elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-05-12 12:48 Ápolás, tisztítás

andree írta: Sziasztok, ki milyen anyagotnh használ a külső műanyagok, dìszlécek ajtó és ablak gumik ápolásához. Mit ajánlotok?
Köszi.


Hello

Én az ajtó, ablak gumikra szilikonsprayt szoktam fújni (majd gyorsan egy ronggyal áttörölni) konzerválás céljából. (http://www.lacsiboltja.hu/uploadedimages/9470.jpg)
De még nem tudom, hogy igazából jót / rosszat teszek-e?!

Plusz gondolom ezt pár havonta kellene csinálni, de lustaság végett eddig évente esett csak meg

elgeri Elküldve: 2015-05-11 17:49 Féktárcsa és fékbetét

lela írta:
Coyote írta:
lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



Szerintem mindenki azt fogja ajánlani, amit éppen belerakott utoljára, és nem volt vele baja. Én pl ATE Powerdiscet vettem a 2004-es E46-ba, nekem bejött, de a gyárinál nem volt se jobb, se rosszabb. De valamivel olcsóbb, az igen, plusz jól is néz ki rajta a marás.

Fontos, hogy olyan helyről vedd, ahol adnak rá cseregaranciát. Nekem az első 100 km-n, hullámos lett a tárcsa, rázta a kormányt, zokszó nélkül kicserélték, a másodikkal már nem volt semmi baj.
Én is most veszek az E91-re, valószínűleg ismét ATE-t választok.



Ezek szerint még senki sem derítette ki hogy mi van a gyári BMW dobozban. Gondolom azzal nagyon nem lőnék mellé. Valaki pedig valamelyik topikban megemlítette hogy ő tudja hogy mi van a dobozban...


Hello

Én is csak ilyen fórumokon hallottam (söt, ahol vettem, ott is kíváncsiságból velem együtt kinyitottak ezt+azt, hogy épp milyen beszállítóval dolgozik a gyár), de azt hiszem még maga a gyári BMW dobozban is változik, hogy épp melyik beszállítótól tesztel és pakol bele alkatrészeket

Én most vettem hátsókat a kis egyes-re. A fékpofák: textar, de a tárcsát még nem nyitottam ki, passz.

elgeri Elküldve: 2015-05-11 13:37 manuális váltó

Manuális váltóban lehet olaj szintet mérni / nézni?
Most nem terveztem cserélni, de mivel volt egy (már orvosolt) olajfolyásom, eszembe jutott, hogy az a mennyiség talán hiányozhat neki (Bár anno a márkaszerviz ez ügyben SEMMIT nem jelzett felém, és csak most kezdtem el ezen agyalni.)

elgeri Elküldve: 2015-05-08 21:59 Autóvásárlás

YELLOW írta:
morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.


Ên is egyet értek, bár saját tapasztalatom nincs.
Viszon fura, hogy elég jelentős az öszkerekesek aránya az újjonan vásároltak közt.

elgeri Elküldve: 2015-05-07 12:19 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Éves olaj + szűrő csere kapcsán rendeltem egy független kis boltból GYÁRI BMW olajszűrőt (is), aminek az OE száma: 11427508969
Erre kaptam egy eredeti(nek látszó) dobozt, amin ugyanez a szám szerepelt, de benne már egy olyan szűrű, amire az van írva, hogy Osztrák gyártmány, és egy szám: 11427501676

A baj az, hogy ezt az utóbbi számot nem ismeri a realoem.com, és rá googli-zva csak kínai webáruházakat látok, ahol ez lenne a helyettesítőterméke az általam megadott cikkszámnak.
Bár meglepő lenne, ha másfél nap alatt ideért volna Kínából a kis boltnak.

Kezdjek el aggódni, vagy ez simán lehet hogy épp osztrák beszállítottól szerzett a BMW alkatrészt, és arra egy ilyen szám van írva?
Előre is köszönöm, ha valakinek van valami véleménye a dologról!


