elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2016-05-04 09:20 E90 vásárlás

Bmw4Lif3 írta: Sziasztok, tervezek venni egy e90-es BMW-t, már lenne is egy kiszemeltem: http://www.gebrauchtwagen.at/d...ug=6326967 Az érdekelne mik a tapasztalatok a FL előtti e90-ekről, ugye ez a 129 lovas változat nem gyenge ez? Mikre kell még esetleg oda figyelni? Ez lenne az első BMW-m és nem vagyok egy rutinos autóvásárló, köszönöm a segítséget!


Szia

Az E90-esekben nincs sok tapasztalatom (csak anyóson szoktam egyben utazni néha), de nekem egy 116i-m van. Abban 122 LE a motor, turbó nélküli. És igaz ami igaz, nem virgonc. Nem idegesítően lomha, nem beszélnék le senkit 116i vásárlásról, de motorilag nincs meg benne az a "huha" faktor, amolyan normál, nyugis autó.
Ezt most csak viszonyításképp írom, hogy a kissé nehezebb 3-as, kissé erősebb motorral, kb. ugyanez lehet.

Sok sikert a vásárláshoz!

elgeri Elküldve: 2016-04-28 09:48 Gumiabroncs

Pityesz32 írta: Van 235/40 R18-as téli gumim, gyári felnivel, de nincs szükségem rá.
Hol tudnám meghirdetni, eladni?


http://www.bmwfanatics.hu/apro...index.html
https://www.facebook.com/groups/bmwfelni/
http://www.jofogas.hu/
...

elgeri Elküldve: 2016-04-18 10:01 Megvegyem? Vegyek ilyet?

classius írta:
ckrisz írta:
classius írta: Sziasztok!
Frissen regisztrált vagyok, első autó lenne és nyyílván kitalálhatjátok merre hajlok Nézegetem már egy ideje a használtautókat, most rátaláltam egy ilyenre: LINK

Véleményetek róla? Ti mint hozzáértők mit vesztek észre, amit egy átlagember nem? Számomra nagyon egyben van és nem találok rajta fogást, viszont az ára számomra olcsónak tűnik, vagy én gondolom rosszul? Kérem segítségetek, előre is köszönöm!


Szia! Első pillantásra valóban egyben van de ha jobban megnézed az elejét átépítették FL-re (ilyen orral csak 2001.09 utáni autók készültek) illetve az ülések is FL-es autóból származnak. Elgondolkodtató.


Ha le is cserélték, az mire utal, miért "elgondolkadtató"? Esetleg bajom származhatna belőle? Köszönöm válaszod!



Szia

Szerintem arra gondolt az előttem hozzászóló, hogy vagy törve volt, és azért lett módosítva. Ha már úgyis szerelni kell, akkor kicsit frissítsünk is alapon. Vagy csak simán, mint hobbiként frissíttette itt ott.

A probléma mindkettővel az lehet, hogy vajon milyen minőségűre sikeredett a munka, illetve, hogy mi minden lett még megpiszkálva, ami nem is látszik.
Na és persze, hogy már nem teljesen GYÁRI, ez vagy zavar, vagy nem.

elgeri Elküldve: 2016-04-07 18:03 Fékjavítás

hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


Mi volt a Textar tárcsa baja a kollégáknak? Csak kíváncsi vagyok!

Nekem gyári hátsó fékbetétem van, de igazából az is Textar (ő volt a beszállító).
Nekem nincs vele bajom, bár ez fékpofa, nem tárcsa, és egyáltalán nem is használom extrém módon.

elgeri Elküldve: 2016-04-04 16:22 Mi lehet a baj?

Kabi írta: sziasztok,
a hétvégén kicsit hosszabb úton voltam és a német autópálya lehetőségeit kihasználva meg is hajtottam az autót. Egyszer már a téli gumival is hallottam azt a furcsa zajt, amit most is, miszerint ha olyan 140 és fölötti tempóról fékezek erős remegő, búgó zajt hallok és kissé rázza is az autót. Pontosan nem tudom honnan, de olyan mintha a jobb elejétől jönne. Kerékcsapágyra tippelnék, de annak nem csak fékezéskor kellene zúgnia, vagy rosszul gondolom? A fékek és a tárcsák alig kopottak, szóval azokat is kizárnám. Mielőtt szerelőhöz vinném, azért kikérném itt a hozzáértők véleményét is.



Mintha a szilentek is csinálhatnának ilyet, vagy talán a stabpálcák?
Szóval több minden lehet a futóműben

elgeri Elküldve: 2016-03-30 09:30 klíma tisztítás

Reeckatee írta:
elgeri írta:

Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.


