elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2014-07-17 00:53 Ennyit a szervízekrõl!!!

blueman írta: Ma hoztam el a kocsimat egy off és bmw autókkal foglalkozó szervizestől, tudni szeretném, hogy mennyire fizettem jó árat.
-2db motortartó bak csere
-2db stabilizátor pálca + szilent
-szívósor tisztítás
-egr szelep tisztítás
-pillangószelep kiszedése, dugózása
-kartergázszűrő csere
-rádió csere
ezért fizettem 30 ezer forintot, az alkatrészeket én vittem.
ez mennyire számít jónak vagy épp rossznak?




Hol találni ilyen szervizest? Akarom, most!

elgeri Elküldve: 2014-07-16 17:39 Autóvásárlás

wiretap írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, ez az első hozzászólásom.
Én is BMW vásárlás előtt állok, és rájöttem, hogy egy E46 coupe-t szeretnék. Ki is néztem egyet, kérlek pillantsatok rá:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-8061345

Az eladó szerint (aki kiskunfélegyházi tag) 185.000 km van benne és állítása szerint tuti hogy valós. Naná hogy az, mindenki ezt mondja. Szóval azon kívül, hogy lehet 100k-val több van benne, jónak tűnt az állapota. Körbejártam kicsit, kasztni rendben volt, viszont a motor beindítva alapjáraton adott egy kis random halk sercegést. Nem vészes, de azért mégis csak lehet ott valami. Kérdésemre az eladó azt mondta, hogy állítólag ilyen savas cuccal maratják le a motort az olaj és kosz tisztítása végett, és esetleg beszivároghatott (?). Lehet kamu, sajnos nem értek hozzá. A festék 2 helyen picit vastagabb (a bal eleje és a hátsó résznél), de szerinte csak fényezve volt. Még 1 dolgot mondott, hogy a légzsák lámpája ég az egyik ülésnél (állítólag típushiba). Olaszból behozott autó, úgyhogy bármi lehet. Holnap délelőttre tervezek egy próbakört és jöv. csütörtökre van lebeszélve a Wallis Dunánál egy időpont teljes állapotfelmérésre (3 órás átvizsgálás, 8 oldalas infó, karosszéria, mechanikus és elektromos szerelők nézik át, kb. 30k bruttó). Magára az átvizsgálásra a pénzt nem sajnálom, viszont kellene pár tipp, hogy mire kérdezzek még rá, illetve mit figyeljek meg jobban. Köszi előre is!





Szia

Kíváncsi vagyok mit kapsz az állapotfelmérésen!

Én is voltam az enyémmel tavasszal egy ugyanilyennek hitt, 30e Ft-os vásárlás előtti felmérésen. De sajnos nekem megcsinálták egy óra alatt, bent se voltam, és a végén kaptam egy oldalt. Szóval engem nagyon átkurt@k, már akkor sejtettem, de azóta tudom is.
Nyíregyházi márkakereskedés és szerviz volt. Azóta egyszer jártam a Pesti Wallisban, ott sokkal jobban éreztem magam.

elgeri Elküldve: 2014-07-09 12:40 Klíma

kzste írta:
hetykepityke írta:
kzste írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Tudnátok segíteni nekem? Ez a hang mire utal?
Kifogyott a klíma, vagy esetleg valami gond van vele?
Természetesen hideg levegőt nem nyom, ez az idei első bekapcsolás óta így van!

Video

Köszönöm a segítséget!


Szia!
Pontosan így jártam én is. Lyukak voltak a rendszerben (két tömítés és egy ismeretlen - csak abból tudtuk hogy van hogy csökkent a nyomás), így elszivárgott a gáz.



Ettől tartottam... csütörtökön viszem ellenőrizni, majd kiderül, hogy mi a baja? Költséges volt a javíttatás?
Köszi!


Kb 7000 Ft volt az egész. 6 darab tömítést cserélt, vákuumozta a rendszert és a "láthatatlan" lyukat pedig valami klíma javító pasztával vagy mi a fenével javította. Belenyomott valamennyit az meg megtalálta a lyukat és betömte. SOS-ben kellett ezért javíttattam így.


Ez még igen olcsónak mondható. Én Bp-n sima klíma feltöltést sem látok 6-8-10e Ft-t alatt.

elgeri Elküldve: 2014-07-02 17:43 Kipufogo füst!