Közben találtam egy olyan képet, ami pontosan jellemzi az én (talán normális) esetemet is:
http://bmwe90info.blogspot.hu/...ilter.html


én ezt a mániát nem értem. rendelek, Mahle és Knecht szűrőket, azok legalább azok, amik.


Nem csak a mániáról van szó!
De azt gondolnám, hogy ha gyárit választok, akkor tuti a leginkább belevaló lesz. Míg más alkatrész márkák közt én eltévedek, plusz márkán belül is van több típus ugyanahhoz a kocsihoz. Így nekem nagy katyvasz és bizonytalanság, ha elkezdenék helyettesítőket keresni.

Pl. pollenszűrőket néztem, nem emlékszem pontosan, nem akarok hülyeséget mondani, de tényleg akár 2x-3x -os különbségek is voltak, akár ugyanabból a márkából is. Na bumm, melyik a jó?!

Persze lehetnék okosabb is, de már annak is örültem, hogy a gyári számokat összeszedtem hibátlanul

elgeri Elküldve: 2015-05-07 11:26 Motorolaj

Sziasztok

Éves olaj + szűrő csere kapcsán rendeltem egy független kis boltból GYÁRI BMW olajszűrőt (is), aminek az OE száma: 11427508969
Erre kaptam egy eredeti(nek látszó) dobozt, amin ugyanez a szám szerepelt, de benne már egy olyan szűrű, amire az van írva, hogy Osztrák gyártmány, és egy szám: 11427501676

A baj az, hogy ezt az utóbbi számot nem ismeri a realoem.com, és rá googli-zva csak kínai webáruházakat látok, ahol ez lenne a helyettesítőterméke az általam megadott cikkszámnak.
Bár meglepő lenne, ha másfél nap alatt ideért volna Kínából a kis boltnak.

Kezdjek el aggódni, vagy ez simán lehet hogy épp osztrák beszállítottól szerzett a BMW alkatrészt, és arra egy ilyen szám van írva?
Előre is köszönöm, ha valakinek van valami véleménye a dologról!


Közben találtam egy olyan képet, ami pontosan jellemzi az én (talán normális) esetemet is:
http://bmwe90info.blogspot.hu/...ilter.html

elgeri Elküldve: 2015-05-05 16:16 Belsõ díszcsík

YELLOW írta:
leroyclub írta:
kundof1 írta: Belső diszléceket kellene nekem megcsinálni, mert elég karcosak, nemszépek. Arra gondoltam h lefujom őket ezzel a Plastic dippel, csak nem tudom h állna meg rajta ez a festék szerűség. Valaki csinálta már az övét, így?


Én plasti dippel csináltam és szerintem szép lett, viszont elég kényes. Multkor ráfujtam műszerfaltisztítót és foltos maradt egy részen. Szóval tartósna nem mondanám, illetve elég könnyen karcolódik és úgy már nagyon csúnya is tud lenni. Most fóliáztatni fogom.


pedig ami gyárilag rajta van is plasti dip szerű anyag. megfelelő rétegben kell fújni. a műszerfaltisztító valószínű olajos valami lehetett, esetleg szilikonos. oké a gumi szereti a szilikont, na de nem mindegy a gumi milyen gumi. bár mondják, hogy olaj és benzin álló, de annyira mégsem. nekem a gyári díszcsíkot a lidl-ös matt műszerfalkendő is eléggé megőuhítja, vagy hogy mondjam. ha sokat állna rajta igen lemálna.


Kicsit off:
Én évente egyszer (többször akarok, de lusta vagyok) végigfújom az ajtó/ablak/motorháztető kereteknél lévő gumikat szilikonnal. Valaki(k) nekem azt mondták, hogy az jót tesz az öregedése ellen, később kezd el szétporladni.
Viszont mindig rettegek, hogy a nagy fújkálás közben máshova is megy, és szokott is foltokat hagyni.
Nagy baromságot csinálok az egésszel, vagy van értelme?

elgeri Elküldve: 2015-05-04 17:04 Nem indul. please help me!

Pada87 írta: és kimásolva sikerült megnézni?
Ötlet esetleg a hibára? Pénteken viszem szervízbe egyébként, akkor kiderül, ha érdekel mitől van utána szívesen megírom.