Pont ettol tartok, h foloslegesen csinalnam az egeszet. Egyelore vettem egy sprayt es uj pollenszurot, de a lerakodott dzsuva ami aggaszt a legjobban. Amig azt le nem takaritom sztem nem fogok kielegito eredmenyt kapni.



Abszolút laikusként, de én úgy gondolom, hogy a lerakodott "iszapot" 100%-osan csak szakember által szétszereléssel / kiszereléssel lehet eltávolítani... akármint mondanak a fél szakemberek

Ha már cseréltél pollenszűrőt, akkor minél hamarabb kellene az ózonos tisztítást is megcsinálni, mert tényleg nem akkora összeg, fertőtleníteni tuti fertőtlenít, és azt csak tiszta pollenszűrővel ajánlott.

elgeri Elküldve: 2016-03-29 16:02 klíma tisztítás

Reeckatee írta: E91 klima fertotleniteshez kernek segitseget. Vegig olvastam az egesz topicot, azt mar tudom h egyik eljaras sem 100% es kinek ez kinek az volt a hatasosabb. Szemelyes tapasztalatom csak a spray-el van amit keringetni kell 15p full sebesseggel, oszinten nem az igazi. Per pillanat kellemes illat van az autoban aztan 2-3 nap es az allott szag ismet elobukkan. Teljes karpit tisztitas megvolt, nem elviselhetetlenul budos csak egy BMW-tol kellemesebb, lagyabb illatot varok el. Arra gondoltam megprobalnam a habos modszert is, ehhez kernem a cartarsak segitseget. Esetleg ha van valakinek foto, robbantott rajz, barmilyen leiras vagy forras ahol megnezhetnem mely takarolemezt kell levennem a jobb eredmeny erdekeben es hova juttassam a habot, annak nagyon megkoszonnem. Koszi


Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.

elgeri Elküldve: 2016-03-18 11:14 kettõstömegü lendkerék

viktor írta: Kéttömegű lendkerék
http://autosbiblia.blog.hu/201..._lendkerek



Nesze neked start-stop
Mindig is sejtettem (nem csak emiatt a cikk miatt), hogy egyetlen előnye van a start-stop-nak, az, hogy a laborban mért fogyasztás jobb legyen. De sok alkatrészre nagyon rosszul hat(hat).

elgeri Elküldve: 2016-03-05 14:47 Ki tapasztalt ilyet?

YELLOW írta:
dexxter írta: BMW szerelőnél történt akkumulátor cserét követően vettem észre, hogy néhány elektromos berendezés nem működik.
Előbb a szélvédő mosó adta, erre gyakran szükség van. Aztán a szivargyújtóba csatlakoztatott pumpa nem indult, kimértem, halott. A kürt hiba az ez utáni próbálkozásoknál derült ki. Minden más működik, hibajel sincs.
Utána néztem, ezek a fogyasztók kesztyűtartó mögötti biztosíték táblában külön külön biztin vannak.
Van közös felsőbb szintű biztosítékuk? Köze lehet a hibáknak az akksi cseréhez?
Előre is köszönet a válaszokért.
DEXX


azért egy E90-nél nem annyiból áll az akksi csere, hogy kiveszed és beteszed. kivéve, ha pont olyan paraméterű, és megegyező az akksi, bár ha jól tudom, akkor is kell reset-elni a dolgokat. ugyanis pontos kifejezést nem tudom, d eintelligens, felügyeleti rendszere van. tehát máskpp tölt egy régi akksit, és egy újat, stb. ha nem adod meg neki, hogy oké, most új került bele, akkor okozhat gondot.


De ha BMW szerelőnél történt a csere, akkor neki kellett volna ezt tudni
Félek, hogy az alap resetet meg is csinálta, csak közben valami elszarodhatott.

Bocsi, a nem túl konstruktív hozzászólásért!

elgeri Elküldve: 2016-03-03 11:59 E90 vásárlás

lalada írta:
lalada írta:
Idézet:

A 2,5 vagy a 3 literesnek?


A következő kocsik voltak érintettek 2008. nov 31-gyel bezárólag: E82, E83, E88, E85, E86, E60, E61, E70, E90, E91, E92, E93 N51/ N52/N52K motorral.


itt bővebben vannak infók (eng):
http://www.rtsauto.com/bmw-e90...ticknoise/


Ez érdekes, nekem egészen hasonló ketyegő motorhangom van egy elvileg ebben nem érintett motorral (116i, N43B16). Sem a BMW szalonos állapotfelmérésen, sem a kis magán szerelőm nem mondott semmit erre a hangra.

