egész furcsa. Én tökéletesen értem, pedig csak egy primitív állat vagyok, főleg ha a mellékelt írásra még a kép találatokat is megtekintjük, úgy a leírással egybefüggő blokkokat találunk, főleg ha még a hirdetésekbe is beleturkálunk.
Azért ki rakom, hátha mások se értik. Akkor én nagyon értelmes ember lehetek.

Úgy tudom, ez a motornak egy állapota.

A motorblokk alján van az olajteknő, aztán a tulajdonképpeni blokk a hengerekkel, amiben járnak a dugattyúk, majd a hengerfej és a fedél. (Persze közben mindenhol vannak tömítések közte.)

Na most, ha a blokkban benne vannak a dugattyúk, a fő és a vezérműtengely, a szelepek, meg minden ami a működéshez majd kell, akkor az még nincs kész, mert kívülről egy csomó dolgot kell még csatlakoztatni, hogy tényleg el is induljon. Mégis erre mondják, hogy komplett a motorblokk.

Viszont amikor még nincs rajta a felső fele, de a főtengely, meg a dugattyúk már a helyükön vannak, akkor már bele lehet rakni azokat a hosszú csavarokat, amik összetartják a blokkot. És akkor a blokk így mozgatható, szállítható. Hiszen a teteje meg később is simán ráépíthető. Én úgy tudom, erre az összeszerelt, félig kész állapotra mondják, hogy fűzött a motor.

Természetesen csak akkor érvényes, ha a válasz az fedi a valóságot
Tessék egy ilyen állapot
http://img.jofogas.hu/images/E...359090.jpg
http://www.jofogas.hu/pest/Ela...507045.htm

https://www.google.hu/search?q...B600%3B450

Ámen...
http://www.formex.hu/node/173

Gondolom most már érted.



anubisz Elküldve: 2014-08-27 18:05 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Volna egy kérdésem, aminek a fogalmával nem vagyok tisztában: fűzött motorblok- ez mit is jelent pontosan???
Lehet, hogy buta a kérdés, de az tuti, hogy én vagyok tudatlan, ezért kérdezem.

hil


Google talán itt is segített volna
http://www.gyakorikerdesek.hu/...nyelvezett

stb,, még pár találat a kifejezésre.

anubisz Elküldve: 2014-08-23 23:04 xenon próbléma.

krissz írta: Probléma a következő: VIDEO
Néha felkapcsol a jobboldali xenonom, de legtöbbször nem. Elég idegesítő.. Van valamilyen módszer, hogy kicsit észhez térjen, vagy mindenképp cserés az igniter? Illetve ha cserés honnan tudok szerezni normális áron? Köszi!


Azért csak illene megnézni az égőt. Úgy se látsz rajta semmit, de fel kéne ugyan cserélni, hogy az ellenkező oldalon is csinálja e, mivel így szokták kiszűrni.
Mivel ha haldoklik az égő ugyan ezt csinálja, akár menet közben is, hol lekapcsol,hol fel,hol villog mintha villogtatnál. Ha cseréled kézzel azért ne fogdosd az üveg részét, mert állítólag nem tesz jót neki.
Esetleg kontakt tisztítóval is kifújhatod a csatlakozót .

anubisz Elküldve: 2014-08-18 12:29 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta:
Tano írta:
Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


Arról tudsz adni valami vedót, vagy leírást, hogy hogyan is tudnám kiszedni és megpucolni a cuccot?


Ki kel venni, és rendesen megcsinálni, mert télen szopat majd mindig, a hideg miatt. Nekem is ciripelt feszt, csak alacsony fordulaton.Ki kell az egészet fújatni levegővel, aztán a csapágyat megkenni valami stabil fújható valamivel. Én nem wd használtam, hanem ilyen szilikon zsírt, fújhatót hogy jól befolyjon. Szopás kiszedni lesz derékfájás. Készülj rá idegileg is, bár nekem 6 hengeres van benne. Van videó valahol róla,majd nézek. Csatlakozóhoz kúrva nehéz hozzáférni, de a videó segít.