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
hophop írta: sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
bmw 320d 2004/11
Amikor gyorsítok egy kicsit miért jön ki egy fekete füstfelhő?
ha csak szolidan nyomom akkor nincs semmi.
Előre is KÖSZÖNÖM a segítségeteket!!!


ha sokat jársz kis fordulaton, városban, akkor "betapad" a rendszerben. aztán ha nyomsz egy kövéret szépen kijön a korom. ez normális, de nem célszerű, mindig alacsony fordulaton járni vele. néha meg kell hajtani, főleg hosszabb távokon. pl mész autópályán, akkor 130-nál nem 6.-ban mész, hanem 5.-ben mondjuk egy 10 km-t. esetéleg 4.-ben, hagy pörögjön 3000 környékén. aztán kinyomja magából. ezt benyásoknál is lehet csinálni, igaz nem a korom miatt. nyílván ott magasabb fordulatról beszélünk.


Ennek mi a haszna benzineseknél?
Hogy úgymond "ne fáradjon el" a motor?

Mi van azokkal, akik évente 2-3x mennek autópályán, akkor is csak belföldön... szívás?!


jó ha nem lustul el az autó. most nem az autópálya a lényeg. mehetsz sima úton is, csak 90-nél fogod oszt 3.-ban mész egy darabig. a lényeg a magasabb fordulat, hogy átégjen a rendszer tisztuljon.


90-nél én szegénykét 6-osban szoktam egyenletes sebességnél tartani De majd kicsit megpörgetem időnként!
Persze ilyenkor más a cél (nincs hova rohanni, akkor üzemanyag minimalizálás folyik).

elgeri Elküldve: 2014-07-02 16:35 Kipufogo füst!

YELLOW írta:
hophop írta: sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
bmw 320d 2004/11
Amikor gyorsítok egy kicsit miért jön ki egy fekete füstfelhő?
ha csak szolidan nyomom akkor nincs semmi.
Előre is KÖSZÖNÖM a segítségeteket!!!


ha sokat jársz kis fordulaton, városban, akkor "betapad" a rendszerben. aztán ha nyomsz egy kövéret szépen kijön a korom. ez normális, de nem célszerű, mindig alacsony fordulaton járni vele. néha meg kell hajtani, főleg hosszabb távokon. pl mész autópályán, akkor 130-nál nem 6.-ban mész, hanem 5.-ben mondjuk egy 10 km-t. esetéleg 4.-ben, hagy pörögjön 3000 környékén. aztán kinyomja magából. ezt benyásoknál is lehet csinálni, igaz nem a korom miatt. nyílván ott magasabb fordulatról beszélünk.


Ennek mi a haszna benzineseknél?
Hogy úgymond "ne fáradjon el" a motor?

Mi van azokkal, akik évente 2-3x mennek autópályán, akkor is csak belföldön... szívás?!

elgeri Elküldve: 2014-06-22 09:23 Műszerfal kijelzés

Tano írta:
Jancsusz írta: Sziasztok!

Nem rég lettem BMW tulajdonos és még zöldfülű vagyok minden téren!
Tud nekem valaki segíteni abban hogy lecseréltem az olajat a többi alapvető dolgot.
A kérdés az lenne,hogy a műszerfalon a szerviz feliratot hogy lehet eltüntetni???

Előre is köszönöm!


Így!


E81(87)-re is tudtok valami "rejtett" menüt, setting-et, reset-eket? Bármiféle diag. eszköz nélkül?
Nem aktuális, csak kíváncsi vagyok.

elgeri Elküldve: 2014-06-22 09:20 Legjobb nyári gumik...

Prof írta:
elgeri írta: Sziasztok

Mik a tapasztalataitok a Continental PremiumContact 5 -ről?

Sajnos csere előtt állok és persze mindent akarok egyszerre:
- Legyen jó kanyartulajdonsága (nem kell extrém nagy sebességre gondolni a kis 1.6-osommnál), úttartása.
- Adjon közvetlen visszajelzést az útról (utálom a jelenlegi gyári defektütő Continental-t, mert szétrázza a futóművet, de imádom, hogy nagyon jó az útvisszajelzése).
- Fogyasszon keveset
- Ne kopjon el extrém hamar (ergo évi max 15e-es használat mellett, kibírjon min. 4(-5) évet).
- Férjek bele max. 25(-30)e Ft/abroncsba.



Dunlop SP Sport Maxx XL

Szerintem elég jó



Köszönöm, biztos tényleg jó, de az én méretemben nincs (205/55 R16), csak nagyobban, ha jól látom. Meg hát kicsit magasabb árkategória is.

elgeri Elküldve: 2014-06-22 01:07 Legjobb nyári gumik...