Szerk.:
Közben kicsit körbeérdeklődtem 1-es fórumon, és egy csomó embernek pont ilyen hangja van mint a videóban. Pedig más motorokról beszélünk

elgeri Elküldve: 2016-03-02 09:54 Gumiabroncs

hil írta:
Pocses írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


Szia!

Én a kerékagyat szoktam nagyon vékonyan kenni átlagos gépzsírral az untig elég következő cseréig. Így nem döglik rá az alu felni az agyra.

Üdv.: Pocses

Szia!
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam: én is a kerékagyra gondoltam, ahová felmegy a felni közepe. Az nagyon össze tud gyógyulni



Áh, értem!
Akkor csak a kerékagyra... máshova sehova semmi?!

Remek, köszönöm!

Ami nekem van, alább linkeltem (Motip fehér zsír spray), az valami teflonnal dúsított cucc (talán a vízkiszorítás miatt). Az nem árt az alufelninek, ugye?!

elgeri Elküldve: 2016-03-01 15:58 Gumiabroncs

hil írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok



Nemrég vettem másra (bár még nem használtam) ilyet: Motip fehér zsír spray.
Ez akkor jó ide?!

http://aruhaz.kauffer.hu/prodgfx/090204-MOT.jpg

elgeri Elküldve: 2016-03-01 13:58 Gumiabroncs

Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

elgeri Elküldve: 2016-02-29 16:25 Motorolaj

TomyMU írta: http://aruhaz.kauffer.hu/index...;prod=1153

Innen rendelt már valaki? Persze vannak még más oldalak is ahol lehet kapni gyári olajat, de csak erről az oldalról tudtam véleményeket olvasni, és senki nem írt rosszat róla.

http://www.motorolajbolt.hu/we...cturer/bmw

http://autoolaj.hu/olajok/bmw-...e+04+5w-30

Vagy még ezt a két oldalt néztem, de nemtudom mennyire megbízhatóak, és miért van ilyen árkülönbség. A másik lehetőség meg a Castrol, Bárdi Autónál, nem hiszem, hogy ott lenne hamis olaj, de említhetném még az Unixot is.


Itt szerintem nincsenek olyan nagy árkülönbségek, ezek simán lehetnek bolti haszonkülönbségek közti difik.

Én pl. Castolt veszek, biztos ami biztos alapon a Castrol hivatalos márkaboltjában, személyesen. Ha ott is hamis van, akkor nincs menekvés Viszont messze nem a legolcsóbbak
http://castrolmintabolt.hu/

elgeri Elküldve: 2016-02-19 14:15 Biztonsági öv visszahúzása

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
kaptam hil-től egy jó kis anyagot azzal lesz tisztítva. csak jó idő kell hozzá. pedig már rég kaptam, de a lustaság...


Ilyet már többször olvastam itt-ott, hogy maga az öv elkoszolodása (hisz mindig fogdossuk) is okozhat ilyen bajt.
Had tanuljunk, mi a tuti tisztítószered pontosan?


Gigant nevezetű irodai tisztítószer. nem találtam róla neten semmit, bár lehet van. ez nem az én tuti tisztítószerem, mivel még nem használtam az övön. de bízom hil-ben, így restellem is, hogy még nem használtam, pedig nem mostanában kaptam tőle, hanem vagy 2-3 éve?
egyébként maga a szer, ahogy néztem az összetevőket, amolyan zsírtalanító hatású. be kell spriccelni a tisztítandó felületet, majd nedves anyaggal áttörölni.

persze értemén ezt a koszolódás dolgot, csak az nem fér a fejembe, hogy oké, koszos, zsíros az öv tételezzük fel. attól a csévének kellene olyan erő, hogy vissza tudja húzni. én eddig más márkáknál sosem tapasztaltam ilyen problémát, olyanban sem, amit azért használnak is.
pl a hátsó üléseknél az övnek nincs gyári csillapítása sem, ott úgy működik, mint minden más autónál, amivel eddig találkoutam és nem BMW.

át fogom mindenképp takarítani, amint jobb idő lesz. enyhén szólva a mostani belső állapotokkal nem dicsekednék de ezt a xaros fűrészporos mocskot, meg a nedves cipőtalppal akis kavicsot rögtön behordja az ember. utálom ezt az időszakot.


Ez már off, de apám újabb típusú Swift-jét a maga kategóriájában nagyon jónak tartom, de amikor pár évesen már életveszélyesen nem húzódnak vissza a biztonsági övek... akkor elkezdek rosszat gondolni róluk Gondolom elfáradt valami "rugó".