https://www.youtube.com/watch?v=XrD9nLrjl30

anubisz Elküldve: 2014-08-18 00:44 hûtõ

AteszE46 írta:
anubisz írta:
mormota26 írta:
gfeco írta:
mormota26 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene, kifogytunk az ötletekből, már csak 1 maradt. az volt pár hónapja a problémám h 1.5 hónap alatt elkopott a hűtővizemből, 7-8 deci. Akkor azthiszem "Yellow" mester mondta h hűtőcsere lesz, igaza is volt szét volt repedve, hűtőcsere megvolt, plusz 1-2 cső.meg pár tömítés. most viszont az a nagy büdös helyzet h ugyanúgy tűnik el a hűtővíz, de már mindent megnéztünk és nem tudjuk hogy hol. kb hetente 4-5 deci tünik el, és már jelez is a lámpa. betonon állok garázsba, egy csepp víz sincs a betonon. Kérdésem lenne hogy hengerfejes lehet az autó? (azért zárnánk esetleg ki, mert se fehér füst nincs mögöttem, ugyanolyan erős mint eddig volt, nem lomha, nem forralja a vizet, nincs víz olaj keveredése) lehetséges h ezeken felül hengerfejes lenne ? ha esetleg nem, akkor vkinek vmi ötlet ? VÁLASZOTOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.


Szia
Én sem tenném bele az adalékot.
Előző automnál fütőradiátor csere lett.
Viszont megnéznèm mèg a vízpumpa tengelyénél hogy van e a fagyállónak nyoma bár ehhez le kell venni a ventillátort,
Illetve a motor tüzfal felöli részén is vannak vizcsőcsatalakozások ahonnan csöpöghet.ehhez ki kell venni a pollenszűrőt és pár dolgot.
Mindkét helyröl még lecsöppenés elött elpárologhat,vagy ha az also motorvédő burkolatra csöppen akkor onnan párllog el es azert nem latod a földön.


Hát nem tudom mennyi km alatt tűnik el, talán 100 körül vagy 150 passz attol függ ha sok a városi menet akkor lehet h kevesebb, viszont volt olyan is h kicsit melegedett a motor, kicsit nyomtam neki a gázt ( menet közben erőtelejesebben, de nem padlózva) és egyszer csak eltünt a lámpa jelzése. ezt játszotta 3-4 napig, majd állandóra állt a lámpa világítása, és akkor töltöttem rá. (csak azért írtam h ilyen is volt) a vízpumpás dolgot és a fűtőradiátort megnézzük megint, de ha jól emlékszem a radiátor már volt nézve. köszi a válaszokat. majd írok ha boldogultunk vele, és ha nem akkoris bár jelenpill nem tudom mikor lesz rá időm.



Vidd el egy normális szervizbe,ahol nyomás alá helyezik hidegen a hűtőközeget,egyszerű pumpás szarral ,úgy kell nézegetni, addig amíg nem cserélik ki még az üzemanyag tankot is....
Valami ilyesmivel.
https://www.youtube.com/watch?v=_8gnru3ZrHA

Bár melegen jobban kitágul egy rejtett repedés, de nagy nyomáson csak el kezd gyöngyözni valahol a víz. Lehet talán ilyenre is lehet foszforeszkáló adalékot kapni, azt nem tudom, mint amivel a klíma szivárgást ellenőrzik, mert az lenne a tuti megoldás.Bele önteni, járni vele pár napot és elő az UV lámpát.
Lehet pont ilyen kell neked, ez ha jól látom nem A/C hoz van.
http://www.ebay.ie/itm/ADDITIV...58b355d5bb
http://alkatreszek.hu/cikkkepe...122581.jpg









Szia!