Sziasztok

Mik a tapasztalataitok a Continental PremiumContact 5 -ről?

Sajnos csere előtt állok és persze mindent akarok egyszerre:
- Legyen jó kanyartulajdonsága (nem kell extrém nagy sebességre gondolni a kis 1.6-osommnál), úttartása.
- Adjon közvetlen visszajelzést az útról (utálom a jelenlegi gyári defektütő Continental-t, mert szétrázza a futóművet, de imádom, hogy nagyon jó az útvisszajelzése).
- Fogyasszon keveset
- Ne kopjon el extrém hamar (ergo évi max 15e-es használat mellett, kibírjon min. 4(-5) évet).
- Férjek bele max. 25(-30)e Ft/abroncsba.

elgeri Elküldve: 2014-06-12 09:37 Külsõ tükörlap

ignasow írta:
ZoleeSRB írta:
ignasow írta:
ZoleeSRB írta:
ignasow írta: Sziasztok. Holnap cseréljük a tükörlapokat, biztos szedett már szét valaki tükröt. Hol kezdtétek a bontást? Valami tipp?


Csak ki kell pattintani!!
youtubon találsz videjót róla!


Köszi


Már mint a tükörlapot pattintod (alul nyomod felül húzod vagy fordítva)!
Hol vettél tükörlapot külön és ha szabad kérdezni mennyiért?


Na sikerült a csere, ultrabrutáltotálkirály lett 3500ért hozták kedvezménnyel darabját. Bárdis, kék színű TYC márka aszférikus ( domború, osztott szinte 0% holttér). Ja és fűthető. Üdv.



Nekem a tükörfőtés miatt mindkét oldalon az alsó részen "meg van égve".
A márkaszerviz darabját kb. 30-35e Ft-ért akarja megcsinálni (cserélni)
Szóval jó vásárt csináltál!


elgeri Elküldve: 2014-06-05 14:06 BMW E90 bőr mappa és kézikönyv

baleez írta: Sziasztok,
mivel nem kaptam meg az autóhoz ezért szeretném megvásárolni a bmw-s mappát és a hozzátartozó könyvecskéket. Nem baj ha német nyelvű a leírás.

Üdv.


Szia

Tudom, hogy te igazi könyvre gondoltál, de azért megmutatom neked is, hogy lehet kérni CDn használati útmutatót a BMW Magyarországtól - nekem egy hét alatt szépen meg is jött:
http://bmw.hu/hu_rb/hu/owners/...ction.html

elgeri Elküldve: 2014-06-04 10:43 Motorolaj

kundof1 írta:
Tano írta:
kundof1 írta: Tudom, h nem ide tartozik, de mégis, mikor ráadoma gyujtást, kiirja, h mennyi van olajcseréig a szám fölött kirak egy órát az mit jelent? idáig nem vettem észre csak most..


Az a fékolajcserére figyelmeztet, ami 2 évente esedékes. Azért csak most jelent meg, mert most jött el az ideje.


Tavaly kapott uj fékeket, meg olajat is! Nem tudom, h miért irja ki, akkor..


Amatőr felvetés, de a fékolajcserénél számláló nullázás is volt?

elgeri Elküldve: 2014-06-01 22:03 Ékszíj tárcsa

Sziasztok

Lenne egy általános kérdésem a szakavatott kollégáktól:
Vezérmű"szíj" (vagy ha jól tudom, lánc) illetve ékszíj csere mikor esedékes?
És nem ide tartozik, de egy benzinszűrő csere?

Gondolom ez nagyon használatfüggő lehet, de mégis, gőzöm sincs, hogy 60-80-180e km.
Egy 2008-as 116i-rőll beszélünk, elvileg 84e km-el.

elgeri Elküldve: 2014-05-26 16:58 Klubtúra Münchenbe?

Coyote írta: A pünkösdi hosszú hétvégén megyünk Münchenbe, múzeumot látogatni, sört vedelni.

Valaki szeretne csatlakozni? Eddig hárman vagyunk: a feleségem, én, meg a Bömbi Több Bömbivel még mókásabb lenne.


Én tavaly voltam Münchenben, egy egész napot a BMWre szánva.
BMW múzeum, world (szalon) aztán BMW gyárlátogatás.