Naná, minden tapasztalat hasznos (/ érdekes) lehet!
Sok sikert az olcsó, egyszerű javításhoz!

elgeri Elküldve: 2015-04-30 10:11 Motorolaj

Matyi330 írta: Castrol Edge Titanium FST 0W-40?


Szerintem jó. Van BMW LL-04 -es minősítése. (Én is most ilyen 0W-30-ast teszek az enyémbe.)
A márkaválasztásra meg YELLOW (is) nagyon helyesen azt szokta mondani, hogy egyéni hitvallás kérdés.

elgeri Elküldve: 2015-04-29 16:59 Nem indul. please help me!

Tano írta: Hi!
Most sajnos nekem akadt problémám.
Tegnap autóval mentem melóba, és délután hazamenetelkor nem indult az autó. Feszültség rendben, biztosítékok OK, az üzaszívattyút hallani, az önindító solenoidja kattan indítózáskor, de a motor nem forog semmit. Diag nem mutat hibát. Előjel nem volt semmi, eddig mindig egyből indult hidegen-melegen.
Én az önindítóra gyanakszom. Ilyen hirtelen behalt volna? Betolni még nem próbáltam, majd holnap akarom. Ha úgy beindul, akkor egyértelműen az önindító rossz szerintem. Esetleg valakinek más hasznos ötlete?


Szabad betolni ezeket a kocsikat?
Mintha már régóta nem lenne szabad a katalizátorosakat betolni, mert az így elégetlen üzemanyag tönkretehet valamit. Vagy tök hülyeséget beszélek?

elgeri Elküldve: 2015-04-28 16:58 BMW kulcsok

denx írta:
elgeri írta:
denx írta: Sziasztok,

Boldog tulajdonosa lettem egy E61 LCI-nek, amihez rögtön 3 kulcsot is kaptam: 1 működőt és 2 olyat, amiben kuka az akksi. Mint kiderült nekem olyan a kucsla a kocsinak, hogy a távirányítóban (amiből ki lehet húzni a fém ajtónyitó kulcsot) nem lehet cserélni az elemet, hanem amikor benne van a helyén a távirányító, akkor tölti magát, de ugye 8 évet nincs az az akksi ami kibír! Egy új távirányítót 70 eFt-ért lehet rendelni a kocsihoz...

Tud valaki erre jobb megoldást? Állítólag a lemerült akksis távirányítók is indítják a kocsit, csak ugye távirányítóként már nem funkcionálnak többé.

Köszi a segítséget előre is!


Szia
Gratula a kocsihoz!

Sajnos én most itt csak off-olok, mert nem tudok a problémádra megoldást, de a jövőbeli megelőzésre van egy gondolatom. Én a két kulcsot tudatosan havonta cserélgetve használom, így talán edzésben maradnak az aksik, és remélem kibírnak jó sokat.


Köszi!

Jutyúbon van sok videó az elemcseréről, de mint kiderült 2 fajta kulcs létezik: az egyikben egy sima gombelem van (talán 2032 és mindenki ezt cserélgeti a videókban) a másikban bele van forrasztva az akksi. A szerelő szerint nem működik egyik a másikkal semelyik irányba és nekik sem tiszta, hogy mitől függ melyik kulcs jó az autóhoz (a frissen rendelt gyári távirányítók közül), de mindhez csak olyat tudnak rendelni, amilyen eredetileg volt hozzá. Kicsit elszomorít, hogy 5-6 évente zsebbnyúlós dolog a kulcs.


Hát nekem is csak kicsit fiatalabb kocsim van.
Azért remélem, hogy ha "ápolom", akkor azért nem kell cserélni még nagyon sokáig
Egyenlőre még az autó aksija miatt aggódok, a kulcsokra nem akarok még egyszer annyit költeni

elgeri Elküldve: 2015-04-28 15:47 BMW kulcsok

denx írta: Sziasztok,

Boldog tulajdonosa lettem egy E61 LCI-nek, amihez rögtön 3 kulcsot is kaptam: 1 működőt és 2 olyat, amiben kuka az akksi. Mint kiderült nekem olyan a kucsla a kocsinak, hogy a távirányítóban (amiből ki lehet húzni a fém ajtónyitó kulcsot) nem lehet cserélni az elemet, hanem amikor benne van a helyén a távirányító, akkor tölti magát, de ugye 8 évet nincs az az akksi ami kibír! Egy új távirányítót 70 eFt-ért lehet rendelni a kocsihoz...