Nekem is ilyen bajom volt. kb. ezer km alatt 0,5l vizet kellett utána töltenem. Ma jöttem rá a hiba okára. Arra lettem figyelmes, hogy a légtelenítő csavar tetején van pár csepp hűtőfolyadék. Próbáltam meghúzni, és egyből beletört. Valahogy kiszenvedtem a beletört darabot.
Lenne valakinek itt buda környékén egy ilyen csavarja??? Mert muszáj volt megsufniznom, de nem bírja sokáig



Fémet vegyél bele, ezt alapból cseréli mindenki akinek van esze, pont ezért, de a markászérvíz is ki szokta cserélni időnként,pont a törés miatt. Nekem is fém van benne.
Itt kapsz, nekik van azt tudom, előbb telefonálj,ne menj hiába. Természetesen pénzért,azért mert csak egy csavar,nekik is le kell gyártatni.
http://polltom.hu/
Vagy ebay.....

anubisz Elküldve: 2014-08-18 00:32 Furcsa hangok a kerekek felõl.

krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?


Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!



Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!



Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.

Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...

Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.

anubisz Elküldve: 2014-08-15 23:02 hûtõ

mormota26 írta:
gfeco írta:
mormota26 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene, kifogytunk az ötletekből, már csak 1 maradt. az volt pár hónapja a problémám h 1.5 hónap alatt elkopott a hűtővizemből, 7-8 deci. Akkor azthiszem "Yellow" mester mondta h hűtőcsere lesz, igaza is volt szét volt repedve, hűtőcsere megvolt, plusz 1-2 cső.meg pár tömítés. most viszont az a nagy büdös helyzet h ugyanúgy tűnik el a hűtővíz, de már mindent megnéztünk és nem tudjuk hogy hol. kb hetente 4-5 deci tünik el, és már jelez is a lámpa. betonon állok garázsba, egy csepp víz sincs a betonon. Kérdésem lenne hogy hengerfejes lehet az autó? (azért zárnánk esetleg ki, mert se fehér füst nincs mögöttem, ugyanolyan erős mint eddig volt, nem lomha, nem forralja a vizet, nincs víz olaj keveredése) lehetséges h ezeken felül hengerfejes lenne ? ha esetleg nem, akkor vkinek vmi ötlet ? VÁLASZOTOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.


Szia
Én sem tenném bele az adalékot.
Előző automnál fütőradiátor csere lett.
Viszont megnéznèm mèg a vízpumpa tengelyénél hogy van e a fagyállónak nyoma bár ehhez le kell venni a ventillátort,
Illetve a motor tüzfal felöli részén is vannak vizcsőcsatalakozások ahonnan csöpöghet.ehhez ki kell venni a pollenszűrőt és pár dolgot.
Mindkét helyröl még lecsöppenés elött elpárologhat,vagy ha az also motorvédő burkolatra csöppen akkor onnan párllog el es azert nem latod a földön.


Hát nem tudom mennyi km alatt tűnik el, talán 100 körül vagy 150 passz attol függ ha sok a városi menet akkor lehet h kevesebb, viszont volt olyan is h kicsit melegedett a motor, kicsit nyomtam neki a gázt ( menet közben erőtelejesebben, de nem padlózva) és egyszer csak eltünt a lámpa jelzése. ezt játszotta 3-4 napig, majd állandóra állt a lámpa világítása, és akkor töltöttem rá. (csak azért írtam h ilyen is volt) a vízpumpás dolgot és a fűtőradiátort megnézzük megint, de ha jól emlékszem a radiátor már volt nézve. köszi a válaszokat. majd írok ha boldogultunk vele, és ha nem akkoris bár jelenpill nem tudom mikor lesz rá időm.



Vidd el egy normális szervizbe,ahol nyomás alá helyezik hidegen a hűtőközeget,egyszerű pumpás szarral ,úgy kell nézegetni, addig amíg nem cserélik ki még az üzemanyag tankot is....
Valami ilyesmivel.
https://www.youtube.com/watch?v=_8gnru3ZrHA

Bár melegen jobban kitágul egy rejtett repedés, de nagy nyomáson csak el kezd gyöngyözni valahol a víz. Lehet talán ilyenre is lehet foszforeszkáló adalékot kapni, azt nem tudom, mint amivel a klíma szivárgást ellenőrzik, mert az lenne a tuti megoldás.Bele önteni, járni vele pár napot és elő az UV lámpát.
Lehet pont ilyen kell neked, ez ha jól látom nem A/C hoz van.
http://www.ebay.ie/itm/ADDITIV...58b355d5bb
http://alkatreszek.hu/cikkkepe...122581.jpg