Vicces, hogy akkor még nem is tudtam, hogy nemsokára én is "családtag" leszek

Nagyon jó volt, jó utat, sok szép látnivalót kívánok nektek!

elgeri Elküldve: 2014-05-22 21:49 Klíma

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Mi a véleményetek erről a klímatisztító ajánlatról?
http://www.bonuszbrigad.hu/nag...tas-b25166

Azért aggódok, hogy nehogy nem kellő (autó típusra értem, nem általában a klímára) hozzáértésből adódóan inkább kárt tegyenek benne mint hasznot.
Ha jól értem akkor pollenszűrő ki-be szerelés, és valami spray befújással jár. Plusz ózonozás, de azt már igazán nem lehet elrontani. A pollenszűrőt pont egy hónapja cseréltettem márkaszervizben.


őszinte legyek? túl olcsó a 3000. ami valójában több, mert ózonozásnál járatni kell az autót. általában a legolcsóbb helyen 4500Ft az ózon, de azt olyan kis trágya géppel csinálják, ami a tenyeredbe elfér, ami szart sem ér. ha azzal a habbal is tényleg befúlynak, az alapból 2ezer Ft, és kínlódni kell vele, nem úgy mint az ózonnal. én úgy gondolom ha ott lehet maradni az autó mellett, és látod mit csinálnak, akkor megéri. ha nem lehet ott maradni, akkor valami tutti kimarad belőle.
na meg persze az üzlet az lesz, hogy az egy hónapos szűrődre azt fogja mondani, hogy koszos volt, és a szűrű ára náluk 2szeres az ilyen akciókban mindig van valami.
mondom kibaxhatsz velük, hogy ott maradsz az autóval, méret az ózonozás idejét, ugye szűrűt nem cserélnek, mert egy hónap alatt semmi baja nem lesz, meg láthatod a hab témát. így 3ezret megér.


Köszi! Én inkább arra gondoltam, hogy elszarni tudnak-e valamit a kocsin?
Pl. úgy hallottam, hogy a hab nem jó, mert szeret olyan helyre is befolyni, ahova nem kell, így tönkretesz elektromos cuccokat. Szóval mindenhol azt írták, hogy habot NE, csak gáz spray-t, ózont... De azt nem tudom, hogy ők habot használnak-e ózonozás előtt, vagy mást?!


igazából nem hiszem, hogy a hőcserélőd oylan állapotú lenne, amit habozni kéne... elég lenne csak egy ózonos kezelés. szerintem sem jó a hab... max akkor ha ki van szerelve a hőcserélő, és úgy rányomja az ember... de akkor meg már gőzölés.


Végül hagytam a csudába, mert habossal dolgoznak
De ezen felbuzdulva egy sima ózonozásra lehet hogy elmegyek valamikor.

elgeri Elküldve: 2014-05-22 11:32 Klíma

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Mi a véleményetek erről a klímatisztító ajánlatról?
http://www.bonuszbrigad.hu/nag...tas-b25166

Azért aggódok, hogy nehogy nem kellő (autó típusra értem, nem általában a klímára) hozzáértésből adódóan inkább kárt tegyenek benne mint hasznot.
Ha jól értem akkor pollenszűrő ki-be szerelés, és valami spray befújással jár. Plusz ózonozás, de azt már igazán nem lehet elrontani. A pollenszűrőt pont egy hónapja cseréltettem márkaszervizben.


őszinte legyek? túl olcsó a 3000. ami valójában több, mert ózonozásnál járatni kell az autót. általában a legolcsóbb helyen 4500Ft az ózon, de azt olyan kis trágya géppel csinálják, ami a tenyeredbe elfér, ami szart sem ér. ha azzal a habbal is tényleg befúlynak, az alapból 2ezer Ft, és kínlódni kell vele, nem úgy mint az ózonnal. én úgy gondolom ha ott lehet maradni az autó mellett, és látod mit csinálnak, akkor megéri. ha nem lehet ott maradni, akkor valami tutti kimarad belőle.
na meg persze az üzlet az lesz, hogy az egy hónapos szűrődre azt fogja mondani, hogy koszos volt, és a szűrű ára náluk 2szeres az ilyen akciókban mindig van valami.
mondom kibaxhatsz velük, hogy ott maradsz az autóval, méret az ózonozás idejét, ugye szűrűt nem cserélnek, mert egy hónap alatt semmi baja nem lesz, meg láthatod a hab témát. így 3ezret megér.


Köszi! Én inkább arra gondoltam, hogy elszarni tudnak-e valamit a kocsin?
Pl. úgy hallottam, hogy a hab nem jó, mert szeret olyan helyre is befolyni, ahova nem kell, így tönkretesz elektromos cuccokat. Szóval mindenhol azt írták, hogy habot NE, csak gáz spray-t, ózont... De azt nem tudom, hogy ők habot használnak-e ózonozás előtt, vagy mást?!