Tud valaki erre jobb megoldást? Állítólag a lemerült akksis távirányítók is indítják a kocsit, csak ugye távirányítóként már nem funkcionálnak többé.

Köszi a segítséget előre is!


Szia
Gratula a kocsihoz!

Sajnos én most itt csak off-olok, mert nem tudok a problémádra megoldást, de a jövőbeli megelőzésre van egy gondolatom. Én a két kulcsot tudatosan havonta cserélgetve használom, így talán edzésben maradnak az aksik, és remélem kibírnak jó sokat.

elgeri Elküldve: 2015-04-15 10:44 Autóvásárlás

Rorybreaker írta: Mit kell tennem, hogy töröljék innen az accountomat?
nem találtam erre vonatkozó topicot.

Reklámozzak valami céget???



A tulajok közül nem tud neked valaki segíteni?
Szerintem írj nekik email: http://www.bmwfanatics.hu/impresszum.html

elgeri Elküldve: 2015-04-14 12:03 Autóvásárlás

blueman írta: Ha ráköltöttél 400 ezer magyar forintot akkor az lehet jó is és rossz is, a kérdés hány kilómétert tettél meg? Én általában úgy kalkulálok, hogy a kopóalkatrészeken kivüli költéseket összeadom majd a kijött összeget elosztom a megtett kilóméterekkel, ezután a kijött összegeget felszorzom százzal, megkapom hány forint megy el 100 kilóméteren az autóra, ezután elosztom egy liter üzemanyag árával, ha az átlagfogyasztásomat a ez az üzembentartási költség 1 literrel dobja meg, akkor még mindig olcsóbban fenntartható a bmw e46 320D mint egy elpusztithatatlan w124-es amely bekajál 8 litert, cserében nem megy, büdös, zajos, nem tudsz vele előzni etc etc... én péládom eszik az autó 6 litert, van bő tartalékom, száz kilóméterenként két liternyi üzemanyagom van plusszban szervizre.
Persze ne hasonlitsuk össze a suzuki swifttel

remélem tudtam segiteni, kiszamolo 4eva.


Tetszik ez a logika!

elgeri Elküldve: 2015-04-08 19:53 Pollen- és légszűrő csere

hil írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan esedékes az éves kis-szervizelés.
(Sajnos) keveset megyek a kocsival, kb. havi 500 km, bár azt városban.

Kérdés, hogy az egyéves periódus kapcsán az olajat és szűrőjét természetesen cseréltetem.
De elgondolkodtam, hogy kb. 6-7000 km után kellene cserélni lég- és pollenszűrőt is? Vagy az ráér pl. 10-15e km után? Gondolom ezeknél nem az eltelt idő, hanem a megtett út a lényegesebb, nem?! (Persze a fő kérdés, hogy mennyire koszos helyen volt használva, de ez már nem adja magát olyan könnyen.)


Szia!
Pollenzűrő: mióta nejem kimosta a porszívónk szűrőjét és az működőképes maradt, azóta az autóm pollenszűrőjét is mosom (több éve már)és rendesen teszi is a dolgát (csak sokkal olcsóbbért. Ja és az aktívszenes szűrőt is ki szoktam mosni)).
hil



Köszi!

Többiek? Milyen gyakran érdemes cserélni ezt a két szűrőt?

Ahogy lelkileg készültem az éves olajcserére, automatikusan ezt a két tételt is hozzágondoltam. De most valahogy úgy érzem, hogy lehet, túlagyaltam. Egy éve cseréltem őket, azóta kb. 7000 km-t ment bele.

Nem akarok ezen garasoskodni, ha van értelme, de persze tök feleslegesen nem akarok semmit kidobni :$